Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 Coupé Quattro-95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S2 Coupé Quattro-95

    Alotellaas nyt viimeinkin tälle harrasteautolle omaa projekti topikkia, kun vielä toteutumattomia ideoita putkahtelee ajatuksiin. Tämä menee ehdottomasti osioon Go eikä Show, vähän niin kuin omistajansakin :)

    Suunnitelmissa olisi tulevaisuudessa ulkoiluttaa sitä normi arkiajon lisäksi ratapäivillä yms. tapahtumissa, joten nyt talven aikana olisi tarkoitus lisätä vielä hiukan voimaa ja rakentaa mosa, polttoainejärjestelmä, takajarrut sekä alusta järkevillä osilla. Tavoitteena olisi, ettei moottorin luonteesta tulisi on/off tyyppistä, vaan suht.tasapainoinen alhaalta saakka vetävä. Enkä ole vielä päättänyt lopullisesti tuleeko stroker vai vakiolohkoon perustuva mosa, vaikka jotain osia jo löytyykin valmiina. Viinalla kuitenkin mennään.

    Paljon on siis vielä asioita mietittävänä, joten mielipiteitä, ajatuksia ja ideoita saa heittää!

    Audi S2 Coupé Quattro, Aby+Cgr, Vulcano Black vm.1995. Ajettu n.208tkm.

    - Aat 2,5tdi dieselin lohko ja kampura (kaikki liikkuvat moottorinosat tasapainoitettu Sportti-autossa)
    - Fcp 82mm männät, 8.5:1 rutulla
    - Je hd 22mm tapit
    - Fcp engineering X-profiili veivit, kanuuna porauksella 159mmx22mm
    - KS runko- ja kiertokangen laakerit
    - Garrett GTW3884R ahdin
    - CatCams 1012305 pakonokka- ja custom hiottu 7A pakonokka imunokkana
    - KS hydrauli nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
    - Supertechin 0,5mm ylikoko imuvenat ja pienennetyt pakovenat 27mm.
    - Aby sylinterinkansi, Kosusen tekemä.
    - Setrab 19-rivinen öljyjäähy
    - Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
    - KKD pakosarja 5xegt ja pakopaine mittaus
    - kevennetty alumiini vauhtipyörä (6,9kg)
    - Aby Fluiddampr dampperi
    - AMW alumiini öljynerotin/keräin
    - Kenax Koneistuksen "no compromise" imusarja
    - Wagner välijäähy
    - Fuel Lab 42401 pwm ohjattu pa-pumppu painelinjassa ja AEM 320L tankkipumppu + 3l kerääjäsäiliö
    - Bensalinjat an10 meno ja paluu an8
    - Injector Dynamics 2000 suuttimet
    - Continentalin flexfuel anturi
    - Turbosmart 60mm hukkaportti
    - 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki
    - Tial Q 50mm dumppi
    - 2-rivinen keulalla oleva polttoaineen jäähdytin
    - TRW alipaine jarrutehostin
    - Ohj.tehostin siirretty ilmast.kompressorin tilalle
    - Maxxecu Race moottorinohjaus
    - E85

    Alusta, jarrut ja muut:

    - Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
    - RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
    - Eibach -30mm madaltavat jouset
    - Whiteline takakallistuksen vakaaja
    - Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
    - Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
    - Oz UltraLeggera 17” vanteet
    - Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
    - Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit
    - CanCheked 2,8" mfd monitoimivärinäyttö orggis mittariston sisällä

    Mitattu 27.4.2021 784hv/814nm@2bar


    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Vuoden 2014 kokoonpano:

    - Wiseco 82mm männät
    - K1 billet h-profiili veivit, tasapainoitettu 0,5g tarkkuuteen
    - Fin-Turbon KT-sarjan ahdin
    - CatCams 1012440 nokka-akselit
    - CatCams kovat nostajat, titaani retskut, gold sarjan tuplajouset
    - Supertechin 0,5mm ylikokoventtiilit
    - 7a portattu kansi
    - Setrab 19-rivinen öljyjäähy
    - Dahlbackin teräksinen alahihnapyörä
    - ProMo (Repo) pakosarja keraamisella zircotec pinnoitteella
    - 3b kevennetty vauhtipyörä (8,4kg)
    - AMW alumiini öljynerotin/keräin
    - Wagner imusarja
    - Wagner välijäähy
    - 3 x Bosch 044 bensapumput
    - Bosch 1200cc ev14 suuttimet
    - Tial 44mm hukkaportti
    - 4,5" downpipe + 3,5" loppuputki sivu ulostulolla
    - Tial Q 50mm dumppi
    - Tatech Pro32 moottorinohjaus

    Alusta, jarrut ja muut:
    - Sachs race Monster "707" asetelma 4-lapaisella jousitetulla sintteri levyllä
    - RS4 modattu torsen 4:1 suhteella
    - Eibach -30mm madaltavat jouset
    - Whiteline takakallistuksen vakaaja
    - Etujarrut Porche 996 turbo monoblock Brembo 320mm x 32mm, Fedoro ds2500 palat (frp3050h)
    - Takajarrut TRW:n yksimäntä satulat, Textarin palat, Zimmermanin levyt 300mmx22mm
    - Oz UltraLeggera 17” vanteet
    - Vems laakakaista lambda ja pakolämpö mittari
    - Autometerin ahto- ja bensanpaine mittarit


    Click image for larger version  Name:	Kone.jpg Views:	2 Size:	219,1 Kt ID:	1654265

    --------------------------------------------------------------------------------------
    Vanha v.2013 setuppi, josta liitteenä oleva dynolappu

    - KKK27/26 #6 pesällä, kompressori 3070g ~53mm, turbiini ~55mm ***MYYTY***
    - Imunokkana katkaistu Aby-pakonokka
    - Pakonokka 7A
    - Säädettävä nokkaketju- ja hihnapyörä
    - 630cc Dekat ***MYYTY***
    - RS2 aito pakosarja ***MYYTY***
    - 3,5" koko putkisto, race katti, Simons vaimennin, sivu ulostulolla
    - 044 viinapumppu
    - Wagner imusarja ja välijäähy
    - E85
    - Motronic, Porkkiksen softa


    Stroukki rojektia varten nurkista löytyy jo valmiina:

    - 2.5tdi Aatun lohko ja kampiakseli
    - Abyn ehjä sylinterinkansi
    Attached Files
    Viimeksi muokannut SamSam; 8.8.2021, 17:02. Perustelu: päivitetty tietoja

    #2
    Vanteet valkoseks ja sumuvalo paikalleen niin sehän on siinä :)

    Comment


      #3
      Talvivanteet on jo valkoiset ja sumarikin on kiinnitetty... Ajattelin hipo juttuna, wundernbaumia niin sit se on kyllä siinä :)

      Comment


        #4
        Kivan näkönen tehokäyrä ku 3000->4000 tulee 200hv+ tehuja.
        Maukas lista on muutenkin, oikein maukas.

        Comment


          #5
          No niin, rojekti nytkähti vauhdilla liikkeelle ja lähti samalla vähän jopo keulimaan, mitä olisi ollut alkuperäinen maltillisempi suunnitelma. Nyt tuli ostettua kokonainen mosa, jolla ajettu vain 50km säätöajoa, kun ”halvalla” sain, kävi vähän niinkuin Sulo Vílenillä :)
          Aika näyttää menikö päätös ihan munilleen…

          Ei tullut siis vielä 236mm lohkoa ja nykyinen aby-kone jää varaosiksi pahan päivän varalle, mikä ei ole ollenkaan huono juttu. Alla olevalla kokoonpanon pohjalta lähdetään viemään hommaa eteenpäin.
          Palikat on suunnitellut kisatiimi XTRARACING Endurance kisapeliin ja n. 600hv tehoille, joten passaa myös meikäläiselle oikein hyvin.

          Tässä juutuupi pätkää heidän kilpuristaan vanhalla koneella:
          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=zIgejzIDbng"]http://www.youtube.com/watch?v=zIgejzIDbng[/ame]


          Pääspeksit koneesta:

          Wiseco Forged pistons 82mm
          K1 Forged H-beam connecting rods
          Balanced to within 0.5 gram
          ACL Racing bearings
          ARP Heavy Duty main studs
          ARP Heavy Duty head studs
          Dahlback Racing steel crank shaft gear
          Ported 7A head
          Supertech Oversizes Intake and Exhaust valves
          CatCams Camshafts
          CatCams Titanium Retainers
          CatCams Gold dual valve springs
          CatCams solid lifters
          CatCams adjustable pulley
          Denso Iridium spark plugs
          Oil Catch tank with return to the sump, Earls fittings
          ProMo exhaust manifold, Zircotec coated
          Tial 44mm Wastegate

          Comment


          • #6
            mitäs tuolle mustalla S2:lle käy?

            Comment


              #7
              Tuota mustaa coupeahan tässä rakennetaan. Minkä kokoinen downpipe on ja onko Jaymzin käsialaa? Entä kestääkö tuo Saschin kytkytin uuden koneen vääntöjä?

              Comment


              • #8
                Juu downpipe on samaa kokoa. Ahdasta on!

                Comment


                • #9
                  Jahas, minä tulkitsin että mosa ois ollu koko autovärkki mutta jos kerran pelkkä kone niin saa jatkaa :)

                  Comment


                    #10
                    Jaahas, putkentekijä se ennättikin vastata nopeammin :)
                    Nykyinen kytkytin on yhtään luistamatta ottanut vastaan nämä nykyisetkin tehot, joten siihen ajattelin päivitystä vain sintterilevyn osalta. Toki nyt vaihtuu asetelmakin, kun tulee kaksoismassan tilalle tuo 3b vauhtipallo.

                    Comment


                      #11
                      Jouset on aivan liian löysät rata-ajoon. Mites iskarit?

                      Comment


                        #12
                        Painoa vaan pois, itellä vastaavassa ilman kuskia kaatopaikan vaa'alla 1370kg. Orggis etupenkit paino julmetusti, eikä nuo etuovien ämyritkään ihan kevyitä ole? Vaikuttaa ajettavuuteen erittäin positiivisesti kun saa painoa pois, eikä tarvii tehoakaan niin paljon:)

                        Comment


                          #13
                          En edes muista mitkä vieterit ovat, mutta aika "mikro-auto" tyyppinen ajettava tuo on, menee sinne minne rattia kääntää, ainakin näin harrastelija pohjalta katsottuna. Muutenkaan en ole ajatustakaan vielä ehtinyt heittää alustan puolelle mutta kyllähän sitäkin pitää alkaa suunnittelemaan. Ehdotuksia?

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja pq Näytä viesti
                            Painoa vaan pois, itellä vastaavassa ilman kuskia kaatopaikan vaa'alla 1370kg. Orggis etupenkit paino julmetusti, eikä nuo etuovien ämyritkään ihan kevyitä ole? Vaikuttaa ajettavuuteen erittäin positiivisesti kun saa painoa pois, eikä tarvii tehoakaan niin paljon:)
                            Juu mielessäni on ajatus siitä, että subi, vahvarit yms. saa ainakin lähteä, ihan senkin takia, ettei kabiinissa enää kuule tuon putkiston takia yhtään mitään :)
                            Oliko sulla tankissa minkä verran tavaraa? Muistaakseni otteessa on merkitty painoksi 1480kg?

                            Comment


                              #15
                              Otteessa on kuivapaino Ilman nesteitä. Mullakin lukee otteessa että 1560kg, mutta vaa'alla näytti kuskin kanssa 1700kg.

                              Comment


                                #16
                                En muista tarkkaan paljonko oli ainetta, ehkä puoli tankkia. Autosta olen poistanut ilmastoinnin kompuran ja kennon, sekä vaihtanut etupenkit kuppeihin ja takapenkin poistanut. Muistaakseni otteessa mulla yli 1500kg painoksi merkattu... Vielä pitäis hävittää kaikki äänentoisto.

                                Comment


                                  #17
                                  Kadulla, miedoilla sivuttaiskiihtyvyyksillä on varmaan ihan ok, mutta radalla tilanne muuttuu kun mennään oikeasti limiitillä.

                                  Omien tutkimusteni perusteella KW variante 3 on kustannustehokkain tapa saada korkeus- ja kahteen suuntaan toimiva jäykkyyssäätö alustaan. Edes itse tekemällä ei saa halvemmalla, tuli laskettua. Lisäbonuksena erijäykkyisiä kynäjousia voi ostaa melkein jokaisesta ralliputkasta suht edulliseen hintaan, sitten kun alkaa tuntua siltä että pitäisi jäykistää lisää.

                                  Pyöräntuennan geometrian muuttamista suosittelen lämpimästi, kuten myös takaperään torsenin asennusta + keskitorsenin modaamista tiukemmaksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oma entinen 3b-koneinen coupe painoi kaatopaikan vaa'alla ilman kuskia tasan 1500kg. perus soittimet ja muutenkin vakio varustuksiltaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oma exäni (s2 3B) painoi 2004 tekun katsastuspaikan vaa'alla:

                                      - S2 coupe talvirenkailla (orkkisvanteet) ja lähes 100 kiloisella kuskilla ilman vararengasta, tankki yli puolen, ilmastointi ja kattoluukku.

                                      Etuakseli (935)
                                      Vasen 485, oikea 450
                                      Taka-akseli (625)
                                      Vasen 305, oikea 320

                                      Kokopaino 1560

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllähän tuo etuakselin painokin (suhteessa taka-akseliin) jo kertoo, että ajettavuutta/hauskuutta lisää paljon tuo em.mainittu Torsen modi. On se vaan pakko tehdä jossain vaiheessa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onkohan tuota painojakauma asiaa jotenkin otettu huomioon keskitorsenin kierukkahampaisten rattaiden nousussa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei, se on symmetrinen. Muutenkaan Torsen ei toimi niin, että se voisi ottaa tuollaista asiaa huomioon.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tänä vuonna Joulupukki tuli etuajassa ja tarvitsi Kiitolinjaa apuna. Toi ainoastaan yhden kovan ja painavan paketin. Tästä se nakerrus alkaa...
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onnittelut uuden moottorin johdosta :)

                                                Meinasitko aukoa ennen vaihtamista?

                                                Alustahommista tuli mieleen vielä sellainen asia ettei kannata unohtaa Rally Race-firmaa. Eikös he tehneet Tepollekkin alustan rapsakkaan? http://www.rallyracefin.fi/

                                                http://auto.kuvat.fi/kuvat/AutoAlusta/Audi/
                                                Viimeksi muokannut Jaymz; 11.12.2013, 08:58.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kiitos kiitos!
                                                  Siinä olisi sullekin jossain vaiheessa työmaata uuden dp:n osalta ;)
                                                  Samaa tuossa mietin itsekin, että olisiko aukominen vaivan arvoista, sillähän on jo ajettu 50km säätöajoa. Kasauksen oli tehnyt kuitenkin motorsportti kisatiimi. No, ainakin nokkien kanssa saa puljata, kun ovat Catin toiseksi rajuimmat nenät.

                                                  Päätin kuitenkin, että sen verran kurkistelen koneen sisälle mitä hyvälaatuisella endoskoopilla näkee. Saanpa varmuuden, onko sylinterit, männät, venttiililautaset 50km ajon näköiset vai 500tkm...
                                                  Viimeksi muokannut SamSam; 11.12.2013, 20:04. Perustelu: lisätty viim. lause

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mitkäs nokat ne siis on? Toisiksi rajuimmat mekaanisen profiilin? Huh.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      haluutko Sami kokeilla Tepon isommalla KT:lla näin heti alkuun? Syöttää maltilliset 800hp..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                        Mitkäs nokat ne siis on? Toisiksi rajuimmat mekaanisen profiilin? Huh.
                                                        Tuossa on pakettiin kuuluvien nokkien speksit ja niinkuin mainitsin, täytyy miettiä lopuksi toimiva nokka/ahdin kombinaatio.

                                                        MarcusS: Älähän hätäile... :)
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tänä vuonna Joulupukki tuli etuajassa ja tarvitsi Kiitolinjaa apuna. Toi ainoastaan yhden kovan ja painavan paketin. Tästä se nakerrus alkaa...
                                                          Sulla on vähän erilainen joulupata ;)

                                                          Tuleeko vanha pata myyntiin vai jääkö varalle?

                                                          Edit: ääh, tuollahan se lukeekin jo.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse saattaisin uuden moottorin nokkien kanssa jättää nykyisen tekniikan ihan "katsastuskäyttöön" ;D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X