no kerro nyt mitä lukemia se sylki pihalle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lady Q projekti
Collapse
X
-
Kiitän aplodeista :) Auditsu toimii edelleen loistavasti ja lähden sillä tänäänkin hiukan kruisailemaan kylille. Auto siis myynnissä ja tuossapa linkki: http://www.nettiauto.com/audi/a4/6560788
Comment
-
Hieno, sopivan siisti, ei ylilyöty. Kelpais mullekin. Oikeastaan älyttömän kliini ja ilmeisen tehokas kokonaisuus. Hienoa!
Comment
-
Täytyy nostaa kyllä hattua tämän edistymisestä/valmistumisesta. Mutta...
Onko auto tehty pelkästään myyntiä varten ja kenelle tämä on rakennettu? (ostajakunta)
Onko myös mahdollisesti oletettu, että kaikki tähän laitettu raha + työtunnit tullaan saamaan tästä pois?
Yhtään väheksymättä kaikkea tuohon "laitteeseen" nähtyä vaivaa, on kyllä todettava, että on kohtalaisen kallis verrattaen muuhun valtakunnan tarjotaan. Ei kai autoja kannata harrastaa olettaen, että sillä voi tehdä voittoa?
Tähän voisi nyt varmasti ne kaikki vastalauseet esittää, mutta turhaa kai näin järjettömistä asioista on edes väitellä. Toinen laittaa rahansa postimerkkeihin jne...
Edit: Ei tarvitse julkista kustannusluetteloa autoon sulaneista rahoista. Kaikki harrastajat osaavat laskea tähän menneen rahan määrän.
Comment
-
Tekniikasta, ulkokuoresta ja työn laadusta suhteessa projektin etenemiseen täytyy antaa peukkua, mutta tuo pappamallin sisusta pistää silmään. Jakkaroiden ja ratin vaihto olisi kuitenkin niin pieni homma, kun muuhun työmäärään vertaa.
Kaikkeen ei tietysti näin kokonaisvaltaisessa projektissa aika ja into riitä, mutta ehkä sen olisi jostain muualta voinut tinkiä?
Comment
-
Jos pelkästään myyntiä ajatellaan, niin saattais myyntiaika lyhentyä merkittävästi orkkiskontilla ja S-line puskureilla. Toki omistaja on halunnut autosta juuri tuollaisen, mutta mulla on pieni kutina, että se karkoittaa aika monta ostajaehdokasta... Toinen mikä sylettää noissa nettiauton ilmoituksissa on se, että miksei niitä kilsoja voi laittaa sinne ilmoitukseen. Tuosta tulee heti semmonen fiilis, että jaaha, ihan helvetisti ajettu, en jaksa soittaa.
Comment
-
Ikuisena realistina pidän tuunatun ja / tai omaan makuun viritetyn auton myyntiä erittäin vaikeana. On äärimmäisen harvinaista, että tuunaus sattuu juuri jonkun toisen makuun. Aihioksi tuollaista ei kukaan osta ja perus käyttöautoa hakevat kiertävät kaikki laitetut vehkeet joka tapauksessa kaukaa. Väitän, ja tämä perustuu omaan oletukseeni, että 80% tätäkin foorumia lukevista ostaisivat tuolla hintaa mielummin jo B7:n tai vähintään OEM S-Line B6:n tai ehkä jopa etuvetoisen B8:n jos nelonen on haussa.
Tähän on nähty selvästi paljon vaivaa ja työtunteja. On hieno saavutus, että auto on ajossa ja toimii, sekä ilmeisesti miellyttää omistajaa, mutta ainakin minulle tästä jää väkisin keskeneräinen vaikutelma. Välijäähyn putket, jarrut ja sisusta nyt ensimmäisenä nousee mieleen. Vanteet ja maalaus ovat makuasioita, ja niistä on paha kiistellä.
Comment
-
Tekijälle täytyy kyllä nostaa hattua valtavasta urakasta. Mutta...myyntiä ajatellen ehkä olisi ollut järkevämpää sijoittaa muutamia satasia Recaron sportti-istuimiin ja miksi ei koko sisustaan. Niitä ei toki ihan joka nurkalla ole tarjolla, mutta ajan kanssa varmasti löytyy. Toinen juttu on sitten ulkopuoli, joka saattaa osan potentiaalisista ostajista pitää loitolla. Myynnin kannalta mahdollisimman pitkälle OEM tyyliset ratkaisut ovat parhaimpia. Mutta nämä nyt on orkkissivulistapussihousumiehen ajatuksia. Tuo pyyntihinta on aika kova siitä huolimatta, että moottoriin on panostettu aikalailla, sillä se mielestäni on ainoa syy, jonka perusteella pyyntihintaa voisi pitää muita samanikäisiä ja samanmallisia korkeampana. Ulko- ja sisäpuoli ovat omistajansa näkemyksiä, eivätkä ostajat välttämättä ole samaa mieltä ja niin ollen eivät halua niistä maksaa.
Comment
-
Täytyy pitää realiteetit mielessä, kun käytettyä autoa ostaa. Se mallimerkintä ja teho, joka on rekisteriotteessa, niin maks. sen mukaan tulee vakuutusyhtiöltä korvaukset. Tuon ikäinen auto menee lunastukseen kevyestä pususta, joten itselle on lunastettava, jos haluaa edes jotakin rahaa osista saada. Turha on selittää, kun Kia tulee kulmaan, vaikka itse olisi syytön, niin auto menee lunariin heti.
Tämä nyt ei projektiin enää liity, mutta tuli kirjoitettua, sori.
Comment
-
Neljä puoli kuukautta meni kun aloitin auton laiton ja sain sen uudelleen kasaan, tosin kone hajosi.... Kuusi ja puoli kuukautta kun tein uuden moottorin.
Peukutan ihan ketä vaan kuka tekee saman projektin maalausta lukuunottamatta aikalailla itsekseen ja hoitaa siinä sivussa työnsä yli 10 tuntia päivään, kolme ihanaa lasta, lenkittää koiran ym. ym.... Ihan saa minun puolesta vapaasti arvostella ja lisäillä projektilistaan mitä huvittaa. Autonhan voi hakea nyt alennettuun hintaan tuosta pihasta omaansa ja jatko jalostaa niin kuin haluaa. Niin ihan unohtui ne tehot: Amw ja Porkkis penkitti poloisesta vaivaiset 358.7 hp / 6095 rpm ja 458.8 nm/ 5232 rpm. Tämä siis vakio pakoputkella db:stä taaksepäin, jota en todellakaan ole ehtinyt päivittämään. Ensi viikolla auto lähtee pakoputken rakentajalle, koska itseäni ei oikein jaksa kiinnostaa tehdä tuolle enää mitään. Käydään sitten uudemman kerran kokeilemassa päästäänkö sen tavoitteen yli. Jarrut jäi päivittämättä vielä, koska tehoista ei ollut vielä tietoa edes suunnilleen. Nuo ei mitään ilmaisia vehkeitä ole mitä voi vaan halutessaan ruimia paikoilleen. Mikään pakko minun ei ole autoa myydä. Harmittaahan tuota pihassa seisottaa, kun en ehdi sillä ajamaan juuri ollenkaan. Joku joka ihmetteli siis onko auton pyyntihinnassa myös työtuntini, niin ei todella ole edes kaikkia euroja mitä siihen olen laittanut.
Comment
-
edesmennyt pappani opetti et jos työ on tehty hyvin, ni kukaan ei kysy kuinka kauan sen tekemisessä meni, vaan kaikki kysyy et kuka sen teki.
minkä takia oli pakko koittaa tehdä noin nopeella aikataululla? ymmärtäisin et tehdään hirveetä vauhtia jos autoa tehtäis esim. asiakkaalle ja siinä ois rahat kiinni kunnes sen saa valmiiks, mut et jos itelle...
Comment
-
Minusta ei vaan saa tyhjän nyhjääjää, joka tekisi projekteja kovin kauan. Koskee ihan mitä prokkista vaan elämässä. Mieli on malttamaton ja halu nähdä ja saada valmista ihan mieletön. Vihaan ylikaiken kesken olevia asioita, toisilla ei ole mikään hoppu eikä hippa tehdä mitään ja nuo prokkikset yleensä jää mätänemään. Hitaammin tekijöiltä puuttuu yleensä rahat alkujaankin, joten on hankalaa saada valmista.
Maneesi: Tästä eteenpäin autoni käyvät huollossa lampun vaihdotkin. Ompelukoneeseen en ihan hetkeen koske. Ihan riitti tekeminen vaikkakin auton suhteen olisi miljoona ideaa jo mielessä :)Viimeksi muokannut MarikaZ; 2.8.2014, 09:27.
Comment
-
Peukkuu joka tavalla auton toteuttamiseen! Ja tuo cat-backi onki aika V:mäine asentaa ilman minkäänlaista nostinta. Etenkin ulostulo riippuen toki koosta ynms seikoista, kuten puskurin mallista. Musta tää rojekti on aika makee, etenki ku ilmeisesti jonkin sorti teho muijja kyseessä, joka tän rakentanu :D
Comment
-
toisilla ei ole mikään hoppu eikä hippa tehdä mitään ja nuo prokkikset yleensä jää mätänemään. Hitaammin tekijöiltä puuttuu yleensä rahat alkujaankin, joten on hankalaa saada valmista.
Ja valmiitahan nää ei oo koskaan, et sen puolesta kattelen itekin edelleen keskeneräistä projektia.
Comment
Comment