Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla vähän samaa ongelmaa ollu, ettei lämpee ihan saunalämpötiloille, joskin kyllä sillä tapaa että tarkenee. Puhallusteho ei ainakaan tukossa olevalla raitisilmasuodattimella ole häävi, joten se kannattaa vaihtaa.

    Omassa kummatkin lämppärin letkut ovat lämpimiä kun autolla on ajanut aikansa. Se että pitääkö asian olla niin on asia erikseen. Kannattaa koettaa ilmata jäähdytysjärjestelmää vaikka jyrkässä mäessä ja tutkia jos sen jälkeen tuliskin kuumaa.

    ISV, eli tyhjäkäynnin säätöventtiili voi olla aika väsynyt/likainen/sökö, ainakin mulla ei pysy auto käynnissä kylmänä ilman ISV:tä.

    Comment


    • #32
      Niin voihan siel vielä ilmaa olla..

      Kyl toi kylmänä tasaisesti tyhjäkäyntiä käy mutta kun lähtee liikkeelle ni tarvii paljon kaasua ja hyytyilee varsinki pienillä kierroksilla ja vauhdilla.

      Comment


      • #33
        Noh sitten kaikki alipainevuodot syyniin ja ehk jollai bensanpainemittaril vois lyödä vaik ohjauspaineensäätimen ja määräjakajan välii ja kattoo mimmosii bensapaineit sielt tulee.

        Ohjauspaineensäätimeen menee alipaineletku, koeta imasta sillä jollai tavalla ja kuuntele pihiseekö, jos pihisee niin op-säätimen kalvo sökö. Korjauksena tulppaus.

        Suuttimet voi ottaa irti imusarjasta ja kattoa niitten tuotto. vaatii vaan sen imusarjan yläosan irrotuksen ja aika paljon voimaa et ne suuttimet lähtee irti.

        Kelju-K opas:
        http://www.slideshare.net/guestceff3...jection-manual
        Viimeksi muokannut Villee; 14.12.2013, 19:56. Perustelu: lisäilyjä

        Comment


        • #34
          Tässäkin asiassa paras lopputulos syntyy, kun pyrkii pitämään paikat mahdollisimman alkuperäistä vastaavina. :) - Kennoa vaihtaessa jos ei kennon ympärillä olevia vaahtomuoveja korvata jollain vastaavalla tilkkeellä, niin ilma virtaa kennon ohi. Silloin ilma ei lämpene kunnolla.

          Toinen minkä olen havainnut, niin omassa ajo-Audissani, jossa on tarvikekenno, niin ei ole löylyt ihan yhtä hyvät kuin toisessa täysin vastaavassa Audissa, johon vaihdoin alkuperäisosaa vastaavan Hellan kennon. Näillä ei edes ollut käytännössä hintaeroa. - Piti vain osata kysyä oikean merkin kenno ja sen kanssa tulee kyllä todella kuumaa.

          Comment


          • #35
            Huomannut saman kun autossa on tarvikekenno ja ne vaahtomuovit loppu kesken siitä letkulähtöpäädystä (ja puhallinkotelossa on siinä kohtaa reikä kun se muovi oli hapertunut) niin ei tuu ihan kunnon löylyt autoon. Pitääpi yrittää tilkitä jollakin tavalla.

            Comment


            • #36
              Kaveri kauppasi met/mustaa farmari lötköä-89.. Siinä olisi erikoisia herkkuja, mm. Takapenkin lämmitys, 2.0L koneella ja 2,2 suuttimilla.. Menee kuulemma kivasti.
              Tarvii varmaan hakea pois. Jos esim. Takapenkki sopii sedaniin.

              Comment


              • #37
                2,2:n suuttimet vaikuttavat kulkuun varmaan lähes yhtä paljon kuin omassani 200T:n apurunko. ;)

                Comment


                • #38
                  Kaveri ainakin sanoi että, on eroa kuin yöllä ja päivällä. Saahan se soppaa enemmän kun pedaalia painaa.. Ja mulle se on ihan sama vaikka kulkisi vähemmän!!! =))) Mutta jos auto on leimassa ja halpa ni ei väliä..=)))
                  Vai onko niinku omakohtaisia kokemuksia?..=)

                  Comment


                  • #39
                    http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...53?ajoneuvo=23

                    Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta siitä vain päättelin, että ei vaikuta mitään, kun molemmissa koneissa on samat suuttimet.

                    Comment


                    • #40
                      Hyvä pointti.. Nyt täytyy tarkistaa kaverilta mitkä suuttimet se sinne sitten oikein laittoi..=))


                      (soitin kaverille ja ottaa selvää mitkä suuttimet kyseessä. Mutta 2,2L suuttimina oli myynyt)

                      Ja toisiaan potkua oli tullut reilusti lisää.
                      Viimeksi muokannut satanen; 28.12.2013, 17:08.

                      Comment


                      • #41
                        Nissensin kenno tuli tuohon omaan laitettua ja kunnolla fylliä kennon ympärille ja siihen päätyyn letkulähtöjen luokse. Nyt on ainakin näin lauhoilla ilmoilla puhaltanut kuumaa.

                        Täytyy kattoa jos huomenna pesis vähän ja ottais pari kuvaa valoisassa, pientä päivitystä tapahtunut :)

                        Paljonkos muilla kuluttaa bensaa tuollainen RT-tekniikkainen ? Oma vie sekalaisessa ajossa sellasta 11 litraa sadalla ja jostain kuulin että nämä olisivat pieniruokaisia.. :D tietty pelkällä maantieajolla varmaan pääsisi pieniin lukemiin.
                        Vaihdettu on kaikki suodattimet, öljyt, virranjakajan kansi ja pyörijä, tulpat, alipaineletkuja..

                        Comment


                        • #42
                          Mitä se sekalainen ajo kellekin on. Kyllä se kulutus kymppiin herkästi pompsahtaa, jos nurkissa pyörii. Talvella varmaan ylikin. Mutta toisaalta ei tässä kokoluokassa mennä tänäkään päivänä merkittävästi taloudellisemmin. Nämä kulkee kuitenkin pelkällä 98:lla, eikä millään bensan ja LL-öljyn sekoituksella.

                          Pienin lukema mitä olen mitannut RT:stä, on 5L/100km. Siihen kun laskee kaikki mahdolliset mittausvirheet ja mittarivirheet, niin ei se siltikään ole kuin käytännössä höyryjä. Kesäkelillä normaalimpi jossain 7-10 välillä. Talvella kun yleensä käytän lasit suliksi, niin viehän se silloin.

                          Comment


                          • #43
                            Ite ajan jotain 10km matkoja suuntaansa niin kulutus kesällä on 8 ja talvella himpun vajaa 10 litraa satasella. Matka-ajossa sen 7-8 litraa. Itel nyt seos vähän rikkaammanpuoleisena niin syö vähän enemmän. Trippimittarin näyttäessä 800-900 km niin on aika mennä tankille ja bensaa on mennyt sen 75 litraa kun täyteen tankkaa.

                            Kaupungissahan ilmoitettukin kulutuslukemahan on sen 11,5 litraa sadalle kilometrille.

                            Comment


                            • #44
                              Tarvis tohon RT-koneeseen kunnollinen selkeä sytkän säätöohje, kellään hyvää tallessa ?

                              Comment


                              • #45
                                Empä oikeen muuten osaa auttaa, mut RT koneen perussytkäennakko on 17-19 astetta ennen yläkuolokohtaa. Se sytkä on siis säädettävissä tolla välillä. Muistaakseni vauhtipyörällä ainakin toi 15 asteen merkki on.

                                Comment


                                • #46
                                  Oliko se säätö alipainekellon putki irti. Ei se kyllä minulla edes vaikuttanut mitään säätöön.
                                  Muistaakseni omassa RT:ssä on merkissä vauhtipyörällä ja 18 silloin ennakko.

                                  Jos on säätötarvetta, niin kannattaa tarkistaa jako. Yksi hammas yläpäässä pielessä taisi olla sytytyksessä joku noin 15 astetta. Enemmän on tullut vastaan niitä vitosia, joissa on jako hampaan pielessä kuin niitä, joissa se on kohdallaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mites kojelaudan lista lähtee irti, siis se missä on ilmasuuttimet. Sen kuskinpuolen pikkupätkän sain irti vaa repimällä nii jotkut nastat sieltä ilmeisesti irtosi :D onko samallalailla kiinni se pidempikin pätkä ? Käykö ylipäätään v8 mallin jalopuulista tuohon perusmalliin, sillä siinä kuskinpuolen pätkässäkin oli pituuseroa sentin verran. Kannattaako siis aloittaa ees repimään listaa irti.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Se koelaudan lista on kiinni semmosilla tapeilla, joitten takana on sokat, kannattaa irrottaa mittaristo niin saa siltä puolelta ne sokat irti. Loput saa irti sitten hansikaslokeron aukasemalla. Repimällä saat vaan hajotettua sen listan.

                                      Mulla on itelläkin täys V8:in jalopuusarja, mut siinä käy niin että oviin ne listat käy suoraan, mutta koelautaan joutuis tekemään kiinnikkeet, sillä ne on erilaiset kuin perussatkussa/kakssatkussa.Joten mulla on 200:en listat kiinni autossa kun se on bolt on. Kyllä sen V8:inkin listan saa sopimaan, mutta joutuu näkemään vaivaa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Oliko se säätö alipainekellon putki irti. Ei se kyllä minulla edes vaikuttanut mitään säätöön.
                                        Omasta nappasin kokonaan pois, kun vuoti kuin seula ja laitoin kiinteän hallin pohjan. Toki kivahan se olisi siellä olla, mutta pitäisi ensin löytää jostain ehjä. Toimii se ilmankin ihan hyvin ja lappu lattiassa sekä kierroksilla mennään kuitenkin keskipakosäädön mukaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itse irroitin sillain että, raotin leveällä ruuvarilla, Naps,naps, Irtoili helposti.
                                          Siellä oli takana sellainen muovi verkon tapainen, napsautettu paikalleen sillain, että ei irroitettavissa.? Ahdasta on jos meinaa irroittaa sen muoviverkon. Ruuvarilla 10 min.
                                          Ootrasin paneelit ja hyvä tuli.. Samalla ootrasin alkuperäisen ratin puiseksi.

                                          Takaisin laitoin kaksipuolisella teipillä. Siellä on sitten riittävästi niitä kiinnike tappeja !!!.=)))

                                          Comment


                                            #51
                                            V8:n listat tosiaankin erilaiset, mitä 200:ssa ja 100:ssa, varsinkin jos V8:ssa on ollut vänkärillä airbäg.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                              --Toki kivahan se olisi siellä olla, mutta pitäisi ensin löytää jostain ehjä.
                                              Kun kävin paikallisen tiskillä joskus kysymässä Audin alipainekelloa, niin tuumasivat, että ei se ole niin tarkka säätimen mallin kanssa. Laitoin sitten omaani Polon kellon, kun sellainen oli hyllyssä. Ihan samanlainen se oli kuin Audin omakin. Sen katsoin vain, että liikematka on silmämääräisesti sama.

                                              Comment


                                                #53
                                                Jokseenkin näin olen sen itsekin miettinyt. Itseasiassa tilasin Saksan varaosapuljuista ihan sopivan Boschilaisen, mutta yllättäen sellaisia ei sitten enää saanutkaan :) Vähän jotain sellaista kyllä veikkailinkin, mutta pitihän sitä kokeilla.

                                                Noita kelloja on muuten ihan vitoskoneillekin melkein jokaiselle omanlaisensa, mutta lieneeköhän niiden välillä kovin suurta eroa loppujen lopuksi.

                                                Et satu muistamaan mihinkä Polon koneeseen se kello oli, jos sellaisen löytäisi itsellekin?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kasin kojelaudan jalopuut asennettu. Raotin vanhaa vaan päästä ja repäsin kunnolla, solmuunha se vanha peltinen meni :D Sit irrotin jalopuulistoista kiinnikepellit ja tuuletussuuttimien puolikkaat sulattamalla ja liimasin vanhat suulakkeet kiinni niin sai sen sulkuläpän mekanisminkin mukaan peliin.
                                                  Täytyy huomenna yrittää ottaa valoisalla pari kuvaa "valmiista" sisustasta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Liityt näihin karwalakkisisusta jalopuilla kerhoon mun kans. Mulhan on ihan samanlainen kangassisusta ku sul sil erotuksel ettei se oo sininen :D Mut jalopuut piristää must huomattavasti sisustan ilmettä, tuo semmosta "luksusta" :). Nahkaratin asensin omaan autooni lähestulkoon heti kun auton ostin. En vois kuvitella enää olevani ilman :D.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Paitsi et mulla on nykyään kokonaan sininen nahkasisusta (pl. takaselkänoja jota en oo vielä kerenny verhoilijalle viedä) ja nahkanen bbs-ratti ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                                        --Et satu muistamaan mihinkä Polon koneeseen se kello oli, jos sellaisen löytäisi itsellekin?
                                                        Todennäköisesti MK1 Derby/Polo ja 1,1 litraisen. Jossain noissa käytettiin ilmeisesti myös kahteen suuntaan vetävää alipainekelloa, mutta tarkoittamani oli ihan perinteinen. Katselin että uusissa kuplavolkkarienkin tarvikejakajissa on aika samannäköinen alipainekello.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nyt jotain huippulaadukkaita kuvia:

                                                          Konttorissa näyttää nykyään tältä:





                                                          Ja koko auto tältä:





                                                          http://i590.photobucket.com/albums/s...ps753658d2.jpg

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            On kyllä härskin näköinen lötkötin! Sisusta on kuin toisesta autosta.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Jaa sattuks tää lötkömobiili löytyy erään vantaalaisen huoltoaseman pihalta yöllä siinä yhden aikaan? :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X