Minusta tämänhetkinen setuppi on ihan toimiva, motarinopeuksissa katto alhaalla kuuluu musiikki vielä aivan mainiosti. Poikkea kattomaan jos kuljeksit täälläpäin joskus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi ur-Cabriolet
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Onks liian törkeetä mainostusta jos kerron että mulla olis tällaset hyllyssä:
https://www.akmotorsport.net/shop/al...ethane-bushes/
Soveltuu pikkukorisen peltivarsiin.
Comment
-
Ei tuu kivireki tukivarsien puslien vaihdolla. Pikkukorisessa ainakaan ite en löytäny mitään negatiivista kun joskus aikanaan itelle laitoin. Ei tullu oikein ees meteliä lisää, tarkkuutta vaan ohjaukseen. Ja kestää isältä pojalle.
Comment
-
Sattui sopivat keliolosuhteet niin tein katolle taas Glymin käsittelyn. Piti moottorintuetkin vaihtaa kun sellaiset motorsport malliset hankin viime vuonna mutta eipäs se mennytkään niin kuin elokuvissa. Cabrion moottorintuet on ilmeisesti kuitenkin hiukan eri malliset kuin vaikkapa Coupessa tai S2:ssa. Samalla siinä auton alla katellessani huomasin että tästäkin on toinen sisempi vetarinkumi rikki, noita on varastossa kun otin edellisellä tilauksella muutaman valmiiksi kun kaikki vehkeet alkaa olemaan siinä iässä. Eihän se ole kuin vaihtaa vaan.
Alkais moottoritie olemaan pikkuhiljaa kuuma kun pihassa hiukan vitoskoneelle antoi happea. Vappu on perinteisesti ollut deadline avoautoilulle, sitten juhannukseen asti räkätaudissa ja loppukesänä ihan kivaa puuhaa jos ei sada joka päivä vettä. Tänä vuonna saattaa tosin mennä äitienpäivään asti, tähän autoon kun ei oo talvirenkaita.
Comment
-
Vetarinkumin sain vaihdettua vain todetakseni että samalta puolelta on raidetangonpään suojakumikin rikki, sehän kestikin melkein vuoden.
Niin ne kelit muuttuu. Eilen satoi räntää, tänään luvattu toistakymmentä astetta lämmintä. Meinasin lähteä ilman kattoa aamukahville johonkin mutta Trafin sivut vaihteeksi jäässä eikä saa kliksutettua liikennekäyttöönottoa.
Comment
-
Kävin siinä mamman työpaikalla lounaalla viimeisen lomapäivän ratoksi ja kotiin palatessa keksin käydä näyttämässä leimalle. Eipä siellä taaskaan löytynyt kuin lähivalon suuntaus joka oli pielessä jo viime vuonna mutta unohtunut korjata.
Mitään lentoonlähtötarkistuksia en tehnyt etukäteen, lähinnä siitä syystä että viime syksynä kävin katsastuksella about viimeisenä mahdollisena päivänä elokuun lopussa jonka jälkeen parin viikon päästä auto meni talviseisontaan. Nyt kävin about katsastusjakson ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja tuossa välissä taisi tulla alle 500km ajoa. No nyt saa sitten veivata 2017 syksyyn asti.
Comment
-
Hienosti meni taas tämä aamu. Mamman piti mennä ammeella töihin mutta oli kuulemma vilkuttanut punaista huutomerkkiä niin raivokkaasti ettei uskaltanut lähteä. Avasin konepellin ja ihmettelin että mihis v*ttuun minun jarrunesteet on hävinnyt?
Toinen takasatula märkä ja jarrunestesäiliö täysin tyhjä joten tietää varmaan ihan saatanan hauskaa ilmauskierrosta. Kyllä taas läks motivaatio miinuksen puolelle. Tarjouksia kuunnellaan.
Comment
-
Muistaakseni avossa on ilmausruuvi pääsylinterissä, saatan toki muistaa väärinkin. Ellei ole, niin joku painamaan jarrua ja ilmaat pääsylinterin jarruputkia löysäämällä.
Ei pysty ymmärtämään miksi täällä on jarrujen ilmaamisesta tehty elämää vaikeampaa, kun se ei ole. Eikä ole mitään merkitystä missä järjestyksessä nurkkia ilmaa.
Comment
-
Satulassa vuoti käsijarrun akselin O-rengas. Ei siis se pölysuoja joka näkyy ulkopuolella käyttövivun juuressa vaan se viimeisimpänä satulan pohjasta nouseva akseli johon mäntäkin kiinnittyy. Aika tympeä homma ilman hommaan tarkoitettuja pitkiä seekeripihtejä. Kyllähän sen lukkorenkaan auki saa aika helposti mutta takaisin laitto oli aika takkuamista kunnes keksin puristaa 16mm tulppahylsyllä ja ulosvetäjällä koko jousimekanismin sisään jolloin sai rauhassa laittaa seekerin paikoilleen jollain pitkällä meisselillä. Huomionarvoista on että alkuperäisen tiivisteen kanssa se akseli nousi ihan kuin tyhjää vaan sieltä kolostaan. Korjaussarjasta otetun uuden tiivisteen kanssa joutui oikein kunnolla painamaan ja sitten plompsahti pohjaan.
Pääsylkässä on kaksi ilmausnippaa eikä se jarrujen ilmaaminen nyt mitään rakettitiedettä tosiaan muutenkaan ole. Askartelin vielä limpparipullosta ja letkusta tuommoisen yhden miehen vaihtajan niin ei tarvi aina soittaa jotain kaveria avuksi.
Satulat muuten ovat muistaakseni alle kolme vuotta vanhat Boshin satulat. Ajokilometrejä ehkä 10tkm. Että se siitä laadusta jos noin pian alkavat vuotamaan. Kaiken järjen mukaan lähiaikoina pitäisi olla sama homma edessä vasemmalle puolelle, samalla kertaa kun ovat vaihdettu.
Comment
Comment