Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5

    Audi A4 B5 1995

    Elikkäs kyseinen Audi tuli hommattua itselleni uuden vuoden aikoihin, yksityiseltä ostettuna. Ensi autoni oli saman moinen kuin tämä, tosin 1.6 koneella, mutta sille kävi vähän hassusti ulosajon seurauksena. Noh, olihan se niin hyvä ajettava, että Audi oli saatava, tosin aloin katselemaan isommalla koneella olevia ja mahdollisesti nelivetoja. Jonkun ajan nettiautoa selailessa valkeni tosi asiat, että ei ole vara ostaa nelivetoista hyvänkuntoista autoa, joten aloinpa katselemaan myös etuvetoisia kaikilla kone mahdollisuuksilla. Eipä siinä kauan mennyt kuin tämän yksilön sieltä bongasin ja parin päivän päästä auto olikin jo pihassa.

    Kyseinen auto oli ollut entisellä omistajalla noin viisi vuotta ja huollattanut merkkiliikkeessä joten täydellinen huoltokirja löytyy. Erittäin hyvänkuntoinen on, niin koriltaan kuin sisustaltaan.

    Tähän mennessä ei ole muuta isompaa huolto tarvinnut tehdä kuin jakopään ja öljyjen vaihto.

    Autohan tuli minulle vakio kuntoisena, mutta samantien alkoi armoton vanteiden metsästys kesäksi ja talveksi. Talveksi päätin laittaa alle edellisen auton talvivanteet, sopivat ihan hienosti auton alle.

    Kevät alkoi uhkaavasti lähestyä ja sitä myötä kesä vanteiden metsästys koveni. Lopultahan löytyi RH:n vanteet, jotka lunastin itselleni. Kesävanteiden löydettyä ja mallailtua alle oli pakko saada autoa jonkin verran alaspäin kuin nousi vanteiden myötä. Autoa tuli sitten madallettua madallusjousilla ja ihan hyvä tällä hetkellä, tosin keulaa pitäisi muutama sentti saada alaspäin.



    Tekniikka:

    - Pellin alta löytyy vakio 1.8 litran bensa kone.

    Alusta, vanteet:

    - Edessä vakioiskarit madallusjousilla.
    - Takana Koni:n iskarit madallusjousilla.

    -Vanteet RH, 8x18, renkaat 225/40.

    Kori:

    - Faceliftin ajovalot, sisäkromit maalattu mustaksi ja kalvotettu.
    - Maskin maalattu mustaksi.

    Sisusta:

    - 4x sähköikkunat
    - Kattoluukku, sähköinen
    - Autom. ilmastointi
    - Ajotietokone
    - Edessä puolikuppi penkit
    - Tumma alaosa, katto ja pilarit vaaleat.

    Mahdollisesti tulossa:

    - Lievä tummenus ikkunoihin.
    - Hieman lisää alaspäin autoa.
    - Alustasarja
    - Takavaloihin lievä tummennus?
    - Ledit sisälle + kilpeä valaisemaan.
    - Uusi pohjapanssari, esim. Teräksestä.
    - Taakse spacerit.

    Lopuksi vielä jonkun verran kuvia. (takaa päin otettu kuva vielä sen verran vanha, ettei ollut madallettu vielä. Yksi kuva vakio kunnosta.)

    Saa vapaasti haukkua, kuten myös parannus ehdotuksia kuunnellaan mielellään!
    Attached Files
    Viimeksi muokannut J0EL; 19.4.2014, 17:18.

    #2
    Mulla olisi FK Street coilit ylimääräisenä ja 10mm spacerit ;)

    Comment


    • #3
      Korin osalta itse vaihtasin nuor hirveät oranssiset sivuvilkut pois. Tummat saattas hyvinki sattuu sulle, vaikka yleesä noihi iskeetä ne "crystallin" valkoiset... :)

      Comment


        #4
        Toi 1.8 merkki varmaan joutaa perästä, ihan symmetriankin vuoksi ;)

        Comment


        • #5
          Jepjep, Ei vaan viitsi vielä kiskaista pois kun ei ole käytettävissä kuumailma puhallinta tällä hetkellä, muuten jää ne liimat siihen konttiin kiinni. Ei taida muuten viisaasti saada pois?

          Joo samoten, itseänikin häirinneet nuo oranssit kuvut, jospa kokeilisi vaikka heittää tummennusta niille. Jos ei toimi niin voisinpa tilailla kirkkaat tuohon tms.


          Tuossa juuri puhistelin aktiivihiilisuodatin systeemin, ollut vähän seuraavanlaisia ongelmia.

          -Tyhjäkäynnti hieman epätasaista, "tärrää/hyppyttää" lievästi.

          -Välillä ajossa tekee niin, että vauhti alkaa hyytymään ja ei vastaa kaasuun, mutta melkein samantien alkaa vetämään normaalisti. Tankinkorkki kun on löysällä niin ei ole tuota ongelmaa. (taisi muuten kerran tehdä sen myös korkin ollessa löysällä.) Mutta jos korkki kiinni, niin se teki sitä noin kerran pari päivässä.

          Myös aijemmin tankista kuului kauhea suhina, mutta sen EVAP venttiilin vaihdolla loppui.

          Ei niinkään ongelma vaan ärsyttävä räminä, joka lähtee putkesta kun sitä ei ole keskeltä tuettu millään, joten se rämisee tyhjäkäynnillä. Jalalla painaa putkea, ääni häviää. Putkessahan on liitos kohta siinä keskivaiheilla joten siitä kai se johtuu, klemmareilla on kyllä lujasti kiinni. Mitähän tuohon kehittelisi?


          On myös päässä muhinut ajatus, että kiillottaisi vanteiden huulet, tiedä sitten?

          Comment


          • #6
            Itselle ei oikein tuo kalvo maistu noissa etuvaloissa, myös mustat kahvat hyppää hieman silmille. Muuten oikein mukavan näköinen nelkku.
            Noi merkin liimat lähtee toffee laikalla hyvin. Biltemasta löytyy porakoneeseen kiinnitettävä malli tarranpoisto laikka nimellä :)

            Comment


            • #7
              Autoglymin Tar Removerilla lähtee myös liimat helposti.

              Mustat ovenkahvat, yms. yksityiskohdat on meikäläisen mieleen vähän turhan ysäriä.

              Comment


              • #8
                ahaa, viitsikkö linkittää kun en itse ainakaan löytänyt?

                Comment


                • #9
                  Motonet: Autoglym Tar Remover 9,50€

                  Comment


                  • #10
                    Jeps, kiitos.

                    Nuohan oven kahvat yms. on ihan alkuperäistä. Mielessä on käynyt peilit yms. maalaisi korin väriin, mutta miten nyt spraymaali oven kahvoissakaan kestäisi..? Ruisku mahdollisuutta ei nyt ole ja eipä viitsi noita maalauttakaan maalaamossa.

                    Comment


                    • #11
                      Jaa se pitäisi Audia käyttää 4-pyöräsuuntauksessa, kuskin puolen renkaan sisäreunaa syö.

                      Sitten sellaista, että voiko katti aiheuttaa pientä räminää? Putki on kunnolla kiiinni, kuten myös suojapellit yms. ettei kyllä niistä ääntä lähde.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Saattaa hyvinkin tulla jos sisukset irronneet, kokeile esim lyödä kattiin, pitäisi rämistä jos sisuskalut on rikki :)

                        Comment


                        • #13
                          Jees, kiitti hyvästä vinkistä, hienostihan se kilisi kun kävi vähän koputtelemassa eli uutta kattia jostain.

                          Comment


                          • #14
                            Joo tuota noin niin, autoha ei ole edes kovin matala, mutta meinaa kokoajan raapia edestä ja tänään kosahti aika kivasti kaupan pihalle kääntyessä "korokkeeseen".. Pystyyköhän noita etulokareiden sisäpuolella olevia taitoksia taitella läjään niin, että maalipinta pysyy ehjänä, ettei ala halkeilemaan näkyvälle pinnalle?

                            Ja nyt tulossa ainakin teräksiset pohjapanssarit eli moottorin ja vaihelaatikon alle. Myös vuorossa pyöränsuuntaukset ja pikku hiljaa pitäisi viedä katsastettavaksi, tosin sillä ei ihan kauhea kiire vielä ole.

                            Comment


                              #15
                              Tollai mutta ilman mankelia putken kanssa.

                              http://www.robsaudiworld.com/fender.htm

                              Mihin niitä moottorin suojia tarvii?

                              Comment


                              • #16
                                Jees.

                                Alkuperäinen muovinen on säpäleinä. Nuo mitä kattelin niin lähtisi halvalla ja suojaapa jotakin.

                                Comment


                                • #17
                                  Ja talvella lämpenee paremmin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tulipa heräte ostoksena haettua jalopuu listat yms. ihan kivasti tuo ilmettä sisustaan.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eilen kävin nelipyöräsuuntauksessa, mutta homma tyssäsi heti kun kuskinpuolen raidetangonpää väljä, samalla tuli ilmi rikkinäinen vetonivelen suojakumi. Muuten alusta hyvässä kunnossa.

                                      Tänään sitten vaihtelin raidetangonpään ja suojakumen. Uusiahan ei tarvinnut ostaa, kun purkuautosta löyty hyvänkuntoiset osat. (Siihen juuri alustan osaa uusittu rankalla kädellä ennen ulosajoa..).

                                      Pahoittelut huonoista kuvista.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on moottorin ja vaihelootan alla panssarit suojaamassa.

                                        Huomenna tai ensviikolla alkaa nitromorssilla lotraaminen, vanteiden huulet olisi tarkoitus kiilloitella..

                                        Comment


                                          #21
                                          Osta mielummin jotain ihan oikeaa maalinpoistoainetta. Nykyinen Nitromors on maalinpoistoaineena suunnilleen yhtä tehokasta kuin kaurapuuro. Tiivisteenirroitusainetta olen itse käyttänyt.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ostinpa kuitenkin tuollaista RK Maalinpoistoainetta, halpaa sellaista. Noin 45 minuutin päästä maali lähtee aika helposti rappaamalla, painepesurilla jos vetelis pois ne.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voi voi, nyt mentiin perse edellä puuhun, olisi pitänyt tarkemmin ajatella että minkälainen homma tuo kiilloitus on..

                                              Joku sorvi tai vastaava mihin vanteet saisi kiinni ja pyörimään niin olisi kyllä kohdallaan. Tai jollekkin muulle jolla sellainen olisi. Paljonkohan perisi maksua jos itse poistaisin maalit, mutta veisi jollekkin muulle kiillotettavaksi.

                                              Ja sellainen, että miten tuollainen vanne on hapettumaan kiillotetusta kohdasta?

                                              Comment


                                                #24
                                                Porakoneella, lumppulaikalla ja kiilotusvahalla ne saa kyllä kiiltämään ilman sorviakin.
                                                Maalinpoiston jälkeen hiominen vesissä jonnekki 1000-2000 asti, sen jälkeen vahalla kiilto pintaan.
                                                Kiillotukseen/viimeistelyyn voi käyttää myös esim. autoglym metal polish tai autosol kiillotustahnaa.

                                                Kiillotettu pinta hapettuu herkästi. Kannattaa suojata kiillotetut osat vahalla ja putsata/vahata niitä muutenkin usein.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jees, pitääpä hommailla.

                                                  Kahdesta vanteesta maalit lähtenyt, aikaa vieväähän se on. Mutta melko pelleilyähän tämä on, kun täytyy aina laitella vanteet alle jotta voi ajaa tarvittavat ajot..ottaa päähän. Näillä näkymin ensiviikon jälkeen on aikaa enemmän, jos silloin saisi aina vanteet valmiiksi asti.

                                                  Pitää hiomalla ja muuten fiksailla sitten tuo rajaus maalin ja kiilloituksen välille. Katsoo mitä näistä tuleepi.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tänään aloittelin kahta vannetta hinkkaamaan.

                                                    Täytyi lähtä ihan sieltä 180 karheudesta etenemään, kun vanne täynnä sellaista pientä koloa tms, vissiinkin hiekkapuhalluksesta? Hinkkasin tänään 240 asti, vielä on hommaa ja paljon. Miten tuon maalin ja kiillotuksen rajauksen tekisi?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vanteet sai sitten tänään uuden värin. Keskikupeille pitäisi jotain kehitellä..
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hävyttömät, mutta juurikin siksi niin hienot ;) Ihmettelen miksi liikenteessä ei näy enempää muun kuin hopean värisiä vanteita. Itse ainakin hommaan värilliset ensikesäksi.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Erittäin hyvä väri. Nyt vielä autoa hieman maanläheisemmäksi... :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niinhän sitä pitäisi, mutta ensiksi pitäisi mankeloida edestä kaarien sisältä taitokset pois, koska nyt jo ottaa niihin kiinni. Ja noissahan vanteissa on vielä kitkat päällä, jos hommaisi kesärenkaat pienellä venyllä noihin niin sekin auttaisi.

                                                            Katsoo mitä tuleman pitää.
                                                            Viimeksi muokannut J0EL; 11.8.2014, 12:13.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X