Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDIq -07

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eihän sen taka-akselin siirto ole kuin pultit löysälle ja kammeta apurunko oikeaan kohtaan, sekä lopuksi pyörän suuntaukset. Eivät ole vain viitsinyt alkaa hieromaan sitä siellä Audilla.
    Varmasti on parempi ajella tuolla uudella alustalla. Kunpa vain saisi itsekin aikaiseksi tuon alustan vaihdon uuteen.
    Miten tuossa sarjassa riittää säätövarat?

    Comment


      #32
      Johtui kuulemma enimmäkseen vääristä camber asetuksista ja aurauskin oli takana hieman pielessä. Omassa se ero oli 5mm, joten sen sai säädettyä aika hyvin kohdilleen.

      Takapään säätö tapahtui ilman spacereita, mitan kanssa renkaan ja kaaren väli samaksi molemmilla puolilla, loppulukema 3,5cm molemmille puolille. Lähtöarvot camberissa olivat vasen -1.36 ja oikea -2.36. Loppulukemat -2.23 ja -2.42. Auraus oli lukemissa vasen 5.8mm ja oikea 1.7mm. Loppuarvot 2.7mm ja 2.5mm.

      Säätövaraa riittää kyllä kivasti. Edessä on vielä 5cm ja takana yli puolet.

      Comment


      • #33
        Mikähän lie kun itsellä sama setti ja takapään säädöt loppuu kesken eikä silti kovin matalalle perää saa...

        Comment


          #34
          Puoliväliin jätettiin säätömutteri takana ja nyt on renkaan yläpinta sopivasti kaaren tasalla talvea ajatellen. Pitäisi se hieman vielä kuulemma pudota tuosta mihin nyt jäi, kun vähän asettuu. Otanpa kuvan huomenna valoisalla niin näkee missä mennään.

          Comment


          • #35
            Juu, ei se apurungon siirto ollut beekasissakaan kun muutaman minuutin homma. taka apurungon takemmat pultit löysälle, vähän rautakankea ja kiinni. Sitten vaan suuntaus. Kummasti alkoi vanteet mahtumaan kaariin molemmilla puolilla.

            Comment


            • #36
              Vielä tällee pikasesti OT:na kysäsen että mennäänkö fiiliksellä että se on keskellä vaiko onko sielä jtn selvää keskikohtaa mistä voi mittailla?

              Comment


                #37
                En tiedä varmasti, mutta eikös se onnistu niin että valitsee apurungon molemmilta puolilta jotkut samalla kohdalla olevat paikat ja säätää etäisyyden molempiin samaksi? Joku muu, homman tehnyt, varmaan tietää paremmin. :)

                Comment


                • #38
                  OT:ta pitää itelläki vähän, näköjää urakalla PointSilla noita clubin autoja ku mulla oli viimeksi samalla nosturilla viikko sitte.. ;)
                  Nyt vaa sitte ootellaan uusia kesäsiä ja uutta stancea..

                  Comment


                  • #39
                    B8:ssa oli takana ainakin helposti mitattavissa apurungon etäisyys aisan reunaan siitä löysättävän ruuvin puslan kohdilta. Kääntö piti vetää fiiliksellä kun piti toisella kädellä ampua pultti kiinni ja vasta sitten tarkistaa. Mulla sattui kerrasta kohdalleen.

                    Hyvä että Terollakin on viimein keskitetty, se kerkesikin jo pitkään hankaloittamaan asioita.

                    Comment


                      #40
                      Oli kyllä helpotus että siitä ongelmasta päästiin noinkin helpolla. :)

                      Tuossapa vielä pari kuvaa siitä mihin korkoon etu-ja takapää jäivät. Edessä tosiaan vielä 5cm varaa ja takana puolet.
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        Nakkasinpa aikani kuluksi eilen eteen 3mm:n spacerin tilalle 5mm:n lätyn ja taakse ilmestyi 12mm:n lätty. ET edessä nyt 33 ja takana 26. Alkaa olemaan aika hyvä. :)
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Saanu noilla kuvilla 18" vanteet näyttää jotenki pieniltä ja itelle tietenku tulossa sitä kokoa :( minkäs levyset kumit sulla?

                          Comment


                            #43
                            235/40 kumit. Kuvakulma vaan hämää. Kasitoistaset on just passelit berttaseiskaan.

                            Comment


                            • #44
                              Joko on Terolla uudet vanteet alla/omistuksessa? Kuvia?

                              Comment


                                #45
                                Ovat Suomessa. Odottelen saapuvaksi tänään tai perjantaiksi.

                                Comment


                                • #46
                                  Kerkesihän ne sitten kuitenkin suht ajoissa.

                                  Comment


                                    #47
                                    No niin, nyt olisivat kauan odottamani vannekset vihdoin kotona. Ovat mallia Work Meister S1 3P, valkoisilla keskiöillä ja mustilla kehäpulteilla. Päälle kietaistiin Falken FK453:set koossa 225/40.

                                    Etunen: 18x10 +31mm R Disk (71mm lip size)
                                    Takanen: 18x10 +30mm O Disk (96mm Lip Size)

                                    Seuraavaksi parit tarrat lippaan ja puoliin, pikkaisen vannevahaa päälle ja asennushommiin. :)
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #48
                                      Näitä ootettiin jo sunnuntain kahveille, mutta ei. Noo komiata on!

                                      Comment


                                        #49
                                        Minkälaista vannevahaa nakkasit vanteiden päälle?

                                        Comment


                                          #50
                                          Chemical Guysin Wheel Guardia.

                                          Ja sitten muutama kuva (ehtaa kännykkälaatua). On tuossa vielä vähän hieromista korkeuden suhteenkin, ohjauskulmien säädössä pitää käydä jne. jne., mutta aika hyvä jo kuitenkin.

                                          Edit. Onkohan tähän Eibachin alustaan olemassa lyhyempiä jousia?? Takapään säädöt loppuivat nimittäin melko pahasti kesken... :P
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut -TMK-; 30.4.2014, 17:31.

                                          Comment


                                            #51
                                            Uuh! Nyt on namia.

                                            Comment


                                            • #52
                                              On se komia! : )

                                              Comment


                                              • #53
                                                Hyvältähän se näyttää! Siinä kinttaalla, että oisko omaan silmään BBS:t ollu paremmat..

                                                Comment


                                                • #54
                                                  A4 3.0 TDIq -07

                                                  Ihan komeet vanteet mutta sopivat mielestäni ennemmin johonkin japsiin jossa pussit. Niinkuin aiemmin mainitsin BBS:ien kanssa että en lähtis ulkoasua muuttamaan ;)

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    On se vaan komea! Ilmotteleppa kun keksit mistä saa eibaceihin lyhempiä jousia. Täällä olisi kanssa tarvetta.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kiitos mielipiteistä. :)

                                                      Laitellaan. Pistin viestiä Suomen Eibachin edustajalle joka aikoi puolestaan olla yhteydessä emoyhtiöön. Saas nähdä miten käynee.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ja sitten kysymys sieltä yllätyssektorin puolelta :-P : mikä on tämän auton vakuutus- ja dieselveron yhteiskulut per vuosi ?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Käyttövoimavero oli tänä vuonna yhteensä hieman yli 650€. Tuo vakuutusmaksujen suuruus pitää tarkistaa, en muista ulkoa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Takapään madaltaminen pyörähti liikkeelle.

                                                            Sain vastausta tuolta Eibachilta liittyen niihin lyhyempiin jousiin. Tuossa sarjassa takajouset ovat 220mm pitkät ja tilalle tarjottiin 203mm pitkää joka ainakin itselleni on passeli.

                                                            Lisäksi sieltä löytyi kahta jäykkyyttäkin tuon vakion 80N tilalle, 70N ja 88N. Kysyin vielä (kun en tiedä) että kumpi noista on jäykempi, ja otan sitten ne, niin eipähän ainakaan pohjaa niin helposti kuormallakaan.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Kasikasit on tietenkin jäykemmät. Toivottavasti ei tule perästä pompottava eli että iskarissakin riittää ominaisuudet jäykemmän jousen kanssa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X