Contitechin kitissä on NTN:n kiristinrulla ja vaimennin, sekä INA:n ohjainrulla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Yks ässä lisää
Collapse
X
-
Minkälaisilla voimilla on porukalla antautunu männäntappi biturboissa? Jonkinverran niistäkin on puhetta, varsinkin 5-pytty virittäjillä. Onko jollakulla oikeasti levähtäny biturbo männäntapin pettämisen takia vai onko vaan varmuuskertoimia haettu vaihtamalla vahvempia?
Comment
-
Noniin sain katsottua vähä ostettuja ja ostettavia koneen osia...
-Puolakonversio täydellisenä
-Ventiilikoppien tiivisteet
-Kansienpultit
-Kansien tiivisteet
-RS4 kannet (2.8l:sen nokat)
-RS2 viritulpat (käytetyt mutta toimivat)
-Imusarjan tiiviste, laipat rs4 kansien ja s4 imusarjan väliin ja uudet pultit
-Pakosarjojen tiivisteet
-Nokkaketjujen laahaimet ja tiivisteet
-RS6 turbot ja niihin o rengas tiivisteet ja dp:n tiivisteet
-Ahtoputket
-Männänrenkaat
-Veivit ja niiden laakerit, arp pultit
-Kampuran pultti, etu ja takapään stefat
-Kampikammion tiiviste
-Öljypumpun tiiviste ketju ja laahain
-Vesipumpun tiiviste
-Termari ja siihen o rengas tiiviste
-Öljypohjan tiiviste
-Öljynsuodatin
-Öljyt castrol edge 5w-30
-jakopää kilkkeet
Sitte ostettavia osia mitä nyt mieleen juolahtaa
-Pakosarjojen ja turbojen mutterit/pultit
-Nokkaketjut
-Moniurahihna
-Kampuran laakerit
-Kaasuläppä (mikä?)
-öljynlämpötila anturi
Varmasti jotain unohtu laittaa mutta pävitellään kun tulee mieleen, Jos jollekki tulee jotai mielee niin ei muutaku listaa alle :)Viimeksi muokannut Jesse87; 8.12.2016, 17:37.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1457401412
Onkohan tää nyt varmasti käypänen toho s4 moottoriin? Kuitis lukee rs4 mut eikai noilla mitään eroa ole loppujenlopuks tässä osassa..
Comment
-
Comment
-
Jessen laittamat sopii s4:ään suoraan, mutta muista tosiaan adapterit. O-rengasväli on se noin 50mm.
Tykkään itse noista 550cc ja siitä tehdystä linkitetystä 1000cc eli ne ovat hyvä valinta aina, jos suunta on meikäläisen palveluiden ääreen. Pätee 2.7 (ei rs4, koska liian pitkä) ja 1.8t sähkökaasuisiin.
Comment
-
Jaahas jatketaas taas tätä ikuisuusprojektia kun sain tallipaikan itselleni.
Tarvisin kampuran lukitustappia lainaan, olisko kellään?
Koneen alakerran kanssa tulin nyt siihen tulokseen että veivit tasapainotukseen ja uusilla laakereilla ja männänrenkailla kasaus.
Coolereiksi katsoin er:n jäähyjä, jahka budjetti antaa periks. Ei sinne varmaa kannata mitää halppiksia laittaa ettei jää sitte niistä ahdistamaan.
https://jhmotorsports.com/shop/catal...ouds-p-56.html
Kytkimeksi tulee rs4+15%(tämä on jo hyllyssä) ja sit vp:n meinasin ottaa autoteileltä:
http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53
Bensapumppu myös autoteileltä:
http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=52
Vähän käytetty Bensapumppu löytyki samalta kylältä, tästä väännettiin jo alustava kauppa.
Voiko tuon asentaa jo vaikka tulee ensalkuun vakiona liikenteeseen?Viimeksi muokannut Jesse87; 19.12.2016, 19:42.
Comment
-
Homma edenny sen verran että moottori saatii purettua loppuun ja tänään olis tarkoitus viedä lohko, kampura, ja veivit kansityölle.
Lohko hoonataan ja männät saa uudet renkaat.
Kampuralle yleis tarkastus ja vaativat työt sen osalta.
Veivit tasapainotetaan.
Kampuran pukeilla oli erimittaiset pultit, oliko näitä jollain tarjolla?
Kuinkas paljo tolla s4 vanhalla ja uudemmalla(2001.5) imusarjalla on eroa?Viimeksi muokannut Jesse87; 26.1.2017, 07:53.
Comment
-
Tepoltahan nuo kannattaa tilata. Pidemmät pultit (87mm) 078103039F ja lyhemmät (77mm) 078103039G.
Täällä hieman juttua noista imusarjoista. Nuo myöhemmät sarjat (AC ja BC) ovat fiksummalla muotoilulla kuin laatikkomalli. AC on taas puolestaan enemmän plug and play laatikkomallin tilalle.
Comment
-
speediltä noi pultit jäis maksaa vajaa 120e jos muistan oikein että 8 kpl molempia tarvitsee,
Sieltä pitää tilata vähä muutakin niin siinähän ne samalla sitte tulee.. Kampuran laakerit otin kansityöltä ja jäi maksamaan 45e koko sarja että ei kyllä ole hinnalla pilattu.. Vähä ärsyttää kun ostin laakkoselta kiertokangen laakerit hintaan 362e ja tuolla olisi ollu reippaasti alle satasella, olis kyllä kuitti tallessa että saiskohan palautettua, tuskin..
Kansityöllä vähä kateltiin noita mun palikoita ja hommaks tuli
-lohkon hoonaus
-kampuran kiillotus
-veivien tasapainotus
-kampuran laakerit
-männänrenkaiden asennus
-Osien pesut päälle.
Hp: 395e koko setti
Kampura saattaa joutua vielä tasapainotukseen Keravalle, sanoivat kun veivit vaihtuu nii paino muuttuu tottakai mutta se selviää ens viikolla...Viimeksi muokannut Jesse87; 6.2.2017, 17:31.
Comment
-
-
No ainakaan osanumeron perusteella ei ole kuin puoliksi, eli alapuolelle. Yläpuolelle tulee 078105701J GLB.
Vaparissa on alapuolella samat kuin yläpuolellakin, eli 078105701N GLB.
On muuten ECS:n kaverit taas jaksaneet kuvata :)
Comment
-
Meinasin vielä sellasen ratkaisun tehdä että laitan nuo 2.8l kannet kiinni tuohon.
Onko porukka mistä tilannu noita pakoventiileitä noihin?
Vastataan itselleni:
http://www.futurez.fi/fi/shop/mootto...-30v-moottorit
Suht edukkaat...Viimeksi muokannut Jesse87; 5.2.2017, 07:36.
Comment
-
-
Minulta löytyy juurikin noilla laipoilla olevat. SSAC/XS-POWER tekemäthän nuokin taitaa olla, 99% varmuudella :D Eli kiinalaiset siis. Tulikin suoraan kiinasta vaikka jenkeistä tilasin. Kokeilemaanhan en ole vielä kerennyt, projektiosiostani löytyy kuvia. Sen verran muistan lukeneeni että istuvuus ei välttämättä 100% luokkaa ole mutta mennee kuitenkin. Ja materiaali ainakin tuntu olevan austeniittistä rosteria.. tilasin ihan ilman pinnoitetta ja sain kuitenkin huonosti pinnoitetut tilalle, jotka pinnoitin itse paremmin :)
Comment
-
Kansityöltä tuomio tuli ja joutu varaamaan kampuran tasapainotuksen ensi perjantaille r-koneistukseen.
Unohtu siinä hässäkässä kysyä ne kiertokangen laakereiden osanumero.
Ruonkolaakereiden paketissa lukee 2.5l V6 TDi mutta kaipa ne kelpaa sinne. Yks ässä viereisessä hallissa missä ilmeisesti on samat...
Comment
Comment