Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ur-Cabriolet

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Minä hain vartavasten manuaalikattoista. Sähköhydraulinen on varmasti hieno toimiessaan mutta uusimmatkin cabit on kuitenkin vähimmillään 14 vuotta vanhoja joten ongelmia on varmuudella jossain vaiheessa tiedossa jos aiemmin ei ole vielä ollut. Yllätyin miten nopsasti tuon nostaa tai laskee ihan käsipelilläkin, varsinkin kun sai ne kuomukotelon kaasupumput vaihdettua toimiviin eikä tarvi enää nojata toisella kädellä kanteen samalla kun koittaa jumpata kattoa alas :)

    Comment


    • #32
      Tuo sähköinen katto oli ihan noinniinkuin ammatin puolesta ihan pakollinen haaste.
      Ja Cabrio on meikäläisen harrasteautoista ylivoimaisesti uusin, vasta 20 vuotias...

      Takaisin aiheen viereen, ensi kesänä voisi kenties yrittää koota pitkin poikin Pirkanmaata olevat Cabrioletin haltijat vaikka jonkinlaiseen vertaistukiryhmämiittiin, niin voitaisiin vaikka suunnitella jotain kimppa-ebay tilauksia tahi jotain?
      Jos vaikka täyttäisi Pynsän avoAudeilla joku keskiviikko, olisiko ideaa?

      Comment


        #33
        Sopii, sopii, kun muuten tulee välillä käytyä TaNpereella :).

        Comment


          #34
          Jos ei mitään satu niin minä meinaan koko ensi kesän kaikki ajot ajaa Cabilla niin pitkälle kuin mahdollista. Myös ne kahvittelureissut.

          Comment


            #35
            Eiks cabi ilman sähkökattoa ole vähän kuin Audi ilman quattroa, sporttipenkkejä, sporttialustaa? ;)
            Voimia projektin kanssa.

            Comment


              #36
              No tästähän puuttuu kaikki edellämainitut :)

              Oon jossain toisessa ketjussa jo aiemmin todennut että tämän 80/90-johdannaisen tekniikan ropaaminen on täydellistä hermolepoa C5 ympäristön jälkeen. Kaikki on yksinkertaista ja helppoa. Tilaa on ja osat lähes ilmaisia. Ei tästä oikein isoa projektia saa millään, kunhan nyt neppailen ja hienosäädän pikkuvikoja.

              Comment


              • #37
                Aurinko paistaa, jokohan kohta voisi hakea oman ajoon....

                Hyvin on muuten livetty projektiasiasta sivuun.

                Comment


                  #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                  Eiks cabi ilman sähkökattoa ole vähän kuin Audi ilman quattroa, sporttipenkkejä, sporttialustaa? ;)
                  Säästyy myös äkillisen kaatosateen yllättäessä suuremmilta kastumisilta vs. sähkökattoiseen joka päättää olla sopivasti toimimatta pisarakoon kasvaessa :)

                  Nimim. 17 v. kokemuksella manuaalikattoisista cabrioista & 1 v. sähkökattoisesta
                  Viimeksi muokannut hoff4; 6.3.2014, 00:21.

                  Comment


                    #39
                    Mamma oli ajanut ässästä tankin niin kuivaksi että katsoin parhaaksi lähteä Cabriolla tänään töihin. Ei nyt varsin kylmä aamu ollut mutta kylläpä lämpenee nopeasti. Kahden kilometrin ajolla 0c lämpötilasta käynnistettynä on jo mittarissa 90c.

                    Isolohkon luulisi tuottavan vielä kertaluokkaa enemmän hukkalämpöä mutta hitaammin ne lämpiää. Onhan siellä toki sitä massaa ja nestetilavuuttakin enemmän mutta silti yksi natsa lisää NG tukkiin.

                    Sen huomasin että kuskin oven ikkunaa joutuu pari milliä etureunastaan auttamaan käsin, muuten jää rako tiivisteen väliin. Minkähänlainen homma niitä on säätää? Samalla kertaa huomasin että katon ja tuulilasin yläkarmin välistä näkyy päivänvalo parin millin kaistaleelta siitä kuskin aurinkolipan viereisestä nurkasta. Ans'kumä arvaan niin uudet tiivisteet maksaa persettä vaille hevosen.

                    Jee, satuimpa tarkistamaan sen katon ja tuulilasin karmin välisen tiivisteen hinnan. Onneksi olin valmiiksi istumassa...

                    Keskiösovikkeet kesävanteille kolahti postiin, jospa sitä jo viikonvaihteessa veivais kesäpyörät alle ja kävis pesemässä. Sais sitten kuvaukselliseen kuntoon.
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.3.2014, 15:29. Perustelu: Yhdistetty.

                    Comment


                    • #40
                      Kaikki säästö halvoissa osissa siis kosahtaa tuohon yhteen tiivisteeseen... Mutta ei kai kesäautossa noi tiivisteet tarvii olla ihan priimaa? Jos nyt ei sentään vesi sada sisään..

                      Comment


                        #41
                        Ei tarvi ei. Saa niitä vanhoja tuolla rahalla jo hiukan entrattuakin, varsinkin kun tiiviste käsittääkseni tulee katon mukana ja katto on vasta 2 vuotta vanha. Voipi hyvin olla ihan säätöjuttuja.

                        Comment


                        • #42
                          Juuri kun pääsit sanomasta, että osat lähes ilmaisia :) Ehkä tuota tiivistettä ei tarvi sanoa osaksi...

                          Comment


                            #43
                            Niin, pitihän se jollain tavalla jinxata. Osien hinnatkin on halpoja vain jos hiukan viitsi hakea. Hyvä esimerkki on jäähdytin. Etelä-Helsingistä 29€ tarvikkeena, Kotimaan merkkitiskiltä 690€. Aika monta kertaa pitää sen halvemman tarvikeosan pettää että tulee orkkiksen hintaan. Tekniikan osia nyt saa toki tarvikkeena eri tavalla kuin korin saati rättikaton osia.

                            Comment


                            • #44
                              Mikä tää tämmönen on kun ei ole yhtään kuvia autosta?

                              Comment


                                #45
                                Jäähdytin 29€?? Kerro tarkemmat koordinaatit!

                                Comment


                                  #46
                                  Kuvia tulee kunhan saan auton pestyä, i know oon laiska.

                                  Kyyläri

                                  Comment


                                    #47
                                    Spareto. Täytyykin tutustua jos vaikka urkkiin syyläri löytyis.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei siellä OSL-miehille mitään oo :)

                                      Comment


                                        #49
                                        Saa niitä vanhoja tuolla rahalla jo hiukan entrattuakin, varsinkin kun tiiviste käsittääkseni tulee katon mukana ja katto on vasta 2 vuotta vanha.
                                        Ei tule orkkis kattokuoren mukana mitään tiivisteitä, ne on erikseen ostettavia ja maksaa tosiaan maltaita.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Eräs OSL maksoi viime kesänä Behrin syyläristä 231 €...

                                          Comment


                                            #51
                                            Ei edes paha hinta. Olihan siellä yllättävästi osaa vanhukseenkin.

                                            Comment


                                              #52
                                              Toki kannattaa tilata ja saada osat, ennen kuin toteaa että tavaraa löytyy. Ei mulla muuta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Pitkä toimitusaika noilla oli mutta ainakin paljon täällä parjatun K-jetin ;) suuttimet sain.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ja samainen OSL tilasi syylärin ihan Suomesta.
                                                  Olisikohan sillä hintaan vaikutusta?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kesäjammit veivasin alle ja kävin pesemässä. Kuvat lisätty ekaan viestiin.

                                                    P.S.
                                                    Saa tarjota etupuskurin puuttuvia ritilöitä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Laita ihmeessä takarinkkulat.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Pah. Sen kerran kun soitan merkkihuollon varaosatiskille ja haluan ostaa jotain niin osaa ei ole enää saatavana. Oven sisäkahvan vaijeri on kahvan päästä poikki mutta uutta ei kuulemma enää saa. Tilataan sitten eBaysta sekin.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kysy Tepolta. Niin ne mullekin marmorilla sanoi ettei t85 quattroon saa enää käsijarruvaijeria, mutta kummasti vaan Tepon kautta sai. Eivät taida haluta myydä osia yli 5 vuotta vanhoihin autoihin.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eka toki kandee Tepolta kyselemän, mutta onhan nykyään myös Audi Tradition-verkkokauppa, josta löytyy OE-tavaraa mitä muualla myydään jo ei-oona.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ovenkahvan vaijeri on hoidossa. Toi Audi-Tradition kauppa oli ihan hyvä linkki, mitä nyt nopeasti hintoja katoin niin sivulistat ja pussihousut pitää kyllä olla sydäntä lähellä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X