Noniin, aiheena ois tälläkertaa tuon tuon ceeviitosen askin vaihto kun ei oikein jekkase (keskustelua vioista täällä:A6 vaihteisto ongelma
Auto temppuili jo ostaessa ja sille yrittettiin tehdä taikatemppuja, joilla se ei valitettavasti korjaantunut.
Aloitin homman irroittamalla paisarit ja muuta pientä romista ylhäältä, sitten pakoputket irti satseistaan, oikeen puolen putki oli aika tympee pyöritellä irti.
Sitten otin vetoakselit, tähän helpoin työkalu on pulttipyssy ja 10mm tähtiavain, jos on vain saatavilla, pultin reiät kannattaa putsata hyvästi ennenkuin edes yrittää nylpätä kantoja.
Vetarit jätin ulkopäästään kiinni, jos on peltinivelet niin ei tarvihe suojata mutta jos ei niin kannattaa laittaa pussi eteen.
Sen jälkeen irrotin lämpösuojat ja kardaanin, ja koska teen rojektia pukkien varassa niin purin myös kiinnikkeet ettei sitten niistä jää kiinni.
Etukelkan pultteja hölläsin, irrotin imuputken ja rupesin irroittelemaan laatikon pultteja, muutama vähän ahistavassa paikassa, mutta näppärästi se irtoaa.
En irrottanut turbiinia vetolaipasta koska se on sen verta pahasti siellä helpottaa jonninverran hommaa jos vaivautuu irrottamaan.
Moottoripyörä pukki alle ja eikun viimenen irti, jonnin aikaa sai pyöritellä pois, toin ensin laatikon oikein kantin apukelkan yltä pois ja sitten toin toisen puolen pois.
Laatikossa ulkoisesti eikä turbiinissa näkyny mitään, nyt on uusi menossa paikalleen ja jatketaan huomenna.
Ohessa kuvia itse autosta, laatikosta ja moottoripyöräpukki viritelmästä.
Itse irrotus ja kiinnitys vaiheesta en ole hirveesti viitsinyt kuvia räpsiä ja pyöriä puhelimen kanssa auton alla, kysy jos joku erityinen juttu kiinnostaa.
Auto temppuili jo ostaessa ja sille yrittettiin tehdä taikatemppuja, joilla se ei valitettavasti korjaantunut.
Aloitin homman irroittamalla paisarit ja muuta pientä romista ylhäältä, sitten pakoputket irti satseistaan, oikeen puolen putki oli aika tympee pyöritellä irti.
Sitten otin vetoakselit, tähän helpoin työkalu on pulttipyssy ja 10mm tähtiavain, jos on vain saatavilla, pultin reiät kannattaa putsata hyvästi ennenkuin edes yrittää nylpätä kantoja.
Vetarit jätin ulkopäästään kiinni, jos on peltinivelet niin ei tarvihe suojata mutta jos ei niin kannattaa laittaa pussi eteen.
Sen jälkeen irrotin lämpösuojat ja kardaanin, ja koska teen rojektia pukkien varassa niin purin myös kiinnikkeet ettei sitten niistä jää kiinni.
Etukelkan pultteja hölläsin, irrotin imuputken ja rupesin irroittelemaan laatikon pultteja, muutama vähän ahistavassa paikassa, mutta näppärästi se irtoaa.
En irrottanut turbiinia vetolaipasta koska se on sen verta pahasti siellä helpottaa jonninverran hommaa jos vaivautuu irrottamaan.
Moottoripyörä pukki alle ja eikun viimenen irti, jonnin aikaa sai pyöritellä pois, toin ensin laatikon oikein kantin apukelkan yltä pois ja sitten toin toisen puolen pois.
Laatikossa ulkoisesti eikä turbiinissa näkyny mitään, nyt on uusi menossa paikalleen ja jatketaan huomenna.
Ohessa kuvia itse autosta, laatikosta ja moottoripyöräpukki viritelmästä.
Itse irrotus ja kiinnitys vaiheesta en ole hirveesti viitsinyt kuvia räpsiä ja pyöriä puhelimen kanssa auton alla, kysy jos joku erityinen juttu kiinnostaa.
Comment