Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Sedan Quattro 4.2 00vm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Sedan Quattro 4.2 00vm

    Tulipas siirryttyä sitten ruotsin ihmeestä Audin rattiin!

    Tämä nyt varsinaista mitään isompaa projektia ei vaadi, mutta sen verran kuitenkin kun oli vähän auralla tönitty kylkeä, että täytyy uus ovi vaihtaa repsikan puolelle, sekä takalokari samalta puolelta & uus umpio taate.

    Mutta siinäpä kaikki..ja sopevaan rahaan irtosi tämä automaatti V8.

    Kyytiin olen todella, todella tyytyväinen!!! Kyllä kelpaa!

    Tänään täytyy sitten käydä myöhään illalla puuhastelemassa hallilla ja vaihtaa uus ovi sekä samalla kalvottaa sen lasi oikeaan sävyyn..sopivasti olikin käytetty auton kalvottamiseen saman merkkistä kalvoa millä itse kalvotuksia teen niin ei tarvitse sävyjen kanssa tapella!

    Muutama asia vielä jää kuitenkin ihmetyttämään ihan muuhun liittyen..
    Pikselit näytössä vähän heikot...mm.tuo missä palaa keskellä taulua valo herjasta että jarrupalat tulisi vaihtaa, niin se on kovin "suttuinen/himmeä/epäselvä", samoin tuosta kohin missä näkyy lämpötila niin puuttuu yksi vaakatason viiva niin esim ei näy miinus merkkiä lämpötilan edessä..tais pari muutakin kohtaa olla pimeenä. Tuon taitaa saada (ehkä) elvytettyä kuntoon kun kattelee mittariston liitokset..ainakin aikaisemmasta autosta sai korjattua pikseliviat kun tuon kaapelin liitoksen paineli kunnolla kiinni ja laittoi vähän fyllinkiä väliin niin johan palautu pikselit.

    Toinen mikä ihmetyttää niin on tuo Navigointi järjestelmä..cdtä kun ei ole, niin täytyykö vain ostaa tuolta jostain netin syövereistä tuollanen navi cd ja tyrkätä sisälle niin saa pelaamaan? (jonkun topicin löysinkin jo missä oli hintaluokasta 70e-140e nuita kartta cd:itä..eli varmaan vaan sellanen sisään ja navi toimii?) ..vai onko näitä poltettuina versioina olemassa ihan täällä suomesta saatavilla tms. viraapeli kautta?

    Oven kun saan vaihdettua, lasin kalvotettua, takalokarin oiottua ja paklattua, niin sitten olis aika maalarille niin ois hieno peli entisessä loistossansa! Vielä kun kulahtaneen tumman sinisen pinnan myllttää ja hieroo vahat niskaan niin jo kelpaa ajella uudella pelillä!!

  • #2
    Onnea vaan uudelle hankinnalle!
    Tosta pikseliviasta löytyy haulla hyvin juttu. Käytännössä homma korjautuu tilaamalla netistä uuden näytön (muistaakseni noin 100 euroa) ja sitten vaan mittaristo osiksi ja näytön vaihto.

    Comment


      #3
      Ei riitä pelkä fyllinki Ajotietokoneen kaapelin väliin. Lasin ja kaapelin välinen sähköäjohtava liima on ns. valmis.
      Uuden näytön vaihdolla tokenee. Näyttöjä on sitten erilaatuisia, itse käytän vain OEM laatua.
      Lattakaapelissa on n.50 kpl 1mm levyisiä pintaliitosliuskoja, joten en sanoisi, että ihan perustallaajalle "mittaristo osiksi ja näytön vaihto"
      Vähän liikaa tullut noita räpellyksi vastaan.

      Navilevyjä on jotkut poltelleet. Scandinavia DX, on oikea levy.

      Comment


      • #4
        Juu saabissa oli samanmoinen lattakaapeli pikselinäytölle. Tuli vain mieleen että korjaantuisko tässä samallalailla kuten siinäkin korjaantu kun oli se sähköä johtava liima päässyt ajan saatossa hapertumaan, niin siinä kun paineli teräväkärkisellä esineellä jokaisen "piuhan" lattakaapelista levyänsä vasten ja laittoi vähän täytettä liitoskohtaa painamaan niin pikselit palautu. Ajattelin ainakin testata tätä samaa konstia..jossei auta niin sitten uutta näyttöä tilaamaan...sen topicin löysinki jo missä oli enemmälti puhetta saksasta tilattavista näytöistä. Mutta kiitos silti vinkistä!

        Löytyisköhän täältä joku ystävällinen joka tuon Scandinavia DX levyn haluais poltella meikäläiselle...vaikka pientä korvausta vastaan..yv:llä tavoittaa.

        Nyt on uusi romikselta haettu takaovi paikoillaan ja ah...se korjasikin jo 70% vaurion "kauheudesta". Nyt alkaa sitten takalokarin oikominen aluksi omilla lommotyökaluilla sen mitä saa, ja loput sitten järeemmillä työkaluilla suoraks.

        Uuden oven lasissa kun ei ollut kalvoa niin samalla tuokin tuli nyt sitten kalvotettua oven vaihdon yhteydessä.

        Seuraavaks täytyy ihmetellä mikä rattinappeja vaivaa kun ei toimi..tosin vielä en ole edes perehtynyt että onko ne jonku oman sulakkeen takana tms...

        Ja hei muuten, mistäs kannattais ettiä ks.malliin ohjekirjaa / manuaalia? Mukana kun ei tullut kuin huoltokirja.

        Comment


          #5
          rakenne on erilainen, kuin saabin näytöissä, et saa pysyvää korjausta painelemalla.

          Comment


          • #6
            Homma klaara! Alan siis metsästään kohta uutta näyttöä. Ensteks nyt kuitenkin pitäis jostain löytää ohjekirja tähän malliin ja tuo navi cd =)

            Comment


            • #7
              Apuja löytyi siis jo navi cd:n hankinnalle ja näytön korjaukselle, joten kiitoksia siittä...

              Nyt tässä työpäivän ohessa vois ihmetellä ihan "ääneen" vielä paria ongelmaa..jotka varmasti selviää kun pääsen taas hallille ropaamaan mutta aikani kuluks kyselen nyt ilman muuta teiltä joilla on enemmän kokemusta näistä..

              (ja itselleni kun neliveto on aivan uusi tuttavuus)

              Eli nyt kun luontoäiti meitä siunaa ainakin täällä tampereen suunilla kevyellä lumipeitteellä, niin tuleehan sitä kaasuakin välillä painettua niin että mennään kylkimyyryä eteenpäin.. Mutta tuollanen pieni sivuääni pisti korvaan kun pyöräyttää perän luisuun ja ratti kun on aivan ääriasennossa (tai melkein ääriasennossa) niin pieni kevyt ruksutus kuuluu satunnaisesti jostain päin (edestä mielestäni). Eli vähän samanlainen ääni kuin jos vetari olis menossa etuvetoisesta autosta..mutta todellakin vain "vähän samanlainen ääni"..pieni kevyt ruksutus. Onko tuo ihan normaalia ruksutusta siis nelivedon takia (voiko renkaiden joku tyyliin pitoon liittyvä asia aiheuttaa tuon) vai onko oikeasti sitten menossa hajalle jotain?

              ..Vähän vaikeasti selitetty..ja ehkäpä tiivistettynä oikea kysymys onkin: "Kuuluuko nelivedosta jotain kevyttä ruksutusta jos perä luisuu, renkaat ottaa pitoa eritavalla jostain nurkasta ja ratti on ääriasennossa"?

              Nyt kun on tämmönen hieno peli (ainakin omasta mielestäni) verrattuna aikaisempiin nitiseviin natiseviin kuljettimiin, niin tekis mieli vielä eberi asentaa! Sit kelpais..aiempaan kiesiin tuli asennettua ja oli se vaan luksusta kun auto pöhisi itsensä lämpimäksi ilman sähköä!!

              Comment


              • #8
                jos siinä joku ajon vakautus ruksuttelee?

                Comment


                  #9
                  Ohjaustehostin ainakin perinteisesti pitää korinaa kun on päin topparia.

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa vaan edl jarrutella sutivaa pyörää

                    Comment


                      #11
                      Kyllä, sähköinen tasauspyörän lukko siellä rutisee. Eli edellä mainittu EDL.

                      Comment


                      • #12
                        No tämäkin selvisi siis! Kiitoksia nopeista vastauksista! Vähän "turhiakin kysymyksiä" tulee varmasti näin vasta-alkajalta..mutta eiköhän tämä tästä kun tulee audin tekniikka vähän tutummaksi hiljalleen..kovasti on taas etsi toimintoa käytetty tämän päivän aikana (toivottavasti ei esimies ole lukemassa tätä).

                        Ja kyllähän täältä hienosti infoa löytyykin! Ja vastauksiakin saa kysymyksiin! Hienoa! Katotaampas illalla mitä saadaan aikaiseksi..jos niin mitään. Tänään voisin käydä vain nauttimassa tuon hienon pelin tarjoamasta kyydistä ja ajoissa nukkumaan niin jaksaa aamulla herätä 05:00 kalvottelemaan asiakkaiden autoja.

                        Comment


                          #13
                          Näin uuden C5:n omistajana kysyn Sinulta oletko jo puhdistanut akkukaukalon ja tarkistanut että "kumituutit" on poistettu?

                          Comment


                          • #14
                            Kaikki tämmöset tipit ja vinkit on tervetulleita. Enkä todellakaan ole puhdistanut. Moottoritilan pesin että kehtaa alkaa ihmettelemään mitä sieltä muovien alta löytyy. Mutta mistään tuollaisesta ei ole hajuakaan..eli saakos vähän selvennystä/linkkiä/vinkkiä lisää mitä ajat takaa tuolla. Viat vaarat ongelmat jos ei ole puhdistettu / poistettu? Ja tosiaan vasta kun pari päivää omistettu tämä peli niin ei ole kerinnyt vielä mitään muuta tehdä kun esteettisesti korjaamaan ulkonäköä! Tuokin välillä vähän epäselvää että mikä malli tämä nyt on..kun esimerkiksi katselin tuolta uutta takalyhtyä kun toisen kuoret on rikki, niin mieluusti päivitän omaan silmään paremman näköiset kuoret taakse, kuten esimerkiksi tämmöiset:

                            http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62495

                            Niin onko tuo malli nyt sitten passeli meikäläisen autoon? Kun tuossakin osan tiedoissa lukee mallimerkintänä Audi A6 (4B) Sedan. Ja nyt sitten mainitsit C5:sen...ja tuossa on 4B .. niin vähän on hakusalla nämät mallitarkennukset..

                            Comment


                              #15
                              Tässä olisi se syy miksi näin kantsi tehdä.

                              Comment


                                #16
                                4B ja C5 tarkoittaa tässä yhteydessä samaa asiaa. Ei kannata vaipua murheeseen vaikkei eri korimallien ja alustanumeroiden välinen yhteys heti aukea, kyllä ne sieltä pikkuhiljaa. On ne täälläkin jossain faqissa muistaakseni selitetty.

                                Nuo takavalot sopivat sinun autoosi jos sinulla sedan. Avantissa toki erilaiset. Tuulilasista eteenpäin ei sitten sovi minkään pienempimoottorisen A6 korin osa, ei myöskään ajovalot.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniiin hienoa homma! Täytyypäs putsailla ne röörit sieltä samantien kun aikaa on! Kesällähän se sitten pääsis yllättämään kun vettä heittää niskaan, joten parempi varautua ja varmistaa!

                                  Juu en onneksi murheeseen ole vaipunut ;) vaan suupielet ylettyy vieläkin korviin asti aina kun auton starttaa ja kone hörähtää käyntiin!!! Alunperin autoa etsiessä oli kriteereinä turbo ja neli tai takaveto. MUTTA se turbo sitten unohtui kun tämän pelin löysin ja päätin koittaa onneani...EIKÄ MUUTEN KADUTA!

                                  Tämäpä on hyvä tietää että osat käyvät pienempi moottorisista lasista taatepäin!!! Juurikin tämä oli ihmetyksenä kans kun uutta takaovea metsästin että passaako pienempi koneisten ovet, mutta tuo nyt ainakin passas minkä hain..ja värikin oli sopiva! Ja kuntokin ihan hyvä, ainoastaan yksi painauma löyty keskeltä ovea, jonka saan onneksi omilla työkaluilla oikaistua.

                                  Ja nimenomaan sedan malli on itsellä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuli hieman puunttua konepeltiä takaisin entiseen loistoonsa..(täytyy lisäillä kuvat myöhemmin kun nyt puhelimella kirjoittelen)..mutta pinnoilta kun löyty(y) niin perhanasti perus konepesun naarmua, pihka klimppejä ja muutama isompi lakkaan palanut jälki (pihkasta tai hyönteisistä varmaan palanut nesteet lakkaan kiinni siis). Pahimpiin kohtiin hieman vesihiontaa ja loput karkealla tahnalla ja villalaikalla veks, buffaus, ja pari erilaista vahaa niin johan rupes konepelti peilaamaan taas!

                                    Mutta tuossa puunauksen aikana kävi jotain outoa..
                                    Avain oli virtalukossa kokoajan, parin tunnin jälkeen kun koitin lähteä liikkeelle niin auto käynnistyi ja sammui kun oli sekunnin ollut käynnissä. Teki tätä useamman kerran.

                                    Mittaristoon ei syttynyt kuin muutama merkkivalo, itse kiekka ja nopeusmittaristo, ja keskellä oleva infonäyttö pysyivät kuitenkin kokoajan pimeänä. Ihan kuin joku ajonesto olis jumittanut.

                                    Hetken yritin starttailla ja näppäillä ovia lukkoon ja auki avaimesta..avain kädessä ja välillä virtalukossa, mutta ei vaikutusta. Sit otin akulta lussan irti noin 5minuutiks ja takas..avaimet virtalukkoon..odottelin pari min. Yhtäkkiä auton vilkut räppäs pari kertaa, käänsin virrat päälle ja kappas, kaikki valot paloi taulussa kuten pitääkin ja auto starttas taas normaalisti! Pisti jo hetkeks kiroiluttaan että täytyykö auto jättää yöksi lepäämään halliin!!

                                    Mutta kait tuo oli jotain ajoneston /taikka avaimen tunnistuken temppuilua vaan.. Toivottavasti ohi menevä oire..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Netistä löytyis kaksi ohjekirjaa joista nyt en varmaks osaa sanoa että "sopiiko" tähän meikäläisen malliin..

                                      ELIKKÄ Audi A6 2003 käsikirja, sekä Audi A6, S6 -98.

                                      Löytyykö molemmista tai jommasta kummasta ohjeet mun 00vm kulkineeseen? Vanhemmalla hintaa 30e ja uudemmalla 60e.. :O

                                      Comment


                                        #20
                                        Mitä tietoa sieltä ohjekirjasta sitten kaipaat? Jos sulakekaaviota tai nesteiden täyttömääriä hakee niin varmaan pitää paikkansa kunhan löytyy sellainen jossa on myös V8 moottorit mukana. Mitään polttimonvaihtoa syvällisempiä huolto-ohjeita sieltä ei löydy.

                                        Jälkimmäiseen suhtautuisin varauksella, C5 S6 tuli vasta vuonna 1999 joten -98 vuoden kirja tuskin tietää täysmoottoreista mitään. Jos kirjan nimi taas kuvastaa mallisarjan alkua vuonna 1998 niin saattaa jotain löytyäkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Heh...voi tuntua tyhmältä että tämmöstä edes etsin mutta tykkään lukea toiminnoista ja napeista kaikki. Plus nyt sekin että esim eilisen akun plus navan irroituksen jälkeen en osaa edes kellon aikaa ja pvm säätää kohdalleen :D

                                          Löysin siinä räpellyksen yhteydessä sitten toiminnon mittariston vasemmanpuolimmaisesta painikkeesta joka ilmeisesti tekee jonkun automaattisen chekin öljylle, akulle, bensalle yms ja lopuksi ilmoittaa ison OK merkin ruutuun..

                                          Eli ihan tämmöisistä kaikista perus toiminnoista kaipais tietoa mitä mistäkin napista tapahtuu..

                                          Mutta siis ehkäpä sitten tuo uudempi ohjekirja olis se meikäläiselle sopivampi vaihtoehto...Tai sitten täytyy ettiä jostain henkilö joka samanlaisen auton omistaa, lainata ohjekirja ja päästellä skannerin läpi sivu sivulta :D

                                          Comment


                                            #22
                                            Kelloja ja säätöjä on varustetasoista riippuen erilaisia. Luulisi että täysmoottorisen kanssa tosin olisi speksattu järeimmällä ajotietokoneella. Minullakin on vastaavan auton ohjekirja muistaakseni hanskalokerossa. Sitä saa lainata kun jossain vaiheessa törmäillään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kellosta

                                              Itsekin Passatin jälkeen hakkasin päätä seinään, kun ei stana saa kelloa A6:sta säädettyä. Tuli jo kirottua koko härveli ja ihmeteltyä, että miten voi tehdä käyttöliittymästä näin kömpelön!
                                              Sitten manuaalista piti lukea, että säätönuppia voi myös vetää :o Ei tullut mieleenkään tuollainen mahdollisuus :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Se on sitä premiumia kun nuppia voi vetää ja työntää :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oli kyllä 'ahaa' ilmiö itellekkin kun keksein kuinka kellon saa asetettua oikeaan aikaan...olihan se vaikeeta :D

                                                  Täytyy tänään lisäillä pari kuvaa viikonlopun projektista..ei miellyttänyt tuo tumman sininen nahkasisusta sitten niin yhtään omaa silmää, niin päätin hieroa uuden värin nahoille. Perinteiseen mustaan päädyin, mutta ovipaneeleiden keskiosat tulee todennäköisesti beigellä kun kattokin on beige niin pitäis sopia ihan hyvin. Jakkarat vedän kuitenkin mustaks ja tänään takapenkki sai uuden värin ylleen..muutaman tunnin päästä kuvat tänne vielä puuhasteluista..jos joku muukin innostuu joskus nahkojen väriä vaihtamaan / ehostamaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lähtö tilanne (tummansininen):

                                                    http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/844/u7ej.jpg

                                                    Lopputulos (musta):

                                                    http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/31/p79c.jpg

                                                    Furniture Clinicin leather colourant kit kyseessä. Erittäin helppo käyttää..mutta vie hitusen aikaa.. tuon takaistuimen värjäyksessä kesti about 3h..hitusen meni aikaa siinä ihmetellessäkin. Mutta lopputulos erittäin hyvä! Vuorokauden verran täytyis antaa kuivua..ja 7pvän päästä saa ohjeiden mukaan "ottaa normi käyttöön" penkin.. eli huomenna vois jo istuttaa paikoilleen autoon, mutta taidan näiden pakkasten takia antaa kuivua rauhassa hallin lämmössä.

                                                    Ja maalipinnasta muutama ehostus kuva.. tosin konepelti vasta tehtynä.. Teipillä rajattu jotta näkee suoraan tilanteen ennen mitään toimenpiteitä..ja tilanteen kiillotuksen jälkeen..


                                                    Viimeksi muokannut 8866; 13.2.2014, 19:33. Perustelu: Isot kuvat linkiksi

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      hienolta näyttää. laita jossain vaiheessa koko autosta kuvat? onko paljon mittarissa jo muuten tällä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu täytyy räpsiä kuvat kun saan auton siihen kuntoon että kehtaa ottss kuvia. Myllytystäkään ei ole ollut järkeä tehdä koko autolle ku on tuo repsikan puolen takalokarin lumiauran aiheuttama "pusu" korjaamatta..

                                                        Autolla oli rullattu jo 270tkm kun sen hain. Laatikko remppa tehty 200tkm kohalla ja jakopää uusittu aina 100tkm välein. Mut ei nuo nyt aivan kauhean pahat kilometrit oo nuin isolle koneelle..ainakaan omasta mielestä..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän taas projekti eteni..ovet ja muutama lattialista maalattu...samalla kun sai sinisen oven mustaks, niin vaihto koristelista ovissa kuosia. Vähän huonosti onnistui teippaus tuossa "läheltä kahvaa" kuvassa...se täytynee vielä uusiks pyyhkästä. Ja tänään alkaa sitten kasaus...puolet autosta on tehty..huomenna saa siirtyä etupäähän.









                                                          http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/401/p5i7.jpg

                                                          http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/542/5jrl.jpg
                                                          Viimeksi muokannut 8866; 13.2.2014, 19:36. Perustelu: Isot kuvat linkiksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onkos kukaan muuten turbotellut otsikon mukaista mallia? Mitään kun en näistä audeista tiedä, mutta pikaisella googlettamisella, rs6 malli on tuplaturbo?

                                                            Onko siis mitään ongelmia turbottaa ja muutoskatsastaa vaparia turbolliseksi jos "samasta mallisarjasta" löytyy jo turboversioita ihan tehdasvalmisteisina?

                                                            JA jos on mahollista toteuttaa helpolla muutoskatsastuksella auto turbolliseksi, niin eihän tuolla varmasti mitään isompia tehoja tulis otettua irti, vaan ihan jotkut perus 0,6 barin ahdot tms...

                                                            "villejä perjantai päivän ajatuksia jotka joku toivon mukaan torppaa samantien seinään" :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X