Riittää helposti. Tietysti riippuu aineen peittävyydestä. Huomasin että eroa on saman merkin pulloissakin miten peittäviä kerroksia tulee. Mutta riittää maskiin vaikka joutuisi useampia kerroksia vetämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B7 Avant, 2.0 TDI
Collapse
X
-
Enimmät paskat pesin maskista ja konepellistä pois. Teippasin reilut rajat että konepeltiin leviää kans dippi. Maski paikallaan (ilman suojaa maskin takana) vedin. Konepelti ja puskuri kannattaa suojata isolta alueelta mihin se sumu leviää. Se on tympeä repiä muuten irti. Mut paksu kerros lähtee nätisti. Teipillä ja sanomalehdillä suojasin isoimmat alat. En tiiä kuinka sekavasti kirjotin mut jospa tuosta ymmärtää. :)
Comment
-
Suurin muutos tälle kesälle. Joku repi takalasin pyyhkijänvarren ja sai siitä iloisen mielen. No siitä se ajatus lähti, sijoittaako kaksi euroa vai enemmän. Kaksi euroa voitti ja lopputulos on seuraavanlainen.
Vielä kun jostain keksisi takalasilipan edullisesti joka vielä istuisi paikalleen ilman suurempia kikkailuja.
Comment
-
Comment
-
10mm lätyt tuli eteen ja takaa ku camberin säätää vielä niin sit alkas olla kaarella. Et 25 nyt edessä ja vanne on just siinä missä haluan sen olevan. Testiajolla pomppusella kuoppaisella tiellä en saanu rengasta ottamaan kaareen kiinni. Eli senkin puolesta on hyvä. Kiitokset Henkalle lätyistä ja pulteista.
Comment
-
Juu edessä on 8,5x19 et25, linglong 225/35/19. Taakse ku vaihtu rengasmerkki niin tuli reilu sentti tilaa lisää. Eli takana on 9,5x19 et35, goodride 235/35/19(joka on kapeempi kumi mitä 225 linglong edessä) :)
Kuhan olis aikaa niin pitäisi camber säätää nyt reilusti takasi jotta kumi alkaa tulla kaarelle.
Comment
-
Tuli tuossa huvikseen kurkattua mitä löytyy imusarjasta. Täytyy sanoa että oli ihan hyvä avata ja katsoa.
Samalla edelliset ranetukset tiivisteitä päällekkäin ym. tuli laitettua kuntoon.
Ahtoputken kun irroitti kaasuläpältä putkessa oli öljyä jonkinverran. Liekkö normaalia ja kuinka paljon siellä sitä yleensä on?
Tyhjäkäynti muuttu paljon tasasemmaksi ja alavääntöä tais tulla lisää tai sitten tehoja hävis pois kun enää ei ahtojen noustessa tule niin selvää "repäsyä". (Ei se näillä tehoilla revi)
Comment
-
Imusarjan sisälle jäi vielä vähä karstaa mutta pääpiirteittäin sai kaiken ulos. Meisselillä kun raapas lähti 0,5-1cm paksusti tavaraa irti.
Mietin että ehkä se ei ole niin paha jos pistäs uutta ohjelmaa ja egr pois pelistä samalla. Kellään kokemusta näissä 2.0tdi.ssä kyseisestä hommasta.
Comment
-
Comment
-
Joo se onkin tehty jo noin. Puskuri on irti vielä mut maski on valmis. Tarjoustalossa ei ollu kun puolikiiltävä musta. Kyllä nyt jos kehtaisi tulisi monta kirosanaa tähän. Molemmat autot vastustaa nyt niin että pää leviää. Ongelmat ei ole isoja muttakun aikaa ei ole.
Puskuri jäi irti kun joku rane ranettaja on hajottanu puskurin säätöruuvit. No tähän kiireeseen mistään saa varaosia. Niimpä tein itse, mutta ei sitä puskuria saa millään istumaan tuohon keulaan. Aina on jostaki perseellää. Alkujaanhan konepeltiin nähden maski oli kierossa. Se ei näy selvästi jos maskin kehys on musta. Nyt se erottuu selvästi ja kun pistää puskurin suoraan konepeltiin nähden valot ei istu millään symmetrisesti.
Voi kun sitä osais antaa asioiden olla ja tehdä hommat juostenkusten muttaku luonto ei anna periksi. No pikku-ukkoja hakemaan päiväkodista kun emäntä iltavuorossa. Ajattelin että teen huomenna loppuun kun on talviloman viimenen päivä. A3:sta pakoputki poikki ja ei jääny rajamäellä epäselväksi että missä ajan. Emäntä tarvis huomiselle auton mutta kumpikaan ole ajossa. :D
Pitäisköhän ostaa mopo niin olis joku muukin liikuntaväline ku pölkupyörä ja omat jalat...
Comment
-
Ei saa nauraa paljoa. Hätä ei lue lakia mutta lopputulos istuvuuden kanssa parempi ku lähtötilanne vaikka meni muoviliiman kanssa leikkimiseksi. Tuosta kromista en osaa sanoa. Jotenki tyylikkäämpi noin mutta onhan se kokomusta hieno.
Muutama osa pitää ostaa seuraavaan puskurin irroitukseen saa omat ranet pois.
Comment
-
Noh, itellä on kans seuraavaa puskurin irroitusta odottamassa kiinnityspultit ja uusi palkki :D Oma on jotenkin vääntyny kans apparin puolelta ettei saa pulttii auki :o
Comment
-
Kävin Terholla suuntauttaa pyöränkulmia. Ajettavuus parani huomattavasti ja autolla on nyt mukava ajella.
Huomattiin siinä samalla että oikealta takaa loppuu aurauksen säätö kesken. Apurunko on siis vinossa. Ongelmaksi tuli vain se että apurungon pultit ei lähde auki. Parimetrinen jatkovarsi ja pulttipyssy ei auttanu mitään.
Mikähän neuvoksi? Katolleen ojaan ja sit pulttiin voiteluainetta? Vai olisko jotain muuta konstia?
Camberia olisi mahdollista oikasta vielä. Nyt camberit on -2 korvilla. Mutta aurausta on liikaa. Mitä enemmän camberia oikasee sitä enemmän aurausta tulee. Vasemmalla takana ei ollu mitään ongelmia. Säätöä piisaa kumpaankin suuntaan.
Edessä oli apurunko kans toisessa laidassa. Sitä siirrettiin niinpaljon kun saatiin vaan arvoja pysymään.
Comment
-
Eilen töistä ajaessa oli haittavissa pientä kytkimen luistamista. Tänään sitä ei esiintynyt. Aloin tutkiskelemaan selvästi kalliimpaa pakettia jos tuo valeon kytkin alkaa lipsumaan lisää. Eli Lukin kaksoismassa ja sre.n kytkinpaketti suunnitteilla. Kaksoismassaa en muuten laittaisi, mutta jos meinaa joskus saada myytyä auton niin tuo pelottelu kovan vauhtiksen takia voipi hankaloittaa asiaa.
Huomenna olisi tarkoitus nostaa perää hiukan ylemmäs jos säädöt riittää ja aikaa olisi. Edullisia paikkoja sre.n kilkkeille voi ehdotella.
Comment
-
Tuli nostettua pari senttiä autoa ylemmäs. Samalla sain pari taka-apurungon pulttia auki. Eli lähenee se hetki että takapään saisi ojennukseen. Etuset kuluu sisälaidoista eikä lääkettä sinne tahdo löytyä. Jospa tuo korotus auttaisi siihen, tosin epäilen kovasti kun samaa ongelmaa on korkeammissakin autoissa.
Onneksi sato vettä eikä ollu sadetakkia, muuten homma olis saattanu olla liian mukavaa. [emoji3] Etusta ku irroitti niin aurinko kävi näyttäytymässä.
Comment
-
No niin. Terholla kävin taas pyöränsuuntauksessa ja auto menee tosi nätisti. Luistava kytkin vaan hidastaa menoa. Mutta siihenkin on lääkkeet nauttimista vaille valmiina. Pitää vaan aikaa keksiä ja opetella tuokin homma tekemään. Hyviä vinkkejä kytkinremonttiin voi heitellä. Toivottavasti menee paremmin mitä A3 lasinnostimen vaihto.
Comment
-
Täälläkään ihmeempiä tapahtunu. Talvirenkaat heitin alle ja kuskinpuolen umpion kokeilin hioa kiveniskuista pois. Samalla tuli etupuskurista häivytettyä muutamaa naarmua.
Talvirenkaiden suhteen mennään perinteisesti 16" vanteilla, ei pelimerkit riitä isompiin. Renkaina on hakka 7, 205/60r16 koossa. Jottei ihan pappameiningillä menis niin et takana on 17 ja edessä 22. Ihan passeli vielä niin ei ajaessa tarvi pestä kylkiä lialla.
Saapa nähä miten käy eturenkaiden kanssa enskesänä, että kuluuko sisälaidat vielä. Jos kuluu niin sitte siirryn uretaanipusliin.
Jostain syystä kuvat kääntyy vaikka kuvat on koneella oikeinpäin.
Comment
-
Camberilla ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Edessä camberit pysyy lähes suositus arvoissa. Tuon kulumisen aiheuttaa auraus/haritus. Muuten takaset olis melko karmeen näköset, takana nimittäin camberit on ihan jotain muuta ku tehtaan ilmottama :D
Yleensä jos edessä alatukivarsista taaemman pusla on väljä aiheuttaa se tuontapaista kulumista. Tuo pyöräntuenta on liian monen puslan kanssa tehty niin noista kun ei ota erkkikään selvää missä siellä sitä väljyyttä on. Tuota kulumista kun on ihan vakiokorkeudessa liikkuvissakin.
E.Tuossa yhdessä kuvassa nimittäin on takarengas ja jos katsoo niin kuluminen on ollut tasaista vaikka camber on jotain -2,2. Edessä taitaa olla -1,3
Comment
Comment