Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ulkonäkö kohenee kummasti, kun saat jouset alle ja kunnon renkaat vanteineen. :)
    Febin tiivistesarjan olen asentanut ja aika monta vuotta se piti. Motonetista ostin. Heillä on vissiin ollut muunkin valmistajan sarjoja myynnissä, että tiedä sitten mitä sieltä nyt saa.

    Comment


    • #92
      Nyt olis hammastankoon vaihdettu uudet tiivisteet ja suojakumi, etujarrut uusittu kokonaan, 15 tuumaset vanteet 185/65 kumeilla, vakiojouset sekä öljyt vaihdettu yms. pikkuhuoltoa.

      Jarrut jäi vielä ilmaamatta kun ei jostain syystä tahtonut neste liikkua muissa kuin kuskin etujarrun putkessa, avattiin kaikki nipat ja jätettiin valumaan kun aika loppu kesken. Sen verran vaan muita kiireitä sekä välimatkaa tallille niin veikkaampa, että kun perjantaina pääsen ilmauslaitteen kanssa seuraavan kerran tallille niin säiliö tyhjä ja joka nurkan alla lammikko nestettä :D

      Sitten voisi ens viikon alussa käydä konttorilla ja sen jälkeen vielä jotain pientä huoltoa.
      Viimeksi muokannut Neuni; 22.7.2015, 21:04.

      Comment


      • #93
        Takapäässä pitää olla paino akselilla, jotta kulkee neste läpi takajarruille. Sedanissa säädin on vasemmalla puolella taka-akselin kohdalla. Se on varmaan säädetty silloin, kun poistit jousituksen, niin nyt pitäisi säätää uudelleen.

        Comment


          #94
          Saattaa olla paineensäädin jumissa siellä takapäässä.

          Comment


          • #95
            Ei siihen säätimen säätöihin ole koskettu ollenkaan. Ja tuntuisi ainaki ulkoisesti toimivan ja liikkuvan ihan normaalisti, vaikea tietty sanoa mitä siellä sisällä tapahtuu.
            Huomenna kierros kaksi ilmauksen parissa.

            Comment


              #96
              ilmausohje C4 korissa takajarrujen kohdalla erikseen mainitsee, että pistä vähintään 13mm poranterä jousen ja vastakappaleen väliin. Ilman tuota ei ilmaudu. Typ44 kuormavena varmaankin hyvin samankaltainen toiminnaltaan. Lisäksi voi säätää tukivarresta sen vastakappaleen ihan ala-asentoon ilmausta varten, sitten palauttaa yläreunan tietämille ja ilman ylösnostoa pystyy kahdella 13mm lenkillä säätämään takajarruja tiukemmalle jos tarvitsee.

              Comment


              • #97
                Jännää, omassa lötköttimessä takajarrut kyllä ilmaantuivat ihan iloisesti ilman kuormaa vanhan ajan toinen painamassa jarrupoljinta menetelmällä.

                Comment


                  #98
                  Niin ilmaantunut 200:ssa ja V8:ssakin perinteisellä menetelmällä.

                  Comment


                    #99
                    Ilmaantuu ne ilman säätimeen koskemistakin. Toki jonkin verran nopeuttaa, kun virtauksen vastustusta vähennetään. Itse olen aina ilmannut ihan ilman säätimeen koskemista.

                    Comment


                    • Saatiin jarrut ilmattua perinteisellä menetelmällä ja nyt ottaa hyvin sekä tasaisesti jarrut, eikä laahaakkaan kun edessä kaikki uutta.

                      Jotain pientä sipistelyä tehtiin esim. virranjakajan pyörijä oli rikkoutunut siten, että keskeltä oleva johdin tipahti irti. Alipaineletkut uusin myös kun vanhat olivat hieman holoja.



                      Siinä se nyt odottelee katsastuskonttoria koko komeudessaan :D

                      Comment

                      Working...
                      X