Joo, kojelaudan bagi kyseessä. Mutta kiertääkö penkin kautta jotain tuolle sytyttimelle sen kautta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8 rahareikänä
Collapse
X
-
Kenelläkään kytkentäkaaviota tai kuvallista ohjetta tälle? Autossa kiinni olevasta on karannut sähköflektin johto, samoin 2 muutakin piuhanippua on irronnut vastuspakasta. Googlella yrittänyt kaivaa, muttei satu oikeita hakusanoja
Comment
-
Purin hanskalokeron ja irroitin airbagin liittimen ja laitoin takaisin. Valo toimii niinkuin pitääkin. Päästöjä yritettiin ottaa paperille, lopputuloksena lambda huitelee missä sattuu. Pitää putkea vielä tiivistää ja sitten yrittää uudelleen, muut arvot asettuivat kiltisti rajan alittaviin.
Boonuksena ohjaustehostimen nesteet pihalle, vissiin banjopultista lahosi kuparitiiviste.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiE1 = 1 nopeuden syöttö
E2 = 2 nop
E3/A = moottorille ja täysnopeuden syöttö
Harrastettu myös muuta toimintaa; liimattu venäläis valmisteinen tuulilasi paikalleen, kustannus 3300rub Sortavalan tuulilasikaupasta. Tyhjäkäynti asettui ~800rpm tuntumaan ehjän taaemman huohotinletkun vaihdolla. En kylläkään raaskinut ostaa alkuperäistä ~170e kustantavaa osaa, vaan laitoin öljynkestävästä letkusta korvikkeen. Yksi kaasuläppäkotelolle menevistä "oksien" lähdöistä on melko huonossa hapessa, teippasin tiiviimmäksi. Päästöt ovat vielä mysteerit, josko lambda arvo olisi nyt kuitenkin laskenut tuolla huohottimen paikkauksella siedettäviin lukemiin. Pääsisi näyttämään konttorille...
Comment
-
Päästöjä yritetty ottaa pihalle, tosin huonolla menestyksellä. Ei halua asettua sitten mitenkään arvoihin, välillä toimii hienosti ja sitten röpöttää. CAT valokin rupesi sitten lopulta loistamaan;
Tuota matalaa jännitettä tarjoili välillä myös Bank2-Sensor1 koodilla, jääden voimaan. Kakkoslohkoon vaihdoin kokeeksi hyllystä jonkun volkkarin alkuperäisen 1.8-2.5ltr tarkoitetun bosch lambdan, ei parantavaa vaikutusta. Olikin kyllä täysin väärällä osanumerolla...
Alkuperäisellä lambdalla röpeltää, lamdan johdon irroituksen jälkeen käy tasaisemmin.
Pukkasi myös välillä tälläistä, välillä lukee 1 pytty ja välillä 8.
Vaihdoin 1 pyttyyn puolan ja siellä tuntuu nyt toimivan, 8 kohdalla pitää ilmeisesti tehdä sama operaatio.
Comment
-
Valoa alkaa taas näkymään tunnelin päässä, päästölappu muodostui. Ei tarvinnutkaan kuin vaihtaa vain toinen lambda alkuperäistä vastaavaan tarvikkeeseen ja roplata johtosarjaa, hitsata pakoputkeen muutama jousto uusiksi ja reilusti tiivistemassaa vanhoihin liitoksiin. Alkuperäisestä yhtenäisestä putkesta on ajan saatossa muotoutunut 4 osainen palapeli.
Vasemman puolen kadonneet parkkivalot löytyivät pienen hakemisen jälkeen, palaneen sulakkeen muodossa. Töötti on vielä hukassa. Ratista painettaessa jossakin sanoo rele naks, mutta ääntä ei kuulu. Samoin hälyttimen merkkiääni on hukkunut jonnekin seisonnan aikana. Johdot on kyllä torvilla paikallaan ja sulake ehjä. Töötti toimi edellisessä katsastuksessa :D
Ainiin, polttoainemittari ei tunnu havainnoivan oikeaa tasoa polttoainesäiliössä. Näyttää tyhjää ja polttaa merkkivaloa. Mikä on pumpun ämpärin vieressä olevan painojousihässäkän alla olevan tötterön tarkoitus? Kyseiseen laitteeseen menee kaksi sähköjohtoa ja liitin käy kumminkin päin paikalleensa.
Noh, polttoainetta tankkiin varmuuden vuoksi reilusti ja toivottavasti kerkeis tämän viikon aikana käyttämään konttorilla.
Comment
-
Keskiviikkona koitti sitten se ilonpäivä. Auto pajalta kohti konttoria, aika varattu klo 12. Ensimmäiset 2km toimi hienosti, sitten sytti CAT valo vilkkumaan, yksi pytty tipahti pois pelistä. Ajettiin 50km kotipihaan ja mittaristosta ylimääräinen poltin irti ja matka jatkui taas kohti konttoria. Akku vetelee viimeisiään ja virta pysyi akussa n.2minuuttia sammutuksesta. Röpöttää edelleen vajaalla. Nostaa myös rankasti lämpöjä
Konttorin pihalla papereiden tekoon toimistoon ja auto leimasedän hellään huomaan. Kehoitetaan pitämään käynnissä. Siirrytään kahvinjuontiin. Kahvinjuonnista sitten ihmettelemään lopputulosta. Taustapeili puuttuu ja etulasien kalvot poistettava, muuten hyvä. Mystiselle kolinalle etupäästä ei löytynyt vielä selitystä, liekö vakaajan koiranluut finaalissa.
Otin samalla biilin liikennekäyttöön ja matka jatkui suoraan akkukauppaan. 130e köyhempänä audi lähtee taas .seisomisen jälkeen käyntiin.
Röpöttämis ongelmaan autocom tarjosi 8 pytystä puuttuvaa sytytystä, vaihdoin sytytyspalikoita ristiin ja nyt puuttuu nro. 2. Purkutuotteena vähänkäytetty osa paikalleen ja taas kaikki toimivat.
Lämpöongelmaa tutkiskelin, ilmasin ja ilmasin. Paluuputkesta ei tule paisariin kuplia. Lämppärin ilmaruuveista tulee komealla kaarella nestettä. Voi käyttää paikallaan tyhjäkäyntiä n.10min ja sitten lähtee viisari nousuun ja sähköflexti käynnistyy, sama tapahtuu myös tasaisessa matka-ajossa. Huudattamalla kierroksia 5000 pinnassa laskee, joten vesipumpunko se nyt vielä vaihdattaa? Vesiventtiilihässäkästä on kiertovesipumppu sammunut, mutta laitoin ennen sitä tarvikepumpun pumppaamaan. Hidastaako alkuperäinen nyt tuota virtausta niin radikaalisti?
Comment
-
Itsellä oli s8 samanlainen ongelma lämpöjen kans. Eli tyhjäkäynnillä ja tasaisesti ajettaessa alko nousemaan. heti kun anto latikkaa niin lämmöt putos. Vesipumppua epäiltiin ja samalla laitettiin jakopää uusiksi, noh vesipumpussa ei ollut mitään vikaa ainakaan näkyvää, mutta liikkeessä(Roikolla) epäili termostaattia syylliseksi. Varma ei voi olla että kumpi se oli syyllinen termari vai pumppu, mutta oireilu loppui siihen.
Comment
-
Taustapeili autoon löytyy, vaikkakin merkintä siitä otteessa on turha; Autossa on kumpikin sivupeili eikä vetokoukkua. Asennan kun kerkeän.
Lämpöongelmaankin taisi löytyä todella yksinkertainen ratkaisu. Otin lämpötila-anturit vanhan koneen kansista ja laitoin paikalleen tuohon uudempaan. Mittari pysyy nyt tasaisesti 90 kohdilla, joten lämpötila-antureissa on tapahtunut neljään vuoteen jotain kehitystä.
Seuraavaksi sitten metsästämään kolinaa
Comment
-
Taustapeili saapui, ja asennuskin onnistui. Ei haljennut ainakaan vielä ikkuna
Laitoin webaston naksupumpulle uudet liittimet, imaisin enimmät ilmat sekä venäläiset 92 oktaaniset polttoaineet suuhun. Nyt saa sitten nauttia webastolämmöstä. Tosin taitaa olla webastolla letkut väärinpäin kytkettynä, ainakin lämpäri lämpenee takaperoisesti :)
Kallistuksen vakaajan koiranluu vaikuttaa ainakin käsin heilutellen väljältä, joten aloitetaan kolinan parannus vaihtamalla kyseinen osa.
En muistanutkaan miten matala lahna tuo auto on. Työpaikan montulle ajettaessa otti komeasti raskaan kaluston jarrudynoon kiinni apurungosta sekä vaihteiston tukityynyjen pulttien kannoista...
Comment
-
nelipyöräsuunnattu, ja samalla vaihdettu taaemmat alatukivarret molemmin puolin sekä raidetanko kuskin puolelle. puusilmäkatsuri tais sattua kohdalle...etujarrupalat pitäisi vaihtoo, ihan loppu.
Comment
-
Ajeltu nyt n. 1000km liikenteeseen oton jälkeen. Öljyä tiputtelee tasaiseen tahtiin kuljettajan puoleisen kannen välistä, touhutippoja löytyy parkkipaikalta runsaasti. Muutama mm häviää tikusta/1000km. Vuotaa ulos, ei savuta. Tilasin jakopäänhilut sekä kannentiivisteet sekä tapit, jos saisi tässä kevään aikana aikaiseksi vaihtoo ainakin tuon vuotavan kuskinpuoleisen kannentiivisteen sekä hihnan. Vaihtokoneen huoltohistoriasta ei ole mitään havaintoa, luultavasti hihna vaihtunut saksassa 120tkm kohdalla, koneen päälle kirjoitettu tussilla 186tkm... Polttoainetta kuluu ajotietokoneen mukaan about 13l/100km, pääosin 92 oktaanista juotettu.
Sähköviat ja mystiset päitkimiset on ilmeisesti korjautuneet melko pitkälti käyttämällä, ainoastaan vakkari on pimeänä, samoin takalasin lämmitys. Apukuskin puoleiselle alipainetankille on ainakin letkut irti, joten saattaa vaikuttaa toimintaan.
Comment
-
Touhuttiin Vekke:n eli Tiaisen Vesan kanssa jakohihnaremontti ja tiivisteltiin vähän öljyvuotoja.
Kokoonpanoa tehdessä paljastuikin sitten, että Spareton osakuvasto tarjoaa sellaisia osia, mitkä eivät kuulu vielä tuon vuosimallin autoon, joten piti sponsoroida suomalaisia tukkureita (Spareton kautta osien vaihtaminen olisi ottanut aikaa, pelkkä palautus kesti 1,5viikkoa). Yllätykseksi ainakin seuraavat tuotteet olivat ihan inhimillisen hintaiset; Kannentiivisteet 35e/kpl ja pulttit 30e/puoli. Jakohihna olikin sitten puolet kalliimpi mitä ulkomailla, 95eksua alejen jälkeen. Kiristimet ja muut hilppeet lainattiin aikaisemmin keulalta pudotetusta moottorista. Nokka-akselin stefat vaihtuivat uusiin, loppu tehtiin tiivistesilikoonilla, kun vuotoja löytyi sellaisista paikoista, mihin tiivisteitä olisi saanut paikalliselta merkkitiskiltä odottaa reilut 2 viikkoa.
Kuvia tuli otettua tasan tuo yksi, mutta remontin miellyttävistä vaiheista voisi mm. mainita hihnankiristimen kierteen korkkaamisen lohkosta sekä jousikuormitteisen kiristimen kiinnityspultin mukana nousi helicoilin kappaleita, joka sitten työllistikin ihan mukavasti. Ilmankos hihna tuntui vähän löysältä, kun kiristin heilui kivasti... Pikkuhiljaa tuntuu siltä, että laitos on kirottu ja tämän ei olekkaan tarkoitus toimia koskaan :)
Ajossa se nyt kuitenkin taas on, öljyvuotoja voisi taas tukkia hieman alempaa, apukuskin puoleisesta vetarin laipan stefasta vuotaa peräöljyä. Samaisesta pyöränkotelosta kuuluu ärsyttävä nitinä ja natina. Vastahan sinne vaihdettiin alas taaempi tukivarsi, eikä etummainen alatukivarsikaan näytä vielä kovin ruosteiselta...
Comment
-
ystäväni CAT valo rupesi taas loistamaan, ja käynti muuttui röpellykseksi. Pytty nro 7 kipinä hukassa. puolat 6 pytyn kanssa ristiin ja vika siirtyi. Varaisakone luovutti toimivan puolan ja matka jatkuu taas..
Comment
-
uusi sähkövika löytyi; vilkku vasemmalle tai oikealle sytyttää hätävilkut. boonuksena polttoaineet valui tankkausretkellä itänaapurissa tielle, pa suodatin ruostunut puhki
Comment
-
Tämä vilkkuvikahan http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=143651onkin varsin mielenkiintoinen, purettuna puoliautoa ja mittailtu komponentteja ja hyppyytetty sähköä. Kaikki tuntuu pelaavan niinkuin kaaviossa on piirretty, ainut vaan, että vasemman ja oikean puolen linjat on vedetty yhteen.
Comment
-
Vilkkuvika vaati takavilkkujen johdotusten pientä hienosäätöä. Nyt kävin tutkailemaan tuota sähköpeilien toimimattomuutta. Kääntö koria vasten yrittää toimia kuljettajan puoleisessa peilissä, kaikki muut toiminnot ovat mykkinä. Vaihdoin kummallekin puolelle luultavasti ehjät peilit, ainakin niiden säätömoottorit toimivat suoralla sähköllä ajettaessa. Testasin myös toisella käyttökytkimellä, lopputuloksena sama homma, ei säädy kumpikaan peili.
Purin tuota oven johtonippua esille, ei ainakaan näyttänyt olevan hankauksissa ja kuoretkin melko ehyet. Nippu lähtee kytkimeltä ja sulkeltaa koriin sisälle, sieltä tulee sitten takaisin kuskinpeilille johdot. Missä nämä piuhat tekevät lenkin? Exterior mirror fold system control unit eli J351 löytyy apukuskin jalkatilasta, mutta näiden ei pitäisi vaikuttaa itse peilin lasien säätämiseen.
edit:
Puusilmä voisi tutkia oikeaa sähkökaaviota; Mirror control & memory moduli on ilmeisesti nyt syypää? Mistähän tämä mahtaa löytyä?
Comment
-
Pitkän perjantain kunniaksi puuhahetki tallissa. Vekkeltä kävin hakemassa purkukasista erinäisiä peileihin liittyviä osia ja eikun testaamaan. Mirror control & memory modulin vaihdon jälkeen rupesi moottorit liikkumaan. Vanha oli vähän heikossa hapessa
Apparin peili nyt ei suostu kääntymään koria vasten ja kuskinpuoli taittaa yli. Pitää hieroa jossakin välissä kunhan taas kiinnostaa säätää. Kuskinpuolelle vedin lisää johtoa oveen, sillä takakontin avaus tapahtuu vain ja ainoastaan kaukosäätimestä, joten painonappi muistimodulin eteen rakenteilla.
Audin suunnittelijalla on ollut taas älynväläys tuon ovipahvin kiinnitysnipsujen kanssa. Nipsut mallia kertakäyttöiset ja sikamassakin tarvii ilmeisesti muutaman ehjän että tarttuisi kunnolla. Tilasin merkkitiskiltä 0.86e/kpl nipsut, ja etkassa oli taas perinteinen kappalemäärä virhe, 10 per ovi on tarvis, ei 8. Samalla vaivalla korjaantui pätkivä apukuskin kaiutin, vanhaliitin mäkeen ja uutta tilalle.
Samalla johtojen pujotuksella tiputin takapuskurin pois ja vaihdoin toimimattoman tarvikeperuutustukan toimivaan tarvikkeeseen. Sattumalta tuli ostettua samanmerkkinen kuin entinenkin oli, joten anturit kävi mukavasti. Vastakierre hylsy oli kiva kaveri, kiinnityspultti oli hieman ottanut ruostetta.
Comment
-
Kesärenkaat alle sovitukseen muutaman alumiini läpykän kera.
Joutivat kuitenkin vielä huomisen katsastuskäytön ajaksi talliin, myös pitkiä pultteja on 10kpl liian vähän, nuo vakiot ei ota kuin muutaman hassun kierteen kiinni
Vähän on tyhjännäköiset kotelot
Comment
-
Katsastussetä löysi huomautettavaa vasemman etuvalon suuntauksesta, muuten meni hienosti. Pidemmät pyöränpultit laitoin tilaukseen, ei löytynyt hyllytuotteena paikallisesta rengasliikkeestä.
Comment
-
akku purki itsensä muutamaan tuntiin, vika paikallistui jatkuvasti palaviin kontin valoihin. lukon kytkin pelaa oikein, maata tosin tulee jatkuvasti lampuille jostakin. johtonippu näyttää menevän pyöränkoteloon, en tutkinut sen enempää, vaan vedin uuden maajohdon kontin lukolta
Comment
-
Pytyn nro 2 puolasta tuli roskiskamaa, varaosakoneen puolavarastosta löytyi vielä yksi ehyt ja yksi epävarma. Jarruremonttia tiedossa taka-akselille, käsijarru ei pidä ja käyttöjarrut puoltaa
Comment
Comment