Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8-90 DTM henkeä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V8-90 DTM henkeä

    Kummallista mutta totta niin koppa on aina viehättänyt, ja ne Youtube videot kun isopadat oli ylivoimaisia 80-90 luvun taitteessa...

    Löysin naapurikylästä muutama vuosi sitten manualivaihteisin, valkoisen aihion. Tämän jälkeen auto on maalattu uudestaan (Porvoon autoklinikka ofcourse). Sisustaa on päivitelty huolella ja jarrut vaihdettiin S8 mallisiin. Niin ja alusta vaihdettiin korkeus säädettävään.

    Kohta auto olisi valmis kilpiin vakio tekniikalla (huima 3,6 V8 :))

    Ajatuksena on istuttaa huomattavasti tehokkaampi, uudenaikaisempi ahdettu Audi pata. Samalla todennäköisesti etu veto katoaa..

    Resepti:

    Audi V8 -90
    Koppa alkuperäinen, ylimaalattu 2012
    Sisusta "tyhjennetty"/maalattu
    Kaaret
    S8 Jarrut edessä
    Recaro istuin (toinen tulossa)
    Sabelt 6-piste vyöt
    Nukattu kojetaulu
    Hiilikuitu keskikonsoli tärkeimmillä ominaisuuksilla only
    Hiilikuitu oviverhoukset
    UR-Quattro Sport ratti (siirretty 18cm taaksepäin)
    Coiloverit
    Rotiform SJC 3-osaiset vanteet, 8,5+9,5x18".
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Rocco; 25.12.2013, 19:54.

    #2
    Katsos vaan, eikös tämä ole se viron tuonti? Karsituilla varusteilla tullut tehtaalta, ilman automaatti-ilmastointia ja ihan perus kangaspenkeillä alkujaan? Näitä manuaalikaseja on kyllä tarpeeksi Suomessa tehtäväksi ja laitettavaksi tälläiseen käyttöön. Mitä sitä suotta alkuperäisenä säilömään näinkin paljon valmistettua Audia :>

    Ei vaan, hyvältä näyttää ja kuullostaa toimivalta reseptiltä. Lisää kuvia toteutuksesta :)

    Comment


    • #3
      Jep, juuri se! Mistäs tiesit? Edellisellä omistajalla oli samantapaiset aikeet myös mutta toteutus ei ehtinyt alkaa. Tässä oli makeet siniset plyyssipenkit ja kaikki :) Mittarissa 150tkm Heh :)

      Laitan lisää laadukkaampia kuvia kun auto on kasassa (teknikka päivitys sit erikseen)
      Viimeksi muokannut Rocco; 28.11.2013, 00:47.

      Comment


        #4
        Me likey!

        Tsemppiä projektiin, tätä tuun seuraamaan mielenkiinnolla :)

        Comment


          #5
          Miten olisi koneeksi tämä? http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=130010
          Säilyisi täysmoottorin äänet.

          Comment


            #6
            Jonkun verran tullut seurattua Suomen lötkökantaa nettiauton ja erinäisten kanavien kautta. Onko autossa vielä alkuperäinen laatikko paikoillaan? Mites tuo alusta, onko V8:n oma vai C4:een tarkoitettu?

            Comment


            • #7
              Tuo yllä mainittu kone jäisi kyllä sellasenaan vajaa tehoiseksi eikä hevosvoimat/hinta natsaa mitenkään. RS6TT koneen saa apulaitteineen n.5000€ ja sen potentiaali suhteessa euroihin on todella hyvä.

              Autossa on toistaiseksi alkuperäinen manuali aski. En oikein tiedä vielä minkä tyrkkäisi RS6 padan jatkeeksi. S6 manuali ehkä..?

              Comment


                #8
                Jos oma loota on 01E, ei sitä lie syytä vaihtaa vasiten.

                Mistä löysit taakse säädettävät tolpat? Mikä rengastus sulla tuossa on alla?

                Comment


                • #9
                  Meinaatko että ko aski menisi C5 RS6 moottorin jatkeeksi, ja saakohan sen kestämään? Mistä tiedän onko mallia 01E?

                  Slamitin kautta tilasin coiloverit FK:lta. Kesti n.4-5kk ja vakiot piti lähettää ensin sinne.

                  Rengastus tällä hetkellä 225/40-18 ympäriinsä.

                  Comment


                    #10
                    Osanumerosta. Jos olisi 4.2 jatkona, olisi varmasti 01E, mutta 3,6 perässä voi olla 016. Ensi mainitun ainakin luulisi istuvan myös tuoreemman kasin perään, mutten tietenkään uskalla luvata, kun en ole kokeillut. Keston kanssa ei pitäisi 01E:n kohdalla olla murheita. 016 on ilmeisesti vähemmän sitkeä, muttei kai ihan susi sekään..

                    Comment


                      #11
                      Laatikko alkujaan ollut sama mitä minulla tuossa manuaalissa.

                      Comment


                        #12
                        On 01E:tä naitettu RS6 koneen kanssa, mutta siihen on tehty adapterilaippa väliin.

                        http://www.rs6.com/showthread.php/21330

                        Comment


                          #13
                          Jej, hyvältä näyttää! Tätä pitää tulla ihmettelemään paikan päälle, ainakin viimeistään ratapäiville :)
                          Kyllähän tuolla vakiokoneellakin varmaan alkuun pääsee radalla jos muuten alusta ja jarrut kunnossa, mutta RS6:n sydän olis kyllä brutaali valinta!

                          Comment


                            #14
                            Jos auton suorituskykyä on tarkoitus kehittää mutkarata-ajoa silmälläpitäen, konehuone on kyllä oikea paikka aloittaa rakentelu. Mutta ei se runkoaisojen väliin jäävä alue. DTM-auton iskareiden yläpäät kannattaa opiskella ja kopioida. Toki camber-säätö kannattaa tehdä yläpäähän, DTM-autossa se tapahtui käsittääkseni tukivarresta.

                            Suorituskykymielessä en näe pointtia poistaa autosta etuvetoa, varsinkin jos tarkoituksena on asentaa tehokas moottori. Toki jos kuminpoltto on auton pääasiallnen käyttötarkoitus, niin ehkä sitten.

                            Comment


                              #15
                              Tälläisiä projekteja on kyllä ilo seurata. Väri ja vanteet kyllä loistava valinta. Ei kyllä reseptissä muutenkaan mitään moitittavaa! Tsemppiä projektiin

                              Comment


                              • #16
                                Lisää tämmösiä! =D Ite sitä mieltä, että nelivetona ja tuohon valkoseen vaan audisportin grafiikat päälle ja vähän voimakonetta nokalle ni avot ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Ei ole aikomus tehdä maailman ennätyksiä radalla. Enemmän saan kiksejä siitä että tehoa on riittävästi tai liikaa yhdistettynä makeeseen ulkonäköön. Jos olisin kierros aikoja hakemassa niin rakentaisin aivan eri tavalla, ja varmaan eri aihio olisi myös lähtökohtana.

                                  Comment


                                  • #18
                                    4.2 32v tai 40v vapari keulalle ja yhteys tuohon heppuun. Se olisi hyvin mielenkiintoista. Itse kyselin mun 4.2 AHC:hen ratkaisua niin vastasi huimasti kaikkea, mutta tässä jotakin.

                                    Nyt liikutaan alueella joka on kahdesta syystä lähellä sydäntäni. Ahtimet ja Audin V8.

                                    Itse toin 10v sitten vanhan V8; in Saksasta ja sen jälkeen tuotiin 4.2 manuaali S6 farmari. Oli kiva työntää autobahn;lla. Siitä lähien on ollut mielessä joskus laittaa Udin kasiin ruuviahdin. Koska se olisi järkevin sijoitelultaan ja ei tuottaisi konehuoneen täydeltä kuumaa ilmaa nii kuin esim turbot tekisi.

                                    Minulla on valmis konsepti miten sen toteuttaisin, tosin heti ensimmäisenä pitää tunnustaa et halvin systeemi se ei olisi mut ehdottomasti siistein, teknisin, ilman viivettä ja painekartta on vain vaakaviiva johon ei muut ahtimet ( keskipako/ turbo) pysty.

                                    Laittaisin 2.1l (500-700)/ 2.8l (600-800hv) tai 3.4l (800-1000hv) kaksoisruuvin kansien väliin ylösalaisin, vesivälijäähdyttinen ahtimen päälle ja siitä kanavat kansiin ahtimen sivuilta. Homma vaatii paljon koneitamista ja sovittamista mutta kuten savolaiset sanoo "- hyvin suunniteltu on aloittamista vaille valmis" ;)

                                    Millä meinasit ohjata? Meil olis yks ehkä Suomen viisaimmista Megan tekijöistä..
                                    Custom Creations Oy juhani at ceecee.fi

                                    Comment


                                    • #19
                                      Katsastus läpäisty. Talvirenkaat alla, jääratoja odotellessa :)
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut Rocco; 25.12.2013, 22:34.

                                      Comment


                                        #20
                                        Makuasioita, mutta toi on jotenkin liian valkoinen :) Oven alalistat näyttävät mustalta raidalta, kun muuten on tuota mustaa niin vähän.

                                        Mut asiaan, mitkä coiloverit tossa on? Ratti on just hyvä käteen ja sopivan kokoinen; ruumisautossa on samanlainen vieläkin paikoillaan :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Todella kliini ja tyylikäs. Tuleeko tähän vielä teippejä päälle?

                                          Comment


                                            #22
                                            Wow, aikaista härskin näköinen peli. Mitä tämmönen painaa vakiokuosissa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kasia en ole vaa'alla punninnut mutta 1710kg oli manuaali ja 1810kg automaatti, varmasti vähän vaikuttaa onko webastoja (2 akkua) cd-vaihtajaa,puhelinta yms. Mutta jos sanoo että 1800kg kuskin kanssa niin ei varmasti ole kaukana :)

                                              Comment


                                                #24
                                                2012 botniaringillä käytin tuon -94 kasin vaa'an päällä. 1836kg oli tankki täynnä + vararengas + orggistyökalut kontissa. Painojakauma oli eteen 60.2% ja taakse 39.8%. Ristikkäisten kulmien välinen painopiste keskellä autoa. Näin siis punnitsijan suusta kuullen.

                                                Ei näemmä paljoa heitä stinin luvuista nuo mitatut.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tämä punnittiin 1/2 tankillisella ilman kuskia 1560kg. Ei siis mikään keijukainen näinkään.. Tuo painosuhde on mielenkiintoinen takavetomodia silmänpitäen. Kierrosaikoja tällä ei tosiaan haeta :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ai että tämä on komea. Nyt kun saat vielä konehuoneeseen oikeaa täytettä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Paljon on muuten ET:t noissa Rotiformeissa?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Rotiskat tilasin taannoin siten että ovat yleiskäyttö VAG vanteet. Isolla keskireijällä ja ET:llä. Menee siis VI koppaseen Golffiin ja vaikka 25 vuotta vanhaan Audiin spacereilla ja sovitteilla :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vielä oli 2kpl V8 3,6 manuaalia saksanmaalla myynnissä. Nämä kuvat aiheuttavat omistamisen halua ;)
                                                          Toki pikkaisen nostaisin ylöspäin..

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tämä on hieno, retrot DTM-pakoputket kyllä pitäis olla, muuten täydellinen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X