Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KG ja kannen tiivisteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    KG ja kannen tiivisteet

    Nooh tarina lyhykäisyydessään:

    Suurin vika, pakosarja halki > korjaan

    Sen jälkeen ei lähde käyntiin?? piuhoja nykimällä ja ropaamalla ongelma kuitenkin poistui, ärsyttävää, syy pimennossa siis uusii joskus?

    Koeajo, kaikki tuntuu pelaavan paitsi jarrut ja putputus koneessa...
    Jarruista selviää pääsylinterin vaihdolla, putputus jää askarruttamaan

    Tulpat ja johdot vaihtoon, ei auta, kone käy h...etin rikkaalla ja kuullostaa kuin yksi pytty olis pois pelistä.

    Käytän sen paikallisessa autosähkökorjaamossa mitattavana;
    Tulos 3 ja 4 pytty antavat painetta toisilleen > kansipahvi tai kansi halki

    Mitäs nyt? kone tietenki auki ja toivottavasti vain pahvi rikki

    Mutta jos kansi HALKI niin voinko käyttää vapari koneen kantta? olis tossa joutilaana pari WC konetta

    JR

  • #2
    Kerran oli itselläni KG koneessa sama vika, kansitiiviste päästi läpi pyttyjen välistä. Taisi olla vielä samat 3 ja 4, ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa tiiviste.

    Comment


      #3
      WC:n kansi pitäisi sopia. :)

      KG ja WC ovat molemmat 79,5 pytyn halkaisijalla, joten vesikanavakuvioiden pitäisi olla yhteensopiva. Otat WC:stä vain peruskannen, vaihda siihen ohjurit ja koneistuta KG:n venttiilit siihen WC:n sopivaksi.

      Samalla vaivalla pakosarjan pinnapultit kaikki uusiksi vaikka olisivatkin ehjän näköisiä. Varman päälle jos haluat pelata, niin sopivalaatuiset rst-pinnapultit sinne tilalle.

      Mutta kun avaat kannen, karkaa paljon kilometrejä nielleessä alakerrassa projektimopo hetkellisesti käsistä. "Halvalla" korjaamalla siirrät ongelman yleensä vain seuraavalle viikkolle, ja tuntuu siltä että vehje on koko ajan rikki. :)

      Comment


        #4
        No niin, kannen otin jo perjantaina auki ja pois konehuoneesta.

        3 ja 4 pytynvälinen kannas tiivisteestä oli poikki.

        Nyt sit kysymyksiä... tilasin Reinzin yläpään tiiviste sarjan paikalliseen AD varaosa kauppaan, tavarat tuli Koivuselta (jonka reinzia pitäisi edustaa) ja yllätys yllätys sarja olikin Bayen...

        Mistä sais Reinzin setin ja mitä kustantaa ja onko noissa Bayenin pahveissa ollu ongelmia?

        Comment


          #5
          Osaset-ketjun kautta saa Reinziä, pyydä tilaamaan

          ATOY OY
          LAUTTASAARENTIE 54
          00200 Helsinki

          Itse kun tilasin KG:hen, meni tehdastoimitukseen, aikaa 2 kk. VAG:lta olisi saanut samaan hintaan sarjan 2 päivässä.

          Jos saan ehdottaa, kysy myös merkkiliikkeen tiukka hinta. Pari vuotta takaperin yläsarja maksoi jotain 187 euroa pienellä rapatilla.

          Comment


            #6
            ETKAn mukaan ei enää viralliselta tiskiltä saatavissa, ja jos olisikin niin hinta 270e.
            Germaaniasta Reinzin sarjan saisin arviolta n. 135 eurolla, sis arvion rahdista.

            Comment


              #7
              Germaaniasta? Ebay vai joku liike

              vai klubin kautta....

              Comment


                #8
                Klubin eli Tepon kautta.

                Comment


                  #9
                  Valitus jatkuu...

                  Työtä vieroksuvalla luonteella kaikki hommat näköjään venyy ihan tuhottomasti... Kuitenki kone on taas kasassa ja sitä yriteltiin saada jopa käyntiinkin.

                  Ongelmana taas tuo ei käyntiin lähteminen, tarkemmin ottaen kipinän puute.
                  Bensaa tulee (vuoti imusarjan päälle, huonostikiristetyistä suutimien helmistä) ja startti pyörii.

                  MHilosuon kans mittailtiin sähköjäkin, purkilta tuntuis tulevan puolalle jotain, mutta puolasta ei tule mitään ulos.

                  Mitkäs voi aiheuttaa moisen ilmiön?

                  Jako perseellään?
                  Puola / sytkän vahvari paskan?
                  Halli sökö?

                  Mul on ; http://etka.auto2.ru/au/A20Q/1985/63/57/650096/ olevas kuvas tuollainen 1A murikka. Mistä niitä saa ilman elinten luovutusta?
                  Ja löytyykö niihin irto osia, kuten esim. se pikku nappipatterin näköinen lätkä vasemmas reunas?

                  Jotain muita mitä pitäis tarkastaa?

                  Heh näyttäis Matrikkeli olevan oikeassa tosta halvasta korjaamisesta... tuleepahan tekniikka tutuks.

                  JR

                  Comment


                    #10
                    Onko virranjakaja oikein paikallaan? Jos ei Hallin anturi ole kohdallaan, niin kipinää ei irtoa millään.

                    Comment


                      #11
                      No jos boksi ohjaa sytkähavaria ja tsekattu jollain että sieltä jotain tuleekin niin sytkävahvari tai puolahan se sitten on rikki.

                      Comment


                        #12
                        Vähän päivitystä tähänkin tähänkin projektiin...

                        Osia metsästelin kotoa ja ulkomailta, päätyen lopuksi marmoritiskille.
                        Uusi puola (266?) teki tuloaan viikon saksasta, asensin sen tänään.

                        Ihme ja kummastus oli suuri kun kone yllättäen hörähti käyntiin, jotain mätää siinä viä on mutta vähän taas tämäkin edistyi.

                        JR

                        Comment


                        • #13
                          Kannattaisikohan tämä siirtää (maratoni)projekti osioon ? :)

                          Comment


                            #14
                            Kärsimyksellä ei ole loppua...

                            Kone saatiin jo käyntiin ja muutama kymmenen kilometriä ajeltuakin.

                            Hölmö kun olen niin jätin Lötkön pakkaseen lauantai päivällä (-19) ja siinähän ei ole edes lohko lämmitintä. Lähti se vielä sunnuntai aamuna käyntiin, jolloin äly ei riittänyt sitä siirtämään 1,5 km lämpimään halliin.

                            Anyway sunnuntai illalla alkoi taas mykkä koulu ja jatkuu edelleen, Tänään sain sen jo sentään hinattua tallille.

                            Lämpimässä hallissa tehtiin seuraavanlaisia havaintoja, kipinää tulee, bensa haisee ja sitä oli myös michelin ukossa kun se tänään irroitin purkaessa cooleria irti.

                            3 irto virranjakajaa ja yksi autossa oleva, siis näistä se HALL anturi mitattiin ja arvoksi saatiin 10kilo ohmia tai jotain sen suuntaista (katselin siinä viisaan näköisenä vieres) jokaisesta, kelat kylmiä??

                            Ilmeiseti toi Hall poikii lämpimänä ja voi vaikuttaa ehjältä kun se kylmänä mittaa?

                            Mutta kun se antoi kipinää niin... vääntelin yläpään sytkämerkit kohdalleen ja menin vilkaseen näkyykö vauhtipyörällä mitään, eipä tietenkään.

                            En sitte ole ilmeisesti kiristänyt jakohihnaa riitävästi, vai veteleekö ne ihan omiaan ?

                            Positiivista tähän mennessä on että Payen ei ainakaan vielä ole öljyä alkanut tihkuttaan kannen ja lohkon välistä ulos.

                            Hmmn jos jako on on ollu persellään niin onko mahdollista että starttia pyörittämällä venttiilit vois saada siipeensä?

                            Comment


                              #15
                              Vähän taas päivitystä homman etenemisestä.

                              Tuli taas purkailtua etuovi auki ja jakohihna näkösälle. Oli yläpään merkit vain 180 astetta vinos,nekin löytyi paikalleen.

                              Matrikkelikin piipahti hämmastelemässä ongelmiani, gurujen aivoriihi päätteli että koneessa on alipainevuoto JOSSAIN...

                              Valohoitoa PALJON ja vähän pulttien kiristystä, hämmästys oli itselleni suuri kun se yllättäen heräsi henkiin.

                              Kaivaakseni verta nenästä käytin Pakun katsastuskonttorilla vikalistaa hakemassa, että pääsisi niitä oikeita vikoja korjaamaan.

                              Heh HYLKY, HC arvo yli 2000 ja happi 8 jotain, yks parkki kärähtänyt eimuuta huomautettavaa.

                              Hmmn kansi halki vai kiero? No menee maanataina mitattavaks.

                              Pääsivät gurut muuten todistamaan teurastomoakin, kun lainakoira onnistui viiltelemään itseltään valtimon auki takajalastaan. Matrikkelilla on kuvia todistusaineistoksi.
                              Koiran remonttiin on muuten mennyt nyt enemmän rahaa kuin mitä maksoin lötköstä.

                              Ei kellään olis ylimääräistä KG tai 3B myytäväks?

                              JR

                              Comment


                                #16
                                No mittaa nyt ekana ne sylintereiden puristukset, sellaisella mittarilla jonka saa ruuvattua sinne tulpan reikään ja paineista se imusarja ennenkuin rupeat uutta kansipahvia etsimään. Se bensan haju oli siinä määrin suuri ja takakulman nokipeitto myös että kovin laaja että rikkaalla käy/on käynyt.

                                Jäikö se koira henkiin?

                                Comment


                                  #17
                                  Koira on hengis kyllä, paikkailu on kallista.

                                  Siltä meni siitä takajalasta lihas ja akillesjänne poikki, se helvetillinen verenmäärä tuli kun valtimo oli saanut siipeensä. Kesti (Kouvolas) leikkas sen ja toipumis aika noin 12 viikkoo.

                                  Kinner ruuvilla paikoillaan ja reilusti rautajäykisteitä jalassa. lisäks sillä on lasta.
                                  Ei mikään helpoin hoidettava kun se pysy paikallaan hetkeäkään.

                                  Auto on menos maanantaina paikalliseen autosähkö korjaamoon mitattavaks.

                                  Comment


                                    #18
                                    Oletko nyt sitten ajanut sillä? Jos olet niin minkälainen sen käynti on?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kävin katsastuskonttorilla n. 5 km sivu.

                                      Jotain se rötää, ei oikein väännä alle 2K kierroksilla, mut kun menee yli 3 K ni alkaa jotain tapahtua.

                                      Tietokone näyttä melko hurjia kulutus lukuja, mistä se muuten sen haistelee?

                                      Maanantaina on hiukka viisaampi, toivottavasti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Dodii Nyt on auto leimas :)

                                        Oli taas pari pyttyä ollut pimeänä, tulppien vaihdolla 5 > 7 lämpöarvoiseen (bosch) ilmeisesti selvis, oli sitä saanut säätää, seoksia siis ja vieläkin jäi sytkä aikaseks, mutta pelaa ihan eri tavalla kuin viime viikolla.

                                        Puristukset oli 6 - 7 välillä kaikissa pytyissä.

                                        Nooh pitää käydä ettiin uutta konetta ja laatikkoa ettei tekeminen lopu kesken.

                                        JR

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tietokone näyttä melko hurjia kulutus lukuja, mistä se muuten sen haistelee?
                                          Anturi on läppäakselilla, tunnistaa kulutuksen suoraan ilmaläpän asennosta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Millaisen koneen ajattelit AAN vai AEL?

                                            Comment


                                              #23
                                              Jonkun sortin bensapata, ei pistä niin katastusukkojen silmään...

                                              Ei juurikaan kiinnosta maksaa X Kiloeuroa autoveroa, jos tuon diisselin sinne laittais ja taitais tulla laatikonkin kanssa kaikennäköistä jumppaa.

                                              Hmmn siinähän olis kyllä projekti ideaa naittaa AEL (tai muu TDI) quattro laatikkoon, ilman että tarvii maasturin renkaat.

                                              Eikös noissa C4-ssa ole jo quattro diiselejä?

                                              JR

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ainakin A6 quattro -96 eteenpäin on 2.5 TDi käytössä.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X