Laitetaampas tänne vähän tarinaa tosta rempasta jos jollekin on vaikka kuvista ja kokemuksista hyötyä
Auto on siis A8 4.0tdi vm.2003 Moottorikoodi ASE ja keväällä rupesi käynnistäessä kuulumaan tämmöinne ääni http://www.youtube.com/watch?v=RCbcQ...ature=youtu.be
Ja tuli vikakoodi että kampiakselin ja nokan ero on liian iso.Kyselin tutulta joka työskentelee audien kanssa niin tuomio oli että kiristin on rikki ja pahin mitä voi tapahtua on että jako hyppää ja kone kaputt.Ja jakopäähän on tietysti moottorin takana.
Kaverini on yhden samalaisen koneen korjannut kun oli jako hypännyt ja tuho oli aika totaalinen ja kallis.
Minä ajattelin että teen homman itse koska ohjetyöaika hommaan oli merkkiliikkeessä 48h.
Eli 48h kertaa 97,50€/t = paljon rahaa + osat.
Osat tuli tepon kautta 927€ ja aikaa mulla meni aikaa noin 120t
Kun eka kertaa purin A8:sia niin täytyy sanoa että on se vähän erilainen kun edelliset a4/s4 mallit mitä on purkanut/kasannut Eli tallissa tuli vietettyä aikaa ihan kivasti.
Sain vinkkinä että kannattaa suosiolla purkaa kone+laatikko apurunkoineen päivineen pois koska tilaa ei ole irrottaa konetta pelkästään.
Koneeseen vaihdettiin uutta kaikki ketjut,kiristimet ja laahaimet.Samalla vaihdoin ilmastoinnin kennon mikä oli tosi hapero ja commonrail-pumpun käyttöhihnan ja kiristimet,apulaitehihnan ja tietysti öljyt+suodatin.
Vanha kiristin oli oikealla puolella todella löysä ja muissakin oli kuluma jälkiä.
Nyt homma on tehty ja kone käy todella nätisti:)
Kuvia hommasta http://s1319.photobucket.com/user/Ma...?sort=2&page=1
Auto on siis A8 4.0tdi vm.2003 Moottorikoodi ASE ja keväällä rupesi käynnistäessä kuulumaan tämmöinne ääni http://www.youtube.com/watch?v=RCbcQ...ature=youtu.be
Ja tuli vikakoodi että kampiakselin ja nokan ero on liian iso.Kyselin tutulta joka työskentelee audien kanssa niin tuomio oli että kiristin on rikki ja pahin mitä voi tapahtua on että jako hyppää ja kone kaputt.Ja jakopäähän on tietysti moottorin takana.
Kaverini on yhden samalaisen koneen korjannut kun oli jako hypännyt ja tuho oli aika totaalinen ja kallis.
Minä ajattelin että teen homman itse koska ohjetyöaika hommaan oli merkkiliikkeessä 48h.
Eli 48h kertaa 97,50€/t = paljon rahaa + osat.
Osat tuli tepon kautta 927€ ja aikaa mulla meni aikaa noin 120t
Kun eka kertaa purin A8:sia niin täytyy sanoa että on se vähän erilainen kun edelliset a4/s4 mallit mitä on purkanut/kasannut Eli tallissa tuli vietettyä aikaa ihan kivasti.
Sain vinkkinä että kannattaa suosiolla purkaa kone+laatikko apurunkoineen päivineen pois koska tilaa ei ole irrottaa konetta pelkästään.
Koneeseen vaihdettiin uutta kaikki ketjut,kiristimet ja laahaimet.Samalla vaihdoin ilmastoinnin kennon mikä oli tosi hapero ja commonrail-pumpun käyttöhihnan ja kiristimet,apulaitehihnan ja tietysti öljyt+suodatin.
Vanha kiristin oli oikealla puolella todella löysä ja muissakin oli kuluma jälkiä.
Nyt homma on tehty ja kone käy todella nätisti:)
Kuvia hommasta http://s1319.photobucket.com/user/Ma...?sort=2&page=1
Comment