Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 b4 2.3q >1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 b4 2.3q >1.8Tq

    Aloitellaas tässä jotain omasta kulkineesta ja projektista, joka olisi tarkoitus käynnistää mahdollisimman pian. Auto on -93 vuosimallinen, ng-moottorilla varustettu yksilö, johon vaihdellaan AEB:n tekniikka, kunhan kyseinen kapistus rantautuu Suomeen.

    Moottoriswappi toteutetaan ihan oman mielenkiinnon ja harrastuksen vuoksi. Järkevämpää olisi ollut varmaankin ostaa se A4 ja päästä helpommalla, mutta korimalli miellyttää silmää ihan liikaa. Auto toimii minun käytössäni työmatka-autona ,joten kilometrejä vuodessa tulee n. 5000km, joten uuden auton hankinta ei senkään vuoksi oikein kiinnosta. Auto on ollut käytössäni n.3 vuotta ja palvellut täydellisesti omassa työtehtävässään, mutta vähän kyllästyttää tuo tehottomuus.

    Kuvia alan lisäilemään, kunhan saan clubin jäsenyyden jälleen voimaan, muutaman vuoden katkon jälkeen. Tarkoitus olisi edes joskus päästä esim. Tahkolle treenaamaan.

    Moottori on tilattu, mutta vähän viivästystä tullut toimituksessa, mutta odotellessa on hankittu kiinteä vauhtis ja S2 -kytkin. Kytkin varmaankin ylimitoitettu tehoihin nähden, mutta tarkoitus olisi rakennella tätä autoa sitten hamaan tappiin asti, kunnes tulee pakollinen määräys paalaamiselle. Eli kytkin on hankittu vähän myös reserviksi.

    Ensimmäinen kysymys liittyykin tuohon vauhtipyörään, jota ajattelin myös kevennellä. Onko teillä, jotka olette kyseisiä swappeja tehneet, mitään suosituksia sorvaukseen. Vauhtipyörän takaa ainakin löytyy leveä reunus ulkokehältä, josta voi silpaista palaa pois. Miten tasapainoitus? Normaalisti tasapainoitus tehdään kampiakselin kanssa?, mutta onko väärin tasapainoittaa yksinään?

    Koneen korvakkeet menee totaalisesti uusiksi. Tarkoitus olis toteuttaa 034 -malliset kannakkeet koneen kyljelle.

    Katsotaan mikä on lopputulos. Tarkoitus päästä nopeasti projektissa myös loppuun, koska auto palvelee päivittäisessä ajossa.

    Edit: Lisäksi tarvetta kuviin -98 AEB:n ecun sähköliittännöistä.
    Viimeksi muokannut saheva; 1.9.2013, 10:04.

  • #2
    Noniin tervetuloa joukkoon, eikait näitä 1.8tq b3/b4 koskaan ole liikaa ;)

    Itse keräilin jonkinmoisen databasen tuosta liitäntähommasta. Se on -97 a4:sta, jos moottorisi tulee passatista niin liitännät poikkeavat jonkin verran. Mehtalan projektikertomuksessa nekin on selvitetty.
    a4 -97
    Tuo lämpömittari anturointi kannattaa vetää auton alkuperäisestä anturista niin saa lukemat oikein.

    Tuo vauhtis keveni takaosasta itsellä, tasapainotti ensin vp:n ja sitten asetelman kanssa tuon paketin. Kampuraan ei koskettu.
    viesti omasta ketjusta

    Comment


    • #3
      Vauhtipyörä lähti sorvattavaksi ja paineasetelman kanssa yhteen liitettäväksi. Tuossa kun sitä hiukan mallaili paikoilleen niin tuntui, että noinkohan se siihen istuu... Kovasti reunaan tulee reikää, mutta katsotaan sitten jos siitä joskus valmista saadaan.

      Mites tuon katalysaattorin kanssa kannattais menetellä? Meniskös tuo vanha 2.3:n vielä vai kannattaako tilailla jotain tarviketta/racea uuden moottorin perusteella?
      Viimeksi muokannut saheva; 5.9.2013, 10:35.

      Comment


      • #4
        Minkäs kokoista dp:tä kannattais sovitella tuohon vakio kokoonpanoon, tulevaisuuden varauksella. Riittääkös 2,5" mihin? Vai suosiolla 3"? Mietin myös tuon lambdan hankintaa, eli se olisi varmaan hyvä uusia? Oliskos siihen moottoriin järkevämpää hankkia samantien laajakaista optioksi? Eculle olisi kuitenkin kapeakaista mukana. Moottori on kuulemma saapunut välittäjälle ja jahka se saadaan tulemaan tännepäin, alkaa vanhan purkaminen samantien.

        Comment


        • #5
          Jatketaas yksinpuhelua. Ehkä tämäkin helpottaa itseäni jollain tavalla. Oliskos jollain heittää lisäystä, että mitä "irtonaisia" osia pitäisi olla mukana swapissa (Moottori -98 audi a4 AEB). Tarkastelen vain toimitussisältöä ja itselläni saattaa joku moottorin toiminnalle tärkeä kikkare jäädä huomaamatta. Omaan mieleen tulee irrallisina ECU, sytytyksen pääteaste ja MAF, lambda(edellissessä viestissä kysymys aiheeseen liittyen). Uskon, että moottorissa kiinni olevat anturit on paikoillaan, mutta juurikin tuollaisista muualla konehuoneessa sijaitsevista osista olisin kiinnostunut.
          Viimeksi muokannut saheva; 14.9.2013, 16:28. Perustelu: tarkennus

          Comment


          • #6
            Täällä ainakin seuraillaan, vaikka mitään ei kuulu tai näy.... Onko vanhalle tekniikalle vielä tietoa mihinkä menossa?

            Comment


            • #7
              Vanha tekniikka joutaa pois jonnekin, jossa sitä tarvitaan enemmän. Tuli harmillinen takaisku, mutta siitä ei enempää vielä tässä vaiheessa. Hetken aikaa nimi raksutti päässä...

              Comment


              • #8
                Availin öljypohjan auki ja otin muovisen loiskelevyn pois. Siinä samassa lattialle ponnahti pieni hassu ruuvi, jonka kierre ~m3, pituutta kierteellä ~4mm. Ruuvin kanta on umpinainen ja kupera muodoltaan. Ruuvin kannassa ei ole mitään millekään avaimelle sopivaa muotoa. Epäilen että kyseessä on jostain moottorin sisälle päässyt turhake, mutta mietityttää silti. Olisko jolloin antaa asiaan varmuutta?

                Comment


                  #9
                  Kuvaa ruuvista?

                  Comment


                  • #10
                    http://saheva.aijaa.com/W6orGK jokohan tuo toimisi....

                    Comment


                    • #11
                      Ei kyllä taida kuulua AEB moottoriin tuollainen ruuvi.

                      Comment


                        #12
                        Voisko olla jotain tongista / pihteistä sellainen lukitusruuvi tms. Asentajalla hajonnut käsiin?

                        Comment


                          #13
                          Papukaijapihdeistä. Se mitä painetaan kun leukoja säädetään. :)

                          Comment


                          • #14
                            Se tuli itsellenikin mieleen msippalan kommentin perusteella. En ole hirveän yllättynyt, mutta tästähän voi sitten jatkaa rauhallisin mielin eteenpäin. Moottoriin odotellaan täydennyksiä ja kun ne saapuvat, alan pistämään konetta pukissa kasaan. Kasailen apulaitteet, letkut, putket ja sähköt moottoriin kiinni ja sitten tuumailen sopivan hetken vaihdolle.

                            Comment

                            Working...
                            X