Huh huh.... Nyt on auton pinta kolmea hionta kertaa ja kiillotusta vaille valmis. Konehuone olis täysin valmis, viimeinkin. Ihmeen koville otti.... Pakoputki valmis väliaikaisratkaisulla, täytyy tuumata sitä ajan kanssa. Jarrusatulat maalasin hopeiseksi tuo keltainen oli jotenkin niin kammottava väri. Tänään jos ehtisin vielä etuovien pahvit verhoilemaan, niin huomenna olisi kaiuttimien ja verhoilujen asennusta edessä. Peräkontti on nyt vähän kahden vaiheilla teenkö sille mitään ylipäätään, ledit laitan joka tapauksessa valaisemaan sitä. Vielä kun saan korisarjan maalarilta, niin auto olisi valmis. Pitänee soitella Oikarille Motestille, että voipi tulla kokeilemaan saisko tuota käyntiin vielä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lady Q projekti
Collapse
X
-
Olipahan vaikea arvata, että nesteet jostain pulpahtaa. Tiputteli imusarjan alta olevasta tulpasta, josta petti o-rengas. Pari tuntia meni kun purin ja kasasin ja hain uuden osan volkkarilta. Nyt ei sitten voinut todeta vuotaako alempaa, kun mokoma vuoto kasteli koko lohkon kupeen. Jarrut pitäisi vaihtaa vielä taakse, pellit kiillotetaan hionnan jäljiltä ja korisarja paikoilleen, niin alkaisi olemaan valmista. Sitten uutta ohjelmaa ja rullasille suihkuttamaan loput nesteet ja öljyt.
Comment
-
Pinkki lätäkkö löytyi auton alta taas. Tämä riitti tällä erää näihin harjoituksiin. Kolmannen ja viimeisen kerran otan imusarjan pois edestä ja vaihdan joka prkleen palikan jäähdytysjärjestelmään mistä voi tulla ulos jotain. Loppuu tämä harjoittelu kerralla. Tosin imusarjan irroitukseen ei mennyt enää jäähdytysletkujen kanssa kuin puolisen tuntia
Tänään sain kuitenkin tehtyä turbon ja putsarin välisen putken valmiiksi. Melkoinen pötkylä siitä tuli ilmamassamittarin ja putsarin kanssa. Alun perin Oikari ajatteli sinne RS4 mittaria, mutta jotain syystä päätyi S4 mittariin. Koko eroahan noilla on fyysesti aika paljon, joten meni sitten aiempi pötkylä vaihtoon.
Alumiinilevystä olisi huomenna tarkoitus taitella lämpöpeltejä konehuoneeseen. Thermoteciä ei saa laitettua enää hukkiksen poistolle, kun putki on kiinni moottorissa....
Eilen askartelin etuoviin lediprojektoreille reiät ja piuhat, vaihdekepin pussia aloittelin, silitin silitysmerkit etumattoihin. Tulipahan hienot. Kuvaa ei ole, kun en ole ehtinyt ottamaan. Kaikenlainen pieni hifistely tuntuu vievän aikaa luvattoman paljon.
Huomenissa haen jäähdytyspuolen loput osat ja tämäytän paikoilleen. Oli messevän hintaisia O-renkaita volkkarilla. Ne kun myydään letkujen kanssa, niin alavesiletku 140e ja lämppärin letkut 2 kpl a´40e.... Ad:lta löytyi O-rengas alavesiletkuun hintaan 2.80 ja etralta kymmenen erikokoista O-rengasta hintaan 4e. Lievää rahastusta tuo merkkimyynti.
Maalipinta on enää kiillotusta vaille ja loppusuora alkaa häämöttämään.
Comment
-
Termostaattikotelo vaihdettu ja joka o-rengas. Toivon mukaan vuoto asettui. Sainpahan virrat käytettyä jo autossa päällä, että näin mihin suuntaan projektorit osoittaa ovissa. Kohta saapuu odotettu mies Mika Oikari Motestilta laittamaan autoon uuden ohjelman ja pääsemme riemulla toteamaan öljy ja bensavuodot..... Josko kuitenkin ehdittäisiin tehoja saamaan rullilla ulos :) Enää auton kiillotus ja korisarjan laitto, kunhan maalari saa maalattua osat.
Comment
-
Lähti ihan ok käyntiin. Jos saisin tuon videon ladattua tänne, niin kuulisit melkoisen kolina rääkäsyn. Eka ajattelin, et meni hihna poikki. En osaa sanoa mistä tuli. Kuulosti moottorin ulkopuoliselta ääneltä. Auto kävi noin reilun minuutin ja kuulosti siltä, että nakuttaa. Sen jälkeen parkaisi ja kolisi ja Oikari sammutti koko vehkeen. Mika yritti säätää auton käydessä, mutta sanoi ettei ohjelma tunnista lambdaa.
Comment
-
Nyt taisi käydä kaiken tohinan keskellä niin, että joku unohti ihan itse laittaa ohjaustehostimen öljyt sinne minne kuuluu. Nyt ne öljyt on nätisti tallissa hyllynpäällistä koristamassa. Onko kellään ohjaustehostin mennyt rikki? Minkälaista ääntä siitä lähtee? Toivon mukaan selviän säikähdyksellä tästä hommasta ja uuden pumpun ostolla. Huomenna hihnaa irti ja tarkistamaan asia.
Comment
-
Mulla on auto vielä pukkien päällä, niin ei ole paljon rattia käännelty. Nyt on öljyt järjestelmässä. Jostain se jäähdytysnestettä tiputtaa, mutta kaikki on kuivaa? Olisko jäänyt johonkin ja tiputtelee sen sieltä pikku hiljaa pois. Äsken sain soittimet säädettyä ja fiilis oli jo jopa todentuntuinen kun sain korvani tinnittämään :) Toivon mukaan Oikari ehtisi iltasella uusiksi laittamaan säätöjä kohdilleen.
Comment
-
Asettaisi kyllä uuden määritelmän vanhalle termille "all show, no go"..
No leikki sikseen. Toivottavasti selviät säikähdyksellä ja saat auton laukkaamaan. Tämä ilmeisesti tekee niin ja kohtuullisella ripeydellä, kunhan vaan saa sopivat liemet sisäänsä ja oikeat ohjeet moottorivelholta.
Comment
-
Pääasia on että edes jostain ääntä tulee :) Motestin Mika tulee iltasella, jos ehtii kiireiltään. Kokeilin startata siten että otin suuttimien piuhat irti. Näin sain uudet öljyt nousemaan, sitten piuhat kiinni ja uusi yritys ihan käyntiin asti mut ei jostain syystä starttaa käyntiin asti. Ääni startatessa kuulosti jopa jo terveeltä eiliseen verrattuna. Täytyypi odotella Mikaa saapuvaksi, josko hänellä olisi ratkaisut koneellaan. Kyylä se vielä liikkuu, jos ei muuten niin köyden perässä ja hinurin lavalla kohti stena metallia ;)
Comment
-
Nyt saa ja pitää jakaa omaa osaamistaan. Yritin käyntiin tuota, ei lähde. Starttaa nätisti kuitenkin. Tarkistin onko jako kohdillaan ja kun ykk lähestyy puoltoista hammasta ennen merkkejä moottori jumittaa ihan kunnolla. Koneesta ei ole kuulunut ylimääräisiä ääniä lukuunottamatta sitä ohjaustehostimen pumppu parkaa ilman öljyjä. Mika ei osannut sanoa miksi ei käynnisty. Eilisen yrityksen aikana ei pystynyt lukemaan lambdaa. Kuuluuko tuon moottorin olla noin tiukka pyöräytettävä kun kampiakselita pyörittää räikällä? Tuohon kohtaan asti ei ole ongelmaa. Nyt siis vinkkejä :)
Comment
-
Tulpat irti on ainakin kevyempi pyörittää. Kyllähän puristuksien kanssa pitääkin olla tiukka ja helpottaa heti sen jälkeen.
Eilen siis kävi. Minkä aikaa? Tulpat irti ja vilkaisu pyttyihin joko lampulla tai halppis endoskoopilla?
Haiseeko bensa pitkän startin jälkeen? Kipinän testaus lienee se kolmas.. Noistahan on hyvä lähteä. Jos bensaa ja kipinää tulee, niin enää voi ajoitus kusta olettaen raudan olevan kunnossa.Viimeksi muokannut Ugemi; 13.4.2014, 21:21.
Comment
-
https://www.youtube.com/watch?v=MFOB...ature=youtu.be
Toivon mukaan tuo näkyy. Eka starttaus tuossa ja se niin söpis ääni. En ottanutkaan huomioon tuota et tulpat kiinni tietty paineistuu. On sen verta kauan edellisestä projektista ettei voi muistaa kaikkea.
Comment
-
Eipä tuo kovin hyvältä kuulostanut. En nyt kovin paljon enempää sitä pyörittelisi startilla, jotain siellä on hajalla. Koneen kierroksethan puutuivat tuossa videolla ennen kuin lopullisesti kolisi ja siihen asti piti aikas nakutuksen.
En nyt haluaisi olla oikeassa mutta venttiilihän siellä on moikannut mäntää.
Comment
-
Olisko helpoin ottaa tulpat pois, pyörittää läpi siten ja sen jälkeen tulppien kanssa räikällä ja tunnustella onko kone joka pytyn kohdalla saman tuntuinen. Toki hatun nosto kertoo kaiken kerralla.
Myöhäistä nytten, mutta pyöritettiinko konetta ilman bensaa ensin öljynpaineille? Urssin kanssa ainakin tein näin. Samoin kasausvaiheessa laitoin mäntien päälle hieman öljyä..
Comment
-
Öljynpaineita mietin kanssa vielä, yläpää naputtaa just tuolla tavalla jos ei saa öljyä ja tuo kierrosten puutuminen tosiaan kuulosti aivan kiinnileikkaavan sylinterin aiheuttamalta. Jos kone nyt kuitenkin pyörii startatessa tai räikällä kääntäessä normaalisti ilman sivuääniä niin ei siellä sylinterin jumissa pitäisi olla.
Joka tapauksessa tulpat irrottamalla pitäisi pyöriä ympäri aivan helposti, jos vähänkään kinnaa niin ei siinä auta kuin kansi pois ja tarkistaa vauriot.
Comment
-
Kierrosten puutuminen voi johtua myös siitä, että moottorinohjaus tiputtaa hetken käymisen jälkeen kierrokset tyhjäkäynnille. Tuon aikaa ainakin omassa siihen kuluu. Naputtamisesta en olisi kovin huolissaan tässä vaiheessa. Tuo lopullinen äänikään ei juuri moottorin käymiseen vaikuttanut ainakaan aluksi. Enkä usko, että tyhjäkäynnillä kovin suuria moottorin sisäisiä vaurioita pääsisi syntymään. Ellei nyt sitten ole ollut pultteja löysällä jossain.
Nyt apulaitehihna pois, tulpat pois, ja moottorin pyörittely käsin ilman tulppia. Jos pyörii nätisti niin sitten startilla ilman tulppi ja ilman apulaitehihnaa. Jos sieltä joku on moottorista hajonnut niin ei se enempää hajoa pienellä pyörittelyllä. Tuosta kolinasta kun kuuntelee pyörintänopeutta niin se on aika suuri, mutta moottori pyörii melko hitaasti. Eli voisi vaikka olla jokin muu kuin moottorin sisäinen ääni. Jos siis starttausäänikin on normaali, niin ei siellä varmasti veivikään poikki ole. :)
Eikö ole mitään vikakoodeja? Jos ei siis käyntiin lähde. Sehän haisee sitten mekaaniselle vialle tai bensan puuttumiselle. Onhan jako varmasti kohdallaan?Viimeksi muokannut pasi_; 14.4.2014, 08:51.
Comment
-
Eihän ilmastointijärjestelmä ole kuivana ja kompressori silti paikoillaan? Tuo ääni tulee äkkiä ja pahasti, aivan kuin ilmastoinnin magneettikytkin olisi kytkenyt sen käyttöön ja kuiva kompressori otti kipeää?
Kierrosten lasku tosiaan vaikuttaisi vain siltä, että afterstarttitilasta mennään normaaliin idleen. Yläkerran naputus kuuluu varmasti hytikoista ja niiden täyttymiseen menee oma aikansa.
Comment
-
Ei kai magneettikytkin pääse kytkemään jos järjestelmässä ei ole painetta? Omissa vehkeissä se startin jälkeinen 45 sekunnin korotettu tyhjäkäynti putoaa ihan kertalaakista normaaliin tyhjäkäyntinopeuteen, ei tuolla tavalla pikkuhiljaa. Voi toki hyvin olla eri moottorien välisiä eroja.
Comment
-
Yläpään rapinat voi johtua ihan kuivista nostajista ja eikös tähän oltu vaihdettu suuttimet? Jotkut isommat suuttimet pitäät melkoista napsutusta. Itselläkin yhdessä projektissa vaati varmaan 30km ajoa ennen kuin viimeinenkin hydraulinen nostaja oli täyttynyt kunnolla. Toi sammuminen kuullosti kyllä kamalalta. Toivottaasti ei nyt mennyt mitään isosti pieleen.
Comment
-
On aika outo juttu ettei hievahda käsin mihinkään. Merkit on kohdillaan kampiakselilta ja nokalta. Tulpat otin pois nelosta lukuunottamatta. Se on juntannut kiinni ihan huolella. En mielestäni niitä kovin tiukkaan vetänyt ja muut lähtikin helposti irti. Bensaa on ainakin saanut. Ilmastoinnissa ei oo aineita sisällä. Kaikki äänet mitä siitä kuuluu kuulostaa moottorin ulkopuolisilta ääniltä livenä. Tutkin äsken edellisiä öjyjä ja seassa oli pienen pieniä metallihileitä, mutta niitähän irtoaa uusista laakereistakin? Ainakin edellisessä moottorissa näin oli, kun laitoin punametallilaakerit. Kun moottori oli pukissa, niin siinä pyöritettäessä junttasi vähän samanlailla lähellä ykk:ta nokkien ketjun alla olevan öljytaakin takia. Siitä kun pyöräytti yli niin seuraava kierros oli jo helpompi. Pitänee kokeilla vielä ilman tuota apuhihnaa ja soitella paikalliselle korjaamo yrittäjälle jolla on kamera millä voisi kuvailla tulpanreiístä mitä siellä on tapahtunut. Toivoa vaan sopii että saan nelosen tulpan irti ilman kannen kierteitä.... Kyllä se vaan on hyvä kylvää itselleen pessisismiä, ettei ihan kovin pety näiden pakkien jälkeen :)
Comment
Comment