Samanlaista kulutusta havaittavissa täällä. Alemman taaemman etutukivarren sisäpusla lienee syyllinen. Havaittavissa hieman hakemista kiihdytyksessä sekä jarrutuksessa ja joskus kun jarruttaa pysähdyksiin asti keventämättä jarrua siinä lopussa, niin tuntee miten alusta hiukan potkii takaisin kun auto pysähtyy.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B7 Avant, 2.0 TDI
Collapse
X
-
itellä renkaiden vaihto veny 2vkon päähän. Limmpuja ei löytyny suoraan hyllystä vaan joutuu tilaamaan :D
Comment
-
Keväthuoltoa (suodattimet, öljyt, siivousta) ja puslien ihmettelyä. Febin tukivarsisatsi kesti 60tkm. Tukivarsien sisäpäät kovat ja halki. Powerfleksiä odottelen ensi viikolla josko kerkeisi vaihtamaan samalla ku renkaat vaihtaa. Viimenen remontti nykysellä sepelipihalla sillä muutto uuteen kämppään painaa päälle. Kerkesin pakata jo työkalut mutta kait ne on kaivettava esille :D Eteen tulee kaikki muut puslat paitsi kallistuksenvakaajan ja iskarin alapään puslat. Niitä ei käsittääkseni löydy uretaanisina.
Taakse pitäisi alkaa puslia ihmettelemään, mutta osanumeroita on vähä hakusessa. Mielellään uusii kaikki kerralla. Jos jollain on näppärästi saatavilla osanumerot takapään puslille ni olisin hyvin kiitollinen.
245tkm nyt mittarissa eikä isompia murheita toistaiseksi ole. Eteen on etsinnässä 9,5" vanteet, mutta tiukassa tuntuu olevan kaikilla. Hakusessa siis Monaco Mirabeau 9,5x19 et35 silver.
Comment
-
Puslat on vielä paketissa kun muutto painaa päälle. Ei kerinny paketti viime viikolopuksi ni jäi toistaseksi asentamatta. Ja nyt pitäs alkaa seuraavana muuttamaan. Saa nähä millaset työkalut tulee värkättyä tuohon hommaan mut kaippa tuo on kerrostalon parkkipaikalla vaihettava. Sikäli parempi tilanne että pääsee sepeliltä asfaltille. :)
Comment
-
Poliisisetä pysäytti tänään ja sano että vääränväriset päiväajovalot. Joku voi luulla vilkuiksi. No vaihdetaan kusenkeltaiset normipolttimot takasi. Hymähtelyä aiheutti se että mulla sentään on valot päällä tuolla vesipatsaassa ajaessa. Mutta täysin pimeäperäsiä ja keulasia autoja tie täynnä eikä se kiinnosta...
Comment
-
Tullu tässä vähä kiireitä muuton kanssa ja talon remontoinnin, mutta nyt paripäivää viettäny omassa tallissa aikaa auton parissa. Jakopää tuli tehtyä ja kaikki siihen liittyvät kilkkeet vaihdettua. Moniurahihna ja rullat ja kiristin. Samaan syssyyn sitte uretaania eteen.
Ylätukivarsien puslat meni "helposti", ite puslien laitto onnistuu ilman mitään erikoistyökaluja. Alatukivarsien puslat taas vaati prässin ja iso kiitos jusaberille vittuilusta ja prässäyshommista.
Ihmetystä teetti nuo mustat kovemmat puslat joita ei meinannu vaan uskaltaa painaa paikalleen. Mutta lopulta kun rohkeni vaan painaa sen epämuodostuneen möykyn vaan enemmän läjään niin sehän lupsahti nätisti paikalleen.
Comment
-
Nyt muutama tuhat kilsaa takana että edessä kaikki tukivarsien puslat uretaania. Ei voi kun hymyillä jokakerta kun rattia kääntää. Tästä viisastuneena tulee uretaanit lyötyä suoraan seuraavaankin kulkineeseen.
Taakse pitäisi nyt alkaa puslajumppaa suunnittelemaan. Se että raskiiko sinne uretaania lyyä on sitten jo toinen juttu.
Comment
-
Loma alkaa olla lusittu ja auto kesti koko reissun ilman mitään ongelmia. Takapään puslat mietityttää edelleen kovasti. Väljyyttä on ja renkaat kuluu ihan muodottomiksi. En vaan tiiä mitä tekis, pistääkö uretaania vai pysytäänkö normipuslissa. Hintaero on kuitenkin melkonen.
Ja muutama kuvatus reissunpäältä.
Comment
-
Kompressorin mukana pitäisi tulla tieto siitä onko se täytetty öljyllä tehtaalla vai ei. Täyttö täytyy tehdä joka tapauksessa, sillä kylmäaineen mukana öljy ei kulkeudu kompuran paineistamattomalle puolelle kuin hyvin pienissä määrin.
Jos kompressorissa on magneettikytkin niin riittää, että ilmastointi on ECON-asennossa, mutta jatkuvatoiminen, magneettiventtiilillä säädettävä kompura täytyy ehdottomasti olla täytetty öljyllä asennuksessa tai muuten se leikkaa varmasti kiinni jo ns. vapaana pyöriessä.
Comment
-
Ainakin orkkiskompurat tulee aina öljyineen (eli sisältää koko järjestelmän vaatiman öljymäärän), ja kyllä itse suosittelisin alan miehenä tekemään huuhtelun muulle järjestelmälle ennen täyttöjä, lähtee kaikki epäpuhtaudet ja kosteus pois. :) Nimim. meillä ei kompuraa vaihdettaessa ikinä jätetä järjestelmän huuhtelua tekemättä oli syy vaihdolle mikä vain. Mutta tuo kun näyttäis tarvikelaitteelta niin tosiaan kai siinä tuli tieto öljyn täytöstä?
Comment
-
Minulla leikkasi Ebayn halppiskompura n. 10 tkm matkalla kiinni. Korjaamo ei hankintapaikasta johtuen suostunut ottamaan asiasta mitään vastuuta ja kun jälkikäteen sitä selvittelin niin myyjän sivuilla sanottiin kompurassa olevan valmiina öljyä "vain hieman" ja se on siellä vain kuljetuksen takia suojaamaan. Osasin melkeinpä laskea 1+1, sillä leikannut kompura oli aivan kuiva.
Comment
-
Mulla sama homma kuin kaimalla, eli viime kesänä asennutettu tarvikekompura leikannut kiinni välillä 7/2015 ja 4/2016. Oli myös painelevyn puolelta lähes täysin kuiva, eli veikkaan ettei oltu täytetty asennuksessa. Ainakin Denson kompressoreissa on pyörän pään kotelossa täyttöpaikka, josta öljy pääse mäntien takapuolelle kääntölevylle ja painelaakereille.
Comment
-
Kyllä siellä öljyt on sisässsä. Itseasiassa ohjeessa käskettiin vähentämään ölymäärää riippuen mitä kaikkea ilmastoinnin osia vaihdetaan. Jos leikkaa kiinni ni sit ostetaan uus. Ei se sen kummempaa ole :D
E. ja samanlainen Denson kompura tuo on mitä oli alkuperänenki, paljon puhtaampi vaan :)
Comment
-
No katsotaan mitä jaksaa tehdä. Tuota laippaa koitin irroittaa tänään mutta liotellaan rauhassa. Mutterit on senverta tiukassa, ei kehtaa katkasta tappia sisään. Tulppaamista meinasin kokeilla vaikuttaako mihinkään. EGR kun on deletoitu mutta en tiiä kun tuosta härvelistä lähtee pieni paineletku että sytytteleekö vikakoodia sitten.
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiNo katsotaan mitä jaksaa tehdä. Tuota laippaa koitin irroittaa tänään mutta liotellaan rauhassa. Mutterit on senverta tiukassa, ei kehtaa katkasta tappia sisään. Tulppaamista meinasin kokeilla vaikuttaako mihinkään. EGR kun on deletoitu mutta en tiiä kun tuosta härvelistä lähtee pieni paineletku että sytytteleekö vikakoodia sitten.
Comment
-
Eilen sanoin ääneen että ompa vähä ollu ongelmia tässä kun on tippumassa neljännelle sivulle tämä. No onneksi tilanne korjaantu heti tänään. Tossaku aamun punnersi A6 laakerin parissa, lennosta vaihto ja tämä sytytti öljyn minimivalon.
No ei siinä mitään ölppätikun alalaidassa öljyt ja lisäsin öljyä. No eipä sammu valo. Siinä autoa pihalla käyntiin hetkeksi että tutkin näkyykö mitään erikoista, alkaa puskemaan vaaleeta sinistä savua pihalle. No auto talliin, mitään ei löydy. Vcds ei anna mitään vikaherjoja.
No auto pihalle, moottorin puhdistusaine öljyn sekaan ja auto käyntiin. Savutus alkaa vähentyä. Auto takasi talliin öljyt ulos, uusi suodatin ja öljyt sisään. Auto käyntiin ja se saakelin minimivalo jatkaa palamista kunnes yhtäkkiä sammu. Koeajolle ja kaikki toimii normaalisti. Mikähän ihme tuo savutus oli? Ja miksi varotusvalo ei sammunu niinku normaalisti sammuu öljyjä lisätessä?
Comment
Comment