Ahtoputket enää muokkausta vaille ,vielä ilmanputsari hakee koloaan. Hiukan on ahtaan oloinen tuon keula :/ Puskurit ja listat vielä maalaamoon ensi viikolla. Alkaa tulemaan kohta projekti korvistakin pihalle. Kunhan saan sen liikenteeseen, niin taitaa olla audi myynnissä.... Ei enää yhtään mutteria, pulttia, ruuvia, hiomapaperia, paskasia käsiä, unettomia öitä niska ja selkä jumissa. Tästä se motivaation lasku lähtee!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lady Q projekti
Collapse
X
-
Johan tuota autoa on kolme kuukautta hierottu ja kuukauden päästä pitäis olla säädettynä ja valmiina kovaan käyttöön. Olisihan sen voinut nopemmallakin aikataululla tehdä, jos olisi pyytänyt apukäsiä. Näitä kun ei työkseen tee ja audin tekniikka on aivan täysin mukavuusalueen ulkopuolella, niin menee aina hetki miettiessä ja tuumiessa mikä on hyvä mihinkin. Toivon mukaan auto toimii edes viikon ilman vikoja. Ilman turboa olisi 110% varmuus toimivuudesta, turbon kanssa 110% varmuus hajoamisesta ;)
Comment
-
Capria tuli rakennettua 2003-2010. Se olikin täysin harrastepeli ja kesäkäytössä. Tämä hellantuutelisnuppunen on käyttöautoni ympäri vuoden ja on palava halu saada se omilla voimilla liikkeelle mahdollisimman pian. Tilalla ajossa kun on Dodge Caliber -07, jossa reilu 100 hp ja muovia koko auto. Oven kun vetää kiinni niin tuntuu, että kolme muuta aukeaa samalla rämähdyksellä. Ei siis kovin kauaa tuota kärsimystä kestä.
Tuntuu vaan niin loputtoman pitkältä lady projekti, kun ei olisi edes aikaa tehdä sitä muutamaa tuntia lukuunottamatta iltasella. Sitten kun tähän lisätään oma kärsimättömyyteni penkityksen ja säädön lähestyessä jännitys momentti nousee korvien välissä kohtuuttomaksi. Kun tietää mitä siltä odottaa ja jos sitä ei saavuta. On kuin odottaisi uutta vauvaa syntyväksi onko se tyttö vai poika, kun tahtoo ne teho / vääntölukemat paperille mielellään vielä toimivasta autosta.
Comment
-
Onneksi omistan miehen, joka osaa korihommat työnsä puolesta. Kerrankin joku muu tekee ja ihailen vain työnjälkeä. Vielä kun ahtoputket saisi pysymään puskurin sisäpuolella. Toivon mukaan ei tipu enää alemmas keula, ettei roiku kaikki palikat ensimmäisen katukiven tai montun reunalla unohtaessani mataluuden.
Comment
-
Viimeinkin penkit verhoiltuna paikoillaan.
Melkoinen tekeminen ahtoputkissa ja varsinkin ilmanputsarin ja ahtimen välisessä putkessa. Samaan pötköön pitää saada mahtumaan ilmamassamittari, 10 senttiä alumiiniputkea ristikolla, letku / anturi härdelli mistä en edes tiedä mitä ne on, mutta tungetaan sinne muun jatkoksi ja jätti ilmanputsari päähän. Alkaa tila loppumaan kesken konehuoneesta.
Huomenna vien turbon öljy- ja vesiletkut teetettäväksi hytaflexille. Sitten olisi vielä bensalinjan muutos, tulpat ja suuttimet paikoilleen. Päästään ladyläisen kanssa tutustumaan Oikarin penkkiin ennen puskureiden asennusta ja iloisesti ilahtumaan kilinän ja kolinan määrästä, puhumattakaan kaiken nestemäisen iloisesta suihkuamisesta ympäri konehuonetta. Tähän siis aion asennoitua, niin pettymys ei ole kovin karvas kokemus tämän fiktion toteutuessa faktaksi :)
Comment
-
Ahtoputkia ja kromipeiliä. Uudet lokarin vilkut. Vielä olisi taikomista ilmanputsarin putken kanssa hiukan. Onko se ufon mallinen venttiili putsarin putkessa mikä? Voiskohan sen heivata sieltä mäkeen? Ahtopaineen sähkösäätö on ilmesesti mötkylä mistä lähti ahtimelle ja hukkikselle letkut? Nyt laitan ne vastaavasti uuteen järjestelmään kiinni. Meneeköhän tämä nyt ihan kaikkien sääntöjen mukaan oikein? Voiko olla näin monimutkaista olemassakaan... Kiitos jo etukäteen, jos osaa neuvoja antaa :)
Comment
-
Vielä maalausta ja pientä modifiointia vaatii puskuri. Ihan miellyttävän näköinen keulasta tulee. Ahtoputket ajattelin teipata mustaksi, ei niiden tarvii sieltä loimottaa. Coolerin maalaan kanssa mustaksi. Flunssa on rajoittanut ihan toden teolla tämän viikonlopun tekemistä. Pois se minusta :/
Comment
-
Nooh ne suuttimet on vaihdettu jo enkä niitä vaihda enää takaisin. Taisi Motestin Mikalla olla joku ajatuskin tuohon, kun en tulppia ole vielä saanut. Josko se kävis meillä laittaa sen softan tuohon ennen kuin rikotaan se penkkiin toimimattomien osien takia tai joku ajaa auton yli Mikalle ajaessani. Onhan sinne viisi vaarallista kilometriä :O
Kiitokset vinkistä, en tullut itse edes ajattelleeksi moista juttua. Ei ole ennen tarvinnut kuin kaasareiden kanssa leikkiä.
Viikonlopun tavoitteet tekemisen suhteen on aika korkealla. Tietää hoitajan hakemista lapsille ja kellon ympäri autotallia.
Comment
-
Viimeinkin konehuoneessa kaikki melkein valmista. Kolme letkun pätkää ja kaksi silikoonisupistetta puuttuu enää. Ostin mielestäni hopeista jarrusatulamaalia ja kuinka ollakaan purkki oli kuitenkin keltaista. Aivan kauhee väri, mutta tulipa sotkettua yksi satula. Sitten olisi enää pakoputken kanssa painierä otettava. Koko auto vielä vesihiottava, ovilistat ja puskurit maalaamoon, ovipahvit paikoilleen uusien kaiuttimien kanssa. Jos jaksaisin niin peräkontti pitäisi sipistellä nätimmäksi, mutta voipi olla että jää originaaliksi. Kohta päästään säätämään :)
Ai niin Mika: Tuli dekan suuttimmet mallia pitkä... Ehkä ne oli pitkät...
Comment
-
Tuo Kallen tekemä sarja on sinällään nätti, mutta neloskoneeseen en tekis sarjaa samalla tyylillä kuin vitoskoneeseen. Imuputkea ei vaan saa etulyhdyn vuoks järkevästi noin. Omissa sarjoissa turbo tulee lähelle kantta, jolloin imuputken saa lähtemään suoraan alaspäin. Toisaalta oisit voinu hyvinkin kuristaa imuputken 2", joka ois riittäny varmasti.
Comment
-
Ajovalon takaa tuossa kyllä saa imuputken kääntymään hienosti suoraan alaspäin, ainakin ei- ilmastoidussa korissa, siis runkoaisan ulkopuolelle.
Tietty putken kuristaminen antaisi lisää toleranssia sinnekkin, melko massiivinenhan tuo 100 millinen on.
Comment
-
Dona: Toiveenani ja hartaana pyyntönäni oli pakosarjalla, että olisi mahdollisimman lähellä kantta. Tällä nyt mennään.
Imuputken kanssa on ollut melkoinen päänsärky ja taikominen. Koko projektin aikaa vievin temppu. Putki lähtee ahtimelta 80mm ja supistuu 3". Noiden mutkien jälkeen näkyvä aluputki pitää sisällään "ristikon", joka estää ilman pyörteilyä. Heti sen jälkeen tulee 13cm pitkä ilmamassamittari ja jätti ilmanputsari. On hiukan ahtaan oloinen konehuone rakentaa. Jos sarja olisi ollut toiveideni mukaisesti lähempänä moottoria, niin toteutus kaikelle muulle olisi ollut paljon helpompi. Ahtimen nykyisen sijainnin vuoksi joudun siirtämään bensalinjan pakopesän ja pellin välistä sekä startin piuhan. Saa nähdä miten iloisesti audin pellit lämpenee pakopesän hupusta huolimatta. Väliin ei jää kuin noin 5mm.
Tänään ehdin työajojen välissä hakemaan loput letkut, vielä kun ehtisin sen verran talliin että saisin ne paikoilleen.
Comment
Comment