Pistetäänpäs perheen suht tuoreesta tulokkaasta tarinan kerronta pystyyn.
Historiaa sen verran että tähän asti on tullut pääosin ajeltua Ford -merkkisillä ajoneuvoilla ja isompi pitkäaikainen projektikohde on Escort Cosworth, josta kiinnostuneille löytyy youtube kanavaltani videoita ja koosteita. http://www.youtube.com/channel/UCTH6NIik1wN0IJ_sihzxLXg
Mutta sitten tähän autoon eli Audiin, kyseinen kulkine eksyi perheeseemme noin 1.5kk sitten pääsoin rouvan painostuksesta. :) Kuulemma -04 Mondeo ei enään kelvannut ja hän oli iskenyt silmänsä Audeihin. Alunperin suunnittelimme vastaavalla koneella B7 korista nelkkua, mutta tämä yksilö osui silmään ja olimme valmiit hiukan venyttämään budjettia.
Auto oli tuotu Saksasta 2012 ja osto hetkellä noin 156tkm mitarisssa, siihen oli asennettu Eibach Pro-Street S alustasarja, tuo nokkamaski ja alla oli kuvan 19" vanteet.
Varusteiltaan auto on hiukan outo versio quattroksi.
Halogeeni ajovalot.
Täys navi
6cd vaihtaja
Perus humppa paketti
Kangas verhoilu
Ja vaikka tämmöiseen autoon ei kannattaisi mitään tehdä kun kaikki mitä autoon laitat niin sen arvo vähenee vähintään saman verran. Mutta minkä sitä luonteelleen voi. :D
Hankinnan jälkeen heti seuraavalla viikolla vein Audin takalasien tummennukseen tutun liikkeeseen.
Helpottaakseni kalvottajan työtä purin sisustaa sen verran kun näin tarpeelliseksi.
https://lh3.googleusercontent.com/-W...317_193102.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-D...317_193128.jpg
Kun sain auton kalvotuksesta takaisin asensin Saksasta tilaamani OEM roiskeläpät, jotta helmat pysyy jatkossakin siistinä.
Kaikki sisustan ja ovien hehkulamput vaihdoin LED -mallisiin joilla sisäilme päivittyi paljon siistimmäksi.
Pari viikkoa myöhemmin saapui Saksasta Simmons/BSR RST 70mm putkisto, joka on jo jumpattu paikalleen. Uusi putki alkoi ensimmäisen vaimentajan takaa ja tällä kokoonpanolla äänet jäivät lähes vakiolle tasolle. Korjaan tilanteen korvaamalla ensimmäisen vaimentajan suoralla putkella. :)
Kun en ollut tyytyväinen pako ääniin niin yritin korjata tilanteen imuäänillä. Tilasin AEM dryflow suodattimen ja tein sille oman lämpösuojan.
Kyseisen suodatin tyypin pitäisi suodattaakkin lähes yhtä hyvin kuin alkuperäinen paperi suodin, tästä johtuen ainoa mahdollinen hyöty tulee noin puolet isommasta pinta-alasta.
No niitä imuääniä tulikin kyllä oikein urakalla, 1500-3500rpm alueella auto kuullostaa suihkarin ja jumittuneen ostoskärryrenkaan yhdistelmältä. :) Tuon yläpuolella järjetön suhina loppuu, en tiedä miksi.
Alkuviikosta tilasin isoveli mallissa olevan pykälää isomman välijäähdyttimen, jonka pitäisi mennä paikalleen melko vaivattomasti. Käytetty kenno Saksasta toimituksineen noin 104€ :)
Ja sovin jo tutun penkittäjän kanssa että kun kaikki mekaaniset muutokset ovat valmiina niin pyöräytetään Audia rullilla ja katsotaan mitä sille on vielä ohjelmallisesti tehtävissä.
Niin ja muutin myös hehkulanka pohjaiset päiväajovalot LED -mallisiin joilla ilme parani myöskin huomattavasti.
Muutama lisäkuva löytyy täältä
https://plus.google.com/photos/10495...72291125049537
Historiaa sen verran että tähän asti on tullut pääosin ajeltua Ford -merkkisillä ajoneuvoilla ja isompi pitkäaikainen projektikohde on Escort Cosworth, josta kiinnostuneille löytyy youtube kanavaltani videoita ja koosteita. http://www.youtube.com/channel/UCTH6NIik1wN0IJ_sihzxLXg
Mutta sitten tähän autoon eli Audiin, kyseinen kulkine eksyi perheeseemme noin 1.5kk sitten pääsoin rouvan painostuksesta. :) Kuulemma -04 Mondeo ei enään kelvannut ja hän oli iskenyt silmänsä Audeihin. Alunperin suunnittelimme vastaavalla koneella B7 korista nelkkua, mutta tämä yksilö osui silmään ja olimme valmiit hiukan venyttämään budjettia.
Auto oli tuotu Saksasta 2012 ja osto hetkellä noin 156tkm mitarisssa, siihen oli asennettu Eibach Pro-Street S alustasarja, tuo nokkamaski ja alla oli kuvan 19" vanteet.
Varusteiltaan auto on hiukan outo versio quattroksi.
Halogeeni ajovalot.
Täys navi
6cd vaihtaja
Perus humppa paketti
Kangas verhoilu
Ja vaikka tämmöiseen autoon ei kannattaisi mitään tehdä kun kaikki mitä autoon laitat niin sen arvo vähenee vähintään saman verran. Mutta minkä sitä luonteelleen voi. :D
Hankinnan jälkeen heti seuraavalla viikolla vein Audin takalasien tummennukseen tutun liikkeeseen.
Helpottaakseni kalvottajan työtä purin sisustaa sen verran kun näin tarpeelliseksi.
https://lh3.googleusercontent.com/-W...317_193102.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-D...317_193128.jpg
Kun sain auton kalvotuksesta takaisin asensin Saksasta tilaamani OEM roiskeläpät, jotta helmat pysyy jatkossakin siistinä.
Kaikki sisustan ja ovien hehkulamput vaihdoin LED -mallisiin joilla sisäilme päivittyi paljon siistimmäksi.
Pari viikkoa myöhemmin saapui Saksasta Simmons/BSR RST 70mm putkisto, joka on jo jumpattu paikalleen. Uusi putki alkoi ensimmäisen vaimentajan takaa ja tällä kokoonpanolla äänet jäivät lähes vakiolle tasolle. Korjaan tilanteen korvaamalla ensimmäisen vaimentajan suoralla putkella. :)
Kun en ollut tyytyväinen pako ääniin niin yritin korjata tilanteen imuäänillä. Tilasin AEM dryflow suodattimen ja tein sille oman lämpösuojan.
Kyseisen suodatin tyypin pitäisi suodattaakkin lähes yhtä hyvin kuin alkuperäinen paperi suodin, tästä johtuen ainoa mahdollinen hyöty tulee noin puolet isommasta pinta-alasta.
No niitä imuääniä tulikin kyllä oikein urakalla, 1500-3500rpm alueella auto kuullostaa suihkarin ja jumittuneen ostoskärryrenkaan yhdistelmältä. :) Tuon yläpuolella järjetön suhina loppuu, en tiedä miksi.
Alkuviikosta tilasin isoveli mallissa olevan pykälää isomman välijäähdyttimen, jonka pitäisi mennä paikalleen melko vaivattomasti. Käytetty kenno Saksasta toimituksineen noin 104€ :)
Ja sovin jo tutun penkittäjän kanssa että kun kaikki mekaaniset muutokset ovat valmiina niin pyöräytetään Audia rullilla ja katsotaan mitä sille on vielä ohjelmallisesti tehtävissä.
Niin ja muutin myös hehkulanka pohjaiset päiväajovalot LED -mallisiin joilla ilme parani myöskin huomattavasti.
Muutama lisäkuva löytyy täältä
https://plus.google.com/photos/10495...72291125049537
Comment