Vähän laiskasti oon päivitellyt säiettä, joten laitetaan tää vuosi nyt ns. pakettiin, ajettuja kilometrejä tälle vuodelle n. 4000 tähän mennessä.
Kesällä kävin kertaalleen jo penkissä mutta säätäminen stoppasi 2. syl kk-laakerin porsimiseen, heti ekassa 8krpm kiekaisussa. Todennäköinen aiheuttaja löytyi 25 vuotta vanhasta orggis dampperista, josta vulkanointi oli pettänyt jossain vaihessa. Siinä siis oli vulkanointi halki ja se oli hieman tursunnut ulospäin. Dampperiksi tuli todella pitkän odottelun jälkeen vdamperin Fluiddampr, ei ole tuotteesta valittamista ja se vaikuttaa laadukkaalta. Toisin on heidän asiakaspalvelu, joka on vaan ehkä yksi huonoimmista mitä vastaan tullut. Samalla sitten vaihtui 4-lapaisen jousitetun sintterin tilalle 6-lapainen jousitettu sintteri ja ai, että on helpompi lähteä liikkeelle ja ajaa ns. kaupunkiajoa, kun voi vähän luistattaa. VW Lupo kampuran takastefa triggeri vaihtui myös Boschin versioon, koska tämä nykyinen aiheutti satunnaista häiriötä. Niitä vertailtaessa pystyi toteamaan uuden anturin uppoavan 0,1mm syvemmälle eli lähemmäs 60-2 anturi kehää, häiriö oli ohitettu.Siinä sitten vaihtui kardaanin kannake ja vaihteiston korvakon puslat ja muutakin mm. alatukivarsiin powerflexit (tähän autoon jo toinen kierros), vakaajan helat, pystytangot, vetarien suojakumit, iskarien yläpään laakerit jne..... perushuoltoa.
MaxxEcu kyrväytti puolien "päätteen" purkin sisältä ja lakkasi antamasta kipinää. Siihen en ole löytänyt autosta vielä syytä. Purkki on ollut ruotsissa jo n. 3kk korjattavana mutta eipä haittaa, sillä TT-Speedin Tero lainasi omasta harrasteesta purkin siksi aikaa, taas kerran loistavaa asiakaspalvelua. "Kesän" lopullisiksi numeroiksi tauluun jäi 737hv/707nm@1,6bar, pakopaineen ollessa 1,3bar ja ei taaskaan ongelmilta vältytty. Reserviä on varastossa vielä suht. reilusti mutta laturin lataussäädin alkoi kyykähtää ihan yläkierroksilla, tais pahimmillaan logiin piirtyä 9,xx V jännite hetkellisesti ja tämä tietysti aiheuttaa monta muuta oiretta mm. bensanpaineet alkoi tippumaan niin se oli sitten siinä, säätö piti keskeyttää. Paineet piti jättää tuohon ja dynolapun tynkäkäyrät olisivat olleet ne seuraavan vedon 1,7barin käyrät, joten eikun em .asiat talven aikana kuntoon ja keväällä uudestaan. Pa-pumpulle pitää vaihtaa n. 4-6mm2 virtakaapeli ja etsiä jostain Boschin lataussäädin jne... Mahdollisesti, jos ei lunta ei tule vielä hetkeen, käyn ottamassa verrokki käyrät Vrt:llä niin pystyy penkkejä hieman vertailemaan.
Yhtäkaikki, kyllä tolla aliteholla nyt talven ajelee kun laitoin lohkolämmittimenkin toimintaan :)
Kesällä kävin kertaalleen jo penkissä mutta säätäminen stoppasi 2. syl kk-laakerin porsimiseen, heti ekassa 8krpm kiekaisussa. Todennäköinen aiheuttaja löytyi 25 vuotta vanhasta orggis dampperista, josta vulkanointi oli pettänyt jossain vaihessa. Siinä siis oli vulkanointi halki ja se oli hieman tursunnut ulospäin. Dampperiksi tuli todella pitkän odottelun jälkeen vdamperin Fluiddampr, ei ole tuotteesta valittamista ja se vaikuttaa laadukkaalta. Toisin on heidän asiakaspalvelu, joka on vaan ehkä yksi huonoimmista mitä vastaan tullut. Samalla sitten vaihtui 4-lapaisen jousitetun sintterin tilalle 6-lapainen jousitettu sintteri ja ai, että on helpompi lähteä liikkeelle ja ajaa ns. kaupunkiajoa, kun voi vähän luistattaa. VW Lupo kampuran takastefa triggeri vaihtui myös Boschin versioon, koska tämä nykyinen aiheutti satunnaista häiriötä. Niitä vertailtaessa pystyi toteamaan uuden anturin uppoavan 0,1mm syvemmälle eli lähemmäs 60-2 anturi kehää, häiriö oli ohitettu.Siinä sitten vaihtui kardaanin kannake ja vaihteiston korvakon puslat ja muutakin mm. alatukivarsiin powerflexit (tähän autoon jo toinen kierros), vakaajan helat, pystytangot, vetarien suojakumit, iskarien yläpään laakerit jne..... perushuoltoa.
MaxxEcu kyrväytti puolien "päätteen" purkin sisältä ja lakkasi antamasta kipinää. Siihen en ole löytänyt autosta vielä syytä. Purkki on ollut ruotsissa jo n. 3kk korjattavana mutta eipä haittaa, sillä TT-Speedin Tero lainasi omasta harrasteesta purkin siksi aikaa, taas kerran loistavaa asiakaspalvelua. "Kesän" lopullisiksi numeroiksi tauluun jäi 737hv/707nm@1,6bar, pakopaineen ollessa 1,3bar ja ei taaskaan ongelmilta vältytty. Reserviä on varastossa vielä suht. reilusti mutta laturin lataussäädin alkoi kyykähtää ihan yläkierroksilla, tais pahimmillaan logiin piirtyä 9,xx V jännite hetkellisesti ja tämä tietysti aiheuttaa monta muuta oiretta mm. bensanpaineet alkoi tippumaan niin se oli sitten siinä, säätö piti keskeyttää. Paineet piti jättää tuohon ja dynolapun tynkäkäyrät olisivat olleet ne seuraavan vedon 1,7barin käyrät, joten eikun em .asiat talven aikana kuntoon ja keväällä uudestaan. Pa-pumpulle pitää vaihtaa n. 4-6mm2 virtakaapeli ja etsiä jostain Boschin lataussäädin jne... Mahdollisesti, jos ei lunta ei tule vielä hetkeen, käyn ottamassa verrokki käyrät Vrt:llä niin pystyy penkkejä hieman vertailemaan.
Yhtäkaikki, kyllä tolla aliteholla nyt talven ajelee kun laitoin lohkolämmittimenkin toimintaan :)
Comment