Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Epätavallinen öljynvaihto AVF 1.9TDi B6 A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eipä ole mikään mennyt pieleen pitkään aikaan, paitsi syksyllä räjähti jarruletku kesken ajon. Jännä tunne kun poljin painuu pohjaan eikä hidastumista tapahdu.

    Tänään pysähdyin Sturenkadulla liikennevaloihin, ja kytkinpoljin painui lattiaan eikä enää noussut. Tuohon se jäi ykköspaikalle eikä liikkunut. Eräs ystävällinen autoilija tuli kysymään tarvinko apua. Pähkäiltiin, että lähdetäänkö tuota läjää työntämään johonkin. Avulias kulkija ehdotti, että työnnämme auton kääntäen vasemmalle vastaantulevien kaistalle ja siitä jalkakäytävälle. Olin vahvasti sitä mieltä ettei tuon painoista autoa käännetä ylämäkeä kohti, saatikka saada sitä kahdestaan jalkakäytävälle. Päätettin että auto painaa niin paljon, ettei sitä siitä siirtämään lähdetä.

    Kiitin avun tarjoamisesta ja soitin Autoliittoon. Autoliitolta sain vastauksen, että hinuri ottaa teihin yhteyttä. Hinuri soitti ja kertoi olevansa puolen tunnin päästä paikalla. Seuraavaksi soitto korjaamolle, aikaa olisi minun autolle heti. Korjaamolle soittaessa toinen ystävällinen autolija pysähtyi kysymään tarvitsisinko apua ja sanoi että hinataanko. Sanoin että jos köysi löytyy niin hinataan tuosta risteyksestä oikealla tien viereen. Tämä myöhemmin erikoiseksi paljastunut kaveri olisi halunnut hinata minut tuon ison risteyksen yli läheiselle huoltoasemalle. En suostunut tähän, koska riskinä on jäädä keskelle risteystä tai edessä olevaan ylämäkeen. Avulias kulkija suostui hinaamaan auton viereiselle kadulle. Matkaan lähdettiin kuormaliinan yhdistämänä. Olin saanut laitettua keulan vetokoukun huonosti kiinni ja se pääsi irtoamaan nykivässä matkanteossa. Autot seis ja menin kiinnittämään koukkua uudestaan.
    Koukku ei oikeen ottanut kiinni ja kirosin siinä että
    "Ei se perkele ota kiinni tämä koukku",
    tähän avulias kulkija vastasi "Ei miltään perkeleeltä apuja pyydetä, vaan Jeesukselta".
    "Asia selvä"

    Samaan aikaan viereiselle työmaalle oli ajamassa lavallinen jakeluauto viemään/tuomaan tavaraa.

    Muukalainen: "Hei nyt tuossa on se sun hinausauto"
    "EI OLE HINAUSAUTO TUO!"
    "Peruitko sinä sen hinausauton, sehän maksaa?"
    "EN PERUNU, Ei mene tämä koukku tänne niin pitää työntää tästä eteenpäin"

    Muukalainen siirti autonsa pois tieltä ja minä lähdin työntämään omaani. Sain sen liikkeelle ja kohta muukalainen tuli toiseen ovipieleen työntöavuksi.
    "Tiedätkös mitä Merusta sanotaan?"
    "Sanotaanhan niistä kaikenlaista"
    "Siihen sammui johtotähti, sitten jätkä kävelemään lähti. Onkos sinulla huumorintajua?
    "Onhan tuota kyllä ihan hyvin ollut"

    Auto saatiin parempaan paikkaan ja kävin hakemassa Muukalaisen autoon jääneen vetolenkin. Liinan solmu oli sen verran tiukassa että se piti katkaista. Kiitin Muukalaista avusta ja sain vastaukseksi "Jumalan siunausta" . Siihen ei enää pystynyt mitään vastaamaan vaan kuittasin sen käden heilautuksella ja lähdin löntystämään kohti omaa autoa jalat ihan maitohapoilla äskeisestä työntöhommasta.

    Auto hinurin kyydillä pajalle jossa selviää, että osa on tilaustavaraa. Soitto Autoliittoon ja sijaisauto peliin. Sijaisauto on Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Asemalle taksilla (jonka kokonaismatkamittarissa 555km) ja Fabia alle.

    Tämä kaikki olisi saanut tapahtua vaikka ensi viikolla kun kesäauto on taas kotona ja käytettävissä.
    Viimeksi muokannut HiTec; 10.4.2017, 19:08.

    Comment


    • #62
      Auton hajoamiset keskelle risteystä on niin mukavia juttuja. Multa narahti pakusta vetoakselin boorit keskelle risteystä teollisuukadun päähän. Siinä sitten ihmettelet ja odottelet hinuria. Hinausautokuski ihmetteli, että mikäs tässä kun auto on käynnissä?? vaan ei liiku.

      Comment


        #63
        Anssin pitäisi ryhtyä keräämään kansiin noita autojuttuja. Siinä pian saisi juoppohullun päiväkirja kilpailijan.

        Comment


        • #64
          Ainiin. Perkelöin sitä koukkua takas paikoileen niin Muukalainen kysyi, etteikö sitä saisi johonkin tukivarteen kiinni? "NO EI SAA!!"

          Comment


            #65
            Tulipa tuosta tukivarresta hinauksesta mieleen, olin tuossa taannoin yhden tutun hallilla apukäsinä erään bemarin etujousenvaihdossa. Siinä pyöräkotelossa ollessa kateltiin, että ompa Helmut (tai taitaa olla ennemmin Ibrahim tänä päivänä) valanut jännän mutkan tukivarteen, että tuohonhan olis tosi näppärä iskeä hinausköyden koukku kiinni jos vaikka sattuu olla hinauslenkki kadoksissa tai jengattomana. Noh, hetki meni ja pällistelin samaa tukivartta auton keulan puolelta ja sinnehän oli Helmut (tai Ibrahim) liimanut tarran jossa luki oikein useammalla vieraalla kielellä, että tästä ei sitten sovi hinata. Tuumailtiin siinä, että tuo korimalli kun päätyy bensalenkkareiden luisupulkaksi aikanaan, niin saattaa etutukivarsien kysyntä hieman lisääntyä kun se hinauslenkki on kuitenkin puolen kuution kokoisen subbarikotelon alla.

            Comment


            • #66
              Tai kateissa kokonaan, kuten kaverin Opelin tapauksessa. Ketjunkiristin porsi ja jako sekaisin. Auto piti kuitenkin hinata helvettiin niin köysi heitettiin ohjaustehostimen pumpun tukijalan ympäri, itse jalka taisi olla etuapurungossa kiinni. Valehtelematta sitten siinä toiseksi viimeisessä kurvissa pienen jojottelun tuloksena kuului vähän isompi POKS ja tuo tehostimen paikka sitten siirtyi 10 senttiä, hyvin se pieni peltilärpäke kuitenkin jaksoi sen 10 minuuttia kaupunkiveivausta risteyksistä toiseen.

              Comment


              • #67
                Tämä rupesi puskemaan taas niin mustaa savua ettei takaikkunasta ulos nää. Katsastaakkin piti. Kävin perjantaina konttorilla ja siinä kahvia hakiessa inssi polki päästömittarilla autoa ja tuumasi että ei tämä mene alle 3, otetaanko uusi yritys. No ei otettu koska ahtoletku on melkein halki ja välijäähyn pääty vuotaa. Jatkettiin jarruille ja ne olivatkin kunnossa, koska olen ne ihan vasta itse vaihtanut. Nosturilla löytyikin sitten muutama vikapaikka lisää.

                Vasen takaiskunvaimennin 0% HYLÄTTY
                Vasen takempi etualatukivarsi, sisempi pusla käytännössä olematon HYLÄTTY
                Renkaat edessä, kudokset näkyvissä sisareunassa HYLÄTTY
                Raidetangon pää, oikea ulompi välyksellinen HYLÄTTY
                Kallistuksen vakaaja, oikea ulompi, irti. KORJAUSKEHOTUS

                Asia kunnossa. Inssi kun toi paperia niin tokaisi "tunnen tuskasi, ajan myös konsernin tuotteella". No eihän tämä minua lannista, lähinnä taas naurattaa. Paska mikä paska. Lähdin ajamaan konttorilta ja eräässä rampin käännöksessä kuului pamaus. No joku siellä pamahti. Väylällä ajaessa kuului kilahdus, kolahdus, kilahdus ja näitä molempia yhtäaikaa. Äänten jälkeen peilistä saattoi nähdä miten oikean koiranluun alapultti pomppi pitkin maantietä.

                No eihän siinä kun Motonetin kautta kotiin toteamaan, että pultti on irrotessaan toiminut sisiliskon tavoin. Häntä on jäänyt koloon, eikä se saatana tule sieltä ulos. Vakaajan tanko oli autossa kiinni ja porasin kiinni jääneeseen pulttiin reiän. Tämän jälkeen vastakierretapilla yritin pulttia ulos. No eipä lähtenyt pultti, vaan kylläpä katkesi se saatanan vastakierretappi. Sen jälkeen vakaaja irti ja kiinni pylväsporaan. Reikää tuli ja isompaa vastakierretappia perään. Ei hievahda mihinkään. Koitin pienellä kaasupullolla lämmittää, ei mitään. WD40 pullollinen liottamaan, ei mitään. Onneksi kerhoveljeltä löytyi ylimääräinen vakaaja, mutta se olisi noudettava illalla Nurmijärveltä. No mikäpä siinä kun autoon renkaat takaisin ja ilman vakaajaa ajelemaan. Oli kyllä jännä vetkula ajaa.

                Otin vanhan vakaajan kyytiin jotta voisimme koittaa pultin irroitusta kuumemmalla liekillä. Koitettiin ja todettiin ihan turhaksi hommaksi. Varavakaaja kyytiin ja kotiin laittamaan sitä paikoilleen. Mukava huomata auton alla maatessa, että vasta ostetuissa koiranluissa oli liian pitkät pultit jotka eivät mene paikoilleen. Edelleen jo kohdilleen nostettu vakaaja mäkeen ja kirosanojen siivittämänä auto alas ja ulos tallista. Pikkuauto piti saada sisään odottamaan hihan vaihtoa.

                On tämä saatana ku mikään ei kestä ja osatkin on vääriä jos joitain joskus yrittää.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut HiTec; 17.7.2017, 08:38.

                Comment


                  #68
                  Kuulostaa ihan meikäläisen remppaamiselta. Kaikki, siis pienetkin, menee varmasti perseelleen. Se on aina kiva alottaa remppaa, kun tietää, että tottakai sieltä joku pultti pyöristyy tai menee poikki.
                  Olisko tuo sun pultti vedetty aikoinaan liian kovaan, ja nyt sitten tuli kilsat täyteen. Mulla on vähän sitä vikaa, että pultit pitää vetää varmasti kiinni. Eli liian lujaan melko varmasti aina.

                  Comment


                    #69
                    Kyllä se taas Anssia koettelee tuo B6.

                    Comment


                    • #70
                      Kyllähän se paskan auton tunnusmerkit täyttää kun jo 15 vuoden iässä (ja reilut 400tkm ajettuna?) joku iskari tai pusla antaa periksi.

                      Comment


                        #71
                        #stancelife

                        Comment


                        • #72
                          Koko alusta vaihdettiin viime kesänä. Mittarissa vasta 492tkm ja ikää 14 vuotta. Pistin FK:lle sähköpostia ja he lupasivat lähettää uuden iskunvaimentimen kunhan vaan saavat kuvan vanhasta vuotavasta.

                          Pari kuvaa vielä. Vakaajan reikä on tuon 26mm. Motoneti koiranluun pultti on vain vähän liian pitkä.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut HiTec; 18.7.2017, 07:51.

                          Comment


                            #73
                            Pitkä on pilalla, lyhyttä on helppo jatkaa. :D

                            Comment


                              #74
                              Eikös tuosta ihan rautasahalla selviä?

                              Comment


                              • #75
                                Kävin hakemassa marmorilta pultit. Niitäkin oli kokonaiset kolme. Pitää heittää noppaa ja arpoa yksi vanha johonkin paikkaan. En raaskinut noita luita ostaa samalta tiskiltä. 56€ kpl saa kaksi toisesta kaupasta.

                                Comment


                                • #76
                                  Käsi osui pyyhkijän viikseen parkkeeratessa ja takalasin pyyhkijä kävi päällä. En noteerannut ennenkuin nousin autosta ja katsoin että pyyhkijä on jäänyt väärään asentoon. Koitin oikaista sitä nii se saatana kepakko jäi käteen.

                                  https://youtu.be/7mgRe8QNQCg

                                  Tulispa vaikka joku meteoriitti ja menis kunnolla paskaksi niin ei tarvis tapella

                                  Comment


                                    #77
                                    Joo. Minulla on takalasille uusi pyyhkijänvarsi, -sulka ja muuta hilpettä, pyyhinmoottori tarvisi vaihtaa/korjata, mutta kun saakelin takalasinverhoa ei saa rikkomatta irti, että pääsisi moottoriin käsiksi.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Joo elikkä tosissaan ihan yhtään ei oo kiinnostanut tämän auton tarinointi. En enää muista mitä kaikkea on tullut tehtyä, mutta yhtä vittusaatanaa se on joka tapauksessa ollut. Raidetangon pää oli juminut kiinni ja sitä perkelöin pari päivää. Porasin pultista 90% pois, veä tuosta paina tästä neuvojen jälkeen. Sitten lähti.

                                      Pyhkijän vivusto repesi kuskin puolelta irti rungosta ja auto piti taas ajaa talliin. Kävin Miatalla 4800km reissun muunmuassa Norjassa. Ei yhtäkään teknistä vikaa, kunnes Audi Centerin pihalle se kusi jäähdytinnesteet kun olin hakemassa uutta vivustoa. Vivuston vaihdon jälkeen tuli vain tankattua ja ajettua, niinkuin aina. Paitsi että syksyllä huomasin lattiamaton olevan märkä. Vesi pääsi jostain sisään ja tätä tutkittuani löytyi liimauksesta reikä. Tämä on aivan käsittämätöntä, olinhan itse vierestä seuraamassa lasin liimausta vuosi takaperin. Vuoto paikattiin ja taas vain tankattiin ja ajettiin.

                                      Eräs perjantai aamu lähdin töihin ja ajoin keskellä tietä möllöttäneeseen kahden nyrkin kokoiseen kiveen. Ajoin tien sivuun ja nousin autosta tarkistamaan vauriot. Vasen eturengas oli tyhjä. Nilkutin 1km takaisin kotiin ja nostin auton ylös vaihtaakseni tilalle loppuun ajetun kitkarenkaan. Rikkinäinen rengas irti ja vannehan oli ihan kunnolla halki. Kitka alle ja töihin.

                                      Iltapäivällä rengasliikkeeseen hakemaan Hankookin kitkoja noitten loppuunajettujen tilalle. Illalla kotona A8 Winterfelgenit tilaukseen 17" kokoisina. Tässä kohtaa nettiauto oli auki koko viikonlopun. Kaikenlaisia vaihtoehtoja puntaroitiin parin kerholaisen kanssa ja suosikkilistalle päätyi mielenkiintoisemmat. Maanantaina koeajolle Herttoniemeen ja illalla vielä Tampereelle.

                                      Tampereelle ajaessa auto tärisi, kuten on tärissyt jo pari viikkoa. Mystinen tärinä, joka on välillä päällä ja välillä ei. Ajaessani moottoritietä 80kmh muitten jaloissa havahduin välillä vasemmalta kaistalta ajaen reilua ylinopeutta auton kulkiessa kuin kiskoilla ilman tärinöitä tai vapinoita. Tampereen auto oli ihan kiva, mutta ei jäänyt sillä reissulla matkaan. Seuraavana päivänä kävin hakemassa Herttoniemessä koeajetun Allroadin kotiin.

                                      Nyt on erittäin ristiriitaiset tunteet tätä hopeista ratsua kohtaan. 6 vuotis päiväkin oli ja meni. 250 tkm huolettomia kilometrejä, muistoja joiden takia tästä olisi vaikea luopua. Vai pitäisikö tämä vaan jättää huolettomaksi vara-autoksi pihan perälle, aika näyttää.
                                      Pistän kuvia ehkä seuraavaan viestiin, tai ehkä en pistä. Ehkä minua ei vaan enää kiinnosta.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Toinen pakoputkenpää tipahti kun olin menossa elokuviin. Yllättäen ja pyytämättä. Mikään ei taho nykyään kestää. Sain myös toteutettua pitkäaikaisen haaveen ja pääsin lankuttamaan tuliteriä vanneksia, voin vihdoin seistä ylpeänä kermatarroineni.
                                        Niin ja kuvia katsoessani muistin peruuttaneeni kesällä tutulla pihalla valotolppaan. Siitä jäljet takapuskurissa ja oikea takaumpio halki. Ei kaikkea voi aina muistaa, eikä varmaan ole tervettäkään muistella.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut HiTec; 26.1.2018, 11:39. Perustelu: Kyllä ei tuu kännykällä tästä hommasta mitään

                                        Comment


                                          #80
                                          Makea tuo tallikuva. Toivottavasti allun kanssa on vähän vähemmän perkelöintiä. :)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Laita kuntoon vara-autoksi, telalla kuorma-automaali lokasuojiin ja pikku fiksua jotta saa katsastettua. Voihan tuosta tehdä koko auton camo -väritykseen samalla vaivalla, telalla.

                                            Comment


                                              #82
                                              500€ huudettu. :D

                                              Comment


                                                #83
                                                600€ kuiskaten

                                                Comment


                                                • #84
                                                  uu kerran täällä on huutokauppa niin 10e kermatarrasta..!

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Täältä vitosella lisää vannesovituskuvia ja samalla rispectit kaarista!

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Kaaret on kyllä sen näköiset kuin olis pussijouset.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Itse ajattelen, että vastoinkäymiset lujittavat suhdetta. Toki rajansa kaikella. Piä auto ihan piruuttansa, saadaan lisäluettavaa. Allusta ei kuitenkaa saa tehtyä mtn eeposta.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Eiköhän B8:kin kehitä jotain kerrottavaa vielä ennen kuin on 500tkm mittarissa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viesti
                                                            08.02.2015, 01:15
                                                            Kannatinlaakerikin olisi kuulemma joskus vaihdettava, mutta hajotkoot ensin.
                                                            Onhan tuosta vasta 3 vuotta, jos tuo kannatinlaakeri nyt on paskana.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              https://youtu.be/DMbW8rt_Zgw
                                                              Videon otsikko kertoo kaiken.
                                                              Luulen kuitenki, ettei tästä kannata painaa vielä lukitusnappia alas, pääsen nostalgia/kossupäissäni muistelemaan kaikkia juttuja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X