Eipä yllätä ei
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiPääasia, että ammattimiehen käsissä kannesta tulee paras. Ei sille voi hintalappua tai aikataulua asettaa, kun puhutaan ainutlaatuisista kyvyistä.
Tietenkin sitä haluasi kaiken olevan valmista heti seuraavalla viikolla työntilauksesta mutta luulenpa, että tälläisen tavan harrastajan tilatut työt ei ihan päällimmäisenä ole työjonossa mutta toivottavasti ne sieltä edes joskus putkahtaa päällimmäiseksi.
Comment
-
Eihän siinä mitään jos on aikaa odottaa ja toimitusaika on ollut tiedossa että vuosista puhutaan. Itse en ainakaan epätietoisuudessa ja toivotaan toivotaan tilanteessa tykkää elää varsinkin jos projekti odottaa osaa. Tuntuu että koneistajissa tapauksia joissa asiakkaan romut lojuu tekemättä nurkissa ja asiakas menee parin kk päästä kun ei kuulu mitään hakemaan niin siellä pölyssä ja paskassa minne jätettykin. Sorvit ja jyrsimet tuli hommattua itelle juuri näistä syistä.
Comment
-
Vieras
Itse olen koneistushommissa huomannut, että vahingossakaan ei saa sanoa "ei ole kiire".
Mielummin sanoo että pitää saada eilen valmiiksi, niin saa edes jossain järkevässä ajassa. Enkä jaksa uskoa että kukaan olisi etukäteen maksun, virhe, arvoinen.
Comment
-
Samoja kuvioita olen itsekkin huomannut. Jos menee sanomaan ei oo kiire niin ei ole ikinä valmistakaan. Ja jos virittäjä velholla (oli sitten kansiseppä tai moottorin tekijä..) tavara vaan seisoo hallissa eikä mitään tapahdu niin kyllä siinä on joko mielenkiinnon puute tai sitten joku muu syy taustalla. Esimerkkinä 5kk odotti siskon b8:n moottori koneistamolla kun tekijä ei voinut vaan rehellisesti myöntää että elämän tilanne ei ole siinä kunnossa että saisi töitä tehtyä ajallaan. Miksi sitten jarruttaa muiden etenemistä?
Tässä SamSam:n tapauksessa nyt en tiedä tekijää tai asioiden kaikkia puolia, niin en suoranaisesti tätä kommentointia siihen tarkoita.
Comment
-
Tässä vois olla vaihtoehto, missä ei varmaankaan vuosia vierähdä. Valmiit ohjelmat aika moneen kanteen. Kun katselee tuloksia vehkeistä missä ko. kansia on, niin toimii taatusti. Oli sitten golfpallokanavista mitä mieltä hyvänsä. Taitaa olla hinnaltaankin vielä halvempi, kuin vuoden mittainen käsin kairaus.
http://www.ng-motorsports.de/?lang=en
Comment
-
Laitetaas tiedoksi tännekin, ettei tule suotta ihan väärä kuva kannen teettämisestä.
Ollaan siis oltu yhteyksissä hyvässä hengessä useasti ja kansi on työn alla valmistumassa lähiaikoina. Viivästymisen syitä en ala tähän avaamaan enkä jeesustelemaan mutta elämässä kun tuppaa sattumaan kaikenlaista, itsestä riippumattomista syistä yllättäviä asioita, jotka voi vaikuttaa kaikkeen tekemiseen eli asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin miltä näyttää. Eikä siis voi yleistää jos jokin on myöhässä on automaattisesti laiska paskiainen.
Mun kannalta tärkein asia on, että saan vietyä harrasteen suorityskykyä eteenpäin, vaikka joudun odottelemaan hieman kauemmin. Tulokset ratkaisee ja selitykset katkaisee, eikö niin ??
Comment
-
Oon edelleen sitä mieltä et niin hyviä selityksiä ei edes o, et kerta toisensa jälkeen kestää. Kenellä kolmevuotta ja kenellä vajaa vuoden. Tämä kun tuntuu olevan siellä Kosusen pajassa ihan tapana, luvataan paljon mutta...
Toki sitä selitystä ei tarvi tai kannata mihinkään kertoa, mut kosunen kyllä kusee siinä kohtaa ite omiin kenkiinsä.
Comment
-
Etupenkit sujahti tänään sisään, eiköhän noissa paremmin pysy kyydissä kuin alkuperäisissä. Piirun verran ne jäi korkeammalle kuin halusin kork.säätö mekanismin vuoksi mutta jos alkaa häiritsemään niin helppohan tuohon on laittaa universaalit pituussäätöiset jalustat, jolloin tipahtaa alaspäin.
Comment
-
Oliko pikkukopan alkuperäisissä kiskoissa istuinosan runko kiinni hitsattuna? Tarkoitan sitä peltikuppia, jonka päälle pahmusteet tulevat. Lötkössä oli näin, joten oikaisin ja tilasin ne yleismallin kiskot.
Haaveissa oli käyttää alkuperäisiä kiskoja, jotta säästyisi kiinnityksen keksinnältä, mutta eihän se loppupelissä monimutkainen juttu ole. Tarvii vaan vähän reijittää lattiaa ja taikoa lattaraudasta tms. tukea.
Comment
-
Kantta odotellessani projekti-stroukkiin, tarkastin ja mittasin joutessani yli 4 vuotta seisseen 170tkm ajetun aby:n koneen. Ainoa vika oli ykkösen osittain jumiutunut ylin männänrengas. Kaikkien KS mäntien mitat olivat alle kulumisrajan 0,04mm, olipa ne kyllä melkoiset möhkäleet. Kansikin näytti pikaiselta vilkaisulta halkeamattomalta, joten hyvä aihio tulevaisuuden varalle.
Ajatuksena olisi tehdä semmoinen kevyt n. 500hv varakone, jolle ei tarvitse käytännössä muutakuin antaa hanaa. H-kanget löytyy jo valmiina hyllystä, joten tähän ei tarvisi kuin hoonauksen, rengastuksen, laakeroinnin, ja heittää vaikka portatun latvian lätsän tähän päälle 7a pakonokalla ja abyn katkaistulla pakosella imunokkana. Hyrräksi vaikka 35 superi tai pikku garretti herkällä responssilla niin tavoite olisi saavutettu :)
Tämän lisäksi löytyy vielä yksi 2.2 turbon lohko puntitetulla alakerralla sekä kansi, mitähän siitä rakentaisi, varakoneen varakoneen...
Comment
-
Hienoa jälkeä. Laita kirjahyllyyn näytille vain.
Laittele paikoilleen nuo Kosusen tekemät ja lappua näkyville vain
ps...
http://www.ng-motorsports.de/?lang=en
Laittelin tuonne yhteydenottoa niin ihan mielellään alkavat tekemään kansia tänne periferiaankini.
Hinta ei kuitenkaan mikään halpa ole että mennään samoissa varmaankin kuin käsinkairaajatkin.
Esim 2.7 bitin kannet vennoineen ja kaikkineen menee sinne reilun 3000€ luokkaan.
Comment
-
Ei se lätsä nyt kuitenkaan vielä ole kotiutunut mutta enivei ei oo pelkoa, että se jää kirjahyllyyn pölyyntymään, kyllä tämä prokkis on kaukana show meiningistä ja laput tulee aikanaan.
Tuosta ylempänä jo linkki tuonne, viestissä #428. Varmasti tuo on tulevaisuutta mutta siihen ohjelmointiinkin tarvitaan käsinkairaajien ammattitaitoa.
Comment
-
Herätellääs tätäkin välillä.
Pikkuisen on päässyt taas harrastamisen makuun mm. venttiilien välykset ja nokat säädetty. Enää joitain pikku hommia kun muutan hall anturin paikan takaisin vakio paikalle pakonokan taakse ja parin huohotinletkua pitää teettää sekä muutama muu pikkujuttu nysvätä kiinni. Bensalle laitan tämän aluksi ja jossei mitään ihmeempää esiinny niin viunalle kesäksi.
Comment
-
Comment