Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3x Urs V8 6 speed käyttöautona.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3x Urs V8 6 speed käyttöautona.

    Kun tämä käyttö auto homma karkasi lapasesta, ja melkein joka ilta jotain urssia korjailen joko edellisten jälkiä paikkaillen tai huonon huollon ja iän tuomia vikoja parsien. niin aloitan tälläsen topikin jossa kertoilen satunnaisesti mitä milloinkin tulee mieleen, tää ois pitäny aloittaa puolvuotta sitten koska noin 500 tuntia varmaan jo UrSsejen kimpussa viettänyt tän talven aikanan, viimeeksi pari päivää sitten laitoin VDO.oon kaukolukitus yksikön tohon sedaniin no se kun kävi nopeesti ja samalla tuli korjattuu muitakin johto sätöksiä nin aattelimpa et laitan tuohon ratin alle sellasen tavarakotelon yhdestä varaosa autosta siis nopeesti näppäsen, no se oli vika tikki sehän puratti liki koko koetaulun koska koetaulun runko, lämityslaiteen sivu puhallus kanava ja muutama muu juttu on erinlainen sellasessa autossa missa on se hylly siinä ratin alla, meni sit kaksi pitkää iltaa ennekun hylly oli paikallaan. Laitan kimppa kuvan noista rinkeli keulista jos osaan tai sit vaan linkin kuviin. T:Ari
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Urssi V8; 27.4.2014, 01:28.

    #2
    Otahan henkeä kans välillä. Ei tota tajunnanvirtaa ymmärrä kukaan :)

    Comment


    • #3
      Niin ja sit niille joita tosi paljon häritsee onko kaikki kirjaimet ja pilkut oikein niin miun teksti EI ole teitä varten koska miulla on luki häiriö eikä se ole poistunut vaikka ikää on liki 50v T:Ari

      Comment


      • #4
        No nytkö tää kuvien siirto rupes skulaamaan niin laitan tuonhon alle kuvia yksilöistä tarkemmin.
        S4 Sedan perus musta ulkoa, musta quattro sisusta, varusteina vakkari ja hiilikuitu listat sisällä, webasto kellolla, automaatti ilmastointi suksipussi ei juuri muita
        S4 Avant punaviin punananen ulkoa vanilia nahka sisältä, kuhtuu paljon varusteita, sähköpenkit lämmityksellä meikkipeilit valolla hiilikuitu listat sisällä, alkuperäiset stereot cd poksilla ja subbarilla, vakkari ja varashälytin, automaatti ilmastointi suksipussi ja kaikki jopa toimivat.
        S6 plus Avant antrasiitin harmaa ulkoa, musta nahka/harmaa alcantra sisältä, varusteita meikkipeilit valolla, automaatti ilmastointi, suksipussi koira verkko ja rullaverho, takatilan tavaraverkko, alkuperäinen subbari ja blaukkarin vahvistin ja 2x ajon esto sekä lukitus kauko säädöllä :).
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Urssi V8; 27.4.2014, 02:00.

        Comment


          #5
          Siinäpä on mallikas rivistö. :)

          Comment


          • #6
            Kommeita autoja pihan tääveltä. :)

            Comment


            • #7
              Tänään on ohjelmassa sedanin pensan paineiden tutkimista, johonkin vuotaa paineet yön aikana epäilen suuttimia mut tuostahan tuo selviää päivän mittaan, sedaniin tulee eniten kilometrejä sillä ajan kaikki työ keikat kylällä työantaja maksaa kilometrikorvausen oman auton käytöstä , kävin eilen illalla taas tuossa rajan takana sen juottamassa mielästäni kulutus varsin kohtuullinen oli 523km 70 litraa 90% kaupunki ajoa ja pensa kun on liki ilmasta jotain 65-70 sentii litra tos naapuri valtiossa johtuen ton putini sota retkien heikentämän ruplan kurssin.

              Comment


              • #8
                No joo Sedanista löyty vuotava suutin sen vaihdoin ja kun se selvisi niin nopeesti intauduin vaihtamaan Plussaan vaihteisto ja peräöljyt oikein sveitsiläiset huipu tuotteet ei tuo ainakaan huonommaksi muutunut, etu jarru satulat purin ja laitoin uudet palat samalla kun vaihdoin alle noin 8 kantiset auton mukana tuleet momon vanteet uusilla synny renkailla, vanteethan piti olla suorat ei ollu, mut lyijyleka ja harppi tekivät ihmeitä nehän ei juurikaan ravistanu vaikka ei sisä puolen kehät ole likikään suorat vielä ehkä seuraavan kerran kun leon niitä niin jos sitten. et tällänen sunnuntai Ursen kansa.

                Comment


                  #9
                  Laitoitko Midland öljyt?

                  Comment


                  • #10
                    joo tohon plussaan laitoin, sedaniin meni castrolin vag versiot. periin shellin GL 5 75/90 HD

                    Comment


                    • #11
                      Tuommonen rivistö pitäs olla omassakin pihassa. :)

                      Comment


                        #12
                        Seuraavaa ei ole tarkoitettu piruiluksi, eikä tarkoitus ole muutenkaan piikitellä tahi loukata.

                        Asiatekstin tuotto ei ole aina ihan helppoa. Toisilta sitä tulee kuin luonnostaan, toisilta ei sitten millään. Jotkut hallitsevat kyllä itse kieliopin jne, mutta sisältöä ei vain irtoa. Lukijalle hyvin jäsennellyn tekstin lukeminen on helppoa ja kevyttä, varsinkin jos asia yhtään kiinnostaa. Huonostikin jäsennelty teksti kyllä aukeaa muutaman yrityksen jälkeen, jos asia on riittävän kiinnostava.

                        Edellä mainituista syistä pyytäisin paitsi langan aloittajaa, myös kaikkia muita panostamaan kirjoittamaansa tekstiin. Varsinkin, jos tietää tekstin olevan haastava laji itselleen.Parin läpiluvun jälkeen teksti muotoutuu helpostikin siistimmäksi ja jäsentyy monesti paremmin. Edellä mainittu pätee yhtälailla niihin, joilla ei ole todettua haastetta tekstin kanssa, kuin niihin, joilla diagnoosi on. Esimerkkinä mainittakoon niinkin pieni asia, kuin isot alkukirjaimet. Haasteita tai ei, jokainen osaa aloittaa pisteen jälkeen isolla, jos vain yrittää. Ihan joka yhdyssana-, tai pilkkuvirhettä ei tietenkään tarvitse hieroa pois, mutta suotavaa olisi edes valtaosan tekstistä olevan edes jollain tavoin kieliopin mukaista. Jos tuo ei riitä perusteluksi, vetoan foorumin sääntöihin. =)

                        Toki kaikista tärkein asia tekstissä on se itse sisältö. Jos ei ole asiaa, ei tarvi kirjoittaakaan. Kunpa kaikki biisin tekijätkin tiedostaisi tuon..

                        Comment


                        • #13
                          Luuleeko herra valvoja että tahallaan teitä kiusatakseni kirjoittelen väärin tässä iässä ?

                          Comment


                            #14
                            Sitä koitin tuossa ekassa lauseessa jo sanoa, ei ollut tarkoitettu piruiluksi. Kirjoittajan ikäähän minä en täältä putkelta, tai panelilta, oikein näe.

                            Comment


                            • #15
                              Kirjoittajan ikäähän minä en täältä putkelta, tai panelilta, oikein näe.
                              48 v. T:Ari

                              Comment


                                #16
                                Itselläni on myös diagnoosi LUKIhäröstä, mutta olen kyllä diagnoosin jälkeen pyrkinyt itse skarppaamaan kirjoitusasua.

                                Tokihan sitä tuli ihan surutta käytettyä hyödyksi ylioppilaskirjoituksissa, koska arviossa luki, että sekoitan vieraat kielet helposti :P

                                Comment


                                  #17
                                  Eiköhän se tullut selväksi. Palataan aiheeseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No laitoin tuohon plussaan vähän kolhitut 18" vanteet alle kun mietin että ei ne pienet vääntymät haittaa. No rupeshan tuo takapäästä jytkyttämään, sieltähän löyty vähän väljät iskarit ja niiden alapuslat ja iskareitahan ei saanut kun 21 vuorokauden tilauksella laitoin tilauksen sisään. Tosin asiahan korjaantuu sillä kun laittaa alle 205/60-16 renkaat niin eipä jytkytä kun on kumiakin mikä joustaa ja suorat vanteet. Siten laitoin nuo samaiset vanne/rengas paketin tohon S4 sedaniin missä ehjemmät iskarit ja puslat niin eipä jytise juuri ollenkaan. Joten kyllä urssin alusta ehjänä sietää aika kierot vanteet ilman tärinöitä mutta kuluneena ei saa olla heittoa eikä epätasapainoo kun rupee tutisee koko auto. Et tälästä tälläkertaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täytyy kyllä myöntää notta on kova rivistö autoja.
                                      Kaikki vielä sillä hienolla ja taloudellisella isolohkolla...
                                      Itsellä ei kyllä paukut riittäisi nuota ruokkimaan ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Meillä täällä idässä tuo bensa kun ei maksa kun 1/3 suomi hinnasta. Vakuutuksethan nois melkein on suurin meno erä vaikka onkin 60-75% joka vehkeessä bonuksia ja toi S4 avanti on seisomassa kun pitäs ruvet tekee kori töitä ja vähä hiekalla puhkuu listojen alusia ja ympäri maalaus viimeistään sykyllä kun kesä kiireistä selviää takaisin tallin pimentoon. Kaverilla ollu monta vuotta S6 turbo manuaalilla niin siihen nähden toi plussa vie keski kulutuksen 0.5L enemmän ja noi S4 1-1.5L enemmän et ei nuo nyt mitenkään juoppoja ole tuohon turboonkaan veraten.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos et pääsisi tankkaamaan rys...Venäjän puolella niin omistaisitko kaikki Vurssit ja vieläpä ajaisit niillä? Tästä pääset taas parilliseen V8-määrään ;) http://www.nettiauto.com/audi/s4/6384765

                                          Comment


                                          • #22
                                            Omat kokemukset noista kulutusvertailusta on tullut 2.8 AAH:n (vaajavetoinen) ja tuon 4.2 AEC:n välillä. Seka-ajossa 11,5l-12l versus 13.5l-14l. Siitä hauskuudesta mitä tuo Urssi varsinkin talvella antaa, niin olen kyllä valmis maksamaan ;-) Toki kilometrejäkään ei vuodessa hirveästi kerry.

                                            Comment


                                            • #23
                                              vV8m5. Hankala sanoo millä ajasin jos suomesta pelkästään joutus tankaamaan. kun noi V8 UrSit on meijän perheen taloudellisimmat kulku vehkeet rouvva ajaa -93 chevy blazerilla 5.7 V8 ja omapaino 2500kg pelkästään kaupunki ajoa vie sellasen 17l/100km mie ajan jollain UrSsilla noin 500km viikossa ja 12-13L/100km ja näin veneily kauden alkaessa tuo -89vm mariner V6 perämoottori pesee kulutuksessa nämä kaikki noi 25-30L /h :D Tääl päin suomee tuo venäjällä tankkaaminen on yleistä ja monella sen takia isompi koneisia autoja vaikka pienemmälläkin pärjäis. Itse olen käynyt Venäjällä tankkaamassa vuodesta -89 ja niihin aikoihin verrattuna tuo venäjän pensa on nykyään törky kallista.
                                              Miullahan on jo S4 Avanti Aec koneella, jos jonkun ajo urssin ostan niin S6plus sedanin niitä on vaan aika harvakseltaan myynnissä. Vara osa UrSeja (S4 ja S6) V8/6speed odottaa ruotsissa 2kpl kun kaveri tulee kesällä suomeen niin toinen tulee ajamalla toinen trailerilla. ruotsissa tuollaset ulkoa ruostuneet mutta teknisesti ehjät urssit on edullisia (500-900€) turbo versiot vielä halvempii
                                              Viimeksi muokannut Urssi V8; 1.5.2014, 11:09.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joka pihallahan Plus sedania seisoo, kun valmistusmäärä on 97kpl:D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tällä viikolla on ollu hiljasta Audejen kunnostuksessa. Tulpat vaihdoin ja kaveri kävi vika koodit lukemassa, kytkimen työ sekä poljin sylinterit tulivat uudet mut ei ole kerennyt asentaa, sekä uudet 17" kiinan alut tulivat S6 seen, tosin niistätäkin nuoremmat harrastajat sanoivat liijan kapeet vanteet kun kumi on vannetta leveempi 20mm puoleltaan ja mie kun halusin et ei heti vanne hankaa kantariin kun hipasee. ja S4 sedaniin tuli noille orkkis 16"x8" vanteille 225/55-16 renkaat ei vetele enää urissa sekään kun sai 10 pykälää profiilia korkeemmaksi.
                                                  Ainakin viikon vielä jatkuu piha puiden kaato ja halkojen teko risujen metsään raahaaminen. Sit pääsee talliin tai jos sattus tulee sade päiviä :D

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Samoilla linjoilla että vanne pitää olla tolkkuleveydessä, mie olen vielä pyrkinyt hommaamaan niitä erillisellä kanttarireunuksella olevia kumeja missä on ihan erillinen harjanne vanteen huulta suojaamassa. Se on varmaan kun neljäkymmentä+ on takana, ei jaksa kaikki "teinikotkotukset" enää niin innostaa... :#.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No nyt harmittaa. Pers aukisuus ei ole vaarallista mut aina sillon ois jotain hienoo myytävänä. kyttäsin ainakin 7-9kk kirkaan punasta S4 tai S6 V8 urssia no nyt kun ostin hätä päissäni tuon S6 plussan niin jo vain tuli myyntiin S6 plussa ! kirkkaan punainen ja on kaikki varusteet eikä mikään italian neekeri versio niinkun tuo oma harmaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        S4 uudet kesä töppöset orkkis vanteilla 16x8 ja 225/55-16 renkailla ja S6 Plussan kiinan vanteet 17x8 ja 245/45-17 renkaat
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut Urssi V8; 22.5.2014, 22:24.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuossa S6 sessa oli kytkin poljin lievästi omituisen tuntuinen, jäykkä ja ei palauttanut aina ylös jäi siihen keventimen kulman taakse ja sitten omia aikoja "lopsahti" ylös sekä narisi polkiessa. Kytkin sinällään toimi, piti ja irrotti. No tilasin uudet kytkimen sylinterit ja vaihdoin paikalleen, niin vieläkin välillä ei palauttanut ylös polinta. Eikun purkamaan uudestaan jos jatkoi polkimen tangon maksimiin niin sitten sylinterin jousi palautti mut ei polkimen jousi ja poljin oli ärsyttävästi liki 20mm ylempänänä kun jarru poljin. joten purin taas sylinterin irti ja sitten kytkin polkimen irti niin vika löyty kuivasta ja kuluneessa kytkinpolkimen muovi helasta, käänsin puoli kierrosta helaa ja laitoin teflon lisäaineistettua sprayvassua helaan ja akseliin sekä kevennin/palautus jousi hässäkkään niin johan keveni poljin ja paluttaa nätisti ylös sekä on sit mielyttävä käyttää.

                                                          Viimeeksi eilen S6 sai taas uusia osia, uudet lampadat. Oikein Boschit ja amerikassa tehdyt eli varmaan V8 koneessen "parhaat" :D hassua sinällään olivat halvimmat lampadat mitä oli tarjolla kolmesta vaihto ehdosta. Jos nyt ei enää tulis vika koodeja lampadoista

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kuulostaa tuo kytkinpolkimen palautumisongelma samalta kuin mikä itsellä oli cabriossa.
                                                            Muoviholkki oli murtunut ja akseli painunut polkimenvarteen.
                                                            Ensin käänsin sitä holkkia mut eihän se pysynyt kuin muutaman painalluksen ja pyörähti takaisin.
                                                            Kuvassa rikkonainen ja ehjä rinnakkain.
                                                            https://www.dropbox.com/s/n0l5soi2ea...2016.39.49.jpg

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X