Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic remontti A6 2,5 TDI quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Taitaa limputtaa ja satasessa vain nelonen päällä, viitosella taitaisi asettua kierrokset n.1700-1800rpm paikkeille eli liikaa kiertää vitosvaihteeksi, tuota häiriötä voi kokeilla nollata kaasupolkimella jos tapahtuu muutosta niin jotain hämärää on tapahtunut ja vikakoodit voisi tarkastaa.

    Edit: onko 110kw.nen vai 132kw?, voisi olla että vain dew on matalakierroksisempi 5hp malli, varma en kyllä ole. Eli saattaa tuo vajaa 2000rpm kuulua tuolloin asiaankin.
    Viimeksi muokannut sfk78; 9.6.2014, 20:45.

    Comment


    • #32
      Juu elikkäs ihan se 132kw malli ois ja tippi ei näytä mitään vikakoodia ja taitaa se viitonenkin ihan toimia ku ainakin jos käsin sen viitosen laitan niin tiputtaa kierroksia mut satasen vauhdis silti siinä jossain 2000 kieppeillä.

      Comment


        #33
        Jos viisi pykälää löytyy ja muunninlukko on toiminnassa niin kierrokset on silloin toki ne mitä kuuluukin, eli sitten ei lienee mitään omituista. Kulutus voisi johtua myös maffistakin, tosin q kuluttaa kohtuullisen paljon ihan matkassakin vaikka kaikki kunnossa olisikin, ainakin omissa olen huomannut mutta, 11litraa on kyllä liian paljon kuulloista.

        Jos muunninlukko tai vitosen jarrupakka luistaisi se kyllä tuntuisi kiihdyttäessäkin eli sen voinee varmaan sulkea pois.

        Ihan aiheen viereen, onko kyseisessä ajoneuvossa ollut havaittavissa: jos moottori jarrutat ja taasen painat lisää kaasua moottorin kierroslukema muuttuu noin 100rpm vaikka vauhti ei muuttuisikaan? Ja siis muuntimen ollessa lukittuna, lähinnä tilastoa varten kyselen koska muutama tällainen kummastus tullut vastaan.

        Comment


        • #34
          kiitoksia kiinnostuksesta toivottavasti se johtuu maffista vois yrittää ostaa täs lähiaikoina.
          yritän muistaa testata tuota ja ilmottelen sit vaikka tänne.

          Comment


          • #35
            Mulla tekee usein vähän samalla tavalla kun vaikka risteykseen hiljentäessä ja sit painaa kaasua niin hyökkää kierrpkset ensin jonkun 100-300rpm ja sit vasta normaalisti liikkuu. Ärsyttää välillä se hyökkäily ku saattaa riuhtasta välillä.

            Comment


            • #36
              taitaa olla jtn semmosta mullakin. sfk78

              Comment


              • #37
                Voiko öljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä tarkastaa jotain liittyen satunnaiseen TCC vikakoodiin P0741 Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off ? Jonkun venttiilin tiivisteiden tsekkaus (en nyt muista mikä se niistä oli, mutta manuskastahan se löytyy)? Minusta lodju muuten toimii ok.

                Comment


                • #38
                  Onko tuon turbiinin liukulaakerin kulumisen aiheuttama ongelma lähes pelkästään P:llä kierrättäminen, vai aiheuttaako N:llä huudattaminen saman efektin?

                  Mietin vaan, että jos N:llä on turvallisempaa, niin vois inssiä ohjeistaa käyttämään sitä päästöjä mitatessa.

                  Omaan nokkasorviin juuri vaihettu n. 200tkm ajettu loota. Alkuperäinen porsi 262tkm kohilla. Saa nähä kauanko kestää.
                  Ei varmaan haittaa tee, jos ennakoivasti käyttäisi lootan lattialla ja vaihtaa stefan + laakerin.

                  Comment


                    #39
                    P ei eroa N:stä kuin sen lukitustapin osalta, eli ihan yhtälailla se kierrättäminen on pahasta molemmilla. Taikasana lienee se paikoillaan olo.

                    Comment


                      #40
                      Voiko öljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä tarkastaa jotain liittyen satunnaiseen TCC vikakoodiin P0741 Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off ?
                      Solenoidin n94 voi puhdistaa vaikka se tuskin suuria auttaa, kyseisen solenoidin uusiminen olisi ehkä tehokkaampi tapa korjata tuo ongelma. Tuo solle on kolmas apukuskin puolelta laskettuna, putsaaminen ei todennäköisesti auta vaikka roska sitä luultavasti haittaakin, kyseinen kapistus on lähes mahdoton saada puhtaaksi sisältä ja lopputuloksen tarkistaminen on mahdotonta muutoin kuin ajamalla.http://www.vaihteistokauppa.fi/categ...ihteiston-osat tuolta löytyy uusi.

                      Comment


                        #41
                        Löytysiköhän täältä vinkkiä omaan ongelmaan. Ostin eilen 2.8 B5 aanelosen jossa toimii vain pakki. Loota ei pidä mitään ääntä, ja joku nopeusanturiin (unohdin ottaa koodit talteen) viittaava vikakoodi oli, jota en saanut uusiutumaan. Eli mikään vaihde ei toimi eteenpäin, kepin "pakkokakkonen" ei halua mennä päälle.

                        Pakki tuntuu toimivan ihan normaalisti, mitä nyt lyhyesti sitä testasin. Voisiko johtua pelkästä öljynvähyydestä? Loota on joskus kolautettu pohjastaan, ja se on vuotanut öljyä.

                        Comment


                          #42
                          Voi johtua öljymäärän tai -laadun puutteesta. Tuo että pakki toimii mutta eteenpäin ei, voi hyvin johtua myös rikkoontuneesta rummusta. Googleta "zf f-drum failure".

                          Comment


                            #43
                            Hopsiksen veikkaus sattuisi mielestäni aika kohdilleen, tosin rumpu vialliset lähes poikkeusetta kulkee eteenkinpäin mutta huonosti. Venttiilin siirto haarukka lootan sisäpuolella voisi olla toinen syyllinen, öljy tuskin on.

                            Rumpu vika on usein tällainen:
                            Attached Files

                            Comment


                              #44
                              Tuo rumpu tietysti on siellä kaikista syvimmällä lootassa ja maksaa hunajaa? Mietin josko jaksaisi alkaa purkamaan tuota, toinen vaihtoehto ajanpuutteen vuoksi on hommata vaihtoloota.

                              Jos se haarukka olisi huonosti, niin ei kait vaihteet silloin "vaihtuisi" VCDS:stä katsottuna? Näen siis sieltä että valittu vaihde on päällä, sama kuin mitä keppi osoittaa. Vain se kakkonen ei mene päälle.

                              Comment


                                #45
                                Vaihteet vaihtuu vcds.sän näytölle multifunktionswitcin antaman tiedon mukaan, eli ei niin kuin todellisuus vaihteiston sisällä on. Rummun voin myydä (Käytetyn) 40 eurolla, ja purkamista toki on. Voin myös tuota koko lodjuakin tutkia mutten irrottaisi kovin mielelläni, eli valmiiksi irrallisena.

                                Comment


                                  #46
                                  Ok, eli nyt kannattaisi katsoa että se siirtohaarukka liikkuu oikein? Näkyykö se pelkästään irroittamalla öljypohja?

                                  Toisaalta jos pakki todistetusti menee päälle siinä kohti mitä VCDS sanoo, niin voiko se kertoa siitä että haarukka olisi oikein?

                                  Täytyy miettiä sitten mitä teen tuolle kun pääsen tutkimaan (en ihan heti). Purkamisessa ja kokoamisessa palaa hitosti aikaa, ja nyt aika on rahaa :) Irti se sieltä lähtee jos ei ala toimimaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ihan öljypohja pois ja vipu näkyy kuskin puolella venttiililohkon kupeella. Siitä aloittaisin itse asiaa lähestymään.

                                    Comment


                                      #48
                                      Täytyy vilkaista kun saan auton tallille. Jos sieltä on rumpu halki, niin pääseekö ne palaset tippumaan öljypohjaan? Siitähän jo näkisi että onko isommalle rempalle tarvetta.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei pääse, eli purkoottaa käytännössä koko askin, tuurilla irronneen pidätin renkaan saattaa nähdä alta päin. mutta koska tuo koko rumpu kokonaisuus on kuoreen koneistetussa reiässä ei sitä juuri pysty kurkkimaan.

                                        Vivun toiminta kannattaa tsekata huolella ja varmistua että itse kara mitä vipu liikuttaa on myös yhdessä palassa yms.

                                        Comment


                                          #50
                                          Aloitin viime talvena sen A6 notronic projektin, sitä saa kaima jatkaa ihan luvan kanssa :)

                                          Comment


                                            #51
                                            Automaattilootien harrastaminen ei oikein kuulu mun harrastuksiin ;) Jos olisi aikaa aivan rutosti ylimääräistä, niin sitten tottakai tuonkin pistäisin lihoiksi. Nyt joutuu katsomaan että onko se helppo vika, jos ei, niin uutta tilalle.

                                            Comment


                                              #52
                                              Ostin "uuden" lootan tilalle, mutta turbiinia ei oltu tuettu mitenkään. Se on nyt ollut takakontissa Saksan motarin rynkytyksessä muutaman sata kilsaa. Voiko se rikkoa jotain? Ja pitäisikö nyt vaihtaa esim turbiinin akselitiiviste ja ties jotain muutakin ennenkuin laitan sen kiinni?

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei pitäisi hajottaa mitään jos on perillä asti ettei roiku huulilla, turbiininkaulan laakeri ja stefa ilman ihmettelyjä vaihtoon.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Missä se laakeri on? Kiinni turbiinissa ja tulee ulos turbiinin mukana?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Vetäiset sen turbiinin pois niin stefa sekä liukulaakeri on akselin reiässä jonne turbiinin kaula menee. Vaihtamis ohje sille laakerille löytyy aiemmin tästä samasta threadista.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      En kyllä millään löydä ETKAsta sitä laakeria. Voisiko joku kertoa mikä osanumero se on DST-lootaan?

                                                      http://www.partsbase.org/audi/audi-a...-1998-gearbox/

                                                      Stefa varmaankin on 01F321243?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kyseinen laakeri löytyy ylempänä linkkaamastani vaihteistokauppa.fi.stä. muistaakseni noin 20-30 eur ja stefa saman.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Sieltäkin sitä etsin, mutta kun en tiedä tarkasti miltä se näyttää tai mikä sen nimi on, niin en keksinyt.

                                                          Onko se tuo: http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...o-4hp20--5hp19 ?

                                                          Vaan mahtaako käydä minun lootaan? Tähän hätään en muista mikä ZF malli se on, viisivaihteinen kuitenkin.

                                                          Tuleeko tuolta osat nopeasti?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Juurikin tuo.

                                                            edit: Nopeasti on toiminut ainakin omalla kohdalla
                                                            Viimeksi muokannut sfk78; 16.10.2015, 23:31. Perustelu: edit

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              tuo laakerihan irtoaa aika mukavasti kun ottaa stefan sen edestä pois ja taivuttelee laakerin katko kohdasta pienellä ruukkarilla raolleen ja tuon jälkeen ottaa kärkipihdeillä tuosta ylös taivutetusta päästä kiinni ja kiertää laakeria niin että se koittaa supistua ja samalla vetää laakerin ulos paikastaan
                                                              Katselin tuota lootaa, ja ei siinä laakessa ollut mitään katkoa (eikä uudessakaan). Ja en millään en saanut sitä vedettyä pois, joten jätin vaihtamatta. Yritin myös vetää koko öljypumpun pois, mutta sekään ei suostunut tulemaan vaikka liukuvasaralla ja lukkopihdeillä avitin. Liukulaakeri näytti aivan ehjältä, eikä turbiinin kaulassakaan ollut mitään sanomista joten tuskin haittaa mitään. On muuten öljyissä eroa! Vanhassa lootassa se oli aivan pikimustaa, uudessa paljon kirkkaampaa.

                                                              Tuli muuten nopeasti osat tuolta Vaihteistokaupasta, meniköhän kaksi päivää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X