Laitahan ilmojen asennuksista sit reippaasti kuvia. Sama rojekti samanlaiseen itelläkin edessä talvella..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Brownie B7
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Thoubi Näytä viestiJuu täytyy muistaa ottaa. Tuleeko sullekkin E-level?
Comment
-
Pientä välipäivitystä. Ilmoja en ole kerinnyt vielä suuremmin asenteleen, mutta suunnitelmat alkaa olemaan siellä päin. Kaikki romut tulee siis varapyöräkoteloon, jolloin kontti jää muuten entiselleen. Sähköremmeleet tulee todennäköisesti kontin sivuluukkuun.
Tässä olisi nyt tämänhetkinen näkemys miten ne tulisi.
Kotelon äänieristin ja leikkasin vanerista levyn, mihin asennan nuo mööpelit. Levy on keskeltä yhdellä pultilla kiinni ja levyn alla on finfoamista tuet.
Tässä on piirustus, miten ilmalinjat menee. Onko tähän jotain eriäviä mielipiteitä?
Loppuun vielä muutama yleiskuva.
Comment
-
Minkä kokoiset tankit? 3Gallonaa? Ja piirustus näyttää muuten hyvältä, mutta olisko toiseen tankkiin hyvä laittaa takaiskuventtiili. Täyttyisi ensin tankki 2 ja sen jälkeen tankki 1, joka jäisi ns. reserviksi? Eikä, että tankit täyttyisivät samaa aikaa, jolloin kestää vähän pidempää. Valaiskaa pimeässä kulkevaa! :)
Ja niitä kuvia asennuksesta!
Comment
-
Kannattaa Viairin omat takaiskut päivittää vähän järeämpiin, jos ei ollut jo tiedossa. Ja ymmärtääkseni takaisku ennen venttiiliblokkia on jokseenkin turha.
Mistäs muuten meinasit ilmalinjat vetää kontista pihalle? Itellä kans pussiasennukset alkamassa tässä ja en vielä ole ehtinyt niin paljon tutkia kontin pohjaa.
Comment
-
Tankit on juu 3gallonaa, toinen tuli tuon gas:in setin mukana ja toisen ostin käytettynä. Tämä käytetty on kyllä isompi, vaikka siinä on 3gallonan leima, tiedä sitten.. En mä tiedä onko tosta toisen tankin takaiskusta hyötyä, pumputhan käy sen verran mitä mä ilmaa kulutan, täytti se sitten toisen ensin tai ei.
Zoml: Kävin tänään lowtoys:ilta pyytämässä hieman konsultaatioo ja samalla hain takaiskuventtiilin, vedenerottimen ja järeemmän releen noille pumpuille. Ja tuollalailla kuin tuo piirrustus on Tomi neuvoi. Takaisku blokkiin kiinni sen takia, ettei auto valahda jos jokin sattuu vuotamaan ennen sitä. Tuota SMCn vedenerotinta suositteli kompuroiden jälkeen ja se gasin oma on hyvä tuohon ennen blokkia tulevaan linjaan. Sanoi kyllä, että oli lukenut noista viarin takaiskuista et jollain oli ollut ongelmia, mutta oli kuulemma itse ajanut 2vuotta kesät talvet ilman ongelmia. Ei se mulle ainakaan tarjonnut noita järeempiä siihen, joten olin tyytyväinen kun pääsin halvemmalla. :D
Luulin siis lukemani perusteella, että mun tarvitsee ostaa kompuroille omat takaiskut ja vedenerottimet + vedenerotin vielä ennen blokkia, mutta kompurat voi siis laittaa ihan y-haaralla yhteen jonka jälkeen vedenerotin jne.
Edit. lueskelin tuosta takaiskuhommasta ja saattaa olla, että joutuu ne vielä hommaamaan noihin pumppuihin. Jos se on kerran varmempi noilla SMCn tekeleillä, niin enemmin maksan muutaman kympin kuin hakkaan lokakuussa päätä seinään.Viimeksi muokannut Thoubi; 25.1.2016, 22:47.
Comment
-
Noita ilmalinjoja en ole vielä sen tarkemmin tutkinut. Auton alla olisi helpompi viedä ja aika suojassa ne siellä muovin alla olisi. Kyllä se tässä selviää, kunhan kevät alkaa lämmittää. Ja kuvia saa kunhan jotain tapahtuu, nyt oon saanut tuon levyn tuonne. Ens kuun aikana koitan saada tuon kontin valmiiks ja sit kun alkaa kesärengaskelit asennan loput.
Comment
-
Kontin pohjalevyä suunnittelin hiukan. Tuon reiän kohdalle teetän Accuairin logonmallisen kehyksen ja siihen sitten plexi.
Sähköjä olen hieman miettinyt myös. Aluksi piti kaikki laittaa kontin sivuluukkuun, mutta tuo venttiiliblokin johto on niin lyhyt, ettei se onnistu pidentämättä sitä, eikä mua se ihan hirveästi kiinnosta. Joten ohjainlaite tulee tuohon sivuun kiinni ja taaimmaisen tankin takana on kompuroiden rele ja maapiste. Johdot pitäisi olla pois näkyvistä ainakin päällisin puolin.
Vanteet vein taas Sastamalaan Rimfixille hoitoon. :D Tällä kertaa unohdetaan kiillotukset, kun se ei vaan toimi bentleyssä jos meinaa käydä radalla ja pitää ne kiiltävänä. On meinaan aika vaikeet kiillotella kun puolat tulee lipin päälle. Joten vanteet maalataan, siitä lisää sitten tuonnempana.
Comment
-
Nyt alkaa oleen auto jo aika lähellä kesäkunnossa. Pussit tuli asennettua ja vanteetkin sain rimfixiltä.
Ilmajousien asennus olikin aikamoinen homma kaikenkaikkiaan. Tai lähinnä siinä oli haastavaa keksiä paikka korkeusantureille ja tehdä telineet niille jne. Muutenhan se homma on pelkkää linjojen vetämistä + jousien ja iskareiden vaihto. Päätin tuoda ilmalinjat ja korkeusantureiden johdot auton alla, pohjamuovien sisällä ja muovisessa sähköputkessa. Varapyöräkotelon kaikki läpiviennit lähti suoraan alaspäin, joten porasin kyljestä reijät ja toin letkut ja johdot niistä.
Takapään korkeusanturi löysi paikkanasa tästä.
Tämäkään ei ole vielä ihan huippu paikka. Sillä kun auton nostaa nosturille, tippuu pyörä niin alas, että anturi on aikalailla pännissä. Ja nyt kun auto on korkeimmassa asennossa on anturin varsi noin puolivälissä. Täytyy tutkia vielä jos löytyisi jokin parempi paikka.
Konttiin tein uuden pohjalevyn johon leikkasin aukon ja pistin plexin. Valot tulee vielä sinne ja tuo plexi täytyy vaihtaa lasiin, on jo nyt naarmuilla.
Vanteista tuli hieman erilaiset. :D Itse tykkään ainakin.
Keskiosa on maalattu antiikkipronssilla ja kannut kultaiseksi. Reunat teippasin vielä tuollaisella glitter-kullalla. Peilit tarvitsee teipata vielä myös uusiksi.
Sellaista tällä kertaa.
Comment
-
Taas on jotain tapahtunut. Eli väri vaihtui takaisin mattaan, se on tuollainen vihertävän kellertävän harmahtava. Teippi on Averyn matte metallic midnight sand. Pari kuukautta ajelin erivärisellä keulalla, kun työt rupesi haittaan pahasti harrastuksia, mutta nyt oli aikaa vetää loputkin. Kauheasti muuta ei ole tapahtunut ulkonäöllisesti.
3suutinta vuosi ja ne vaihdettiin. Sitten oli hieman valojen kanssa probleemaa. Ensin meni kaarreajovalot ja melkein heti perään tuli korkeudensäädöstäkin piippausta, vikakoodi oli, että xenonien ohjainlaite oikealla ei saa virtaa ja etuanturista sama homma. Tilasin kiinasta nähtävästi korjatun alkuperäisen ja sainkin kaarreajovalot siilä toimiin. Korkeudensäätöanturista oli yksi johto poikki ja sen korjasin. Nyt ei tule mittaristoon mitään valitusta, mutta korkeudensäätö sekoilee kun kääntää tai jarruttaa rajusti, eli valot menee ylösalas. Mikä tällaisen tekee? Johto minkä korjasin oli aika tummunut, enkä viitsinyt vetää ihan liittimen juuresta poikki. Voiko se johtua vaan huonosta liitoksesta? No vaihdan kumminkin sen koko liittimen ja vedän uudet johdot pitemmälle, jos se auttaisi.
Mutta tällattiis tällä kertaa, kuvat perään.
Comment
Comment