Ääni täältä myös AMW:lle
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
En tiedä onko tuossa nyt oikein mitään ihmellistä, kun ulkopuolikin sen kun vaan menee rujommaksi kaiken pajattamisen aikana. Tulee väkisinkin kaikenlaista osumaa mutta jos ja kun tekniikka olisi joskus kunnossa niin voisi alkaa panostamaan hieman ulkonäköön. Mun puolesta saa toki tulla kattelemaan mutta säätäjän mielipidettä en vielä tiedä, voin kysyä sitä lähemmin. Parin viikon kuluttua keskiviikkona klo 17 alotellaan, edellyttäen että tuo pysyy nipussa. No, onhan tuolla jo reippaasti yli 1000km takana, että hyvin se kerkee vielä laukeamaan ;) ps. pessimisti ei pety.
Comment
-
Tulipa käytyä eilen Kannuksessa, ihan positiivinen reissu vaikka kauaksi jäätiin tavoitteissa. Loppui harmillisesti säätöaika kesken, joten säädöt jatkuu myöhemmin uudella ajalla. Eikä tarvitse muuten enää etsiä asiansa osaavaa säätäjää, kyllä Lindvall on aivan huippu, eikä ole hinnoittelullakaan pilattu.
Penkissä hierottiin huolellisesti myös osakaasu-alueet kohdilleen, joten siinä meni yllättävän kauan aikaa, eikä nyt ehditty kuin 1,5bar paineilla vasta ajamaan. Auto muuttui aika paljon omista turvarikkaista katusäädöistä ja on nyt ihan kiva ajettava. Ennakot on maltilliset 12 ja rajoitintakaan (7300rpm) ei ehditty vakiosta nostella. Moottori vastaa hyvin ahtopaineen nousuun sillä 1,3bar --> 1,5bariin toi yli 40hv lisää ja vaparitehot pyörii siinä 216hv nurkissa.
Nyt vaan syksymmällä uutta aikaa ja paineita nostamaan, tuolla kokoonpanolla saattaisi olla asiaa sinne seiskan lukemiin ja väännön osalta sinne kasin nurkille.
Video lappuvedosta:
https://www.youtube.com/watch?v=dLNoOogs27A
Comment
-
Matka on vielä pitkä ja harrastamistahan tämä vain on ja itse tykkään enemmän tuosta ruuvaamisesta, kuin että "paketti" olisi valmis.
Tuossa saattaisi auttaa melko paljonkin, jos pakonokan vaihtaisi reippaanmaksi, koska muuta pullonkaulaa tuossa en kyllä keksi. Toisaalta sitten idea alhaalta heräävästä käyttöautosta menee romukoppaan...
Comment
-
-
Tilasin Cat Camsin hieman räyhäkkäämmän (1012460) pakonokan tuon nykyisen (1012440) lähes vakion tilalle, ehtinee hyvin paikallensa ennen seuraavaa Kannuksen reissua.Attached Files
Comment
-
Staattinen on 10,8:1 ja dynaaminen sitten paljonkin vähemmän, varsinkin uuden pakonokan myötä. Sehän tässä onkin hienoa, kun ei vielä ole tarkkaa tietoa siitä minkälaista painetta tuo kone suostuu ruokailemaan, ennenkuin poksahtaa. Seuraavassa dynoreissussa sekin voi jo selvitä mutta tavoitteena sinne 2,5bar nurkille päästä, ainakin yli kahden. Tuon ahtimen paras tuotto tarvitsee hieman yli kilon painetta, ennenkuin tapahtuu. Ajeleehan noi wrc ukot kolmen barin paineilla korkepuristeisilla moottoreilla, joten...
Comment
-
WRC moottorin ilmamassat on kuristimen takia huipussaan jo jossain 3000 kierroksen kohdalla. Siitä ylöspäin sylinterin täytös per tahti vain pienenee, kun taas ylävireisessä kuristamattomassa täytös yleensä kasvaa vielä muutaman tuhannen kierrosta ylöspäin ja pysyy korkealla rajoittimeen asti. Esimerkiksi tällä saattaa olla jotain vaikutusta siihen millaisilla säädöillä tai esimerkiksi puristuksilla kone pysyy hengissa. Ja sitten kun se kuristettu moottori on kaikilta osin tarkoituksella suunniteltu ottamaan kaikki irti siitä kuristetusta massavirrasta mitä saatavilla on, niin sitä lopputulosta ei voi verrata suoraan kuristamattomaan laitteeseen. Ideoita voi ottaa ja kannattaa kopioda muitten tekeleistä, mutta kannattaa hieman miettiä sitä, miksi se tietty asia on toteutettu siinä mallivehkeessä niinkuin se on ja onko sillä mitään yhteistä sen kanssa mitä itse on tekemässä.
Kyllä viinamoottori 11 rutuilla ahtoja kestää, kyse on vaan siitä kuinka pitkään sen tarvitsee sitä täyskaasua sietää. Vartilla ei mikään ongelma, mutta maili voi olla jo liikaa. Viinakonekin osaa nakuttaa, sitä ei vaan yleensä ehdi tajuamaan ennen tuhoutumista.
Comment
-
Tulipa käytyä ratapäivillä Botniaringillä 30.7.2016 kun kerta vehkeet on pysyneet nipussa ja oli kyllä todellinen nautinto ajaa tuollaista suht vauhdikasta rataa ensin kuivalla ja sitten märällä pinnalla. Onhan toi ratailu aivan hemmetin parasta! Samalla sai hyvää infoa tulevista auton kehityskohteista: kunnon alusta ja kuppipenkit :D ps. vinkkejä saa heitellä tänne, ajatuksissa ainakin kw v3, penkeistä ei vielä hajua...
Kierrosajat ekakertalaiselle bosniassa ei nyt kovin kummoiset olleet mutta ompahan edes joku lähtökohta. Renkaina Syron street race 225/45/17 semisliksit ja paino kulj. kanssa n.1587kg. Aika märällä radalla 2.15,50 ja ennen sadetta ehti ajaa kaks päällä (+100kg) ajan 2.04,07. Mitattu Harry´s Laptimerilla ja Skypro 10hz ulkoisella gps mokkulalla.
Pikku vastoinkäymisiäkin oli, ekojen vähän nopeampien kierroksien jälkeen, kun alkoi tarvitsemaan hieman jarruja, jarrupoljin pehmeni, syy löytyi vas. takajarrusatulan löystyneessä jarruletkun banjopultista. Kiitokset naapuri Tinolle tunkin lainasta! Toinen olikin sitten vähän oudompi, auto sammui 3-4 kertaa päivän aikana kesken kierroksen kovilta kierroksilta mutta lähti käyntiin uudelleen startatessa. Vikakoodeja (rpm/home) ei ollut tallentunut muistiin, mutta epäilen kuitenkin sitä suuntaa, täytyy tarkastaa anturien liitokset yms.
Erityiskiitokset vielä Ville Järvenpäälle, Antti Aholle, Krister Fellmannille ja Mikko Matalamäelle ja muillekin todella hienoista kuvista!
Comment
Comment