Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

eberin asennus S4 -99

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

eberin asennus S4 -99

Tere tilasin saksasta eberin ja ajattelin ensiviikolla käydä itse asentamaan sitä autooni.
    Olisiko kenellää kokemuksia asennuksesta Audi S4 -99?
    Autossa uudemman mallinen automaatti ilmastointi. Olisin kiinnostunut kaikesta vinkistä mitä mahtaa asennuksessa olla. Esim. Missä kohtaa on hyvä haaroittaa vesiletkut?
    Onko jokin tietty kohta johon asentaa/porata reikä eberin bensanotto pillille, takakontissa sijaitesevaan värkkiin? Kuinka saan ilmastoinnin ohjauspaneelin helpoiten irti jotta pääsen käsiksi liittimiin joihin pitää vetää ohjaus, että saan sisätilan lämmittimen toimimaan?
    Oletteko asentaneet lämmittimen kuskinpuoleisen etulokasuojan sisään?
    Otan vinkkejä vastaan milelläni.

Jaa-a... saat kyllä paikkaa etsiä ;-) , itse laitoin tähän
    http://img493.imageshack.us/my.php?i...68pieni1bm.jpg
    akku vain piti laittaa peräkonttiin ja vararengas mäkeen...
    Vesiletku menee aivan vierestä, ei tule pitkät vedot letkuille. Ilmastoinnin ohjauspaneelia ei tarvinnut irroittaa, liittimen sen takaa saa irti ilman irroitusta. (Koitin irroittaa paneeli, mutta en keksinyt miten se lähtee irti ja kukaan ei osannut sillon täällä antaa siihen neuvoja! Siinä on 4 klipsua jotka pitää avata, mutta miten se jäi vielä arvoitukseksi)
    Bensanotto putkella ei nyt ole paljon väliä mihin kohtaa sen reiän survasee, sen näet kyllä itse kun otat sen mokkulan käteen. Sitä metalliputkea joka työnnetään tankkiin piti kyllä väännellä hieman, että sai sen kohon toimimaan oikein. Jumitti mulla aluksi, niin bensamittari näytti vain puolta tankkia.
    Ylimääräistä hommaa tuossa tulee aika paljon kun joutuu akun siirtämään konttiin, eli jos vain jostain löydät paikan ilman akun siirtoa niin asenna siihen. Itse en löytänyt. Toisaalta jos siirrät akun niin asennus on helppo...

Comment

Kannattaa pyytää mallikohtaiset asennusohjeet saksan putiikista tai suoraan valmistajalta. Ite en niitä saanut suomen maahantuojalta, mutta saksan kautta kiertäen kyllä. Ja jos mahdollista niin mallikohtainen asennussarja helpottaa/nopeuttaa asennusta huomattavasti.

Mulla piti se tankin asennusputki sahata poikki ja jatkaa letkulla tankkikojeen alaosaan saakka. Kts. asennusohje saksa,sivut 14-15 tai asennusohje Suomi, sivu 5

Munkin olis pitäny tilata tollainen eberi missä on vesipumppu erikseen, olis saanu sen mahtumaan ilman "viralliseen" suomi mallin paikkaan. Mun autossa saksan ja Suomen mallissa on aivan erilailen imuilmanotto. Noh turhat osat voi jättää pois..... ;-)

Tossa hommassa tarvii kyllä kirurgin kädet ja lehmän hermot..... on näissä nykyautoissa niin v i t t u m a i s e n ahdasta.

Comment

Onko siellä ainoastaan yksi liitin ja mihin piuhaan se pitää siellä laittaa? mulla on A4:sen kytkentä ohjeet ja siinä puhutaa jostain, että eberin releeltä nastasta 86 vedetään piuha ilmastoinnin D Liittimen 1 nastaan. Onko tämä oikein ja pitääkö jokin piuha katkaista ja kierrättää releen kautta vai riittääkö pelkästään piuhan veto releeltä D liittimelle? Oletteko tehneet sisätutkalle mitään kytkentää poistaakseen sen toiminnasta? Jos jollain löytyy S4:n 1999 mallin kytkentä ohjeet niin saisi ainakin varmasti oiket kytkennät.

Comment

Autosi on A4 sähköjen osalta, helpottanee paljon kytkentäohjeen löytymistä.
          Tosiaan siihen D1 napaan se kytketään, olen nähnyt hieman eri suosituksia pitääkö kierrättää releen kautta vai suoraan. Webastolla taitaa olla maks 0,5A jonka voi ottaa suoraan.

Comment

Käsittääkseni kun käytetään tuota d1 liitin kytkentää, liittimen voi irroittaa relesolkkelista ja jatkaa johtoa siitä suoraan d1 liittimelle. Eli rele ja sen sulake jäävät täysin tarpeettomaksi. Ainakin näin se mulla toimi.
            Relettä tarvitaan kun eberi kytketään manuaalipuhaltimeen. Silloin puhallinta ohjaava virtapiuha katkaistaan ja laitetaan kulkemaan releen kautta.

Mulla on tehdashäly ja turhia hälyjä ei ole tullut eberistä.

Comment

^ei toimi noin vanhassa

http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ght=s4+weba%2A

Comment

Jaa-a, itse tehtiin juuri tuon eberin asennusohjeen mukaan vuoden 2000 S4:seen. Eli piuha poikki, rele väliin ja releeltä sitten se piuha sinne d1:lle. Ja toimii siten, että ilmastointi lähtee aina sillä 22 asteella päälle. Ei siis vaikuta jättääpä siihen edellisellä kerralla mitä tahansa lämpötiloja/nopeuksia/asentoja.
                Sisätutka on kytketty pois kans ohjeen mukaan. Takapenkin alta löytyy hälyttimen boksi, josta juuri tuo yksi pinni on vapaana. En enää muista mikähän oli... (ehkä pinni 14???) Taitaa löytyä tuosta vanhasta keskustelusta... ( liittimen(20) nastasta(14) pitäisi vetää johto puhaltimen moottorin liittimen(6) nastaan(1)) juu näin kysyin ja näin tein. No sitä, että mitä tuossa tuolloin oikein tapahtuu niin en tiedä, eikä tuntunut tietävän kukaan muukaan täällä. ;-( Mutta ainakaan hälytin ei rupea huutamaan kun noin on kytketty.
                Auto kohtaisi ohjeita tuskin löytyy... Ei ole löytynyt ennenkään, mutta ei niitä tarte. Noi ohjeet mitä netistä löytyy passaavat aivan täysin. Mikolla olevat ohjeet passaa ihan hyvin siihen asti kun pitää kytkeä laite ilmastointiin. Siinä näyttää olevan ainut ero kun kyseessä on uudempi auto. Eli siinä pinni on 16 kun se vanhemmissa on se d1!
                Hommasitko muuten minkä mallisen Eberin sieltä Saksasta? Sen missä bensa-/vesipumppu ovat samassa itse lämmitimen kanssa vai sen missä ne ovat erillään?

Comment

Hommasitko muuten minkä mallisen Eberin sieltä Saksasta? Sen missä bensa-/vesipumppu ovat samassa itse lämmitimen kanssa vai sen missä ne ovat erillään?
                  Hankin sen 4.3 kW bensaversion. Eikö eberissä ole bensapumppu aina erikseen, mutta sellaisia malleja saa jossa on vesipumppu erikseen. Hankin sellaisen mallin jossa on vesipumppu samassa. Olisi pitänyt hankkia malli jossa on vesipumppu erillään lämmittimestä. Tämä siksi että ei olisi pitänyt jättää imuilmalaatikkoa pois.
                  Katso lisää: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...498&highlight=

Todellakin, vanhemmissa climan malleissa pitää käyttää relettä ja myös climan kytkentää.

Comment

Joo bensapumppu on aina erillään, koska se ei voi olla vallattoman kaukana tankista. Naftapeleissä kompakteissa sisäinen ja modulaarisissa ulkoinen.

Comment

Hommasin sen missä vesipumppu on samassa kotelossa eli B4 W SC. ebay on hyvä paikka sieltä löytyy kaikkea ja halvalla. Täytyy koittaa ensviikon maanantaina aloitella asennusta ja toivoa että kaikki menee nappiin...

Comment

Joko sulla on ideoita mihin meinaat eberin asentaa? Ei muuta kuin onnea asennustöihin. Kyllä sen sinne saa... ;-) On minulla muutama kuva tallessa minun asennuksesta... Mut tuo yksi kuva joka on jo tässä keskustelussa kertoo melkein kaiken.

Comment

Koitan etsiä jonkin muunpaikan kuin tuon akun paikalle, mutta sen näkee sitte maanantaina. Onhan S4:seen saatavana tehdasasennettunakin eberi ja luulen että sitä tuskin on laitettu tuohon akun tilalle. Jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole niin sitten se on laitettava siihen ja siirettävä akku paksiin.

Comment

Onnea etsinnälle, mikäli ei ole lampunpesimiä niin vasempaan etulokasuojaan saattaa sopia, muualle ei.

Comment

Ksenonvalojen kanssa lienee lasinpesurit pakolliset, ja kaikissa tuon korimallin ässissä moiset tuikut on. Tuskin siis löytyy sellaista yksilöä jossa ei lasinpesureita olisi.

Comment

Working...
                              X