Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lady Q projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei siellä öljyn seassa kovin paljoa metallia saisi noin lyhen käytön jälkeen olla. Eikä varsinkaan laakereista lähtenyttä.

    Minulla on endoskooppi, voisin minäkin tuota mielenkiinnosta tulla joskus vilkaisemaan jos aikataulut osuisi kohdilleen.

    Comment


      Omasta rikkeimestä koneesta ei 3. pytyn tulppa tullut pois. Siitä oli venttiilinlautanen uponnut mäntään ja lyönyt tulpan aivan läjään kiinni kanteen.

      Comment


        Melko varmasti on mäntä pussannut venttiiliä tai jotain ylimääräistä on päässyt palotilaan, alku videossa kuuluva ääni ihan normi nostimista kuuluvaa. Loppu valitettavan tutun kuuloinen ääni siitä kuinka mäntä takoo venttiiliä vasten.

        Comment


        • Aika rajulta ääneltä kuulostaa.

          Ei mielestäni voi olla vain nostajasta johtuvaa tai se mitä minä olen kuullut tyhjistä nostajista ei ainakaan ole ollut tuon sävyistä ääntä vaan ääni on ollut paljon terävämpi ja lyhyempi "rallatus". Lisäksi samalla kun kierrokset laskee kone käy ainakin suuren osan ajasta vähemmällä kuin neljällä pytyllä. Viittaisi edelleen jonkun tai joidenkin pyttyjen vakavampaan vaurioon jo tuossa vaiheessa kun kuuluu muuten vain se venttilikoneiston ylimääräinen kolina. Lopullinen tuho tulee sitten tuon todella rajun äänen saattelemana, kun ainakin yhden venttiilin lautanen pyörii pitkin palotilaa uppoutuen sekä kanteen että mäntään vuoronperään. Siinä omat veikkaukseni saas nähdä miten osuu?

          Voisi melkeimpä sanoa että kaikki silminnähtävät tai sormilla tunnettavat metallihileet on joko koneistuksen jäämiä huonosta puhdistuksesta johtuvia tai oikeasti jonkun osan sorvautumista. Ei niitä lastuja ainakaan terveestä moottorista kuulu "hioutua". Se on selvää että uudesta moottorista löytyy esim. alumiinia ja kuparia ja mitälie muita erikoismetalleja suurempia määriä kuin pitkään ajetuista koneista, mutta kyllä ne on vähän hienompana siellä öljyn seassa ja havaittavissa lähinnä ennemmin laboratoriossa kuin "sorvinlastuina" öljyjä vaihtaessa.

          Konetta käsin pyörittäessä nelosmoottorin tapauksessa pitäisi puristustahdin vaikuttaa kampuran pyörittelyyn neljä kertaa per työkierto eli kaksi kertaa per kampiakselin täysi pyörähdys. Jos tätä ei ole tuntunut alkujaankaan, niin sieltä on puuttunut kolmesta sylinteristä puristukset kokoajan. Tai sitten vain pytystä kaksi ja kolme on puuttunut puristukset, jos on laittanut hanttiin vain ja ainoastaan silloin kun kampuran merkki on ollut tulossa kohdalleen (nokan merkistä välittämättä).
          Viimeksi muokannut okkim; 15.4.2014, 07:47. Perustelu: Viestit yhdistetty.

          Comment


            Kyllä ennen kuin moottoria pyörittelee tuon enempää niin kamera tulpanreijistä sisään. Ja niinkuin ylempänä todettiin, saa uusilla osilla öljyn sekaan tulla sellaista metalli"puuroa", vähän kuin helmiäsmassa maaleissa, todella hienoa pölyä lähinnä mikä jäänyt hoonauksesta sylinteri seiniin.

            Hattu irti niin ei tarvii arvuutella mikä siellä kolisee.

            Comment


            • Ronin kanssa samoilla linjoilla. Tuossa moottorissa ykk on kohta, jossa käsin pyörittäminen on raskas ja ketjunkiristin jämittää, mutta ei nyt kuulosta ongelma siltä. Itse veikkaan nyt jumittunutta nostinta. Lukkosokkien alta katkennutta venttiiliä.
              Paineltiinkos nostimia ennen nokkien laittoa? Tää ei ois eka tapaus, jos vena on katkennu..

              Comment


                Eli onko tuo jumiutumis ongelma vanhoilla nostajilla? Tähän ei kait uusittu kanteen venttiileitä tai nostajia?

                Comment


                • Ei uusittu venoja eikä nostimia kun itseäni viisaammat olivat sitä mieltä ettei niitä tarvitse vaihtaa. Käydään nyt ladyn kanssa acs pyörähtämässä ja sen jälkeen puran moottorin ja ihmettelen mitä tapahtui. Öljyn seassa on juuri tuota hienon hienoa valoa vasten nähtävää kimallusta.
                  Hyvä puoli tässä on se, että hajosi juuri tässä vaiheessa eikä esim. penkkiin tai metrin varttimailin viivan ylityksen jälkeen. Tosin mahdollista ja todennäköistä on, että poikii uudemman kerran. Laitan sitten kuvia ja kertomusta mitä sisuksista löytyy.
                  V-käyrä on niin korkealla, että itseasiassa enemmänkin naurattaa. Nyt kun tuon on kerran purkanut ja kasannut, niin uusinta painimatsiin ei tarvita aikaa kuin päivä koneen pois nostoon ja purkamiseen. Osien saatavuudesta riippuen ei pitäisi mennä kuin max. kaksi- kolme viikkoa uusinta yritykseen :)

                  Nyt autoon on käytetty 4.5 kuukautta, joka äkkiseltään laskettuna maalauksineen, koneistuksineen, osien haku ja etsiminen, sisustan teko kaikki muut muutokset tekee kaikkineen on noin 300 työtuntia. Euroja en viitsi edes ääneen sanoa.

                  Tänään loppu auton kiillotusta ja korasarja paikoilleen.

                  Kiitän ja kumarran arvokkaista neuvoista ja ohjeista :)

                  Okkim, jos ehdit tänään tai huomenna pyörähtämään illalla, niin tietty voisi vilkaista nuo kolme pyttyä onko siellä ollut ongelmia?

                  Comment


                  • Vanhat nostimet, jossa öljyt sisällä. Ne muuttuu jostain syystä kivikovaks eikä liiku milliäkään. Käynnistys kylmillä öljyillä ja kova paineisku katkasee venan lukkosokkien alta.

                    Comment


                      Minkä toimenpiteen jälkeen ne muuttuu kivikoviksi?

                      Biturboissa niiden kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa vaikka ovat olleet irti ja laitettu takaisin, tai vaihdettu toisiin käytettyihin.

                      Marika, mun endoskooppi ei ole kotona, ja en pelkästään sitä varten jaksaisi ajaa tallille hakemaan sitä. Jos tulee muuta asiaa sinne, niin otan mukaan, ja ihmetellään sitten että onko vielä tarvetta.

                      Comment


                        Tehtaan ohje on, että ei saa käynnistää puoleen tuntiin nokkien asennuksen jälkeen. Liittynee asiaan.

                        Tulpan liikkumattomuus kertoo kyllä täystuhosta siinä pytyssä. Imusarja lähtee alle vartissa, joten sieltä pääsisi kurkkaamaan.

                        Comment


                        • Minä niiden nostimien sielunelämää tiiä, mutta yhden oman moottorin aikoinaan tuolla tavalla tuhonneena ja kaks samasta syystä tuotu mulle korjattavaks.
                          Nää tuhon aiheuttaneet nostimet ei liikkunu kumpaankaan suuntaan edes ruuvipenkissä.
                          Imusatsi pois ja kurkistaa montako lautasta puuttuu :D

                          Comment


                            Tuo tulppa ei tähän päivään mennessä ole irronnut kannesta. Eikä muuten konetta pystynyt kampuran päästä kääntämään ympäri kun lautanen oli päin kantta.

                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=320

                            Comment


                              Joo olen nuo nostimet tehnyt aina pehmeiksi rempoissa eli kopauttanut sen keskiosan irti ja painanut sylinterin tyhjäksi. Nostimeen sitten vähän siemenöljyä ja keskiosa takaisin, sen jälkeen liikkuu kivasti. Kerran kun kannen olen telonut ekassa startissa, olivat menneet siis koviksi.

                              Comment


                              • Viimeinkin valmis :) Pieniä huoltotoimia vaatii tämän reissun jälkeen, mutta onneksi vaan pieniä. Peräkontin jos jaksan joskus tehdä lopulliseen muotoon, mutta nyt se saa odotella hetken pienen.
                                Attached Files

                                Comment


                                • "Pieniä huoltotoimia"? Eli onko syy selvinnyt, vai tarkoititko ulkoisesti? Itse en noista kaksivärisistä juuri välitä, mutta tuo tummempi sävy on kyllä hieno ;)

                                  Comment


                                  • Vähän tulee ristiriitainen tunne kuvista. Tumma väri todella hieno, mutta auton perä ei miellytä yhtään, nuo takavalot nostavat vatsan sisällön kurkkuun.

                                    Comment


                                      Äkkiseltään näyttää, että konepelti on ihan ok. Kokonaan erivärinen katto on siinä rajoilla noita värejä käytettäessä ja sitten toi kontti. Se ei vaan enää pelaa tuossa setissä. Saattais olla parempi vaikka pelkästään tummana (ja alkuperäisenä).

                                      Comment


                                      • Ugemi: Ulkoisesti ei niinkään enää tehtävää, mutta moottori tulee uusi. Ensi viikonloppuna nostan tuon pois ja laitan uuden tilalle toivon mukaan paremmalla onnella. Dona kävi ja irrotti nelosen tulpan reiästä näkyy männässä iloisesti reikä ja tulpan pää poikki. Nyt vaan toivon, että sylinterien seinät olisi säästyneet vaikkakin tiedän ettei näin ole. Dona tekee uuden moottorin häneltä löytyvillä osilla ja tuosta käytetään kaikki mitä voi. Männät kolmesta pytystä, kanget, jakopään osat ja öljypumppu ainakin. Syy tuohon tuhoon selviää samalla. Ajoitus on kuitenkin kohdillaan, niin ei montaa syytä enää tilanteen syntyyn olekaan.

                                        Takalamput tulee olemaan tuossa, niin kauan kun ne toimii. Jostain syystä dectanen ledivalot vilkkuu iloisesti ihan oman mielen mukaan. Seuraavat tulee olemaan normilamppuiset, mutta ulkoisesti vielä oksettavammat :D

                                        Comment


                                          Tummat takavalot please, koska ovat tuon tumman värin puolella.

                                          Comment


                                            Samaa mietin ite kans, et tummat takavalot vois tähän sopia huomattavasti paremmin. Harmittava juttu ton koneen kanssa. :( Johtuko se siis noista nostajista?

                                            Comment


                                            • Itsellehän näitä tietysti rakennetaan, ja innosta ja panostuksesta on pakko antaa propsit, mutta lopputulos on juuri niin kauhea kuin odotinkin. Keula vielä menee, mutta perä ei mitenkään. Isommat putkenpäät ja uudet valot voisivat hieman pelastaa tilannetta? Tusinatuninkivanteet "kruunaa" kokonaisuuden.

                                              Toivottavasti kone tulee kuntoon ja saat tämän ajoon, koska tunteja on selvästi käytetty paljon.

                                              Comment


                                              • Pakoputkisto on vielä orkkis. Ihan kaikkeen en tällä aikataululla pystynyt. Projektiin on palanut rahaa kymppitonni + auto ja edelleen menee uuden koneen muodossa. Ihan mielenkiinnosta voisin ottaa vastaan vanne ehdotuksia, kun näkemystä löytyy. Linkkiä jakoon :)

                                                Comment


                                                • Nopean pällistelyn jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että nelos pytyn tuhon aiheutti nostin vika. Ei lähdetty kireän aikataulun vuoks irrotteleen nokkia, josta olis syy selvinny. Valitettava tapaus kyllä :(
                                                  Mutta tää on sitä motorsporttia...

                                                  Comment


                                                    Tuo ruskea väri oli kyllä hieno, kun messuilla sitä pääsi pällistelemään tiukalla keinovalolla tai ilman. Hyvin elävä väri.

                                                    Comment


                                                      Luulisi että venttiili lyö samantien mäntään jos nostin on "kiinteä". Vai onko nostin jäänyt kanteen jumiin ja vena alas?

                                                      Comment


                                                        Tulee vähän myöhässä mieleen mutta tuossahan olisi ollut sitten viittä vaille vi*un hieno projekti vaihtaa messuilla tuohon uusi kone yleisön edessä :)

                                                        Comment


                                                          On kyllä niin ysäriä tämä rojekti. Ei puutu oikeastaan kuin goatse-puskuri tuosta nokalta. Harmi homma tuon moottorin kanssa, ei muuta kun seuraava kone uudella innolla nippuun!

                                                          Comment


                                                          • Tuo ruskea väri oli kyllä hieno, kun messuilla sitä pääsi pällistelemään tiukalla keinovalolla tai ilman. Hyvin elävä väri.
                                                            kyllä, juuri näin.

                                                            Comment


                                                            • Hopsis: Kävi ihan sama mielessä. Olishan siihen voinut lisätä maaliruiskun, hiomapaperit, uutta korisarjaa ja vannetta tietenkin tekijöidensä sponsoroimana niin olisi voinut jokainen muuttaa autoa mielensä mukaan :) Olisin vaan hakenut maanantaina alan ammattilaisten tekemän kulkineen entistä loistokkaampana kotiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X