Olkaa hyvä vain. :) Kotia pääsit ilman ongelmia ilmeisesti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Samalla sai hyvää infoa tulevista auton kehityskohteista: kunnon alusta ja kuppipenkit
Penkki sun pitää ite käydä koeistumassa. Kukaan muu ei voi sanoa että mikä on sun vartalolle hyvä. Mulla on itellä Bimarco Futura, se sopii tällaselle normaalikokoiselle eli 193cm/125kg. Jos olet itse normaalia pienempi, niin vaihtoehtoja löytyy todella runsaasti.
Comment
-
Ei tuo overlay Harry´s Laptimerista nyt tarrautunut tuohon Gopro videoon, koska luulin sen toimivan automaagisesti, kuten kierrosajanottokin. Sitten seuraavalla kertaa...
Märällä mummottelua:
https://www.youtube.com/watch?v=MfnyhB4SrOc
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiToinen olikin sitten vähän oudompi, auto sammui 3-4 kertaa päivän aikana kesken kierroksen kovilta kierroksilta mutta lähti käyntiin uudelleen startatessa. Vikakoodeja (rpm/home) ei ollut tallentunut muistiin, mutta epäilen kuitenkin sitä suuntaa, täytyy tarkastaa anturien liitokset yms.Viimeksi muokannut Hene987; 4.8.2016, 11:34.
Comment
-
Mulla on vanhempi tatech, eikä siinä ole koskaan moista ongelmaa ilmennyt. Mutta jos kuuma kone on noin 30min parkissa ja siitä lähtee niin ensimmäisellä 500m matkalla pätkäsee lähes jokakerran. Senverran että kiekkamittari kerkeää käydä nollassa. Sitten herää ja pelaa taas oikein.
Comment
-
Tässä Tatun ohjeita näin julkisesti, kun kerta joillain muillakin samankaltaisia oireita:
"Mitä logissa tapahtuu sammumishetkellä? Meneekö RPM kortti sekaisin vai itse pää ecu? Jatkuko logi normaalisti mut rpm menee yhtääkiiä 0:aan?
Se ois tärkeää selvittää aluksi, että kumpi vika kyseessä. Korjaukset niihin ovat erit.
Mutta tässä muutama toimenpide joka kannattaa testata:
-R tulppa (Ehdoton) esim IK27
-Kärkiväli 0.5mm
-Puolan korkea jännite maa kanteen:
-Nakun takaisinkytkentä pois ehdottomasti etanolilla.
-Latausaika 034 puolalle 55 ja Audoin COP puolalle 25-28
-034 puolalle tulpanjohtoon 5Kohm vastuspää puolanpäähän
-Viimeinen testi, jos mikään muu ei auta ni 1-2 astetta ennakkoa lisään sammumiskohtaan jos se on aina sama
- Sitten vastus mittaus yleismittarilla;
-Ecun kampa irti. -> Paljonko on ohmeja kamman pinnistä 48 -> moottoriin. Pitää olla ehdoton ääretön, muuten kytkentä virhe jossain."
Eli Mik4 tapauksessa ongelma löytyy luultavimmin rpm-kortista.
Comment
-
Eipä tuosta ole mitään vikaa löytynyt, saati saanut enään esiintymään vaikka yritetty onkin. Puolan latausjännitteen nostin yo. ohjeen mukaisesti 5,5ms tasolle.
Lisämittareista öljynlämpö alkanut pysymään alle kuudessakympissä eli ei toimi. Virrat kun laittaa päälle niin herätteen kyllä saa ja neula nousee hieman. Muut mittarit toimii normaalisti. Piirilevy oli ruskean töhnäinen, joten putsailin sen ja samalla kokeilin suoralla virralla, jolla mittarin neula näyttää liikkuvan. Putsailu ei auttanut mitään ja itse lämpöanturihan on tuore, alle vuoden vanha, joten siinä ei liene vikaa.
Pitää vielä mittailla maadoitus ja anturin kaapelointi seuraavalla kertaa mutta jos ne ovat kunnossa niin traditionshopista saa vielä uutta mittaria 235€ eli ei ihan mahdoton investointi.
Ai niin nyt on sitten varattu tämän vuoden viimeinen/lopullinen (tällä setupilla) voimanulosmittaus päivä 15.9 ja minnekäs muuallekaan kuin Lindvalille :)
Comment
-
Niinkuin tuossa jo soiteltiinkin, öljynlämpömittarit eivät ole yhteneväiset varaosanumeroiden perusteella, eikä ainakaan asennu aivan heittämällä.
Tänään posti toi uuden pakonokan, jota pääsee viikonvaihteessa asentelemaan, se onkin viimeinen update tähän pannuun, sitten aletaan keskittymään alustaan, pyörien geometriaan, penkkeihin jne..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiEipä tuosta ole mitään vikaa löytynyt, saati saanut enään esiintymään vaikka yritetty onkin. Puolan latausjännitteen nostin yo. ohjeen mukaisesti 5,5ms tasolle.
Käytännössä kaikki muut oli jo tarkastettu ja käynyt kädessä paitsi itse Home-anturi niin siitähän oli nro 3 pinni (anturin maa) taittunut melko reippaasti sivulle, joten kontakti ollut aivan olematon. Öljynkeräimen/huohotinpöntön letku menee anturia hipoen venakoppaan, joten siinä ahtaudessa sitä tullut sitten huomaamatta telottua. Ihme vaan, että vika ollut noinkin harvoin esiintyvä.
Uusi pakonokka odottelee paksumpia 4mm lashcappejä kaveriksi, tilaustavaraa, tulevat kaiketi vasta viikon kuluttua, jolloin pääsee asentelemaan.
Comment
-
Jotain pientä on tullut turailtua. Tankkipumppu alkoi pitämään melkoista kurinaa ja pumppasi sillon ku huvitti, joten eikun vaihtoon. Tämä auto myytiin mulle aikoinaan, että tankkiin on vaihdettu 044 pumppu mutta yllätykseksi sieltä löytyi Boschin 023:n, joka toki ihan kelvollinen sekin on. Tepolta tuli tilattua pikana sitten lähes vastaava 040:n pumppu ja samalla uusin bensapumppujen releen myös. Jonkin verran oli vanhan pumpun sekä kehdon sihdissä skeidaa, saattaa viinalla olla osuutta asiaan. Luonnollisesti tuli tankki puhdistettua sisältä kaikesta irto moskasta.
Nokkakin vaihtui Catin 460 pakoseen ja ensi fiilikset säätämättömällä koneella on, ettei kummempia parannuksia perseessä tunnu. Käytännössä soppaakaan ei tarvinnut lisätä, joten saas nähdä paraneeko lukemat penkissä yhtään samoilla paineilla. Kolmet nokka säädöt on nyt kerennyt kokeilla ja nykyiset tuntuu parhailta, jossa nokat on huipussaan 110 asteessa. Ahti antaa alhaalta kiihdytettäessä 4.vaiht. 1bar@3800rpm ja 0,5bar tulee 3000rpm kohdalla 12 ennakoilla, joten näillä alku säädöillä mennään dynolle ja aletaan nostaan paineita yli 1,5barin.
Comment
-
Vieras
-
Tosiaan penkkipäivä oli eilen ja en nyt muualla käykään kuin Lindvalilla Kannuksessa (Motorset), koska en parempaa säätäjää tiedä näille aftermarket purkeille.
Perinteellä mennään eli kausi 2016 saattoi päättyä rullille niinkuin vuosi sitten. Osakaasujen ja alipainealueiden hieromisen jälkeen referenssi veto ja sen jälkeinen veto niin jo alkoi kuulua vent. koneistosta reipas naputus. Joko venajousi poikki (tuplat), nostin tai lashcap paskana. On se kumma juttu, kun auto alkaa valmistua, että säädöt viimeistellään niin eiköhän se porsi. Tuollakin koneella tälle kesälle ajettu n.7800km ja n.150kpl täyskaasuvetoja ongelmitta + hieman rataa.
Pitää kaiketi huomenna motivoitua ja kattoo mitä mennyt, jos jousi niin kausi oli siinä mutta jos muuta pientä niin eiköhän sitä vielä tänä syksynä yritetä uudelleen. Jos jotain positiivista niin vääntöhuiput (näin lähes säätämättömänä) oli tullut tuolla uudella pakonokalla n.800rpm alaspäin, sopii mulle.
Comment
-
Ei näin pienistä pidä masentua, pitää vaan seuraavalla kertaa turata vähän laadukkaammin [emoji23]
Ei keretty saada mitään muuta käyrää kuin tuo aloitusveto, siinä pisti silmään pari pistettä vääntökäyrän osalta. Yli 300nm 3krpm kohdalla ja vääntöhuippu tuli alaspäin lähes 800rpm, ollen nyt 5100rpm kohdalla. Näin siis vielä säätämättömällä konella ja tuolla vakio 1,5bar paineella. Tykkään tuon koneen luonteesta ja se alkaa olla sellainen, jollaiseksi sen suunnittelin.
Comment
-
Vika löytyi 2.syl. etummaisesta pakonokan nostimesta, josta oli lashcapin seinät murtuneet ja palaset jääneet nostajan sisään siististi. Muistankin kun välyksiä mitattaessa tämä oli hemmetin nafti tuohon nostimen natsaan, liekö se syynä hajoamiseen. Uusin tuon nostimen, kun sen pää oli pari satkua painunut kasaan. Vasemmalla kuvassa siis ehjä kuppimallinen lashcap.
Comment
Comment