Hetkisen aikaa pohdiskelin, jotta näyteikkunoidako vaiko laittaa projektiosioon. Aattelin sitten tehdä näyteikkunatopikin, kun tätä kuitenkin kohtalaisen hitaalla aikataululla tullaan fiksailemaan. Viikko takaperin heikkona hetkenä mietin jo auton laittamista myyntiin, mutta on tämä kuitenkin niin perhanan mukava peli ajella.
Eli heinäkuussa 2013 myin B5 ADRq:n pois ja hankin tilalle Audi A6 C4-korimallia, moottori 2.5TDI AEL ja kaikki neljä ratasta vetää. Korimalliltaan pitkäkatto ja mittarissa tällä hetkellä kilsoja noin 311 000 km. Edellisen omistajan toimesta tuotu Saksasta vuonna 2004. Hänenkin aikana autoon oli laitettu jos vaikka minkälaista pientä nippeliä, mutta kyllä tämän ikäisessä laitettavaa riittää edelleen. Viime kesä ja talvi meni pitkälti vain ajaessa, mutta nyt tarttee pikkusen jo ehjäilläkin.
Auto ja varusteet summa summarun:
- A6 C4, 2.5TDI AEL quattro Avant, 6-lovinen manuaali
- Mittarissa ~311 000km.
- Spottiratti, automaatti-ilmastointi, Bose, Westfalian irroitettava vetokoukku, neliveto. Penkit mallia "karvalakki".
---
Ekassa kuvassa auto ostokuosissa viime kesältä. Eipä se ole tuosta mihinkään muuttunut.
Ehjäilyt alkoivat etujarruista. Pikkuhiljaa alko kuulumaan pientä kihnutusta, joka lopulta kasvo suorastaan rääkymiseksi. Ihmekö tuo; palassa ei ollu pintaa milliäkään ja levyn toinen puoli oli hioutunut jo lähes veitsenteräväksi.
Jarrurempan jälkeen aloin ihmettelemään hemmetinmoista vapinaa satkun vauhdissa. Vänkärinpuolen etuvanteen sisäkehältähän löyty sitten ne kadonneet jarrupalat ja levy tiiviinä pölymassana. Tutina hävis sen sileän tien, kun tuon törkymäärän sai vanteelta irti.
Jo alkutalvesta alkanut polttoaineen vuoto jatkui kelien lämmettyä. Pakkasilla ei tiputellut käytännössä ollenkaan. Tänään sitten aloin joutessani tutkimaan vuotokohtaa. Pyyhkäisin putken päällä paskat paperinmutkaan, niin tiputtelu yltyi suihkuksi. Ei muuta kuin nopeasti fillarin selkään hakemaan läheiseltä autovaraosakeskuksesta tarvikkeita. Pienillä putkileikkureilla katkasin löpöputkesta pikkusen pätkän pois ja tilalle letkua. Ainakin toistaseksi vaikuttaa pitävältä paikalta.
Maalipintahan autossa on ihan hirvittävässä kunnossa. Peräkontin luukusta rinkuloiden vierestä lähtee maali ja kuskin puolen kaari alkaa mätimään. Näitäkin paikataan taas kun budjettia, aikaa ja innostusta löytyy. Harkinnassa olis vaihtaa koko kaari, jos sattuu jostakin sopivalla hintaa kävelemään vastaan.
Jatketaan taas kun jotain saa aikaan.
Eli heinäkuussa 2013 myin B5 ADRq:n pois ja hankin tilalle Audi A6 C4-korimallia, moottori 2.5TDI AEL ja kaikki neljä ratasta vetää. Korimalliltaan pitkäkatto ja mittarissa tällä hetkellä kilsoja noin 311 000 km. Edellisen omistajan toimesta tuotu Saksasta vuonna 2004. Hänenkin aikana autoon oli laitettu jos vaikka minkälaista pientä nippeliä, mutta kyllä tämän ikäisessä laitettavaa riittää edelleen. Viime kesä ja talvi meni pitkälti vain ajaessa, mutta nyt tarttee pikkusen jo ehjäilläkin.
Auto ja varusteet summa summarun:
- A6 C4, 2.5TDI AEL quattro Avant, 6-lovinen manuaali
- Mittarissa ~311 000km.
- Spottiratti, automaatti-ilmastointi, Bose, Westfalian irroitettava vetokoukku, neliveto. Penkit mallia "karvalakki".
---
Ekassa kuvassa auto ostokuosissa viime kesältä. Eipä se ole tuosta mihinkään muuttunut.
Ehjäilyt alkoivat etujarruista. Pikkuhiljaa alko kuulumaan pientä kihnutusta, joka lopulta kasvo suorastaan rääkymiseksi. Ihmekö tuo; palassa ei ollu pintaa milliäkään ja levyn toinen puoli oli hioutunut jo lähes veitsenteräväksi.
Jarrurempan jälkeen aloin ihmettelemään hemmetinmoista vapinaa satkun vauhdissa. Vänkärinpuolen etuvanteen sisäkehältähän löyty sitten ne kadonneet jarrupalat ja levy tiiviinä pölymassana. Tutina hävis sen sileän tien, kun tuon törkymäärän sai vanteelta irti.
Jo alkutalvesta alkanut polttoaineen vuoto jatkui kelien lämmettyä. Pakkasilla ei tiputellut käytännössä ollenkaan. Tänään sitten aloin joutessani tutkimaan vuotokohtaa. Pyyhkäisin putken päällä paskat paperinmutkaan, niin tiputtelu yltyi suihkuksi. Ei muuta kuin nopeasti fillarin selkään hakemaan läheiseltä autovaraosakeskuksesta tarvikkeita. Pienillä putkileikkureilla katkasin löpöputkesta pikkusen pätkän pois ja tilalle letkua. Ainakin toistaseksi vaikuttaa pitävältä paikalta.
Maalipintahan autossa on ihan hirvittävässä kunnossa. Peräkontin luukusta rinkuloiden vierestä lähtee maali ja kuskin puolen kaari alkaa mätimään. Näitäkin paikataan taas kun budjettia, aikaa ja innostusta löytyy. Harkinnassa olis vaihtaa koko kaari, jos sattuu jostakin sopivalla hintaa kävelemään vastaan.
Jatketaan taas kun jotain saa aikaan.
Comment