Alotellaas nyt viimeinkin tälle harrasteautolle omaa projekti topikkia, kun vielä toteutumattomia ideoita putkahtelee ajatuksiin. Tämä menee ehdottomasti osioon Go eikä Show, vähän niin kuin omistajansakin :)
Suunnitelmissa olisi tulevaisuudessa ulkoiluttaa sitä normi arkiajon lisäksi ratapäivillä yms. tapahtumissa, joten nyt talven aikana olisi tarkoitus lisätä vielä hiukan voimaa ja rakentaa mosa, polttoainejärjestelmä, takajarrut sekä alusta järkevillä osilla. Tavoitteena olisi, ettei moottorin luonteesta tulisi on/off tyyppistä, vaan suht.tasapainoinen alhaalta saakka vetävä. Enkä ole vielä päättänyt lopullisesti tuleeko stroker vai vakiolohkoon perustuva mosa, vaikka jotain osia jo löytyykin valmiina. Viinalla kuitenkin mennään.
Paljon on siis vielä asioita mietittävänä, joten mielipiteitä, ajatuksia ja ideoita saa heittää!
Audi S2 Coupé Quattro, Aby+Cgr, Vulcano Black vm.1995. Ajettu n.208tkm.
- Aat 2,5tdi dieselin lohko ja kampura (kaikki liikkuvat moottorinosat tasapainoitettu Sportti-autossa)
- Fcp 82mm männät, 8.5:1 rutulla
- Je hd 22mm tapit
- Fcp engineering X-profiili veivit, kanuuna porauksella 159mmx22mm
- KS runko- ja kiertokangen laakerit
- Garrett GTW3884R ahdin
- CatCams 1012305 pakonokka- ja custom hiottu 7A pakonokka imunokkana
- KS hydrauli nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
- Supertechin 0,5mm ylikoko imuvenat ja pienennetyt pakovenat 27mm.
- Aby sylinterinkansi, Kosusen tekemä.
- Setrab 19-rivinen öljyjäähy
- Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
- KKD pakosarja 5xegt ja pakopaine mittaus
- kevennetty alumiini vauhtipyörä (6,9kg)
- Aby Fluiddampr dampperi
- AMW alumiini öljynerotin/keräin
- Kenax Koneistuksen "no compromise" imusarja
- Wagner välijäähy
- Fuel Lab 42401 pwm ohjattu pa-pumppu painelinjassa ja AEM 320L tankkipumppu + 3l kerääjäsäiliö
- Bensalinjat an10 meno ja paluu an8
- Injector Dynamics 2000 suuttimet
- Continentalin flexfuel anturi
- Turbosmart 60mm hukkaportti
- 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki
- Tial Q 50mm dumppi
- 2-rivinen keulalla oleva polttoaineen jäähdytin
- TRW alipaine jarrutehostin
- Ohj.tehostin siirretty ilmast.kompressorin tilalle
- Maxxecu Race moottorinohjaus
- E85
Alusta, jarrut ja muut:
- Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
- RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
- Eibach -30mm madaltavat jouset
- Whiteline takakallistuksen vakaaja
- Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
- Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
- Oz UltraLeggera 17” vanteet
- Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
- Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit
- CanCheked 2,8" mfd monitoimivärinäyttö orggis mittariston sisällä
Mitattu 27.4.2021 784hv/814nm@2bar
---------------------------------------------------------------------------------------
Vuoden 2014 kokoonpano:
- Wiseco 82mm männät
- K1 billet h-profiili veivit, tasapainoitettu 0,5g tarkkuuteen
- Fin-Turbon KT-sarjan ahdin
- CatCams 1012440 nokka-akselit
- CatCams kovat nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
- Supertechin 0,5mm ylikokoventtiilit
- 7a portattu kansi
- Setrab 19-rivinen öljyjäähy
- Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
- ProMo (Repo) pakosarja keraamisella zircotec pinnoitteella
- 3b kevennetty vauhtipyörä (8,4kg)
- AMW alumiini öljynerotin/keräin
- Wagner imusarja
- Wagner välijäähy
- 3 x Bosch 044 bensapumput
- Bosch 1200cc ev14 suuttimet
- Tial 44mm hukkaportti
- 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki sivu ulostulolla
- Tial Q 50mm dumppi
- Tatech Pro32 moottorinohjaus
Alusta, jarrut ja muut:
- Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
- RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
- Eibach -30mm madaltavat jouset
- Whiteline takakallistuksen vakaaja
- Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
- Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
- Oz UltraLeggera 17” vanteet
- Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
- Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit
--------------------------------------------------------------------------------------
Vanha v.2013 setuppi, josta liitteenä oleva dynolappu
- KKK27/26 #6 pesällä, kompressori 3070g ~53mm, turbiini ~55mm ***MYYTY***
- Imunokkana katkaistu Aby-pakonokka
- Pakonokka 7A
- Säädettävä nokkaketju- ja hihnapyörä
- 630cc Dekat ***MYYTY***
- RS2 aito pakosarja ***MYYTY***
- 3,5" koko putkisto, race katti, Simons vaimennin, sivu ulostulolla
- 044 viinapumppu
- Wagner imusarja ja välijäähy
- E85
- Motronic, Porkkiksen softa
Stroukki rojektia varten nurkista löytyy jo valmiina:
- 2.5tdi Aatun lohko ja kampiakseli
- Abyn ehjä sylinterinkansi
Suunnitelmissa olisi tulevaisuudessa ulkoiluttaa sitä normi arkiajon lisäksi ratapäivillä yms. tapahtumissa, joten nyt talven aikana olisi tarkoitus lisätä vielä hiukan voimaa ja rakentaa mosa, polttoainejärjestelmä, takajarrut sekä alusta järkevillä osilla. Tavoitteena olisi, ettei moottorin luonteesta tulisi on/off tyyppistä, vaan suht.tasapainoinen alhaalta saakka vetävä. Enkä ole vielä päättänyt lopullisesti tuleeko stroker vai vakiolohkoon perustuva mosa, vaikka jotain osia jo löytyykin valmiina. Viinalla kuitenkin mennään.
Paljon on siis vielä asioita mietittävänä, joten mielipiteitä, ajatuksia ja ideoita saa heittää!
Audi S2 Coupé Quattro, Aby+Cgr, Vulcano Black vm.1995. Ajettu n.208tkm.
- Aat 2,5tdi dieselin lohko ja kampura (kaikki liikkuvat moottorinosat tasapainoitettu Sportti-autossa)
- Fcp 82mm männät, 8.5:1 rutulla
- Je hd 22mm tapit
- Fcp engineering X-profiili veivit, kanuuna porauksella 159mmx22mm
- KS runko- ja kiertokangen laakerit
- Garrett GTW3884R ahdin
- CatCams 1012305 pakonokka- ja custom hiottu 7A pakonokka imunokkana
- KS hydrauli nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
- Supertechin 0,5mm ylikoko imuvenat ja pienennetyt pakovenat 27mm.
- Aby sylinterinkansi, Kosusen tekemä.
- Setrab 19-rivinen öljyjäähy
- Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
- KKD pakosarja 5xegt ja pakopaine mittaus
- kevennetty alumiini vauhtipyörä (6,9kg)
- Aby Fluiddampr dampperi
- AMW alumiini öljynerotin/keräin
- Kenax Koneistuksen "no compromise" imusarja
- Wagner välijäähy
- Fuel Lab 42401 pwm ohjattu pa-pumppu painelinjassa ja AEM 320L tankkipumppu + 3l kerääjäsäiliö
- Bensalinjat an10 meno ja paluu an8
- Injector Dynamics 2000 suuttimet
- Continentalin flexfuel anturi
- Turbosmart 60mm hukkaportti
- 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki
- Tial Q 50mm dumppi
- 2-rivinen keulalla oleva polttoaineen jäähdytin
- TRW alipaine jarrutehostin
- Ohj.tehostin siirretty ilmast.kompressorin tilalle
- Maxxecu Race moottorinohjaus
- E85
Alusta, jarrut ja muut:
- Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
- RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
- Eibach -30mm madaltavat jouset
- Whiteline takakallistuksen vakaaja
- Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
- Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
- Oz UltraLeggera 17” vanteet
- Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
- Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit
- CanCheked 2,8" mfd monitoimivärinäyttö orggis mittariston sisällä
Mitattu 27.4.2021 784hv/814nm@2bar
---------------------------------------------------------------------------------------
Vuoden 2014 kokoonpano:
- Wiseco 82mm männät
- K1 billet h-profiili veivit, tasapainoitettu 0,5g tarkkuuteen
- Fin-Turbon KT-sarjan ahdin
- CatCams 1012440 nokka-akselit
- CatCams kovat nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
- Supertechin 0,5mm ylikokoventtiilit
- 7a portattu kansi
- Setrab 19-rivinen öljyjäähy
- Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
- ProMo (Repo) pakosarja keraamisella zircotec pinnoitteella
- 3b kevennetty vauhtipyörä (8,4kg)
- AMW alumiini öljynerotin/keräin
- Wagner imusarja
- Wagner välijäähy
- 3 x Bosch 044 bensapumput
- Bosch 1200cc ev14 suuttimet
- Tial 44mm hukkaportti
- 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki sivu ulostulolla
- Tial Q 50mm dumppi
- Tatech Pro32 moottorinohjaus
Alusta, jarrut ja muut:
- Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
- RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
- Eibach -30mm madaltavat jouset
- Whiteline takakallistuksen vakaaja
- Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
- Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
- Oz UltraLeggera 17” vanteet
- Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
- Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit
--------------------------------------------------------------------------------------
Vanha v.2013 setuppi, josta liitteenä oleva dynolappu
- KKK27/26 #6 pesällä, kompressori 3070g ~53mm, turbiini ~55mm ***MYYTY***
- Imunokkana katkaistu Aby-pakonokka
- Pakonokka 7A
- Säädettävä nokkaketju- ja hihnapyörä
- 630cc Dekat ***MYYTY***
- RS2 aito pakosarja ***MYYTY***
- 3,5" koko putkisto, race katti, Simons vaimennin, sivu ulostulolla
- 044 viinapumppu
- Wagner imusarja ja välijäähy
- E85
- Motronic, Porkkiksen softa
Stroukki rojektia varten nurkista löytyy jo valmiina:
- 2.5tdi Aatun lohko ja kampiakseli
- Abyn ehjä sylinterinkansi
Comment