Tuli tuossa syksyllä kauhea autokuume odottaessa toisen projektin valmistumista ja niukasta valikoimasta Blocketissa tuli hankittua tuollainen S2:nen kakkosautoksi... Projektiahan tästä ei pitänyt tulla niin, kuin mistään "käyttiksestä" tähänkään mennessä ja arvatahan sen saattaa miten kävi.
Vikoja tuli korjailtua alkuun aloittaen jarruista joiden levyt oli myyjän mukaan kierot ja uudet osat hankittuani löytyikin vika löysistä olka-akselin pulteista. Satulat tuli puhallettua, maalattua ja lakattua tarroineen.
Jäähdyttimen vaihdoin uuteen tarvikkeeseen ja puhaltimeen tuli vaihdettua laakerit, kun kuulin mitä uusi moottori maksaa.
Ahtovuotoja löytyi kolme, yksi huohottimen takaiskuventtiilistä toinen bybass:sta ja kolmas ahtimelta lähtevästä letkusta. Kulkupuoli ei näin ollen ollut kummoinen ja ahtojen mentyä öljytilaan oli öljyvuotoa havaittavissa, venttilikopantiiviste meni näinollen myös vaihtoon.
Sisustasta vaihtui pois kuppipenkki ja tilalle tuli mukana tullut orggis jakkara joka ei tosin ole täsmälleen samanlainen hantinpenkin kanssa koska ei ole ihan yhtä paksut tuet sivuilla ja ratti vaihtui lievempään sporttiversioon että ylettää sormet myös viiksiin asti.
Hienojen spoilereiden tilalle suunnittelin orginaalimpaa osaa ja tilasin S2 kopio puskurin koska kukaan ei halunnut luopua alkuperäisestä versiosta, uuden alkuperäisen ollessa liian kallis vaihtoehto. Myöskin upea takasiipi sai lähtöpassit ja reijät paikattiin lasikuidulla yms. Maalaus ei mennyt ihan putkeen hankalan helmiäisvärin takia, muutamasta koemaalauksesta huolimatta ja koko auton väri muuttui metallimustaksi. :)
Kulkupuolta ja alustaa on tarkoitus päivittää parempaan suuntaa, sitä varten on jo kertynyt nurkkiin kiinan rosterinen pakosarja, rs2 kopio pakosarja, s4 imusarja, porkkiksen lastu ja yms. Noista olisi tarkoitus jotain rakennella.
Tuolla enemmän kuvia:
http://s2.photobucket.com/user/Peram...rary/Audi%20S2
Vikoja tuli korjailtua alkuun aloittaen jarruista joiden levyt oli myyjän mukaan kierot ja uudet osat hankittuani löytyikin vika löysistä olka-akselin pulteista. Satulat tuli puhallettua, maalattua ja lakattua tarroineen.
Jäähdyttimen vaihdoin uuteen tarvikkeeseen ja puhaltimeen tuli vaihdettua laakerit, kun kuulin mitä uusi moottori maksaa.
Ahtovuotoja löytyi kolme, yksi huohottimen takaiskuventtiilistä toinen bybass:sta ja kolmas ahtimelta lähtevästä letkusta. Kulkupuoli ei näin ollen ollut kummoinen ja ahtojen mentyä öljytilaan oli öljyvuotoa havaittavissa, venttilikopantiiviste meni näinollen myös vaihtoon.
Sisustasta vaihtui pois kuppipenkki ja tilalle tuli mukana tullut orggis jakkara joka ei tosin ole täsmälleen samanlainen hantinpenkin kanssa koska ei ole ihan yhtä paksut tuet sivuilla ja ratti vaihtui lievempään sporttiversioon että ylettää sormet myös viiksiin asti.
Hienojen spoilereiden tilalle suunnittelin orginaalimpaa osaa ja tilasin S2 kopio puskurin koska kukaan ei halunnut luopua alkuperäisestä versiosta, uuden alkuperäisen ollessa liian kallis vaihtoehto. Myöskin upea takasiipi sai lähtöpassit ja reijät paikattiin lasikuidulla yms. Maalaus ei mennyt ihan putkeen hankalan helmiäisvärin takia, muutamasta koemaalauksesta huolimatta ja koko auton väri muuttui metallimustaksi. :)
Kulkupuolta ja alustaa on tarkoitus päivittää parempaan suuntaa, sitä varten on jo kertynyt nurkkiin kiinan rosterinen pakosarja, rs2 kopio pakosarja, s4 imusarja, porkkiksen lastu ja yms. Noista olisi tarkoitus jotain rakennella.
Tuolla enemmän kuvia:
http://s2.photobucket.com/user/Peram...rary/Audi%20S2
Comment