Vuosien haave Audin omistamisesta realisoitui muutama kuukausi sitten, kun pihaan saapui vm. 2004 A4 B6 Avant. Olen järjestyksessä toinen Audiclubilainen :)
Auto on tuotu muutama vuosi sitten Ruotsista. Auton mittarissa tällä hetkellä on 152 tkm.
Moottori ja vaihteisto:
- 1.8TQ (BEX)
- Motestin ohjelmointi 230 hv / 350 Nm
- 6 -vaihteinen manuaali
Kori ja alusta:
- Väri: Moro Blue
- H&R alusta + edessä madaltavat jousilautaset
- samanlaiset 17" kesä ja talvivanteet.
- Sävylasit
- Xenonit
- S-line korisarja
Sisusta:
- S-line 3-puolainen ratti
- Vaaleat puolinahka penkit
- Tumma sisäkatto
- Sisävalopaketti (vaihdettu LED:ksi)
- Kattoluukku
Auton hankinnan jälkeen tehdyt huollot:
- Ylätukivarsien vaihto eteen
- Perushuollot: öljyt, tulpat, suodattimet yms...
- Täydellinen jarruremppa eteen ja taakse sekä venttiilikopan tiivisteiden vaihto.
Muutama viikko sitten autosta alkoi lähteä jäähdytinnesteen haju. Pikaisella tutkimisella näkyviä vuotoja ei näkynyt. Jäähdytysnesteen määrä paisarissa oli kuitenkin laskenut hieman MIN -tason alle, joten asiaa piti alkaa tutkimaan tarkemmin. Vika loppujen lopuksi löytyi vuotavasta vesipumpusta. Eniten asiassa harmittaa se, että edellinen vesipumppu oli vaihdettu vain 39tkm sitten.
Itselleni tuo vesipumpun vaihto olisi kyllä hyvin riittänyt, mutta Anneli oli toista mieltä ja Murphyn laki näytti taas toimivuutensa. Samoihin aikoihin moottorista alkoi kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuulua "kolinaa". Samaisessa jäähdyntinnesteen vuodon etsinnässä kolina paikallistui nokkaketjuun. Tuomioksi tästä tuli nokkaketjun ja -kiristimen vaihto. Kiristimen hinta yllätti suolaisuudellaan.
Kun tatti otsassa oli alun järkytyksen jälkeen laantunut päätin, että Tammikuu mennään teemalla: kaikki kuntoon kerralla. Vesipumpun, jakopäänhihnan, ketjun ja ketjun kiristäjän lisäksi laitoin tilaukseen Febi - bilsteinin tukivarret, kun lokakuussa tulin vaihtaineeksi vain ylätukivarret eteen. Lisäksi sain edelliseltä auton omistajalta tietää, ettei auton öljysihtiä ole vaihdettu. Siispä myös öljysihti tilaukseen. Kaikki tämä olisi siis tarkoitus tehdä kuukauden aikana, saa nähdä miten äijän käy :)
Päivitellään tilannetta remontin / projektin edetessä. Jatkon suhteen on tulevaisuudessa odotettavissa ainakin seuraavanlaisia asioita ja muutoksia:
- Uudet kesärenkaat ja vanteet kevään 2014 aikana. Vanteiksi suunnitteilla OZ Superturismo GT 18"
- Ruosteen poisto / ja kiveniskemien maalaus.
- Soitin / erillissarjat ?
Auto on tuotu muutama vuosi sitten Ruotsista. Auton mittarissa tällä hetkellä on 152 tkm.
Moottori ja vaihteisto:
- 1.8TQ (BEX)
- Motestin ohjelmointi 230 hv / 350 Nm
- 6 -vaihteinen manuaali
Kori ja alusta:
- Väri: Moro Blue
- H&R alusta + edessä madaltavat jousilautaset
- samanlaiset 17" kesä ja talvivanteet.
- Sävylasit
- Xenonit
- S-line korisarja
Sisusta:
- S-line 3-puolainen ratti
- Vaaleat puolinahka penkit
- Tumma sisäkatto
- Sisävalopaketti (vaihdettu LED:ksi)
- Kattoluukku
Auton hankinnan jälkeen tehdyt huollot:
- Ylätukivarsien vaihto eteen
- Perushuollot: öljyt, tulpat, suodattimet yms...
- Täydellinen jarruremppa eteen ja taakse sekä venttiilikopan tiivisteiden vaihto.
Muutama viikko sitten autosta alkoi lähteä jäähdytinnesteen haju. Pikaisella tutkimisella näkyviä vuotoja ei näkynyt. Jäähdytysnesteen määrä paisarissa oli kuitenkin laskenut hieman MIN -tason alle, joten asiaa piti alkaa tutkimaan tarkemmin. Vika loppujen lopuksi löytyi vuotavasta vesipumpusta. Eniten asiassa harmittaa se, että edellinen vesipumppu oli vaihdettu vain 39tkm sitten.
Itselleni tuo vesipumpun vaihto olisi kyllä hyvin riittänyt, mutta Anneli oli toista mieltä ja Murphyn laki näytti taas toimivuutensa. Samoihin aikoihin moottorista alkoi kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuulua "kolinaa". Samaisessa jäähdyntinnesteen vuodon etsinnässä kolina paikallistui nokkaketjuun. Tuomioksi tästä tuli nokkaketjun ja -kiristimen vaihto. Kiristimen hinta yllätti suolaisuudellaan.
Kun tatti otsassa oli alun järkytyksen jälkeen laantunut päätin, että Tammikuu mennään teemalla: kaikki kuntoon kerralla. Vesipumpun, jakopäänhihnan, ketjun ja ketjun kiristäjän lisäksi laitoin tilaukseen Febi - bilsteinin tukivarret, kun lokakuussa tulin vaihtaineeksi vain ylätukivarret eteen. Lisäksi sain edelliseltä auton omistajalta tietää, ettei auton öljysihtiä ole vaihdettu. Siispä myös öljysihti tilaukseen. Kaikki tämä olisi siis tarkoitus tehdä kuukauden aikana, saa nähdä miten äijän käy :)
Päivitellään tilannetta remontin / projektin edetessä. Jatkon suhteen on tulevaisuudessa odotettavissa ainakin seuraavanlaisia asioita ja muutoksia:
- Uudet kesärenkaat ja vanteet kevään 2014 aikana. Vanteiksi suunnitteilla OZ Superturismo GT 18"
- Ruosteen poisto / ja kiveniskemien maalaus.
- Soitin / erillissarjat ?
Comment