Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 Avant -89

    Tällainen lötkö tuli hommattua. Keula oli saanut pienen osuman, joten lukkopelti, puskuri ja umpio vaihdettu ehjiin.
    Auto on vuosimallia -89 ja RT-moottorilla. Ajettu 361tkm ja perushuollon tarpeessa. Varusteita ei ole kuin manuaalinen kattoluukku ja vetokoukku. Sisusta tietenkin kokosininen kangasmalli.
    Nyt aluksi tullaan vain huoltamaan, korjaamaan muutamia pikkuvikoja ja madaltamaan. Katotaan tekniikanvaihtoa, ulkokuorta ja sisustaa sitten myöhemmin.

    Edellisestä käyttöautosta jäi nuo 16x8 ja 16x9 Schmidt TH-line vanteet, joten ensitöikseni irroitin Audista navat ja rummut joihin kaveri teki 4x100 jaon. Vanteet alle ja etujousista laikkasin jostain syystä kierroksen pois. Ajoin autolla yhden illan todetakseni, että suurempaa vikaa ei ole ja laitoin talveksi seisontaan.
    Nyt olisikin vuorossa Airlift-ilmajousituksen asennus vanhasta autosta jos tuota saisi vähän alemmas ;)

    Tällä hetkellä lötkö näyttää vielä tältä :


    Jatketaan tästä, laittelen viikonloppuna lisää kuvia kun projekti etenee.

  • #2
    Törkeen siistin näkönen ajopeli ! Itel myöskin köyhä varustelu mallia ruskea kangasverhoilu ja kattoluukku, mutta mulla siinä on jalopuut (niin niis listois on noin millin paksunen puuviilu :D) ja nahkaratti ni tuo pientä luksusta sisustaan.

    Comment


    • #3
      Vanteet on kyllä jotain ihan järkyttävän rumaa. Luulen että silmäni tuhoutuivat juuri. Muuten kyllä komea Audi ja hieno väri. Juuri oli 14 tuumaiset peltivanteet myynnissä foorumilla, vink vink.

      Comment


        #4
        Minusta vanteet taas sopivat erittäinkin hyvin. Alemmas vaan tosiaan. Ei kaikkien lötköjen tarvii olla sivulista mallia :)

        Comment


        • #5
          Orkkissivulistamiehet <3 tästä tulee hyvä!

          Comment


            #6
            Tykkään alyttömästi jo nykyisestä ulkonäöstä, kansa vaatii lisää kuvia :)

            Perhe-lötkö kassitettuna, tykkään ideasta!

            Comment


            • #7
              Sivulistamiehistä puheenollen ni itellä on 3 alkuperästä pölykapselia varalla jos sattuu jäämään yksittäinen pöläri matkan varrelle... :D

              Comment


                #8
                Nuo vanteethan on just pornot, mutta kumit hirveät. Ei oikein näe onko tuossa jotkut venytykset, mutta kumia pitäisi olla ympärillä enemmän. Korkeampaa profiilia. Ei näihin istu ellei ole riittävän pallot.

                Tosin nuo afroamerikkalaismallin korilistat on noiden vainteiden kanssa vähän orvot. Olisi nyt edes vähän jotain kromia autossakin, ettei vanteet näytä ihan varastetuilta.

                Comment


                • #9
                  Vanteet on kyllä törkeen hienot ja auto myös. Vaikka tahtoisinkin kovasti tykätä niiden kombinaatiosta, niin joku tossa nyt mättää enkä keksi mikä. Oisko tuumaa isommat vanteet parempi tai sitten 220vt:n kaaret, tiedä häntä. Pussit kuulostaa hyvältä.

                  Comment


                    #10
                    Tuo koukkumalli mun mielestä on ihan ok lötköön. Omaani laitoin aikoinaan samanlaisen. Oon nähny eri valmistajan tekeleen ja se oli hirvee. Tukiraudat näky takaapäin kivasti auton alla. Voi olla että oli oma tekele mut tuos sun omas en nää mitään vikaa.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia kaikille kommenteista, hyvä että jakaa mielipiteitä :)



                      Etukumeina on 195/40 Falkenit 8" vanteella ja takana 205/40 9" vanteella, eli venyy kyllä jonkin verran. Kyllä ne omaan silmään aluksi ja ehkä vähän vieläkin näyttää pieniltä, mutta katsotaan tilannetta uusiksi kun on madallettu.

                      Pyöreät kaaret olisi kyllä hienot mutta joku näissäkin kiehtoo. Katotaan laitetaanko vanteet sukeltamaan oikein kunnolla vai jätetäänkö ne tuohon kaaren tasalle. Varmaan kallistun ensimmäiseen vaihtoehtoon kun olisi tarkoitus saada oikeasti matalaksi tällainen. Ompahan haastetta :)




                      Ulkokuorelle tuskin tuun hirveästi tekemään mitään. Toki se siistitään ja vaihdetaan ehjiä osia rikottujen tilalle, muuten OEM-linjalla. Olisi kyllä valkoiset vilkut eteen ja v8:n takavalot.. Muista omistamistani autoista poiketen tässä ajattelin tuon vetokoukunkin pitää, vaikkei se nyt mikään järin hieno olekkaan.

                      Comment


                      • #12
                        Minulla on yhdessä Audissa sellainen hirveä kökötys, jonka putket näkyvät ihan takaata tai sivulta katsoen. Tulee niihin pyörän takana oleviin töttöröihin kiinni. Suomalaista laatutyötä suunnittelu ja toteutus selkeästi. - Niin kuin tuossa paikallaan olevassakin, joka mielestäni Kovil. Se on ihan ok näköinen, mutta kova ruostumaan, joten kannattaa ehdottomasti tarkistaa koukun palkkien kunto puskurin peittämältä osuudelta. Omaani vaihdoin saksalaisen koukun Kovilin tilalle, kun ei ole koukku pelkkä koriste.

                        Comment


                          #13
                          Pidä porkkanat, valkoiset vilkut ja veekasi-takavalot on jo niin nähty! :)

                          Comment


                            #14
                            Tää on niiiiiin makee. Kuola rupesi valumaan välittömästi. En tiedä miks, mutta tää on mun silmään ihan törkeen hieno! Toki vielä enempi kuola valuu sitten, kun tää on kentässä :)

                            Comment


                            • #15
                              Onko muuten Avantin ja sedanin takaistuimen istuinosat samanlaiset ?
                              Tarvis löytää tuohon sinisen värinen nahkaistuin taakse, ovipahvit ja etuistuimet jo löytyisikin.

                              Comment


                              • #16
                                Persauksen alle menevä osa vois hyvinkin olla ihan sama, tai ainakin sovellettavissa. Selkänojat sen sijaan ei sovi ristiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Hitto miten elegantti!! ;) Oikeesti kyllä komee vekotin. Vakiotolppia sais varmaan madallettua samalla tavalla kuin kasikympissä. Eli jousilautanen irti ja hitsaa sen alemmas. Vakiona lötkö ei tunnetusti ole edes korkea, 50mm madallus ei näy missään ;)
                                  Istuinosat on varmaan samat takana, en usko että eroaa.
                                  Ja vanteet on mahtavat, älä vaan niitä vaihda pois!
                                  Viimeksi muokannut pasi_orava; 18.9.2013, 18:56. Perustelu: Lisää

                                  Comment


                                    #18
                                    Istuinosa on sama.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Musta toi typ44 avant on varmaan 80-luvun komein farkku mitä on tehty.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos tiedoista, onkohan noita nahkaistuimia avanttiin valmistettu edes sinisenä ikinä ? :D
                                        Joutuu noita etutolppia/olka-akseleita vähän modailemaan tuon ilmajousitolpan kanssa, takana ei onneks tarvi kauheesti soveltaa.

                                        Vanteista pidän itsekkin, laitan nuo nyt takana olevat 9" leveät vanteet eteen ja taakse tulee 9,5" leveät.
                                        Viimeksi muokannut Neunii; 18.9.2013, 22:02. Perustelu: lisää

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kaikessa yksinkertaisuudessaan (tai juuri sen takia) hieno. Tykkään!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitosta vaan kaikille !


                                            Edellisestä autosta poiketen tähän tulee ilmajousien ohjaus magneettiventtiileillä. Sitä varten hommattu 8kpl Ascon 3/8 venttiiliä ja AVS-7 -ohjain. Mittarit tulee olemaan kaksi kappaletta KPC:n kaksineulasia.
                                            Kompuraksi Viarin 480c ja 5gallonan säiliö. Ehkä saatan ostaa toisen kompuran ja säiliön vielä lisäksi, aluksi mennään nyt kuitenkin noilla.


                                            Takatolpiksi Airliftin rullapaljetolpat, näissä säädettävä jäykkyyssäätö.


                                            Eteen tulee näillä näkymin Airliftin tekeleet, vähän täytyy tolppaa sekä olka-akselia muokkailla mutta kyllä ne istumaan saadaan.

                                            Nuo tolpat on tosiaan mk2/mk3 Golf/Jetan tolpat, saa nähä millai ne toimii hieman painavemmassa autossa. Luultavasti ajokorkeudella isommilla paineilla tulee toimimaan ihan hyvin.

                                            Toivottavasti nyt tulevana viikonloppuna kerkeisi tallille vähän tekemään taas..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tähän väliin yksi kysymys taas, onko avantissa ja sedanissa samanpituiset takapuskurit ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Samathan nuo näyttäs olevan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitos tiedosta.

                                                  Comment


                                                  • #26

                                                    Otin tuolta varapyöräkotelosta täysikokoisen varapyörän, tunkin ja muut roinat pois. Laitoin varapyöräksi sellaisen pienen väliaikaismallin ja se sopi hyvin tuonne sivulokeroon piiloon.
                                                    Nyt on ainakin ilmasäiliölle, kompuralle ja venttiileille tilaa. Tuohon varmaan teen vielä yhden välipohjan tai hommaan sellaisen alkuperäisen mikä tästä on ilmeisesti kadonnut jonnekkin. Vaimentaa hyvin kompuran ja venttiilien äänet ja säilytystilaa saa sitten lattian allekkin.


                                                    Tuossa vielä nuo venttiilit pakettina ja tuo ohjain.

                                                    Hieman hitaasti lähtenyt projekti etenemään, vähän turhan pitkä matka tallin ja kodin välillä niin ainoastaan viikonloppuisin kerkeää tallille rakentelemaan.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hitaasti? Koko projektiketjun ensimmäisestä viestistä on kulunut vasta pari viikkoa ja on jo tehty sitä sun tätä. Useimmilla ei ensimmäiseen puoleen vuoteen tapahdu yhtään mitään ja sen jälkeen käydään kerran ebayssa ostamassa lisää osia... :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pieni päivitys tännekki, lötkö sai puhtaan pitkän leiman taas. Hetken kerkes jo olemaan tallissa seisonnassa mutta otinkin käyttöön takaisin. Perushuoltoa on tehty ja vaihdettu Aluline Cup 15x7 185/55 kumeilla alle.
                                                        Auto myös tipahti vähän alemmas vaikkei ollut edes tarkoitus, katkesi toinen etujousi kierroksella niin piti sitten ottaa toiseltakin puolelta kierros pois :D Myös takaa otin 1.5 kierrosta jousta pois niin ei oo ihan kauhea etukeno.

                                                        Lämppärin kenno varmaan pitäisi uusia kun ei kunnolla kuumaa puhalla, tarkenee kyllä mutta aika heikko esitys kun vertaa kolme edellistä talvea palvelleeseen kakkosjettaan. On koitettu huuhdella monesti kaikilla tököteillä ja vedellä, vähän ehkä parani mutta ei tarpeeksi.

                                                        Myös nopeusmittarin heitto olisi kiva saada jotenkin pienemmäksi (nyt 100 vauhdissa mittarissa 118), jotenkin noita pystyy kalibroimaan ilmeisesti vai siirränkö vaan viisaria booreilla ?

                                                        Mites muuten jos haluan vaihtaa 200-mallin etuvalot ja maskin niin mitä tarvitsen ? Luonnollisesti umpiot ja maskin, mutta mitä muuta vai pärjääkö pelkästään noilla ?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Umpiot, maski ja kromilistat. Meikälle on samanlaiset setit hakusessa mutta meinaa vähän olla kiven alla ja maksaa monta oravannahkaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Olisko jotain vinkkejä miten sais kabiinin lämpeämään paremmin ? Vaihdoin lämppärin kennon uuteen ja lämmityslaitteen kaikki läpät oli ehjiä ja tuntu toimivan oikein. Moottori lämpeää ihan normaalille tasolle. Silti ei vaan tule kunnolla kuumaa.

                                                            Ja mitä kannattais räplätä että kylmällä moottorilla ei hyytyisi ? Kylmäkäyntisuuttimesta ja jostain alipainesäätimestä luin, että vois olla syyllisiä. Lämmetessään toimii ihan kivasti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X