Eikös tämä mennyt vasta kasaan? Olisiko vitonen vaan tiiviimpi kuin muut, joko männänrenkaista tai venttiilivarren kumeista? Aika kovasti karstoittunut minustakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 Coupé Quattro-95
Collapse
X
-
Kaikki kanavat on identtiset, ei ole eroja porttauksessa.
Vähän vajaa pari tuhatta km nyt takana. Tuo kuva vääristää pahasti totuutta, kun palotila on uinut 12h jäähdytysnesteessä niin karsta jotenkin kasaantuu kokkareiksi. Mulla ei nyt ole siitä kuvaa otettuna mutta ihan normi hento karstakerros 1-4 imuvenoissa oli, tuo 5 sitten ihan puti puhdas. Toki oon paljon ajanut säätöajoa turvarikkaalla ja opetellen tämän moottorin nakurajaa, mutta mitään muuta poikkeavaa ei ole kuin tuossa vitosessa.
Comment
-
Selvisihän tuo 5.syl. karstattomuuden syykin :) Laihallahan se on käynyt, kun syystä tai toisesta suuttimen jatko-osan lukko ei ollut kuin toiselta puolelta urassaan ja suutin siis hieman vinossa. Pitäsi lähteä aina näistä yksinkertaisista perusjutuista, eikä sen pahimman kautta (kansi halki).
Comment
-
Miten niin? Eihän tuota nyt voi sanoa tarkemmaksi perushuolloksi, korkeintaan normi ölpänvaihtohuolto ;)
No joo, saas nähä pysyykö nyt naputus poissa. Tuli vielä mieleen, että onko kellään tippunut (kovilla nostajilla) niitä paininkupin nappeja pois paikoiltaan? Vaikka eihän se pitäisi olla mahd. kun välykset on nokka valmistajan spekseissä.
Comment
-
Tänään hain neitseellisen ja halkeamattoman Aby:n varakannen pajalta, jossa siihen tehtiin perushuolto mm ohjurit ja venavarren kumit uusittiin. Taidan tuossa talven aikana harrastella ja tehdä yhden kokonaisen moottorin valmiiksi, kun noita osiakin on jo kertynyt kolmen koneen verran. Tiedä sitten mihin sen laitan mutta ompahan valmiina.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiSelvisihän tuo 5.syl. karstattomuuden syykin :) Laihallahan se on käynyt, kun syystä tai toisesta suuttimen jatko-osan lukko ei ollut kuin toiselta puolelta urassaan ja suutin siis hieman vinossa. Pitäsi lähteä aina näistä yksinkertaisista perusjutuista, eikä sen pahimman kautta (kansi halki).
Katotaan alkaako toimimaan vai heitänkö jortaaniaan koko p*skan.
Comment
-
Pelit rokkaa, Nuke lähetti taas veloituksetta varaosia ja nyt säädin toimii, eikä ole akuuttia tarvetta uudelle. Tosin tuossa säätöruuvissa itsessään on vielä lievä imuvuoto mutta pitää laittaa kokeeksi tiivisteliimaa väliin. Painetta kun ei tarvi ihan joka päivä säädellä.
Nyt voikin jatkaa nokka-akselien säätöjen hakemista, ei viitti vielä penkkiin viedä, ennenkuin on ajoitukset mieleiset.Attached Files
Comment
-
Uskottava se on, ei 0.96 pesällä oleva hyrrä syty bensalla ajaessa (niin alhaalta kuin haluaisin) vaikka miten nokkia, sytytystä tai hukkista säätelisi. Nyt oon päässyt 4. vaihteella hieman alle 4000rpm, jolloin ahtoja 1 bar.
Näillä nyt on mentävä tämä talvikausi, koska en jaksa pakopesää pienentää saati nokkia uusia toisenlaisiksi.
Lauantaina käyn rullilla kuitenkin pettymässä, koska en voi käyttää yli 9 asteen ennakoita yli 1 barin paineilla ajettaessa. Tiedossahan tuo nyt olikin, kun moottori on kokonaan suunniteltu etanolille.
Ens kevättä varten onkin jo sovittu kaupat ID:n 2000 ruutista, jotka tuottaa sen 2300cc@3bar.
Comment
-
Tulipa käytyä rullilla eilen tutussa paikassa VRT Motorsportilla Kuopion Hirvilahdessa ja samalla saikin kivasti laittaa kauden 2015 pakettiin :)
Ei päästy vielä edes säätöpuuhiin, sillä n. kymmenen renkaiden puhdistusvedon jälkeen ekassa ns. säätövedossa posahti kaasuläpältä ahtoletku irti. Tätäkin hieman
ihmettelin, kun ei ole kertaakaan vielä irronnut, vaikka motarivetoja on takana puolen sataa. Pitkän startin jälkeen käyntiin ja toisen säätövedon jälkeen kone sammui,
ilman ylimääräisiä ääniä. Startilla kone pyörii, muttei käynnisty. Tulpat irti ja kurkistus pyttyihin, näytti ihan ok:lta, samalla tehtiin puristuspaine mittaus,
kaikki pytyt näytti tasaista 13,5 barin lukemia. Jako tarkistettiin, oli kohdallaan mutta Home signaalin ajoitus väärin Tatechissa (tässähän tuo tieto tulee imunokan päästä).
Ajoituslampulla katsottaessa nokkapyörältä sytkä oli siirtynyt n.30° myöhäselle WTF!
Venakopan sisältäkään ei mitään mullistavaa löytynyt eli tuo lämpösovitteinen holkki oli paikallaan imunokassa mutta on tietenkin mahdollista,
että se on liikkunut/siirtynyt. Toinen mahdollisuus on, että imunokka on hypännyt ketjussaan hampaalla tai kahdella. Siihenkään ei heti järki syytä löydy, ketju kuitenkin uusi
ja tiukka. Muutenkin tuntui, että kone oli hemmetin jäykkä käsin pyöritettäessä. No, seuraavaksi Tatechista Homen ja sytkän siirto niin kohdilleen, kuin se softasta on mahdollista,
niin saatiin kone käyntiin mutta mekaanisen sivuäänen kera.
Pitää tuo avata ja tutkia tarkasti mitä on tapahtunut, kunhan nyt ekaksi kerään jonkun hetken tässä motivaatiota.
Keskitytään nyt siis ensi vuoteen ja niihin suunnitelmiin ainakin kuuluu, että laitetaan sylinterinkansi virtaamaan.Viimeksi muokannut SamSam; 30.10.2015, 14:57. Perustelu: sytty hyppäsi myöhäselle ja softasta käännettiin aikaselle
Comment
-
Ei ole voinut siirtyä kampuralta, kun jako on kohdillaan. Tatekki lukee 135 hammasta vp:ltä ja Home liipaisu imunokasta. Tuosta äänestä paha sanoa, kun sytty pielessä mutta on voinut hirttää imunokka kiinni tai sitten kellarin laakeri, ei siinä montaa sekuntia viittiny kuunnella.
Hyvä puoli asiassa on se, että mukavempi se pannu on leipoa kiinni rullilla sisätiloissa, kuin tuonne motarin varteen, koska olisihan se vika ennenpitkää kuitenkin tullut esiin... :D
Comment
-
Jaa-a, vaikea kyllä sanoa mitä siellä on tapahtunut. Jos se jakajan tumppi on oikeassa asennossaan, eikä siis ole kokonaisuudessaan päässyt kääntymään, niin en tiedä miten tuo on mahdollista. Mitä parista nokasta painanut noita hallin rattaita irti, niin tuntuu melko vaikealle uskoa, että se sieltä olisi hypännyt. Vastaavasti myöskään imunokan ei pitäisi kyllä millään päästä hyppäämään ketjullaan. En muista sen varsinaisen jakajan rakennetta enää, mutta ei siinäkään muistaakseni ollut paikkaa, josta se olisi voinut hypätä.
Jännittävä mysteeri! :D
Comment
-
Moottori on nyt palasina pöydällä ja vauriokohdat alkaa olla selvillä.
4.syl kiertokangenlaakeri leiponut kiinni ja kampiakseli mennyt mutkalle eli käsinpyöriteltäessä ilman runkopukkeja on semmoinen "kulmikas". Samoin mäntä on tapaillut hattua paljealueelta (1mm paljeväli) ja imuventtiilit morjestaneet männäntaskujen seinämiä. Muuten auto on ihan ajokunnossa :D
Kampuran öljykanavat puhtaat, eikä missään muualla näy vaurioita, joten liekö nelosessa käynyt nakkenaku, joka käynyt laakerin päälle?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viestiBensalla ponnistettiin, just kattelin ebaystä tuota "Lupo" mallin kampuran taakse tulevaa anturia, josko olisi luotettava. Toinen vaihtoehto tietty olisi tuo alkup. hall anturi nokkapyörän taakse, siihen olisi osatkin valmiina.
Huom, tarvitset joka tapauksessa sen hallin sinne nokalle, tulipa se nyt sitten imunokan päästä tai jakopäästä. Sitä ei kuitenkaan käytetä varsinaiseen ajoituksen kohdistamiseen, vaan kerrotaan ainoastaan kummalla kierroksella mennään. Ajoituksen nollakohta tulee siitä "miinuskahden" jälkeisestä pinnistä siinä 60-2 triggerissä. Minun nähdäkseni tuo Tatechin systeemi on vähän huono lähtökohtaisestikin, koska kuitenkin jakopää venyy hieman yms, niin saattaa hyvinkin heittää hampaalla nollakohta eri kierrosalueilla. Eihän se nyt tietysti ole "kuin" 2 astetta, mutta ei se nyt oikein hyväkään asia ole.
Johdotus tuossa anturissa on helposti hoidettu siten, että leikkaat starttimoottorin laippaan tuohon lohkossa olevan kuopan kohdalle n. 5x5mm kolon vaikka rälläkällä. Siten johtoa varten ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä reikää lohkoon ja se pysyy näppärästi pois vauhtipyörän tieltä.
Tuon kun painaa paikoilleen sen oranssin kohdistuspalikan kanssa siten, että 1-sylinteri on yläkuolokohdassaan, sattuu kolon jälkeinen hammas n. 75-80° EYKK. Tarkempi kohdistus sitten lampulla.
Comment
Comment