Taisimpa itse kysyä Markukselta just samaa ahdinta, eli hyvää on tulossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Pian pääsee nostamaan konetta keulille, odottelee vain amerikan Joen lähettämää painelaakeria. Pitäisi ensiviikolla saada se käsiin, kun koko osalähetyskin on jo Vantaalla.
Uusin samalla kytkimen työsylinterin, kun tapin muoviholkki oli halki. Käytin uutta alkuperäistä osaa, eikä edes ollut hinnankiroissa, maksoin 39€ :) . Näytti originelli vm.-94 olevan paikallaan, että hyvin ne kestää.
Tasoitin kasatessa nuo pienet painauma jäljet kytkinlevystä, en usko että siitä seuraa mitään "murenemista". Aika sen näyttää.
Lisätty 2.3-14
Laittelin tänään uudet vaihteiston tukikumit sekä Powerflexin etukallistuksen vakaajanhelat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hiloran Näytä viestiKerroitkos jo mistä moottorin ym kannakkeet/ vaimentimet on?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viestiMistä sulle tuli tuo sre Monster?
Berliinistä tulee ja sellainen henkilö kuin Joe Krumpholzt tekee muutoksen. On tehnyt kytkimien muutoksia vuodesta -88 saakka.
mail: joe.krumpholz@t-online.de
Tässähän on sellainenkin vaihtoehto, että Joelle voi lähettää jo olemassa olevan SRE-asetelman, jonka se sitten vahvistaa. Joitakin hintatietoja löytyy tästäkin topikista hiukan ylempää.
Comment
-
Tulipa tuossa hiukan soviteltua ahdinta paikoilleen ja hyvin näyttää sopivan. Lähdöt pakopuolelle ja välijäähylle saa väsättyä kivuttomasti. Putkenlähtö tulee nyt 4" rst:lla, josta sitten yhtyy tuohon entiseen 3,5" putkeen. Tuo hieman raavituttaa päätä, että miten saisi ns. cold air intaken toteutettua, kun ilmansuodattimelle ei ihan hirveesti jää tilaa. No, pikkujuttuja, aika näyttää.
Imusarjan ja venttiilikopan aion lasikuulapuhaltaa ja tarjota niille uuden värin pintaan. Venakoppaa on modattu huohotuksen sekä nokan hall-anturin vuoksi. Anturille on tehty paikka venakopan takapäähän, josta se lukee imunokassa pyörivää triggeriä. Nokkapyörän takana ei siis ole enää anturointia.
Uloshuohotus an16 on venakopan takapäässä ja toteutettu pienireikäisellä koko kopan pituisella putkella, jossa reikiä suht harvassa. Putki on vielä loiskesuojattu hitsaamalla siihen peitelevy. Ei siis pitäisi kiihdytyksissäkään liikoja huohotella, ainakaan teoriassa. On ainakin ajatusta mutta käytäntö sen toimivuuden sitten osoittaa.
Pakoputken keskiosa koki tuotekehitystä, kun työkaveri teki rst.pellistä 52cm pitkän keskivaimentimen, jotta saisi kovan kumina äänen 2700-3000rpm leikattua pois.
Comment
-
Jotain pientä on tässä ehtinyt tuhertaakin, vaikka talliaika ollut kortilla.
Aloitin tuon mustan ja kuluneen imusarjan fiksaamisen lasikuulapuhalluksella ja siitäpä tuo ajatus sitten lähti, lopputulos tulee olemaan onnistumisesta ja hionta kärsivällisyydestä riippuen, bling bling tyyppisestä matta mustaan, saa nähä. Aikas naarmuinen on tuo herra W:n tekele.
Tipun keltaisen venakopan vetäisin jo punaiseksi ja öljyjäähykin kotiutui.
Aan dampperi vaihtui nyt sitten vanhan koneen Aby versioon apulaitteiden takia, koska en jaksanut ruveta etsimään hihnapyöriä yms.
Comment
-
Otetaas vielä tämä tasapainoitusasia takaisin, sillä kävin sittenkin heittämässä tuon Abyn dampperin konepajalle tasapainoitukseen. Jäi kalvamaan mieltä ja olisi varmasti ärsyttänyt myöhemmin, jos olisi kierrosten nosto sinne 8krpm nurkille ollut tuosta kiinni, että olisi sittenkin pitänyt ...
Keventämiseen siinä ei oikein materiaali riitä, mutta heidän laitteilla onnistuu tasapainoitus 1g tarkkuuteen, niin on varmasti ihan ok.
Nyt alkaa konehuone olemaan jo joillain mallilla, paikat löytyi osille, enää huohotus, öljy ja vesiletkut pitää käydä teettämässä. Sitten saakin seuraavaksi keskittyä dp:n ja ahtoputkiin.
Comment
-
Vitoskoneissa kampura on sitten ulkopuolisesti tasapainotettu, eli vaihtamalla dampperin (olkoonkin yksinään tasapainossa), sotket kampuran tasapainotuksen.
Alakerta saattaa kestää kyllä tasapainottamattakin yli 8000rpm jenkoja. Ei varmaankaan maailman tappiin, mutta omassa vehkeessä kesti ainakin kolme kautta. 30tkm ja paljon vetoja 8600rpm rajoittajalla. En löytänyt koneesta mitään epätasapainon aiheuttamia vaurioita tai ongelmia. En silti suosittele niin tekemään, puhtaasti siksi etten halua kuulla kiukuttelua aiheesta jälkeenpäin. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiVitoskoneissa kampura on sitten ulkopuolisesti tasapainotettu, eli vaihtamalla dampperin (olkoonkin yksinään tasapainossa), sotket kampuran tasapainotuksen.
Comment
-
No niin, dampperi on kotiutunut puntitus reissultaan. Painoa ei paljon lähtenyt mutta se vähä lähti ulkokehältä ja nyt on staattisesti puntitettu siis 1g tarkkuudella, painoa jäi n.5,05kg.
Viikonloppuna tuli vaihdettua perän kannatintuet sekä takana alatukivarsien puslat vaihtui powerflexin versioihin. Vielä edessä alatukivarsiin sama jumppa tiedossa.
Pakoputki tuli modattua nykyiselle ahtimelle, alkaa 4,5" downpipe olla jo suht. ahdas tässä pikkukorissa :)
Iso kiitos nimim. Jaymz:lle kärsivällisyydestä ja ammattitaidosta. Siinä raidetanko menee jo aikas läheltä, viimeinen hierominen ja mahdollinen modaus tulee sitten, kun auto on ajossa.
Comment
-
Välttämättä myöskään pakoputken lämpötila ei mene käsi kädessä ahtimen ja viritysasteen mukaan. Tai ainakaan niin päin kuin voisi kuvitella.
Vilillä on varmaan 3" yksittäisessä ~220hv ahtimessa eikö vaan? :)
Tasapainotusjuttuun heittäisin kyllä vähän vettä myllyyn siltä osin, että miten voidaan nyt vakuuttua homman menneen enemmän oikeaan kuin väärään suuntaan dampperin irrallisen tasapainotuksen kanssa? Onko ne tehtaalta ihan päin mäntyä? Tuskin. Ite olen vieläkin hyvin epävarma ja varovainen vitoskoneen tasapainotusasioissa vaikka yli 10 vuotta olen koittanut päästä hommassa niin paljon jyvälle, että voisi sanoa tiedoksi...
Sitä mieltä olen myöskin, että AAN dampperin vaihtaminen ABY dampperiin onnistuu tuosta vain, koska:
a) olisi järjetöntä tehdä tehtaalla muuta painotusta kuin osanumeron mukaan kaikki samalla tavalla
b) ko. moottoreissa on samat rojut sisällä
c) vauhtipyörä on yksinään nollissa ainakin tehtaalta
Näistä päätellen myös dampperit ovat vaihtokelpoisia suoraan.
Comment
-
Kampura, veivit, männät, vauhtipyörä, asetelma ja nyt viimeisenä dampperi on nyt tasapainoitettu staattisesti nollaan. Kokeilemalla selviää koneen värinät, mutta en usko ongelmia tulevan vielä 8000rpm nurkilla. Niinkuin porkkis yllä kirjoitti, noin asiat varmasti onkin sellaisessa koneessa, joka on tehtaan jäljiltä, tämä ei ole.
Comment
-
Ei mitenkään kovin nopeasti ole tullut ainakaan ongelmia siitä, että DP menee läheltä vetarin suojakumia. Olen itse ajellut kokoajan DP pahimmillaan parin sentin päässä vetarista kiertäen sen juuri samalla tavallakuin tässä autossa ja vieläpä ilman sitä orkkis murroksen suojalevyä. Ei se tietenkään hyvääkään tee, mutta kumi on edelleen ehjä. Kyseisen sisäpään murroksen rasvakaan ei ole näyttänyt ottaneen kipeää tästä rääkkäyksestä.
Näin ei tietenkään kannata siis tehdä, mutta ei se hengenvaarallistakaan ole.
Comment
-
Pikku nakerrusta tuli tehtyä taas viikonvaihteen aikana. Etu alatukivarsien puslat on nyt mallia powerflex niinkuin takanakin ja taakse tuli päivitettyä jarrut hieman nykyaikaisempiin. TRW:n yksi mäntä satulat, Textarin palat ja Zimmermanin levyt koossa 300mmx22mm, löytyy esim. osoitteesta ultimot.de.
Comment
Comment