Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 rahareikänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Keräsin motivaatiota tuon cruisen toimimattomuuden tutkimiseen ja aloitin seuraavanlaisella ohjeella.

    ** Switch & wiring
    - Connect multimeter between terminal 8 and terminal 10 of control module harness connector
    - Push switch towards RES position
    If ? ? -> Repair break in wiring or replace switch

    Toimii

    Connect multimeter between terminal 8 and terminal 4 of control module harness connector
    - Press FIX/SET button
    If ? ? -> Repair break in wiring or replace switch

    Toimii

    ** Switch for vent valve for brake pedal & wiring
    - Connect multimeter between terminal 11 and terminal 5 of control module harness connector
    - Move switch to ON position
    If ? ? Replace switch or vent valve for brake pedal or repair break in wiring.

    Näyttää 125 ohmia ja painettuna 5 ohmia

    ** Vent valve for brake pedal
    - Connect multimete r between terminal 11 and terminal 5 of control module harness connecto
    - Position of switch ON
    - Operate brake pedal
    If 0 ? Replace brake pedal vent valve

    Näyttää 125 ohmia ja painettuna 5 ohmia

    ** Vacuum pump motor faulty
    - Switch ON ignition
    - Connect ground to terminal 6 of control module connector
    - Supply voltage to terminal 7 using jumper cable
    If motor does not run = Vacuum pump faulty or break in wiring

    Toimii

    ** Vent valve in vacuum pump is faulty
    - Switch ON ignition
    - Connect ground repeatedly to terminal 12 of control module connector
    - Supply external voltage to terminal 7 using jumper cable
    If vent valve does not click = Vacuum pump faulty or break in wiring
    If Vent valve clicks = Check speedometer speed signal; wiring diagram

    Onko tuon poljinkytkimen toiminta nyt ihan speksien mukainen ja kytkin ehjä? Jarruvalot toimii kyllä. Pitäisikö boxin 12 nastaiseen liittimeen tulla virta johonkin pinniin?
    Viimeksi muokannut pimpelipompeli; 24.6.2015, 19:23. Perustelu: virta

    Comment


    • #92
      Audi taas välillä liikennekäytössä, seisoi kesäkuun alusta tallin koristeena. Käsijarru oli näköjään halunnut juurtua kiinni, joten palojen vaihto taakse ja herkistelyä. Ei tullut vielä täydellistä, joten seuraava vaihtoehto ilmeisesti satulan vaihto apumiehen puolelle. Tuntuu käsijarru jäävän päälle.

      Webasto lopetti toimintansa kylmien kelien aikaan huhtikuussa, vikana oli seonnut lämpötila-anturi. Näytti polttimen lämpötilaksi +123 astetta ja koko härveli jatkuvassa jäähdytysmoodissa. Tänään sain takaisin polttimen aivot lämpötila-anturin korjausleikkauksesta ja poltin polttaa taas iloisesti pienen herättelyn jälkeen (Paloilmapuhallin prke..).

      Comment


      • #93
        Purin apumiehen jarrusatulan atomeiksi ja putsasin käsijarrumekanismin ruostemönjästä vapaaksi, uudet tiivisteet 9 euron tiivistesarjasta ja kokoon. Seger-renkaan takaisin laitossa loppui työkalut kesken, piti ostaa pidemmät pihdit ja vähän rälläköidä kärkiä sopivaksi.


        Jarrusatula remontille tuli työkaluostoksen kanssa hintaa 24e, joten "säästyneellä" satasella voi vaikka tankata audia

        Comment


        • #94
          Sattuisko sulla olemaan kuvia tai vinkkejä tuon satulan purkuun? Viime katsastukseen joutui satuloita herkistelemään kun jumi käsijarru molemmin puolin. Ei kuitenkaan purkautunut suosiolla, eli ei saatu sitä käsijarruvivun akselia muistaakseni irti.

          Comment


          • #95
            Suunnilleen näin:

            1. Satula irti autosta
            2. Pumppaa käsijarruvivulla mäntä pois kolostaan
            3. Seger rengas pois ja vapauta männän kierretappi&jousi.
            4. Poista irtoavat osat, mm parin cm mittainen puikula, joka lukittaa käsijarrumekanismin
            5. Nyt käsijarrumekanismin pitäisi irrota pois paikaltaan.

            Kokoa käänteisessä järjestyksessä.

            Comment


            • #96
              Polttoainetankin johtojen läpivienti halusi sikamassakäsittelyä, täyteen tankattuna tuoksahti polttoaine voimakkaasti matkustamoon, liitin täyteen massaa ja takaisin paikalleen uudella o-renkaalla. Josko se nyt asettuisi.

              Comment


                #97
                Mahtaako sikaflexi kestää bensaa?

                Comment


                  #98
                  Ei kestä.

                  Comment


                  • #99
                    Ainakin toistaiseksi on massaus pitänyt hajuhaitat sekä vuodot kurissa, massahan ei nyt varsinaisesti ole jatkuvasti kosketuksessa polttoaineen kanssa, ainoastaan kun tankki on piripinnassa.

                    Comment


                    • Laatikko on alkanut heittämään D asennossa ajettaessa satunnaisesti 4 vaihdetta pois päältä. Manuaalisesti kun tökkää 4:sen päälle niin siellä se myös pysyy vaikka kuinka vedättää. Manuaalipuolella käytön jälkeen myös D puoli osaa pitää vaihteen päällä. Autocom ei löydä vikakoodeja moottorista/vaihdelaatikosta kuin jarruvalokytkimestä, joka kylläkin toimii.

                      Comment


                      • Pahoittelut älyttömän isoista kuvista, albumini.fi on näköjään päivittynyt huonompaan suuntaan...

                        Toimimaton webasto aiheutti sitten hieman ylimääräistä työtä, kun vikakoodiksi paljastui alijännite. Lataus yleismittarilla oli vain 13.2 ilman valoja ja sitten vähän vähemmän valot päällä. Keula atomeiksi ja laturi käsiin. Nimimerkillä hihnan kiristintä ei saanut löysättyä mistään välistä...


                        Laturin persauksesta paljastuikin sitten rotan pesä. Roskaa ja lehtiä ihan riittävästi. Samoin sitten ihan lopussa olleet hiilet sekä kollektori täysin lopussa. Laturikauppaan 210e kiitos, ja keulan jumppaus takaisin kasaan uudella remmillä. Nyt lataus on taas 14.1 ja akkukin tuntuu ottavan vielä sähköä vastaan Toivottavasti mystisestä akun purkautumisesta pääsisi nyt uudella laturilla eroon.

                        Samalla nosturilla pitämisellä vaihtui myöskin taaempi ylätukivarsi ehjään, samoin korkannut spaceri muuttui ehjemmäksi. Mystinen vatkaus 110km/h nopeudessa hävisi. Vielä jäi pientä kolahtelua jarrua painettaessa, joten jossakin vielä väljää...

                        Comment


                        • Väljän metsästys jatkui. Nyt on vaihdettuna muutaman tuhannen km sisään eteen kaikki tukivarret kummallekin puolelle, samoin ulompiraidetangonpää oikealle. Sisäpäässä ei tuntunut välystä. Kallistuksen vakaajan puslat sekä koiranluut. Silti paikallaan käännellessä kolahtelee satunnaisesti. Olisiko kenties iskunvaimentimen yläpää seuraavaksi vaihdon tarpeessa?

                          Comment


                          • Ohjausvaihde saattaa kolista, jos on samankaltainen kuin C5-korisessa A6:ssa niin sieltä löytyy säätöruuvi jota varovasti kiristämällä saa välyksen vähemmäksi. Jos kiristää liikaa niin ohjaus menee ylijäykäksi. ELSA:sta löytyy ohjeita.

                            Comment


                            • Itsellä lötkössä kolahduksien syyksi paljastui iskarin yläpään laakerointi.
                              Ja jos paikallaan kääntää ja "kolahtaa" Ni voisi olla sama vika.

                              Kaveri ottaa kiinni jousesta ja toinen kääntää pyöriä, se kolahdus tuntuu kyllä kierrejousessa.

                              Hienoa harrastamista kertakaikkiaan. !!!!!!

                              Comment


                              • Elsan oppien mukaan paikallistin ohjausvaihteesta 18mm mutterin, tämä on kylläkin jo tiukattu tappiin, joten liekö lääkitty oiretta jo aikaisempien omistajien toimesta? Purin vielä raidetangon sisäpäät esille todetakseni että kumpikin on ihan jämäkkä, eikä kolahtele. Samoin 10 000km sitten vaihdettu halpis raidetangon ulkopääkin oli vielä jämäkkä, vaikka suojakumi onkin jo melkein entinen. Pahasti näyttää ohjausvaihderemontilta, mikäli tuo iskari+jousi yhdistelmä ei tuo vastausta. Pyörät ilmassa nosturilla ei ääntele, kuin tuon vaihteen juuresta. Kenties ohjausakselin liitos??
                                Viimeksi muokannut pimpelipompeli; 2.11.2015, 22:05. Perustelu: Kirotushärö

                                Comment


                                  Tuossa akselistorakenteessahan jousi ei pyöriä kääntäessä pyöri mihinkään eikä siellä ole siis laakeriakaan joten ei kuulune sieltä.

                                  Comment


                                  • Kokeile jarrutta kolina esintyessa, jos hiljene, satula kolise.

                                    Comment


                                      Mehtälä paikallisti minun vanhassa C5:ssa kuuluneen kolinan juuri jarrusatulaan. Liukutapeissa muistaakseni väljää.

                                      Comment


                                      • Tuossa on 4:llä jarrupalalla per puoli nuo etujarrut. Ulommaisia paloja paikallaan pitävät pienet jouset lensivät jo asennusvaiheen jälkeen tallista ulosajettaessa irralleen..palat ei kuitenkaan pääse liikkumaan paikallaan. Otan satulan atomeiksi ja ihmettelen sen rakennetta, josko sieltä löytyisi ullatus.

                                        Comment


                                        • Harrastetaan välillä öljyvuotojen tilkitsemistä, pihamaalle alkaa ilmestymään läikkiä...


                                          Altapäin tarkasteltuna nokka-akselin asentoanturin altä lähtee öljyvana.

                                          Nokan tiiviste antautui vajaan 10 000km matkalla....Onneksi samalla kerralla vaihdettiin myös jakohihnantaakse nokkaan samanmerkkiset tiivisterenkaat, ja arvatkaapas vuotaako sieltä. Onneksi saa taas seuraavassa remminvaihdossa purkaa myös kansipahvin, mehii taas alkuperäisestä paikasta, eli apumiehen puoleisesta etunurkasta. Onneksi tuo nokan stefa vuotaa reippaammin, joten ei taisa keretä ajamaan hihnalla sitä 90 000 kilsaa :)


                                          Apumiehen turvatyyny aiheutti taas valon syttymisen, jälleen kerran liian iso vastus liittimessä

                                          Comment



                                          • Alunperin visio tähän maalausprojektiin alkoi tämän osan kohdalla. Nosturista petti varokytkin sopivalla hetkellä, ja 1.9 metriin nostava Stenhoji runttasi 2,5 metriä korkeassa tallissa nosturilla olevaa audia 20cm ylöspäin. Nosto-oven kiinnitysraudat tekivät komeat vekit, "onneksi" kattoluukun kiinnikeet antoivat periksi.... Myöskin keväällä fiksauksen tehneen fiksarin pohjat eivät oikein onnistuneet, joten yritetään nyt paremmalla onnella. Kuvassa hinkattu mataksi ja puhkimenneisiin kohtiin ruikattu alumiini tartunta-aine



                                            Vanhat pohjat keittää kivasti....Laitoin sitten kokeeksi epocattia välikerrokseksi. Lisämausteena muutamia lentäviä ökkömönkköjä

                                            Comment



                                            • Keräsin kesällä ylimääräisen viininpunaisen kuljettajan oven talteen ajatuksena vaihtaa suorempi vekillä olevan alkuperäisen tilalle. Samalla tuli sitten kaikki loput ovet kaupan kylkiäisenä. Ovi kävi jo kaverin tallissa 6kk odottamassa josko maalautuisi, joten turataan tässä samalla. Tässä hinkattu sisäpuolelta karkeaksi ja hiontaväri pinnassa.

                                              Ulkopuoli hinkattuna ja hiontaväritettynä. Huomaa kliiniset maalausolosuhteet

                                              Hiomaväri hiottuna

                                              Comment

                                              Working...
                                              X