Aloitellaas tässä jotain omasta kulkineesta ja projektista, joka olisi tarkoitus käynnistää mahdollisimman pian. Auto on -93 vuosimallinen, ng-moottorilla varustettu yksilö, johon vaihdellaan AEB:n tekniikka, kunhan kyseinen kapistus rantautuu Suomeen.
Moottoriswappi toteutetaan ihan oman mielenkiinnon ja harrastuksen vuoksi. Järkevämpää olisi ollut varmaankin ostaa se A4 ja päästä helpommalla, mutta korimalli miellyttää silmää ihan liikaa. Auto toimii minun käytössäni työmatka-autona ,joten kilometrejä vuodessa tulee n. 5000km, joten uuden auton hankinta ei senkään vuoksi oikein kiinnosta. Auto on ollut käytössäni n.3 vuotta ja palvellut täydellisesti omassa työtehtävässään, mutta vähän kyllästyttää tuo tehottomuus.
Kuvia alan lisäilemään, kunhan saan clubin jäsenyyden jälleen voimaan, muutaman vuoden katkon jälkeen. Tarkoitus olisi edes joskus päästä esim. Tahkolle treenaamaan.
Moottori on tilattu, mutta vähän viivästystä tullut toimituksessa, mutta odotellessa on hankittu kiinteä vauhtis ja S2 -kytkin. Kytkin varmaankin ylimitoitettu tehoihin nähden, mutta tarkoitus olisi rakennella tätä autoa sitten hamaan tappiin asti, kunnes tulee pakollinen määräys paalaamiselle. Eli kytkin on hankittu vähän myös reserviksi.
Ensimmäinen kysymys liittyykin tuohon vauhtipyörään, jota ajattelin myös kevennellä. Onko teillä, jotka olette kyseisiä swappeja tehneet, mitään suosituksia sorvaukseen. Vauhtipyörän takaa ainakin löytyy leveä reunus ulkokehältä, josta voi silpaista palaa pois. Miten tasapainoitus? Normaalisti tasapainoitus tehdään kampiakselin kanssa?, mutta onko väärin tasapainoittaa yksinään?
Koneen korvakkeet menee totaalisesti uusiksi. Tarkoitus olis toteuttaa 034 -malliset kannakkeet koneen kyljelle.
Katsotaan mikä on lopputulos. Tarkoitus päästä nopeasti projektissa myös loppuun, koska auto palvelee päivittäisessä ajossa.
Edit: Lisäksi tarvetta kuviin -98 AEB:n ecun sähköliittännöistä.
Moottoriswappi toteutetaan ihan oman mielenkiinnon ja harrastuksen vuoksi. Järkevämpää olisi ollut varmaankin ostaa se A4 ja päästä helpommalla, mutta korimalli miellyttää silmää ihan liikaa. Auto toimii minun käytössäni työmatka-autona ,joten kilometrejä vuodessa tulee n. 5000km, joten uuden auton hankinta ei senkään vuoksi oikein kiinnosta. Auto on ollut käytössäni n.3 vuotta ja palvellut täydellisesti omassa työtehtävässään, mutta vähän kyllästyttää tuo tehottomuus.
Kuvia alan lisäilemään, kunhan saan clubin jäsenyyden jälleen voimaan, muutaman vuoden katkon jälkeen. Tarkoitus olisi edes joskus päästä esim. Tahkolle treenaamaan.
Moottori on tilattu, mutta vähän viivästystä tullut toimituksessa, mutta odotellessa on hankittu kiinteä vauhtis ja S2 -kytkin. Kytkin varmaankin ylimitoitettu tehoihin nähden, mutta tarkoitus olisi rakennella tätä autoa sitten hamaan tappiin asti, kunnes tulee pakollinen määräys paalaamiselle. Eli kytkin on hankittu vähän myös reserviksi.
Ensimmäinen kysymys liittyykin tuohon vauhtipyörään, jota ajattelin myös kevennellä. Onko teillä, jotka olette kyseisiä swappeja tehneet, mitään suosituksia sorvaukseen. Vauhtipyörän takaa ainakin löytyy leveä reunus ulkokehältä, josta voi silpaista palaa pois. Miten tasapainoitus? Normaalisti tasapainoitus tehdään kampiakselin kanssa?, mutta onko väärin tasapainoittaa yksinään?
Koneen korvakkeet menee totaalisesti uusiksi. Tarkoitus olis toteuttaa 034 -malliset kannakkeet koneen kyljelle.
Katsotaan mikä on lopputulos. Tarkoitus päästä nopeasti projektissa myös loppuun, koska auto palvelee päivittäisessä ajossa.
Edit: Lisäksi tarvetta kuviin -98 AEB:n ecun sähköliittännöistä.
Comment