Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 quattro - Matkalla museointiin

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 quattro - Matkalla museointiin



    Laitanpa tämän tännekin, luultavasti useampi silmäpari seuraa tätä foorumia, vaikkakaan nämä orggikset eivät niin useaa kiinnostakaan.

    • Audi 200 10v quattro -89 manuaali
    • 2.2 MC-moottori
    • Autom. ilmastointi ja ajotietokone
    • Konetta ei ole avattu kertaakaan
    • Turbokin alkuperäinen, huoltamaton - silti vetoja
    • Kuittien määrä on huikea: markka-ajalta yli 50tmk ja euroajaltakin yli 20te (noissa ei ole mukana öljynvaihdot suodattimineen eikä töineen).
    • Autossa siis KAIKKI laitatettu samantien kuntoon, jos jotain on ollut.



    Tässä kakssatku vielä siinä kunnossa, kuin se ensimmäiseltä omistajaltaan minulle tuli. Muutoksiahan tähän ei ole tarkoitus tehdä, eli siinä mielessä auto on pientä fixailua vaille "valmis". Auton on itselleen tilannut silloin Ranskassa komennuksella ollut upseeri, joka omakätisesti haki auton tehtaalta. Vuonna -90 auto muutti tuon tarkkaakin tarkemman herrasmiehen kanssa takaisin Suomeen. Tallella on kaikki dokumentit siirroista Saksa - Ranska sekä Ranska - Suomi välillä. Myös korjaamokuitit löytyy uudesta pitäen ja luonnollisesti täydellinen huoltokirja. Auton ja moottorin hyvä kunto ajomäärästä huolimatta selittynee säntillisellä huoltamisella: öljyt on vaihdettu säännöllisesti ja vaihteisto/peräöljyt taidettu vähintään tarkastaa jos ei vaihdettukin samalla kerralla. Myös ajotavalla on varmasti ollut suuri rooli, autolla on kuulemma ajettu ottaen huomioon moottorin paras vääntömomentti tietyllä kierrosalueella ja vaihdettu vaihteita sen mukaan. Kilometrejähän tuossa on jo 517tkm, niistäkin lähes puolet tullut ensimmäisen viiden vuoden aikana, mutta niitä ei oikein huomaa - on senverran mittavaa hoivaa saanut vuosien varrella, pääsääntöisesti alkuperäisosilla, joita on varastossakin muutamia periaatteella "näitä ei ehkä jonain päivänä enää saa". Hatunnosto siitä Herra Everstille! Auto on täysin alkuperäiskuntoinen sisältäen mm. orginaalin autosoittimen, molemmat halonsammutuspullot, vetokoukun nahkaisessa säilytyspussissaan sekä kaksi nahkaista "kolikkokukkaro-avaimenperää", kesäksi alumiinivanteet ja talveksi peltivanteet, nuo pellitkin ammattilaisella maalautettu pari vuotta sitten. Tarkoituksena museoida, mikäli vain aikanaan onnistuu. Konepeiton etureunasta maali lohkeillut ja toinen keltainen etuvilkku lohjennut, joten ne menee ensimmäisenä työn alle. Talvet tuo saakin tästä lähtien viettää kuivissa säilytystiloissa, jossa se nyt siis jo on - liikenteestä poistettuna kunnes kesä koittaa.
    Täältä lisäkuvat




    Attached Files

    #2
    Noiden kuvien osalta suosittelen, että lataat ne tänne foorumille.

    Hieno on, ja kohta tuonkin saa museorekkariin :)

    Comment


      #3
      Eipä kilsat kyllä näy! Hieno!

      Jos kuvat lataa foorumille, saako niitä tahtoessaan sieltä pois?

      Comment


      • #4
        Noin hienossa alkuperäiskunnossa oleva auto kyllä pitää saada museointiin sitten vuonna 2019. Tämä kun on vielä der Audi. Vorsprung durch technik!

        Comment


        • #5
          lisää näitä :) 1900 lukuisia ei kaikilla oo eikä tartte olla s-sarjaa

          Comment


            #6
            Tää on hieno, väriyhdistelmiä ja vanteita myöten. Täältäkin löytyy puoli miljoonaa kelattu 200. Harmi vaan ettei omistaja(t) ole olleet ihan yhtä säntillisiä kuin tämän auton tapauksessa :)

            Comment


            • #7
              Itsellä kans saman värinenkin, mutta etuvetoinen turbo.-87. 260tkm. Ja huoltokirjalla, saksan tuonti peli. Erwin bergerin vanha..=)))
              Koitin myydäkkin mutta,kukaan ei halunnut edes vaihtaa tms. sitä. Joten pidetään sitten itsellä, eihän se leipää tuossa pihassa syö..=) Noiden neljän muun typ44:n kanssa.

              Komea peli.!!!

              Comment


                #8
                Miulla on kanssa tuo 200 pihalla, viimeiksi aaton aattona kävin sillä ajamassa rinkiä vain konetta lämmittääkseni.

                Sen ongelma on edellisen omistajan joskus 03/04 teettämä ilkivallan vuoksi teetetty ylimaalaus jossa maali kesii pinnasta pois. Joten vaatii lähinnä perusteellisen pintakäsittelyn ja luukkujen vaihdon.

                Comment


                • #9
                  Niin ne suunnitelmat muuttuu, eikä vähiten vaikuttanut se, että säilytyspaikka tältä kakssatkulta meni toiseen käyttöön. Harmitti kun ulkosalle joutu ottaan auton seisoon, tämä kun ei kuitenkaan sitä käyttöauton arvonimeä meillä saanut. Tähän saattaa törmätä vielä jossain, tosin viron kilvillä varustettuna. On siis uudella omistajalla nyt.

                  Comment

                  Working...
                  X