Minä hain vartavasten manuaalikattoista. Sähköhydraulinen on varmasti hieno toimiessaan mutta uusimmatkin cabit on kuitenkin vähimmillään 14 vuotta vanhoja joten ongelmia on varmuudella jossain vaiheessa tiedossa jos aiemmin ei ole vielä ollut. Yllätyin miten nopsasti tuon nostaa tai laskee ihan käsipelilläkin, varsinkin kun sai ne kuomukotelon kaasupumput vaihdettua toimiviin eikä tarvi enää nojata toisella kädellä kanteen samalla kun koittaa jumpata kattoa alas :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi ur-Cabriolet
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuo sähköinen katto oli ihan noinniinkuin ammatin puolesta ihan pakollinen haaste.
Ja Cabrio on meikäläisen harrasteautoista ylivoimaisesti uusin, vasta 20 vuotias...
Takaisin aiheen viereen, ensi kesänä voisi kenties yrittää koota pitkin poikin Pirkanmaata olevat Cabrioletin haltijat vaikka jonkinlaiseen vertaistukiryhmämiittiin, niin voitaisiin vaikka suunnitella jotain kimppa-ebay tilauksia tahi jotain?
Jos vaikka täyttäisi Pynsän avoAudeilla joku keskiviikko, olisiko ideaa?
Comment
-
Vieras
Eiks cabi ilman sähkökattoa ole vähän kuin Audi ilman quattroa, sporttipenkkejä, sporttialustaa? ;)
Voimia projektin kanssa.
Comment
-
No tästähän puuttuu kaikki edellämainitut :)
Oon jossain toisessa ketjussa jo aiemmin todennut että tämän 80/90-johdannaisen tekniikan ropaaminen on täydellistä hermolepoa C5 ympäristön jälkeen. Kaikki on yksinkertaista ja helppoa. Tilaa on ja osat lähes ilmaisia. Ei tästä oikein isoa projektia saa millään, kunhan nyt neppailen ja hienosäädän pikkuvikoja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiEiks cabi ilman sähkökattoa ole vähän kuin Audi ilman quattroa, sporttipenkkejä, sporttialustaa? ;)
Nimim. 17 v. kokemuksella manuaalikattoisista cabrioista & 1 v. sähkökattoisestaViimeksi muokannut hoff4; 6.3.2014, 00:21.
Comment
-
Mamma oli ajanut ässästä tankin niin kuivaksi että katsoin parhaaksi lähteä Cabriolla tänään töihin. Ei nyt varsin kylmä aamu ollut mutta kylläpä lämpenee nopeasti. Kahden kilometrin ajolla 0c lämpötilasta käynnistettynä on jo mittarissa 90c.
Isolohkon luulisi tuottavan vielä kertaluokkaa enemmän hukkalämpöä mutta hitaammin ne lämpiää. Onhan siellä toki sitä massaa ja nestetilavuuttakin enemmän mutta silti yksi natsa lisää NG tukkiin.
Sen huomasin että kuskin oven ikkunaa joutuu pari milliä etureunastaan auttamaan käsin, muuten jää rako tiivisteen väliin. Minkähänlainen homma niitä on säätää? Samalla kertaa huomasin että katon ja tuulilasin yläkarmin välistä näkyy päivänvalo parin millin kaistaleelta siitä kuskin aurinkolipan viereisestä nurkasta. Ans'kumä arvaan niin uudet tiivisteet maksaa persettä vaille hevosen.
Jee, satuimpa tarkistamaan sen katon ja tuulilasin karmin välisen tiivisteen hinnan. Onneksi olin valmiiksi istumassa...
Keskiösovikkeet kesävanteille kolahti postiin, jospa sitä jo viikonvaihteessa veivais kesäpyörät alle ja kävis pesemässä. Sais sitten kuvaukselliseen kuntoon.
Comment
-
Niin, pitihän se jollain tavalla jinxata. Osien hinnatkin on halpoja vain jos hiukan viitsi hakea. Hyvä esimerkki on jäähdytin. Etelä-Helsingistä 29€ tarvikkeena, Kotimaan merkkitiskiltä 690€. Aika monta kertaa pitää sen halvemman tarvikeosan pettää että tulee orkkiksen hintaan. Tekniikan osia nyt saa toki tarvikkeena eri tavalla kuin korin saati rättikaton osia.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Eka toki kandee Tepolta kyselemän, mutta onhan nykyään myös Audi Tradition-verkkokauppa, josta löytyy OE-tavaraa mitä muualla myydään jo ei-oona.
Comment
Comment