Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Projektina Audi 100 typ44

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Projektina Audi 100 typ44

    Ajattelimpa kysellä onko kenelläkään muulla projektina "lötköä" eli vuosimallia-82-90 olevaa audi vanhusta!En tarkoita joka päiväistä huolto/säätöä.Itse ostin kolmevuotta sitten hötöpäissäni -83 100cc 1.9 automat. kunnostettavaksi ja siitä lähtien on riemua piisannut.Auto oli ollut tosi huonolla pidolla ja omistajiakin on ollut yli 30 otteen mukaan elikkäs aikamoinen kiertopalkinto.Auton purettua sieltä löytyi ruostetta,rikkinäistä alustan osaa ja muuta pientä laittoa.......On ollut miehellä tosi heikko hetki kun tommosen laitto sanovat kaverit,minkäs voit kun lötkö oli saatava.Nyt on sitten työ palkittu kun tuore muste haisee eli auto on leimattu,sitä ennen autoon on vaihdettu kaikki kuluvaosa alustaan,apurungonpuslat,nivelet,iskarit, jouset ,hitsihommaa ja onpa jouduttu koriakin maalailemaan ja kaikki on tehty itse!!!Onko meitä enempää kun minä joka on omaksi ilokseen rasannut itselleen vanhan mutta suht toimivan ja varsinkin jämäkänajettavan 100 Audin,olisi mukava vaihella ajatuksia ja ongelmia kyseisestä ajoneuvosta ja aiheesta.Kuvat olis kivoja kans,saatampa itsekin joskus laittaa fotoja kun opin tätä foorumia käyttämään.Nyt jään seuraamaan tuleeko tänne muita vietejä kanssaveljiltä tahi siskoilta T.jussi

  • #2
    "omistajiakin on ollut yli 30 otteen mukaan"

    Nostan HATTUA!
    Hienoa, että joku jaksaa.

    Comment


    • #3
      omistajiakin on ollut yli 30 otteen mukaan elikkäs aikamoinen kiertopalkinto.
      Vähän off-topiccia tähän väliin..
      Ootkos tarkistanut omistajien määrän akesta? Nimittäin otteen numero ei sinällään kerro omistajien määrää. Esimerkiksi jos vaihdat vakuutusyhtiötä tms. tulee tuohon lukemaan taas "yksi omistaja" lisää. Eli aina kun uusi ote tulostetaan, kasvaa numero yhdellä. Ei sillä että epäilisin omistajien määrää, kunhan nyt vain halusin kertoa kun yllättävän moni ei tuota faktaa tiedä. Vielä esimerkki: Ostat liikkeestä uuden auton rahoituksella. Auto rekisteröidään rahoituyhtiön nimiin, järjestysnumero 1. Maksat autosi loppuun ja se rekisteröidään nimiisi, järjestysnumero 2. Tämän jälkeen vakuutusyhtiö tekee sinulle viiltävän tarjouksen joten vaihdat vakuutusyhtiötä, järjestysnumero 3. Sittenpä käy niin että rekisteriotteesi tekninen osa joutuu naapurin mustin hampaisiin (älä kysy miten) ja sittenpä tulostellaan jo järjestysnumeroa 4 jne. vaikka olet edelleen "ensimmäinen" omistaja.

      Ai niin, onnea ja jaksamista projektiin!

      Comment


        #4
        Kyllähän Maurice on oikeassa mitä tuossa edellä kirjoitti,joten korjaan tekstiäni että rekisteriotteita on se reilu kolmekymmentä enkä ole ottanut selville monesko omistaja satun olemaan kyseiselle autolle,mutta ostohetkellä auton yleisilme oli kärsinyt käytön jäljiltä ja "rautalankavirityksiä" löytyi sieltä täältä joten ajatteli auton olleen useammalla käyttäjällä?Koska tarkoitukseni oli vain käyttö kunnostaa auto ja suhteellisen pienellä pudjetilla,välillä olikin kuukausien pausseja ennenkuin sai rahat kasaan että pystyi joitain osia hankkimaan ja viitsi raahata itsensä autotalliin lötköä rustaileen.Ei tämä autojen roplaaminen saa liian vakavaakaan olla,eihän?

        Comment


          #5
          Ei. Ja yrittänyttä ei laiteta. :)

          Comment


          • #6
            No woe woe,kun joku kertois ton meidän naapureillekkin!!! Huulipyöriänä kummailevat,kun parhaillaan 4 kpl lötköjä on ollut pihassa...Nyt vaan 3 kylläkin. Mutta kun ne on NIIN hyviä!!!!!

            Comment


            • #7
              Itse kuulun taas tuohon ryhmään joka säätelee, korjaa ja pongailee vikoja yks toisensa perään.
              44.n on helppo auto pitää ja jonka korjaamiseen/ymmärtämiseen ei tarvita kummoistakaan rakettitiedettä, vaikkakin toisinaan itsekin epäilen tätä väitettä ;-)

              Meitä 44 harrastajia on oikeastaan yllättävän paljon, harmi vaan etteivät piä itsestään isompaa mölöä. Tämä autotyyppi on myös tällä foorumilla niin koluttu läpi, että jaksava löytää haulla varmasti kaiken mitä "lötköstä" vain tarvii tietää.

              Jussi, kun tekee kaiken itse, ansaitsee hatun noston [:o}

              Comment


              • #8
                -huulilasin pojathan ajo muistaani joskus tuhannen kilometrin "kestotestin" vanhalla "ajoneuvoksella". Tästä lienee noin viitisen vuotta aikaa. Siinä jutussa oli aikalailla esillä kaikki se, mitä tollanen lötkö piilossaan pitää.
                toim.huom. En sitten ole lehden tilaaja, että ei heti aloiteta sitä..... ,)

                Comment


                  #9
                  Olen myös itse lukenut kyseisen jutun Vitosen mainitsemasta lehdestä,siinähän oli pääpiirteittäin kerrottu mitä tuommonen vanha audi voi sisältää.Olipa puhetta myös etupään "väljyyksistä"joita ajan myötä lötkön keulaan ilmaantuu johtuen melkoisesta painosta.Joten tuumasta toimeen ja auton keula ilmaan.Näkymä oli melko lohduton ja karu niin kuin voi kuvitella tuon ikäisen auton alle kun katsoo.Kun sitten vihdoin sain puhdisteltua paikkoja että pääsi näkemään apurungon-puslat joista lehdessä mainittiin olivat ne lopun eessä,kuten myös vaihdelaatikon kannatinkumet.Operaationa apurungon-puslien vaihto oli melko yksinkertainen "periaatteeltaan vanha pois ja uusi tilalle" eikä ole hinnaltaan kallis remontti luulempa että vaihtamani puslat kestää ainakin tämän auton loppuiän.Joten suosittelen...jos vähäänkään epäilee tai auton keula kulkee niin sanotusti "omiateitään",tietenkin keulan levottumuus voi johtua jostain muualta tulevasta väljyydestä alatukivarret ja niiden nivelet/puslat,iskarit jne.Mutta nuo mainitsemani apurungon-puslat ovat sellaisia joita ei välttämättä ensinmäisenä ajattele kun hakee syytä vaeltavaan keulaan "ajoneuvoksessaan".Mutta siinä oli vain pikku raapaisu audinkeulan sielun-elämää, jos olin väärässä korjatkaa tai tulee mieleen jotain muuta lisätkää.........?ja sitä lisättävää on kyllä!!!

                  Comment


                  • #10
                    Jaa lisättävää... kallistuksenvakaajan kumit, raidetangon päät ja ne umpeenruostuneet säätösysteemit jne. jne. Olen kaikki nää vaihtanut ja paljon muutakin. Mun piti kyllä antaa lämpöä noille apurungon kumeille ennenkuin ne suostui antamaan periksi. Noh, ne on vaihdettu, tolpat fiksattu ja jouset vaihdettu ja nyt tuntuu erittäin hyvältä ajaa!
                    On niin kiva korjata lötköä (muistuttaa kyllä saksansämpylää mun mielestä ;) että oli pakko ostaa toinen samanlainen ihan vaan huvikseni. Tai oikeastaan varaosiks, mutta ajan sillä toistaseks kunnes katsastus koittaa.

                    Comment


                      #11
                      Joo tuossa kans suunnittelin että varmaan tarvii alkaa suunnitelemaan etupään remppaa ku ajettavuus kurveissa ja "heitoissa" on pikkasen semmosta soutavaa.. mitään kolinaa tai narinaa yms. ei vielä kuulu mutta jotenki etupää tuntuu semmoselta liian "joustavalta".. On se kumma, vasta vajaa 700 tkm mittarissa :o) ... niin autohan on -89 100 turbo diesel... on muuten neljäs "lötkö" mitä mulla on eli kait täs sitten jonkin asteen harrastaja olen...

                      Comment


                        #12
                        Peräpää vaikuttaa yllättävän paljon tuohon soutamiseen.

                        Comment


                          #13
                          Mulla olisi joutavana 2kpl 44:sen taka-akselin puslia. Noi siis sopivat etuvetoisen jäykkään taka-akseliin. Lähtevät halvalla, jos joku moisia sattuu tarvitsemaan. Yv tavoittaa.

                          Comment


                            #14
                            Jatketaampa vähäsen vielä kun jäi kertomatta.Kun olin purkanut eturipustukset irti autosta samalla vaivalla vaihdoin myös muita osia elikkäs kallistuksenvakaajan-kumet rungon ja tukivarsien päihin,alatukivarret,pyörälaakerit,iskarit,iskarin yläpään kumet,iskarin suojakumet,raidetankojenpäät ja jouset.Jousista sen verran että ovat 35mm madaltavat weitecit ja iskarit ovat Bogen matalapaine kaasut,pitäisivät toimia noiden jousien kanssa yksiin ainakin kauppias kertoi niin.Taka-akseliin ei tarvinnut vaihtaa kuin poikittais-tukitangonpäihin puslat ja tietenkin iskarit ja jouset tulipa samalla vaihdettua jarru osat uusiin eli sylinterit,kengät,jouset ja käsijarruvaijerit.Eli alustan pitäisi olla iskussaan,ero on huomattava kun vertaa entiseen.Samoten Audiin jolla ajoin viimekesän joka oli vuotta tuoreempi mutta muuten samanlainen kuin tämä nykyinen auto,ainoana erona että oli manuaalivaihteinen.Mutta nyt on melko kovaa kyytiä muutenkin kun ajelee,on melko kovat pakkaset täälä Oulun seudullakin ollut jo jokunen päivä,tälläkin hetkellä elohopea on siellä -27 pakkas-asteen tuntumassa,Mutta silti matkaan on päästy lötköllä.Että semmosta tällä kertaan, jatkellaan toisella kertaa lisää...?

                            Comment


                              #15
                              voisitko laittaa kuvia tänne tai sähköpostiin että näkis mitä olet saanut aikaiseksi ja miltä weitecin jouset näyttävät audissa.itselläkin on harkinnassa laittaa joku madallus sarja mutta ei vielä tarkkaa tietoa mikä sitten tulee.weitecin sarjaa enimmikseen miettinyt.voisitko laittaa omia kokemuksia weitecistä.

                              Comment


                              • #16
                                Itse ostin nimenomaan projektiautoksi sellaisen sikarin. Aikaisemmin on ollut käyttöautona myös 84vm 100cc dieseli. Tällä hetkellä löytyy kotipihastani kolme 80-luvun Quattroa (kuvassa punaisessa projektiautossa vielä tavallinen jousitus, muut ovat käyttöautoja) tyttöystäväni vajaavetoisen TD-n lisäksi

                                Comment


                                • #17
                                  Ittellä kans 87-vuosimalli 100 avant joka on suht erikoinen,siihen on vaihdettu uudemman satasen ABP 2.5tdi, hyvä peli moottoriltaan mut vaihdelaatikko on alkuperäisen moottorin aaz bensa laatikko joka on hitusen pieni :D...ja joku kuka on moottorin vaihtanut ei ole laittanut kaikkia abp koneen komponentteja paikallee,viime ongelma oli ilmansuodatin joka ei ollukkaa 2.5 vaan 2,0 vapari diiselin suodatin meni hetki enne ku löysin :D. No kori oli huonossa kunnossa maaliltaan eli lakka hilseilly poies ja sit o ajettu jossaki kivi sateessa ja lopputuloksen kaikki tietää. paljon on sinkkiä maalia ja aikaa kulunu mut ollaa jo voiton puolella helmat ja takahiekkapelli täytys saad viel "kuntoon". Onhan tossa vaivaa nähty mut kyllä se on kannattanukki :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Itsellä alkamassa osien haaliminen rojektiin, tarkoitus olisi swapata MC kone tuonne omaan lötköön.
                                    Eli hommaa kesäksi tiedossa (muun käyttökunnostuksen ohella ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      onko kellään kuvia lötkön laitosta?? olis mukava nähdä kun itsekkin juuri laitoin 100:sen ja pakko mainostaa että on hyvä ajaa!!!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X