Vähäpäästöisen auton moottorin muuttamiseen (m.l. turbottamiseen) pätee aina samat varsin karut säädökset. Tähän ei vaikuta minkälaisia malleja sarjasta löytyy. Perussääntönä on, että kaikki muutokset moottoriin vaikuttavat moottorin päästöihin. Koska auto on vähäpäästöinen, täytyy vähäpäästöisyys todistaa myös muutosten jälkeen -> päästömittaukset tehtävä sertifioidussa mittauslaboratoriossa.
Jos haluaa tehdä autosta laillisen, niin helpompi tie on vaihtaa vaparimoottorin tilalle joku valmiiksi ahdettu moottori (joka siis täyttää samat päästövaatimukset, eli on samaa ikäluokkaa). RS6:n tekniikka on periaatteessa bolt-on, mutta tossakin saattaa tulla mutkia matkaan. RS6:sia ei nimittäin valmista Audi GmbH, vaan Quattro GmbH. Eli kyseessä on eri mallisarjan auto. Tästä voi kuitenkin saada maahantuojalta laput. Onko kukaan koskaan selvitellyt asiaa?
Ite näkisin lisätehon saamiseksi kaks vaihtoehtoa:
1. Mekaaninen ahdin koneen kylkeen. Tähän tyyliin. Riittävästi peitemuoveja vaan, jotta katsastusmies ei huomaa.
2. Tekniikan vaihto esim. 2.7t moottoriin. A6 2.7t on samaa mallisarjaa ja vielä pienempi tehoinen, joten melko bolt-on homma. Koneesta saa helpohkosti sen 400-500 hevosvoimaa.
Jos haluaa tehdä autosta laillisen, niin helpompi tie on vaihtaa vaparimoottorin tilalle joku valmiiksi ahdettu moottori (joka siis täyttää samat päästövaatimukset, eli on samaa ikäluokkaa). RS6:n tekniikka on periaatteessa bolt-on, mutta tossakin saattaa tulla mutkia matkaan. RS6:sia ei nimittäin valmista Audi GmbH, vaan Quattro GmbH. Eli kyseessä on eri mallisarjan auto. Tästä voi kuitenkin saada maahantuojalta laput. Onko kukaan koskaan selvitellyt asiaa?
Ite näkisin lisätehon saamiseksi kaks vaihtoehtoa:
1. Mekaaninen ahdin koneen kylkeen. Tähän tyyliin. Riittävästi peitemuoveja vaan, jotta katsastusmies ei huomaa.
2. Tekniikan vaihto esim. 2.7t moottoriin. A6 2.7t on samaa mallisarjaa ja vielä pienempi tehoinen, joten melko bolt-on homma. Koneesta saa helpohkosti sen 400-500 hevosvoimaa.
Comment