Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 Coupe "Herrejösses"

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S2 Coupe "Herrejösses"

    Tuli tuossa syksyllä kauhea autokuume odottaessa toisen projektin valmistumista ja niukasta valikoimasta Blocketissa tuli hankittua tuollainen S2:nen kakkosautoksi... Projektiahan tästä ei pitänyt tulla niin, kuin mistään "käyttiksestä" tähänkään mennessä ja arvatahan sen saattaa miten kävi.

    Vikoja tuli korjailtua alkuun aloittaen jarruista joiden levyt oli myyjän mukaan kierot ja uudet osat hankittuani löytyikin vika löysistä olka-akselin pulteista. Satulat tuli puhallettua, maalattua ja lakattua tarroineen.

    Jäähdyttimen vaihdoin uuteen tarvikkeeseen ja puhaltimeen tuli vaihdettua laakerit, kun kuulin mitä uusi moottori maksaa.

    Ahtovuotoja löytyi kolme, yksi huohottimen takaiskuventtiilistä toinen bybass:sta ja kolmas ahtimelta lähtevästä letkusta. Kulkupuoli ei näin ollen ollut kummoinen ja ahtojen mentyä öljytilaan oli öljyvuotoa havaittavissa, venttilikopantiiviste meni näinollen myös vaihtoon.

    Sisustasta vaihtui pois kuppipenkki ja tilalle tuli mukana tullut orggis jakkara joka ei tosin ole täsmälleen samanlainen hantinpenkin kanssa koska ei ole ihan yhtä paksut tuet sivuilla ja ratti vaihtui lievempään sporttiversioon että ylettää sormet myös viiksiin asti.

    Hienojen spoilereiden tilalle suunnittelin orginaalimpaa osaa ja tilasin S2 kopio puskurin koska kukaan ei halunnut luopua alkuperäisestä versiosta, uuden alkuperäisen ollessa liian kallis vaihtoehto. Myöskin upea takasiipi sai lähtöpassit ja reijät paikattiin lasikuidulla yms. Maalaus ei mennyt ihan putkeen hankalan helmiäisvärin takia, muutamasta koemaalauksesta huolimatta ja koko auton väri muuttui metallimustaksi. :)

    Kulkupuolta ja alustaa on tarkoitus päivittää parempaan suuntaa, sitä varten on jo kertynyt nurkkiin kiinan rosterinen pakosarja, rs2 kopio pakosarja, s4 imusarja, porkkiksen lastu ja yms. Noista olisi tarkoitus jotain rakennella.

    Tuolla enemmän kuvia:
    http://s2.photobucket.com/user/Peram...rary/Audi%20S2
    Attached Files

    #2
    Näitähän ei koskaan ole liikaa näytillä. Ei ollenkaan huono tuo uusi väri. Vanteet ja jarrut passaa tuohon nyt aika hyvin.

    Taitaa tuo kuskin jakkara olla ihan tavan coupen penkki?

    Comment


      #3
      Olisit samalla irrottanut kahvat ja listat irti. Ja peilien irrotus on 2 min per puoli.

      Comment


        #4
        Taitaa olla joo tavallisesta coupesta penkki ja noita syvämpiä ei taida kauheesti olla tyrkyllä...

        Tossa maalauksen muuttuessa osien maalauksesta koko auton maalaukseen oli sen verran tohina päällä, että irrottaessani takapään osia oli jo maalari kerinnyt teippaamaan oviaukkoja umpeen ja vasta kun keksin ja totesin että noi listat olisi voinut kanssa irrottaa tuli aika murhaava katse, joten totesin että kaipa nuo saa jäädä. :)

        Kahvoja en lähtenyt purkamaan ja peileistä irroitin kuusiokolot päältä, mutta en keksinyt miten irtoavat ovesta? Sen verran riuhdoin kun uskalsin ja tietäen noiden hinnan luovutin jottei tapahdu mitään peruuttamatonta.
        Peilin lasia irroittaessa onnistuin rikkomaan korkeus säädön koska en tiennyt miten lasi irroitetaan, mahtaisiko missään muussa mallissa olla samanlaista mekanismia sisällä, voi olla aika tyyris tuo alkuperäinen.

        Ecuun tuli laitettua tuo porkkiksen lastu ja kävi tuuri, että ruotsin poika oli jossain vaiheessa lastuttanut boxin niin ei tarvinnut, kuin vaihtaa piirit valmiisiin jalkoihin. Kokeilemaan en vielä päässyt kun emäntä lähti sillä omille menoilleen ja sille itse asiassa auton ostinkin. ;)

        Tuossa abs:ssä on vissiin jotain häikkää kun jarruttaessa risteykseen juuri ennen kuin auto pysähtyy alkaa välillä rutisemaan.

        Comment


        • #5
          Oma a4 rutisuttaa kanssa, absin kehä rikki!

          Comment


            #6
            Etkan mukaan RS2-säätömoottoria ei ole muissa malleissa.

            Oma auto rutisuttaa myös välillä, vaikka kehät on ehjät. Antureita sisäänpäin naputtamalla parani hieman. Mutta tosiaan rikkinäinen kehä tekee tuota, itsellä oli joskus kehä ruostunut hampailtaan niin matalaksi, että ABSit eivät kunnolla toimineet.

            Comment


              #7
              Täytyykin tutkia noi anturikehät missä kunnossa ovat ja kuinka likaiset.
              Olipas edullinen tuo peilin säätömoottori 137€ paikallisella marmorilla, täytyy tutkia saisiko vielä parsittua vanhan kasaan.
              Yksi mystinen vika löytyy myöskin, kun autolla ei ajeta joka päivä niin hävittää virrat jo kahdessakin päivässä, radio kytkennät tarkastin ja tarvike hälyn poistin mutta ei auttanut. Akunkin vaihdoin mutta oli sekin käytetty, mutta tuskin siitä johtuu. Valojakaan ei jää päälle mihinkään, takaluukku yms.

              Comment


                #8
                Purin huvikseni tuon peilin ja tutkin tarkemmin noita moottori osia ja ovat muuten identtiset, mutta rs peilissä on neljä johtoa ja 80 vaan kolme. Toisessa on vaan moottoreiden maadoitukset erikseen toisessa yhdessä. En lähtenyt kokeilemaan mitä tapahtuu jos nuo yhdistää vaan otin vaan rikkoontuneet osat ja vaihdoin ehjät tilalle.

                Tuollaista jos joku joutuu joskus purkamaan niin lasien kiinnityksessä on semmoinen ero, että tavan 80:ssä lähtee lasi irti vetämällä, mutta rs peilissä on sellainen kiekko mitä pitää pyöräyttää kuoren alla olevasta reiästä jotta lasi lähtee irti...

                Comment


                  #9
                  Sähkölasien mukavuusohjain ja keskuslukon pumppu ovat näissä vahvat ehdokkaat akun syöjiksi. Sulakkeita irti kokeeksi. Nopeita tuloksia saa, kun laittaa samanaikaisesti virtamittauksen akun maajohdon väliin.

                  Kyllä tuo peilinlasijuttu kuulostaa ihan tutulta muistakin aikakauden vag-autoista.

                  Comment


                    #10
                    Viikonlopuksi vähän ohjelmaa...
                    Thuppu:lta ostin jarrusatulan adapterit, hommasin myös uudet satulat, palat ja vähän isommat levyt.
                    Vanhat satulan jalat heitin sitruunahappoon porisemaan ja sähköä perään. :)
                    Vielä ei ole täysin nipussa koska ei tullut valmiiksi noita kiinnityspultteja hommattua, laitan tarkemmat speksit kun on varmasti onnistunut asennus.



                    Viimeksi muokannut Perämettä; 6.4.2014, 16:08.

                    Comment


                    • #11
                      Tehostaako elektrolyysi sitruunahapon vaikutusta merkittävästi? Pitäisi kaverin jenkistä käsitellä aika iso läjä ruuveja, yms. ja meinattiin hapossa keitellä, mutta virtalähdekin olisi käytettävissä.

                      Comment


                        #12
                        Juu vaikutus oli huomattava, kun kytki virran päälle alkoi kunnon porina käymään.

                        Comment


                          #13
                          Onko tuossa kipinöintivaaraa ja varmaan voi apukäynnistyskaapeleilla yhdistää toisessa ämpärissä olevat osat?

                          Comment


                            #14
                            Ei tietääkseni ole räjähdys vaaraa, mutta kannattaa silti pitää hyvä tuuletus. Itseasiassa laitoin tuossa hyppyjohdoilla toiseen ämpäriin virtaa. Rosteripellinpalat oli molemmissa ämpäreissä uimassa plussanavoissa.

                            Comment


                              #15
                              Eikös rosteri nimenomaan ole sitä jota ei saisi käyttää? Nousee jotain vaarallisia höyryjä tjms.

                              Comment


                              • #16
                                Rosterissa on tosiaan kromia ja elektrolyysissä voi ilmeisesti vapautua kromiyhdisteitä jotka taasen on karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia. Kannattaa siis varmaan tehdä pihalla tai tilassa missä ei kukaan oleile ja ilmanvaihto on hyvä.

                                Ei se syöpä siitä heti kiinni hyppää, mutta kannattaa varmaan olla varovainen.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuossahan voi käyttää ihan mustaa teräslevyäkin, riittää että on ruosteeton. Tässä sitruunahapon käyttö varmaan vielä tehostaa ruosteen irtoamista? Kidesoodaa jotkut käyttäneet.

                                  Comment


                                    #18
                                    Epäilisin, että esimerkiksi rosterin hitsaaminen on monin kerroin vaarallisempaa kuin anodina käyttäminen elektrolyysissä. Ilmanvaihto kannattaa muutenkin olla kunnossa vedyn ja hapen vapautumisen takia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nyt on testailtu takajarruja ja todettu toimivaksi kokoonpanolla: transportterin takalevyt 10mm paksut ja 35mm suuremmat kuin alkuperäiset, redstuff palat ja Thuppun adapterit satuloille.

                                      Ongelmaksi muodostui pultinreiät jotka ovat kyllä samalla jaolla mutta suuremmille pulteille tarkoitettuna eivät keskitä levyä, eikä myöskään keskireikä joka oli oikean kokoinen mutta viistetty niin että ei vastannut navan keskiöön.

                                      Ratkaisin ongelman kiristämällä levyn pyöränpulteilla keskelle ja lukitsin levyn paikalleen kahdella kartiopultilla.

                                      Kesävanteita tuli vähän Plastidipattua.



                                      Comment


                                        #20
                                        Tarvis jostain hommata S2 merkit ja rinkulat, finnittömät kilvet on jo tilauksessa.



                                        Comment


                                          #21
                                          Pyykkipäivä...



                                          Comment


                                            #22
                                            No nyt, sehän näyttää jo autolta. Hieno! :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Heikosti tuntuu taas käyntiin lähtevän, mittasin amppeeri mittarilla ja kulutus ilman mitään laitetta päällä oli 0,17A ja nelos sulakkeen kun irrotti niin 0,04A mahtaakohan olla normi lukemia? Ja mitä tuon nelos sulakkeen takana mahtaa olla kun ei tuo Saksa oikein taitu?

                                              Meinasin vaihtaa virtalukon pohjan ja kokeilla toisella akulla jos tapahtuisi muutoksia, kun kuitenkin lataa ihan normaalisti.

                                              Comment


                                                #24
                                                S2central.net:stä löytyy lontoon kielellä sulakkeet ja sähkökaaviot.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Voi lukita. Ässä lähti uuteen kotiin käytön puutteen vuoksi ja emännälle uusi vähempi kulutuksinen kulkine. Tiiä sitten kumpi ois tullut halvemmaksi...



                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X