Tilasitko tuohon hintaan tuolta tuon setin ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Päivitellääs välillä, vaikka juuri mitään ei ole tapahtunutkaan.
Vesi, öljy ja huohotinletkut tulivat teetettyä valmiiksi, mutta klassisella väärinymmärryksellä. Minä olen puhunut kokonaismitoista sisältäen liittimet ja hydraulikauppias puolestaan tässä viikkojen saatessa muisti sen letkumittoina ts. tulipa ainakin riittävän pitkät letkut. :) No, niin pitkät, että osaa on pakko lyhentää.
RS2 replica puskuriakin tuli sovitettua mutta ei tule kiinni ainakaan vielä tässä vaiheessa. Pitäydyn originaalissa, josta tuli parannettua välijäähyn ilmansaantia.
Tuli ostettua kokeeksi nuo Syron Street Race renkaat koossa 225/45/17, ilmeisesti olivat joskus ajaneet niillä ffp cuppia kakkiksilla, joten toivottavasti ei oo ihan paskat.
Ahto- ja hukkiksenputkiin mahdollista luomisen tuskaa on tiedossa lähipäivien aikana. Sähköpuolella Tatechin kanssa on vielä hakusessa tuo ref tapin G4 ja nakuanturin G66 tai G61 yhdistäminen välikaapelilla tuolle purkille mutta eiköhän sekin pian selvinne.
Comment
-
Lähipäivät venyi n. kuukauteen mutta nyt on 3" ahtoputket sekä hukkiksen lähtö tehty. 4,5" Dp saa vielä lämpökääreet niskaansa.
Tatechiin sain eilen ekaa kertaa yhteyden läppärillä, oli vähän ongelmia usb-rs232 serial adapterin kanssa mutta nyt tuntuu ainakin langallisena juttelevan. Pitää vielä aktivoida tuo Free2Move bluetooth palikka niin käyttömukavuus hieman paranee. Seuraava homma olisikin antureiden kalibrointi.
Comment
-
Comment
-
HKS super power flow (hieno nimi), sienisuodatin tulee suoraan tai lyhyelllä kauluksella (102mm) kiinni ahtimeen. Siihen saa suoraan ohjattua ajoviiman umpion takaa.
Aluksi mietin suodattimen (K&N kartio) sijoituspaikaksi originaalin öljyjäähyn tyhjäksi jättämää paikkaa välijäähyn viereen, mutta vähän ahtaaksi meni tuo tila toteuttaa putkitus ahtimelle, siksi tuo yksinkertaisempi ratkaisu.
Comment
-
Samaa suodatinta miettinyt itse. Mun pitäisi vielä hetkellisesti mahduttaa siihen väliin ilmamassa mittari, eli joutuu varmastikin tuomaan sen välijäähyn viereen puskuriin. Mistäs kautta hommasit filsun?
https://www.dropbox.com/s/hp4pdgxc3i...609_214157.jpg
Comment
-
Itekin oo ymmärtäny et noi HKS:n suodattimet mitään hääppöisiä ole. Tiedä sit kuinka Samilla on tilaa tuolla, mut Mikalla näyttää olevan kohtuu reippaasti tilaa kuitenki, joten suodattimen sais ehkä vietyä alas puskurin taakse tähän tyyliin: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...-intake_01.jpg
Comment
-
Mulla on BMC puskurin takana. Lähtee 90 asteen silikoni mutkalla Holsetilta ja jatkuu 3":n 45:lla Bilteman aluputkella suodattimelle. Suodinta piti vähän puristaa läjään, että mahtui siihen vetolenkinaisan viereen. Tominut ihan hyvin kun laittaa siihen aisan päälle jotain kumiletkua ettei hankaa suodatinta puhki, jos sattuu ottaan kiinni.
Comment
-
-
Ai että oikein noin hyvä olisi originaali HKS-suodin :) Noillahan on suodatin elementin vaihtoväli suositus niinkin alhainen kuin 3000-5000km, mutta siltikin on vaikea uskoa, että ehjän/uuden kolmikerrosfiltteröinnin läpi menisi hiekkaa.
Kaikkihan on mahdollista ja asiaa on syytä siis tarkkailla, kiitos vinkeistä.
Onhan tuossa tosiaan se mahdollisuus toteuttaa suodattimelle paikka Thupun kuvan osoittamaan kohtaan mutta putkitus pitää toteuttaa pienemmällä koolla ja vienti tuoda alas koneen puolelta.
Comment
-
Sinnehän se HKS-sieni humpsahti lyhyen kauluksen kera. Alkaa olla melko valmista, enää muutamia pikkujuttuja mm. ahtimen roikotustuet venakopasta 2x ja lohkosta ahtimen alle. Lämpösuojan ajattelin myös asentaa erottamaan ahtimen kylmää ja kuumaa puolta.
Sitten se haastavin osuus, kun pitää muokata Tatechille bensakartoista etanolikartat käynnistystä varten, sainkin jo Jaako:lta kylmärikastukseen vinkin, että n.200% saa lisätä soppaa bensaan nähden. Jos jollain on heittää tipsejä säätöarvoihin, jotta auton saa liikuteltavaan kuntoon, niin saa kertoa. Tarkoitus on säädättää se asap kuntoon, kun on vain ajettavissa/siirreltävissä.
Comment
-
Toi HKS:n suodatusteho on ihan olematon. Sitä on jopa testailtu. Apexin dual funnel taitaa olla yksi parhaista kompromisseista suodatustehon ja virtauksen suhteen. Noista taitaa olla kahta versiota, polyuretaanista valmistettua ja sitten puuvillaista. Ainakin joku niistä oli kertakäyttöinen. Tuohon kuvan koloon sitä ei kyllä sullo millään.
Comment
-
Hieman tuli vastoinkäymisiä, kun tuo G4 anturi ei tunnista 3b:n vauhtipallon ref tappia (n.4mmx20mm), joka on siis oleellisesti pienempi kooltaan, kuin kuin mitä oli sitä edeltävässä kaksoismassa vp:ssä. Oireena tulee sammuminen n. 5-6sek. jälkeen (n.600rpm), kun Tatech siirtyy käynnistymisen jälkeen lukemaan tuota vp:n ref-tappia nokan hall-anturin sijaan.
Ajattelin korjata ongelman isontamalla tapin samaan kokoon, kuin mitä origgis kaksoismassa vp:ssä on. Viimeisenä ja varmaan luotettavin vaihtoehto on laittaa tuo "Lupo" mallin takastefa kampuralle.
Onko muilla, jotka käyttää aftermarket ecuja ollut vastaavia ongelmia?
Comment
Comment