Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autokatosasentaja, C5 S6

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Autokatosasentaja, C5 S6

    Muutama vuosi sitten asettelin käteni sontaan 2006 vuoden A4 2.0TDI:n kanssa. Vuoden ajamisen jälkeen BPW (200tkm) vuoti dieselit öljyn sekaan ja koko moottori oli entinen. Turhan kalliin vaihtomoottorin ja liikkeessä teetetyn työn jälkeen päätin ettei ikinä enää Audia. Osoittautui yhtä päteväksi kuin perinteinen maanantaiaamun "ei ikinä enää" ja keskiviikkona taas mennään...

    Aikaa kului ja useammat lumet peitti maan, Audiin vaihdossa otin aina luotettavan -98 Avenisiksen ja käyttöautona toimii -13 MB. Pitkälti kuitenkin tämän foorumin ansiosta joku fetissi Audeihin jäi ja talvella täälläkin myynnissä ollut punainen -03 RS6 jäi takaraivoon. Tajusin onneksi lopulta että mun ruuvaustilat, rivitalon autokatos, ei oo optimi sille mallille ja kuvittelen ainakin toistaiseksi että pelkkä ässä ei olis niin paha risti kannettavaksi. Kyselin Oulun seudulta talliosakkeita, mutta omaksi ostettuna ne on toistaiseksi vähän turhan kalliita (n. 50ke, 40m2 + kk-vastikkeet).

    Avensis leimattiin ja vaihtoi nettiautossa omistajaa 3 päivässä. Harrasteeksi sitten hankin -00 ikäisen S6 Avantin. Tarkoitus on kirjoitella tänne tarinaa auton ehostuksesta ja jo ostaessa olevien (sekä tietysti tulevien) vikojen korjauksesta. Kokeilen myös dokumentoida tekemisen mahdollisuuksien mukaan, ite ainakin olen hyötynyt ja oppinut valtavasti muiden kirjoituksista!

    Tilat:



    Uutena ACF jäsenenä tietysti kilvenaluset ruuvattiin jo eteen. Osaako joku vinkata miten ne saa fiksusti takakontin syvennykseen, on aavistuksen liian korkea sinne ja jää vähän kanittamaan, ootteko pilkkonu sitä alusta vai kylmästi vaan survonu kiinni?
    Attached Files

    #2
    Pyyhkimien vivuston korjaus

    Täältäkin foorumilta löytyy keskustelua ja ohjeita jumiutuneen vivuston puhdistamiseen ja rasvaukseen. Lisäksi tässä on hyvät vinkit tekemiseen kuvien kera: http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml

    Päätin siis aurinkoisen sunnuntain kunniaksi touhuta auton parissa, sillä ajoittain pyyhintä hidastuu merkittävästi. Suosittelen korjaavia toimenpiteitä kun oireet alkavat, moottori on nimittäin erittäin voimakas ja ennenkuin moottori itse tai jotain isosti hajoaa, rasvaaminen on kuitenkin siihen nähden edullinen ja helppo ratkaisu.

    Pyyhkijän varret lähti irti ilman ulosvetäjää, crc ja ronski nitkuttaminen juuresta käsin tehosi. Tässä vaiheessa on sama missä asennossa pyyhkijät on, takaisin ne kannattaa laittaa kuitenkin vaakatasossa, johon moottorin saa aina ajettua.

    Kuvan tilanteeseen pääsee irroittamalla ensin akkuakin suojaavan muovin, lähtee ilman työkaluja ensin poistamalla tiiviste moottoritilan välistä ja ihan nostamalla. Toinen kapea muovisuojus tuulilasin edessä on kiinni kolmella ruuvilla (reunoissa ja keskellä) ja lähtee sitten ihan käsin nostamalla. Mulla se lähti irti ja meni takas kiinni liiankin helpon oloisesti, jossain keskuteluissa niihin oli kuulemma pitänyt käyttää enemmänkin voimaa.

    Suojamuovit irti ja avattavat pultit

    Vivusto on selkeästi kiinni kolmella pultilla (punaiset), mutta en ainakaan minä saanut sitä mitenkään sopimaan sieltä ulos tässä vaiheessa.

    Moottorinohjauksen elektroniikan suojakuori (vihreä) pitää myös irroittaa lisätilaa saadakseen. Lisäksi pyyhkijän moottori piti irroittaa kolmella pultilla (siniset) että vivuston sai ulos. Se on siltikin ahdas ja ainakin takas laittaessa piti moottorissa kiinni olevat yhdystangot olla irrallaan, joten ne voi kokeilla irroittaa jo nyt mikäli onnistuu, lähtee ihan nostamalla, mutta on tiukassa.

    Vivusto irrallaan

    Vika oli sama kuin kaikilla muillakin, eli toinen puoli menee jumiin. Kannattaa samalla tietysti käyttää irti ja putsata sekä rasvata molemmat. Kuvassa toinen paikallaan ja toinen irti.

    Rakenne on jo sen oloinen että se ei kestä, eli kolossa on vain kaksi kupariholkkia johon akseli tulee. Sitä pitää kiinni lukitusrengas ja sen kun irroittaa niin minulla toinen lähti ihan käsin, jumipuoli vaati sitten voimaa. Tämä asentaja muistaa ensikerralla vasaraa käyttäessä pistää siihen vaikka mutterin ensin, sillä nyt kun löin suoraan tapin päähän, meni siitä ne kierteet huonoksi ja oli iso vaiva saada mutteri pyörimään takaisin, elämä opettaa IT-miestä...

    Putsasin irtoliasta, hioin, rasvasin ja kasasin. Hermot meni vivustoa irroittaessa ja erityisesti takaisin laittaessa useasti, aikaa ehkä 3-4 tuntia, mutta nyt pyyhkii. Viimeisessä kuvassa koodi vivustolle ja moottorille jos joku tarvii uusia niitä.

    Vivusto- ja moottorikoodit
    Attached Files

    Comment


      #3
      Siitä se lähtee taas. Kohta tuo meisseli vaihtuu johonkin uuteen quattro Audiin myös, kun huomaa ettei sillä hemmetti talvella pääse mihinkään ;)

      Comment


        #4
        Pyyhkimen vivusto on siitä outo eläin että se tuli aika helposti sieltä paikaltaan pois kun aikanaan tein saman fixin mutta takaisinlaitossa meinas naksahtaa pääsulake korvien välistä.

        Voisin onnitella autonvalinnasta mutta pitäisivät kuitenkin vittuiluna :)

        Comment


          #5
          Mikko, seurasin kauhunsekaisin tuntein projektiasi ja toivottavasti autosi on isosti poikkeus :)

          Tein suhteellisen edullisen tuunauksen, uus näppäinosa Audicenteristä 7.5e, iibeistä pähee avaimenperä olikohan 6e ja huolellinen putsaus.

          Before: http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1377105449
          After: http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1377105449
          Attached Files

          Comment


            #6
            RNS-D firmware päivitys

            Seurasin jotakuinkin näitä ohjeita: http://www.audi-sport.net/vb/satelli...re-update.html

            Onnistuin polttamaan Sep 2003 firmiksen ihan Nerolla ilman mitään polttonopeuskikkailuja, linkistä http://www.lumpistefan.de/Audi/AUDIFW2003.zip

            Stepit on hyvin yksinkertaiset ohjeessa, lippu+navigation napit pohjaan ja virtanapista päälle niin se käynnistyy päivitysvalikkoon ja kun se luki levyn oikein, tuli selkeästi tieto että vanha fw on vuodelta 2000 ja uusi tunnistettu 2003.

            Käynnistin päivityksen (kuva) ja pitkän latailun (~15min) jälkeen se päivitti Head unitin, mutta laite meni ja jäi pimeäksi. En tiedä mikä tässä meni vikaan mutta piti useaan kertaan painella virtanappia että se sitten jatkoi grafiikkapuolen päivityksellä (~10min) ja taas jäi sammuksiin ja virtanapista vasta heräili.

            Pikkupaniikki iski kun laite jäi sekakieliseksi (saksa+eng), ei päässyt takas settingseihin, CD-boksi lakkas tunnistamasta levyjä, navi oli mykkänä ja pahin että levy ei enää suostunut tulemaan ulos vaan ruksutteli (kokeilin ejectiä yli 10 kertaa) ja päivitysmenu pomppi ruudulle itsestään kun kuunteli radiota joka sentään toimi :)

            Sain lopulta sen aloittamaan päivityksen alusta, tällä kertaa ajelin autolla samalla ja nyt päivitys meni mallikkaasti itsestään alusta loppuun, liekö sattumaa... Samalla käytin navia vähän ulkona ja kun ejectin jälkeen raksutus alkoi, heilutin ja kopsuttelin navia jolloin levykin tuli ulos. (Karttanavi sinne menee sisään ja ulos mukisematta joten olisiko levyissä jotain pieniä eroja?)

            Tämän jälkeen laitoin jonkun auton mukana tulleen 2010 vuoden Saksan kartaston sisään niin se päivitti taas jotain ja navipuolen valikot tuli käyttöön.

            Käytin CD-vaihtajasta levyjä ulkona, vaihdoin kieleksi englannin ja nyt perustoiminnot on ok. GPS antenni minulla on, mutta ei välijohtoa ja pohdin parhaillaan miten sen järjestelisin, ei innosta kattoverhoilua purkaa niin että antennin saa katolle... Lisäksi Suomen karttojen hankinta että vois testailla, ei tunnu onnistuvan ilmaiseksi, vai onko kellään tähän vinkkiä?

            PS. Kyselin aiemmin taakse syvennykseen clubin kilvenalusten laitosta, ja siihen ratkaisu lopulta oli yläreunasta pihdeillä reunus pois ja puukolla vähän lisää. Onneksi materiaali on sen verta pehmeää muovia joka ei lohkeile ja pystyy puukolla muotoilemaan.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Naarmuisten sisäkahvojen ehostusta

              Kahva "sisäpuolelta" ja se muovi missä sähköikkunoiden napit on, oli erittäin naarmuinen. Napit lähtee kätevästi irti ihan meisselillä painamalla kahvan alla olevasta reiästä.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1377407631

              En tiedä onko tehtaalta asti, että näissä naarmuuntuneissa osissa on semmoinen tahmea pinnoite ja itseasiassa se muovi ei ollut naarmuinen vaan se pinta oli vain mennyt pilalle. En myöskään tiedä millainen tuntuma tässä paljon puhutussa plastidipissä on, mutta voisin kuvitella että tässä oli joku sen tyyppinen...

              Autokatosasentajalla ei ollut muuta pyyhintään sopivaa kuin bräkleeniä sekä grillin sytytysnestettä, joka osoittautui erittäin tehokkaaksi poistamaan tätä pintaa. Lisäksi 600 hiomapaperi auttoi hieman.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1377407675

              En irroittanut kahvaosaa vaan työstin paikallaan, näppäinten alusmuovin putsauksen jälkeen suihkautin ohuesti kilikali-mattamustalla, kuten myös kahvan sisäosaa huolellisen maalarinteippauksen jälkeen. Lopputulos oli yllättävänkin siisti vaivaan nähden eikä enää häiritse silmää läheskään niin paljon.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1377407675
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Itsellä on A4ssä samaa ongelmaa sisäkahvojen suhteen. Miettinyt tuota plastidipillä ehostamista niihin myös. Oliko sulla noiden sähkölasien nappuloista kulunut tuota mustaa pois sillain, että paistaa rumasti valkoinen alta?

                Comment


                  #9
                  Niinku tuosta keskimmäisestä kuvasta näkyy itse napit oli onneksi hyvässä kunnossa, lisäksi kaikki välit pääsi kunnolla putsaamaan kun sen paketin purki. Kasauksen jälkeen vähän mastonin tmv. kumi/muovi ehostetta päälle ja uutta vastaavaan kuntoon :) Mitään vinkkejä ei oo niiden itse nappien fiksaukseen.

                  Comment


                    #10
                    Tuo kahvojen (ja nappien) kuluminen on ihan ominaisuus, samoiten kun sen pinnoitteen muuttuminen tahmaiseksi. Säännöllinen putsi oikeilla aineilla toki auttaa jälkimmäiseen, kynsien leikkaus ensimmäiseen.

                    Plastidipillä pitäisi tulla aika samanlaista jälkeä kuin alkujaankin, mutta kokonaan uusi kahva maksaa about 20€ marmoritiskiltäkin, joten itselle ei ollut vaivan väärti alkaa dippailemaan.

                    Comment


                    • #11
                      Ei nuo sisäkahvat ainakaan beekutoseen maksaneet ebayssa juuri mitään, itsekin vaihdoin juuri sen takia kun oli kynsitty se pinta pilalle.

                      Comment


                        #12
                        Kasiinkin pitäisi ostaa, kun pöllönä katsoin että mitäs valkoista siinä näkyy, ja menin rapsuttamaan pois. No sitähän alkoi sitten näkymään enemmän ja tajusin että se valkoinen ei ollut roska :)

                        Comment


                          #13
                          Täällä myös. Ostin iibeistä jo uuden kytkimenkin, pitäis taas jaksaa se ovi purkaa. Sen peilin kytkimenhän vaihdoin jo tässä taannoin bling-bling -malliseen alumiinikuoriseen, olis saatana pitänyt silloin vaihtaa tuo ikkunakytkin samalla...ei se kytkimien valkoiseksi kulunut etureuna itsekseen näemmä mustaksi muutu.

                          Comment


                            #14
                            Tohelointia ja ajatus

                            Ollu vähän hiljaista tämän projektin osalta, hyvin pientä helppoa laittoa. Lediä sisälle ja kilpeen, GPS antennin veto, xenonien korkeussäädön kanssa taistelua jne...

                            Oulusta sattui löytymään 10 ja 15mm spacerit, joten ne tunkattiin alle enemmän tai vähemmän testailumielessä. Kesävanteissa ET on 30 ja onhan ne paremmat kuin ilman mutta silti nuo 18" ja 245/45 on jotenki vähän pliisut. Alusta on säädettävä, mutta edellisen omistajan laittama, enkä oo kerenny siihen ja säätövaroihin tutustua.

                            Joku vk sitten autoa buunatessa kävi "onnekas vahinko", josta sain vähän kipinää ja ideaa tulevasta:

                            Tohelo tekijä ajatteli vahauksen päätteeksi nuo ovien alalistat vetää Mastonin kumi/muovi kirkaste tmv. aineella. Hain purkin varastosta ja yritin muistella ostohetken tuotetietoa että onko siinä silikonia, ajatuksena että jos on niin en suihki maalipinnalle. Muistelin että ei ja hyvin hätäsesti silmäilin eikä näkyny silikoni sanaa missään. Ajattelin että tämän voi siis laittaa vähän suurpiirteisemmällä ottella. Kuitenkin viime hetkellä jostain syystä hain roskakatoksesta jonku mainoksen ja se vähän käsivaralla suojana suhuttelin kiiltoa pintaan. Parin vedon jälkeen kattelin että kylläpä mukavasti tummuu lista ja peittyy muovin värivirheet, kunnes samalla tajusin että nyt tummuu kyllä joku muukin, ovipaneli sekä se hätäsesti suojana oleva mainos. Mulla oli kädessä tuo edellisessä postauksessa mainittu kilikali, tietenkin samanlainen Mastonin purkki. Mutta joo, ei oo spraymustassa silikonia...

                            Onneksi oli just vahattu ovi, bräkleeni ja paperia vieressä niin värihän lähti kertapyyhkäsyllä, mutta sen ohikiitävän paniikkihetken aikana kerkesin miettiä että pitäskö se sittenkin maalata ihan mustaksi? Kehittelin mustuusideaa ja päätin kokeilla plastidipillä, kunhan kerkeisin, nuo listat, puskurin alaosan ja kattokaiteet. En viiti sillä suihkia ikkunoita joten 3M saa hoitaa ne ;) Joku tarra valot.

                            Jos siitä tulee vähänkään fiksu, niin samalla teemalla etuosan ritilät ja grilli (FK:lta löytys varmaan valmis ja edullinen).

                            Talvivalssit on perinteiset RS6 ja ne voisi olla asialliset tumman harmaana, tähän myös ilmeisesti dippi toimisi ja senhän saa pois aika kivuttomasti? Vai onko se rahan/ajan haaskausta, sijoittaisi nekin suoraan ammattimaalarille?

                            Nykykuosi kuvassa, huomatkaa mustaprojektin aloitus, S6 merkki :)

                            Kumpi valmistuu ennen, tuo taustan talo vai ässä
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Dipillä on helppo hahmotella mutta defaulttina siitä jää mattapinta joka ei ole kovin edustava, glossifierin kanssa saa sitten enemmän tai vähemmän kiiltävän pinnan. Omia dippikokeiluja pois ottaessa huomasin että sitä tavaraa kannattaa sitten suosiosta vetää kunnon kerros. Ne kohdat joissa oli paksummin ainetta, lähtivät ihan kuin Youtuben videoissa nätisti reunasta vetäen. Sitten ne kohdat joissa oli pari kerrosta vähemmän joutui kynsimään pieninä hippuina pois.

                              Comment


                                #16
                                Talveen varautumista

                                Yleensä jää talvihuollot hetkeen kun lumi on jo maassa ja pakkasta reilusti. Tällä kertaa olin kuitenkin kaukaa viisas ja olemattomista asennustiloista johtuen pieni värkkäily on kivempi hoitaa lämpimässä syysillassa kuin purevassa pakkasessa.

                                Startti pyöritti jo ostohetkellä aavistuksen nihkeästi ja kerran vag-comilla leikkiessä 30min sisävalojen ja radion virta söi akun tyhjäksi. Lepojännite oli täynnäkin alle 12V ja akku huoltovapaa joten suunta Motonetiin. Paras ja edullisin vaihtoehto oli juuri sama kuin vanha Bosch S4 74Ah.

                                Samalla mukaan tarttui raitisilmasuodatin ja Defan Termini 1350. Sen asennus oli nihkeästä työasennosta ja veikeistä kiinnityslevyn korotuspaloista johtuen tuskallista, mutta lopputulos onnistunut.

                                Kuuluisiko tuossa raitisilmasuodattimen päällä olla joku kotelo? Näin ainakin suodattimen asennuskuvien mukaan ja pari sen oloista reikää alustassa on. Jos pitäisi, ei ilmeisesti suurempaa haittaa sen puuttumisesta kuitenkaan ole?
                                Attached Files

                                Comment


                                • #17
                                  Kuuluu olla pleksi päällä. Voi lorotella vettä tuota kauttaa sisälle

                                  Comment


                                    #18
                                    Melkein tehtyjä asioita

                                    Kesärenkaat ravisti niin pahasti että tasapainotuksen sijaan vaihdoin alle hyvissä ajoin talvivarustuksen, ja suunnittelen vannekauppoja ens keväälle. Aikasemmissa kuvissa näkyvät ravistavat vanteet ja päällä olevat erittäin hyvät 18" kesärenkaat voisi olla siis kaupan, yv:llä lisätietoja.

                                    Dippailuprojekti kaatui siihen että kun vihdoin sain ajeltua siihen Pörhöä vastapäiseen liikkeeseen, oli musta ja tumman harmaa kumpikin loppu, tulee joskus. Palataan aiheeseen siis myöhemmin.

                                    Olin aiemmin kurkkinut että joku säädettävä sarja siellä on, kuvista ja Googlella päätellen KW Coilover Kit versio X, osaako joku kertoa tarkemmin? (takana tekstiä KW 800 1208) Talvivanteiden ET on kuitenkin 5mm pienempi ja ulkonäkö ehostui jo sillä hetkeksi :) Päätin siis jättää säätämisenkin keväälle, on lumelle hieman enemmän tilaa kasaantua...

                                    Kaikki vetonivelten suojakumet ja jarrut oli lähemmällä tutustumisella ehjiä ja hyvässä kunnossa. Olen siis toistaiseksi erittäin tyytyväinen hankintaan.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Pikaisella googletuksella voisin arvata, että alusta ois variante 1.

                                      Comment


                                        #20
                                        Autolla ajettu paljon ja toimii hyvin. Ei torsenia ja luistoneston poiskytkentää ymmärrä ennenkuin sen on itse kokenut, siinä suhteessa elämäni paras talvi! (Sivuhuomiona kävin muuten ajamassa uutta 320d xDriveä ja siinäkin sai ESC(?):n niin pois että oikein vilpitöntä luisua antoi sekin, erittäin vahva valinta mclarenin vaihdon koittaessa, tehokkaammalla moottorilla tosin..)

                                        Leimasetä tänään antoi hylsyä etummaisen alapallonivelen väljyyden takia :( Kävin liikkeessä kysymässä ja pelottavankin edullinen koko tukivarsi tarvikkeena n. 70e (+vaihtotyö 70e). Ja kun surffaan etkaa sekä esim. speed-autoteile.fi, niin mikäli luen oikein, 4B3407151D kustantaa 260e.

                                        Voiko tarvike olla noin paljon edullisempi, vai onko tässä joku jekku? Se on surkee? Ei oo alumiinia niinku alkuperänen?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tarvikeosat vaan on halvempia. Tarkista nyt että tulee oikean kokoisella kiinnityksellä. Alumiinisen ja patarautaisen nilkan kiinnitys on eri kokoinen.

                                          P.S. Jos ei ole tietoa miten niitä tukivarsia on aiemmin uusittu niin kannattaa mahdollisesti asennoitua vaihtamaan vaikka kaikki kerralla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ystävällinen kanssa-audisti Ville tarjosi hyvät tilat sekä konsultaation ja tukivarsi vaihdettiin, tutusti niin että Motonetissä käytiin kahdesti, koska eihän se katalogista tulkattu osa voi tietenkään olla heti jo oikea... Ajoaikaa nyt otteessa siis kesälle 2015.

                                            Talven aikana havaittuja asioita jotka kesän aikana pitäs fiksailla:
                                            a) Venttiilikopan tiivisteet tihkuttaa (077198025A), onneksi helppo ja halpa uusia. 6tkm aikana mennyt 1L öljyä, pitää toivoa ettei vuoda mistään muualta.
                                            b) Kuskin oven lukko menee yli viiden asteen pakkasella kyllä kiinni, mutta ei aukea keskuslukituksesta. Lukkopesän putsaus.
                                            c) Pakkasessa roikassa ollessa valutti maahan asti vähän jäähdytysnestettä. Tätä meni litra talven aikana. Pitää irrottaa pohjapanssari ja mennä kuikuilemaan mistä se tulee, toivottavasti vain letkulämppärin kiristys riittää.
                                            d) Pissapojan säiliö vuotaa n. puolesta välistä. Surffailin lisätietoja ja ilmeisesti siellä on kaksi pumppua joista ylempi irtoaa tiivisteistä. Tähän pitäs päästä helposti käsiksi sisälokarin irroittamalla.
                                            e) Toinen etusumuvalo ei pala. Tähän on hyvä modi vaihtaa tilalle DRL:t.
                                            f) Takaikkunan pyyhin kulkee pätkien eikä sinne mene vettä. Taidan tehdä helpoimman kautta eli irrottaa kokonaan ja sanoa kaikille että sekin tyylikkäämpi näin ;)
                                            g) 4-pyöräsuuntaus ja renkaiden tasapainotus
                                            h) plastidipillä leikkiminen

                                            Onneksi tämä yksilö on syntynyt eri tähtien alla kuin hopsiksen (voimia!) ja kaikki on tämmöselle katosmiehellekin suht helppoja laitella kuntoon. Alkanut vaan vähän turhaa aikaa kulumaan nettiautossa ja kuume kasvamaan B7 RS4 tai C6 S6, nämä liikkuu aika samoissa hinnoissa.
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut aakman; 16.4.2014, 08:49. Perustelu: myyntipuheita pois

                                            Comment


                                              #23
                                              i)ajovalojen kunnostus

                                              Just saying... :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla auttoi samanlaiseen lukko-ongelmaan koko mekanismin vaihto, posteineen 65 euroa Saksan eBaystä. Eilen vaihdoin ja tänä aamuna oli tuo maaginen 5 astetta pakkasta vaan komiasti aukesi. Miinuksena hajotin sen lukkopesän akselin josta itkin jo omassa ketjussani joten tarkkana sen kanssa. Itse vaihtotyö ei ollut ylivoimainen ja hyvät ohjeet löytyi täältäkin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  i) kohtaan hyvin huomattu siellä takarivissä! Edellisessä katsastuksessa huomautettu valotehosta, myllytin ulkoa viime kesänä niin ei huomautettu enää. Tosin tämä lisätään listalle, ne pitää käyttää auki ja kunnostaa myös sisältä :(

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itellä auttoi tohon huurtumiseen se, että jätin umpioiden takakannen raolleen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      OT: ompas tutun näköinen autokatos... Terveisin naapuritalon clubilainen :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kaks vinkkiä oululaisille. Irtorenkaan tasapainotus, 4kpl:
                                                        - Teräsrengas (nettisivujen perusteella jotain samaa Point-S:n kanssa?), 48e
                                                        - Koivikko Limingantullissa, 60e
                                                        - Autohuolto Nikunen Limingantullissa, 25-30e riippuen tarvittavien painojen määrästä. Pätevät laitteet ja mukava henkilökunta!

                                                        Ilmanpaineiden tarkastus: nämä on varmasti yleistymään päin, mutta ainakin Tuiran ABC:lla on kätevä, ilmainen, laite johon syötetään haluttu paine ja se automaattisesti lisää tai vähentää ilmaa. Ei tarvi taistella niiden suhisevien irtopullojen kanssa joilla hätäseen täyttää 0.5baria ja sitten taas lataillaan :(

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Oven lukon irroitus ja putsaus

                                                          Kesä ja katoksessa taas viihtyy siiderin kanssa. Työn alle pakkasella temppuileva kuskin lukko (listan kohta b), joka lienee jokaisen 4B:n omistavan ongelma. Työ meinasi pysähtyä ennen alkua, sillä itse lukkomekanismi on kiinni ovessa kahdella XZN(?) päisellä pultilla johon työkalua ei tietysti ollut. Ja voin vahvistaa tuon toisen ohjeen varoituksen että torxilla ei kannata kokeilla, pyörii tyhjää ja särkee hampaat :( Onneksi aika läheltä löytyi oikea irtokärki lainaan. Tätä se on rivitaloasujan elämä...

                                                          Ao. ohjeista kuitenkin käy pääpiirteet selville:

                                                          ovipanelin irroitus: http://www.youtube.com/watch?v=wx-BfcuK8b4

                                                          Koko paneli ja ikkunakehys: http://www.youtube.com/watch?v=Cid-HT3x1kQ

                                                          Ehkä joku ammattilainen irroittaa ja asentaa lukon ikkuna ja ovipaneli paikallaan (kuva 1), mutta parin Fizzin jälkeen totesin että en ainakaan minä.

                                                          Ikkuna runkoineen on aika kätevä nostaa pois, kiinni neljällä pultilla. Kannattaa jotenki merkitä niiden säätökiilojen kohdat! Isompi vaiva on melkein johtoliitinten irroituksessa. (kuva 2)

                                                          Sitten vaan osa pöydälle, bräkleenillä reilusti puhtaaksi ja crc:tä + vaseliinia perään. Elektroniikkaosan käytin auki, toisen mekaanisen jätin osiin purkamatta kun en ollut vakuuttunut että osaan ne kaikki jousihässäkät kasata. (kuva 3)

                                                          Lukko pelaa nyt ainakin jouhevammin kuin aiemmin, ensi talvena vasta näkee oliko tästä jumpasta mitään isompaa hyötyä.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut aakman; 4.5.2014, 20:01.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Sen verran editymistä että foorumin myynti-ilmoituksista kasattu DRL:t sumareiden tilalle, tummat led-takavalot ja öljyn+ilmansuodatin (kiitos kaupoista!). 0-30W öljyt myös varastossa, joten se helpoin eli asentaminen enää jäljellä.. eiku..

                                                            Nykyset kesävanteet ei oo oikein mieleen mutta ehkä ne menee vielä tän kesän, talveksi on siedettävät. Rengashankinnat ei menny ykkössijalle kun ajatuksena oli vaihtaa tämä tuoreempaan. Sensijaan taidankin pitää tämän luottohevosen harrastekakkosautona ja mersu vaihtunee viim. 1,5v päästä johonki ripeään Audiin. MB saikin siitä hyvästä jemmasta löytyneen arvoisensa lähtöleiman:
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X