Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-89 coupe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -89 coupe

    Uutena audi miehenä opiskeltavaa riittää, mut kun olen 50v tiedän jo jotain :) 26.9.2013 Kävin hakemassa auton Varkaudesta.

    Kun Audilla on ikää kohtuullisesti, on varmasti pientä projektia luvassa. Kaiken lisäksi haaveissa olisi tehdä itselle mieluinen auto millä pääsee töihin ja pari kertaa kesällä radalle. Rakentelutyyli tulee olemaan rouhea, painottuen tekniikkaan. Maalipinnan naarmut vaan lisäävät katu uskottavuutta.

    Sisältä olen purkanut kaikkea turhaa pois, sekä painavan kattoluukun poistin ja laitoin tilalle 6mm polykarbonaatti levyn. Jossain vaiheessa pitää laittaa kiinteä pelti, niin on turvallisempi. Mittarit olivat mielestäni hankalassa paikassa alhaalla, joten nostin ne ylös keskimmäisiin tuuletusritilöihin.
    Attached Files

  • #2
    Auton mallinimi lienee kuitenkin Audi S2 coupe? Vai onko tekniikanvaihto coupe quattro?

    edit: eipä -89 tainnut ässiä vielä ollakkaan.
    Viimeksi muokannut juudas; 14.10.2013, 11:11.

    Comment


    • #3
      Juu tekniikanvaihto on kyseessä, ei aito S2.

      Comment


        #4
        Mitä tiivistettä käytit tuon kattoluukun kanssa? Olisi lötkössä vastaava delete-operaatio menossa.

        Comment


          #5
          Ihan siisti toteutus toi kattoluukku. Säilyttää kuitenki osittain kattoluukun funktion kun on edes läpinäkyvä. :) Eikös rallivehkeissä käytetä polykarbonaattia sivuikkunoissa joten eiköhän toi oo turvallinen kattoikkunassakin..?

          Comment


          • #6
            Paikallisesta lasiliikkeestä löytyi tiiviste, on kuulemma jotain konetiivistettä. Katotaan nyt sadekeleillä kestääkö vesi ulkopuolella. Kolmelta sivulta piti rälläköidä siivut pois että tiiviste mahtui, eli paluuta ei ole :) Matskut maksoi 100 € ja leikkaus pistosahalla sekä asennus oli helppo.

            Comment


              #7
              Polykarbonaatissa ei sinänsä mitään vikaa, mutta se ei vaan pelkällä tiivisteellä pysy paikallaan jos tulee tilanne. Muuten näyttää asialliselta, penkit on tosin vielä aika painavat.

              Comment


              • #8
                Itse olisin tuon polykarbonaatin kiinnittänyt kunnon tuulilasiliimalla niin ainakin kestäis kiinni kunnolla. Joku tuulilasi firman tyyppi varmaan kiinnittää tuommosen suht edullisesti ja tulee ainakin kestävä ja veden pitävä. ;D

                Comment


                  #9
                  Hyvään jatkojalostukseen tämä yksilö sitten pääsi :)

                  Comment


                  • #10
                    Jonkinlaisia kompromisseja joudun varmasti tekemään, että saan sovitettua käyttöauton ja jonkinlaiset rataominaisuudet yhteen. Takapenkin meinasin vaihtaa kahteen kuppipenkkiin mutta päädyin verhoiluttamaan alkuperäisen takapenkin. Väriksi punaista ja mustaa kestävää kangasta. Hyviä puolia on että suksiluukusta menee kätevästi (hiihtohullu), lapset mahtuu sekä penkit kääntyy jos tarvii viedä mökille vaikka kottikärryt :) Sain tänään yhdeltä verhoilijalta tarjouksen 380€.

                    Osien valintaa on myös mietitty, kriteereinä luotettavuus ja edellä mainitut ominaisuudet. Kaikenlaisia osa/vanne ehdotuksia otetaan vastaan.

                    Onko näissä lämpöjen kanssa ongelmia? Joidenkin projektisivuilta luin että joitain valoja oli poistettu jne. Onko olemassa yhtä yhtenäistä valoa missä olisi vilkut, näin siihen puskuriin saisi kaksi isoa ilmanotto aukkoa lisää ja onko kukaan tehnyt konepeltiin "tuuletusreikiä" kuten esim RS Focuksessa?

                    Parasta tässä on se, kun itse on Audeista ihan pihalla niin joka päivä oppii uutta. Haluaisin ensi tehdä tarkan suunnitelman mitä parannellaan ja millä osilla ja sitten vain toteuttaa sen. Moni hieno projekti on hyytynyt kun aikaa kuluu, ehkä on parempi vaan suunnitella hyvin ja tehdä sitten kaikki kerralla... Jos en itse niin sitten joku muu, ihan miten aikaa riittää.

                    Comment


                    • #11
                      Saako noihin 4-pulttisiin ISOJA levyjä valmiina? vai pitääkö porata uudet reiät vai vaihtaa 5-pulttisiksi? 4-pulttisille löysin tuollaiset 18-tuumaiset vanteet... Tehoja tulee olemaan noin 400 ja radalla pitäisi jarrujen kestää ja tietysti hidastaa mutkissa.

                      http://www.vannetukku.fi/kt12-titan-...h-p-29808.html

                      Comment


                        #12
                        18" vanteet ovat turhan isot, et saa siitä muuta kuin liikaa painoa pyöriviin/jousittamattomiin massoihin ja kalliimmat rengaskustannukset. 17" vanteen sisälle mahtuu 330mm laikka pyörimään joka useimmissa tapauksissa riittää. 5-pulttinavat on helpommat sekä jarrujen että vanteiden löytämistä ajatellen.

                        Comment


                        • #13
                          Kun tuo projekti kohta käynistyy, niin ostin väliaikaisen käyttiksen -95 Ford Fiesta aj 150tkm kats 10/2013 hinta oli aika kova 400.

                          Tekemisen puute iski niin vahasin Audin. Ensin Turtlen punaisella värivahalla ja seuraavana päivänä vielä normaali vaha päälle. Tuo Turtlen värivaha on kyl hyvä tuote.

                          Comment


                          • #14
                            Vai, että on tullut hankittua väliaikainen liikennöintiväline projektin ajaksi? Jäädään odottelemaan projektin alkua ja tulevaa talvea / etenkin ensikesää.

                            Comment


                            • #15
                              Audi kävi leimalla ja samalla tehtiin punnitus - 1283kg ilman kuskia.

                              Comment


                              • #16
                                Tämä Coupe tulee myyntiin lähiaikoina. Ajanpuutteen takia, urheiluharrastus vie vapaa-aikani. Hp 8350 €

                                Comment

                                Working...
                                X