Tatech:ssa ei tarvi anturinnapoja kääntää niin kuin Vemssissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Peruskartat tehty ja auto on nyt ajossa. Ongelmiakin oli, ahtimen öljynpaluun laipan putkikoon pienennys 16mm ei onnistunut kerralla, tuli pieni öljysuihku hitsihuokosesta, joten uutta saumaa vaan päälle. Home signaali nokalta on vielä kateissa, mutta sain siihen spessu tweakin, jolla se on ohitettu tilapäisesti.
Vähän kyllä yllätti tuo pakosarjan nostama (vrt. rs2 pakosarja) lämmöntuotto, kun ahdin on nyt aika ylhäällä, meinaan perkule sulaa kaikki piuhat poikki, vaikka käärittynä jos jonkinlaista lämpösuojaa ympärille.
Jollei mitään mullistavaa tapahdu, niin tällä viikolla pääsee vielä penkkiin ja lopullisiin säätöihin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiElä aja sytkä niin myöhäisellä niin ei sarja ja ahdin ole niin kuumia :)
Noh, pian pääsee oikeisiin säätöihin :)
Carbin: Totta tuokin mutta kuka nyt sutta tieten tahtoen tekee, kaikkihan uskoo priimaan lopputulokseen heti ekalla... ;)
Comment
-
Ajatellaan positiivisesti, oli hyvä päivä eilen, vedet ja öljyt pysyi erillään, mäntä ei tullut kurkkimaan lohkosta, eikä tehot olleet tippuneet virityksen myötä yli 10%:a :)
Home pulssi nokalta tulee vasta 34,5 astetta jälkeen vauhtipyörän ref tapin, tämä aiheuttaa ongelmia Tatechin kanssa, eikä ennakon säätövarat nyt riitä.
Nyt siirrettiin tuo signaalinluku pulssin etureunasta takareunaan, jolloin saatiin hieman enemmän säätövaraa. Tässähän siis on koneistettu tuo home hammas imunokan päähän kiinteästi, joten täytyy se sieltä jollain saada käännettyä, että pulssi tulee nokalta Tatechille ennen ref tapin pulssia. Toki voin vanhastakin koneesta ottaa originaalin säädettävän hall:in käyttöön, täytyy tuumailla asiaa.
Etanolipaineet alkoi tippumaan mystisesti n.2bar ahtopaineen kohdalla (n.5,7 bar etanolipaine), vaikka kolmella 044:lla ajetaan. Kolmas pumppu tulee mukaan 1bar ahtopaineen kohdalla. Yksi mahdollinen aihettaja löytyi heti takakontista, kun kerääjäsäiliöön menee kaikki 5kpl liitäntää ylhäältä kannen kautta (Nuken kerääjä) ja painepumput ovat n.30cm alempana kerääjän alaossa, jolloin ne joutuu imemään etanaa. Tästä ilmesesti 044:set eivät tykkää?
Päivä loppui kesken, joten nokkia emme ehtineet enää säätää olleenkaan ja todettiin, että nyt puhaltaa vain läpi ja rankasti, eli overlappia liikaa. Aloitan kokeilemalla myöhästyttää imunokkaa pari astetta jne.
Kotiläksyjä siis tuli ja nuo muutamat pikkuasiat kuntoon niin eiköhän siitä ne dynokäppyrätkin piirretä vielä paperille.
Comment
-
Comment
-
SRE Monster asetelma
Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiHuonosti tuo saksa taipuu, mutta koneistamolla modattu/uusittu käpälät, että vakio 707 1400 daN jousipaine on saatu nostettua 2050 daN saakka.
Verrattuna vakio SRE:n niin tuntuma ei eroa paljonkaan siitä, on vain hieman jämäkämpi/jäykempi käyttää. Eli normi kaupunkiruuhkassa käyttö on mielestäni vielä ihan siedettävää.
Katsellaan vähän myöhemmin pitääkö se niinkuin lupaa :)
Comment
-
Tänään tuli tsekattua tuo polttoainejärjestelmän tuotto, sekä samalla vaihdoin pumppujen maadoituspisteen paremmaksi.
Käytöstä poistetulla akulla ja 12,2v alkujännitteellä puskee 30s. testissä ainetta 396l/h paluulinjasta ulos, lopuksi jännite enää 11,72v. Auton omalla akulla 12,5v jännitteellä tuotto oli 504l/h, joten eiköhän se ajossa tuosta nouse yli 13v. jännitteellä vielä mukavasti ylöspäin. Pumppuina siis 3x044, yksi täyttää 3l kerääjää ja loput rinnan painelinjassa.
Comment
-
Juuri niin, kaksi 044 työntää 1/2" menolinjaan ja takaisin keruusäiliöön tulee 3/8" paluulinjaa myöden.
Tänään ajattelin säätää nokka-akselit paremmin tontilleen mutta voi st*na, kun huomasin, että niin pako- kuin imunokan ketjupyörissä oli käytetty ruuvilukitetta ja ihanasti muutaman pultin kuusiokolo valmiiksi pyöristetty. Selvisin siitä vain yhtä pulttia poraamalla, mutta aikaa taas meni ihan turhaan.
Arvon vielä tuota lämpösovitteella imunokan päässä olevaa home tappia, jota pitää kääntää/aikaistaa, että käyttääkö sitä vai raapaisisko vanhasta koneesta tuon originaalin hall-anturin käyttöön, vois ehkä säädettävyydellään olla käytännöllisempi.
Comment
-
Arpa osui home tapin siirtämiseen imunokalla n.30 astetta aikaisemmalle, syystä että nykyisessä sylinterinkannessa ei ollutkaan alkuperäiselle hall-anturille valmista paikkaa. Olin näkevinäni -89 leiman, joten kansi lienee vanhempaa sukupolvea.
Samalla tuli pakonokkakin ajoitettua, oli venat kohtuu reippaasti auki 2mm ykk:ssa, nyt siis vähän maltillisemmin. Vahvistaa tuntemuksen ajossa ja dynossa, läpi menee tavaraa ja huolella. Ihme nokkien säädöille on entinen omistaja (endurance kisaaja) koneen säätänyt CT4367 ahtimelle.
Huomenna imunokan kimppuun :)
Comment
-
Ei nuo nokat miltään voiveitsiltä näytä, joten varmaan jonkin verran ronskisti pitää ykk-aukioloa ollakin, ettei ole toisesta päästä liian aikaisella/myöhäisellä. Kannattaa miettiä myös sitä ja jos mahdollista, laittaa kaikki mittapisteet astelevylle, että saa hyvän kokonaiskuvan.
Comment
-
Ei näytä ei :)
Nokat on nyt ajoitettu ja tästä on hyvä lähteä hienosäätämään tarvittaessa, kun lukemat ovat tiedossa.
Huomenna ehdin vasta tekemään koeajon ja jos paukkuja tuntuu olevan niin säädöt ja penkitykset uudelleen asap sitten.
Tuohon astelevyyn olisi kyllä hyvä merkitä lukemat mutta enpä jaksanut raapia puskuria tänään irti niin jäi nyt tekemättä. Seuraavalla kerralla sitten ja siihen ei välttämättä ole pitkä aika...
Comment
-
Tulipa poistettua vielä putkistosta yksi pullonkaula eli 3" race katalysaattori, tuommoinen vajaan kymmensenttinen tumppi. Sai ihan huolella korjailla seoksia tämän jälkeen ja kierrosherkkyys parani mukavasti. Nyt on siis 4,5" dp ja loppu 3,5" rööriä, miinuksena tietty, että äänet koveni mutta ehkä tulevaisuudessa laitan vielä jonkun hipo katin putkistoon.
Tänään vaihteeksi imunokan aikaistamista, kun yritän saada ahtimen heräämään aikaisemmin. Nyt tuo oli pelialueella vasta +4,5krpm kohdilla, joten ei hirmu käytännöllinen. Noh, tultiin melkein 1krpm alaspäin säädön jälkeen, joten heräävyyttä tuli huimasti mutta tyhjäkäynti kärsi jo hieman muutoksesta ja softahan on vielä tekemättä.
Ensi lauantaina olisi sovittuna painepuolen säätötyö ja penkitys, toivottavasti nyt saisi oikeat lukemat ulos :)
Comment
-
Testirykäisy (huonolla kuvanlaadulla) ennen varsinaista säätöpäivää 40-230kmh välille. Tuntuu toimivan ja vääntökäyrän ennustan olevan ihan ok, enkä usko, että nokkia tarvii enää kauheasti hieroa. Paineet n. 1,3bar.
http://youtu.be/1p1hgKX37nw
Comment
-
Kyllähän se alkaa kiekumaan aika maukkaasti, kun rundirajaa vie vähän ylemmäs. Toki tuo putki ei oo ihan hiljaisin, pahimmaan n. 2000rpm kohdalla tulee ihan järjetön kumina kabiiniin. Mittasin puhelimen sovelluksella siinä kohtaa 95db:n lukemia :)
Tosin jossain 3500 kieppeillä on puolestaan hämmästyttävän hiljainen.
Comment
-
Tulipa käytyä vaihteeksi penkissä, tällä kertaa hukkiksen jousi (0,8bar) hiipii auki, eikä pidä ahtopaineita. Ahtopaineohjaus on sähköisellä Mac 3-tie venttiilillä eli myös portin yläpuolelle ohjataan painetta, kun sen halutaan pysyvän kiinni. Nyt kuitenkaan tuo yksinäinen "iso vihreä" jousi ei pystynyt porttia pitämään kiinni, vaan vaatii pienen sisemmän jousen vielä kaveriksi.
Kuitenkin pikkuisen jo voimaakin alkoi löytymään kun n.700nm löytyi 5500rpm kohdalta.
https://www.youtube.com/watch?v=PBoTTkmi6mk
Comment
Comment