Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.0 TDI Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 4.0 TDI Jakopääremontti

    Laitetaampas tänne vähän tarinaa tosta rempasta jos jollekin on vaikka kuvista ja kokemuksista hyötyä

    Auto on siis A8 4.0tdi vm.2003 Moottorikoodi ASE ja keväällä rupesi käynnistäessä kuulumaan tämmöinne ääni http://www.youtube.com/watch?v=RCbcQ...ature=youtu.be

    Ja tuli vikakoodi että kampiakselin ja nokan ero on liian iso.Kyselin tutulta joka työskentelee audien kanssa niin tuomio oli että kiristin on rikki ja pahin mitä voi tapahtua on että jako hyppää ja kone kaputt.Ja jakopäähän on tietysti moottorin takana.

    Kaverini on yhden samalaisen koneen korjannut kun oli jako hypännyt ja tuho oli aika totaalinen ja kallis.

    Minä ajattelin että teen homman itse koska ohjetyöaika hommaan oli merkkiliikkeessä 48h.

    Eli 48h kertaa 97,50€/t = paljon rahaa + osat.

    Osat tuli tepon kautta 927€ ja aikaa mulla meni aikaa noin 120t

    Kun eka kertaa purin A8:sia niin täytyy sanoa että on se vähän erilainen kun edelliset a4/s4 mallit mitä on purkanut/kasannut Eli tallissa tuli vietettyä aikaa ihan kivasti.

    Sain vinkkinä että kannattaa suosiolla purkaa kone+laatikko apurunkoineen päivineen pois koska tilaa ei ole irrottaa konetta pelkästään.

    Koneeseen vaihdettiin uutta kaikki ketjut,kiristimet ja laahaimet.Samalla vaihdoin ilmastoinnin kennon mikä oli tosi hapero ja commonrail-pumpun käyttöhihnan ja kiristimet,apulaitehihnan ja tietysti öljyt+suodatin.

    Vanha kiristin oli oikealla puolella todella löysä ja muissakin oli kuluma jälkiä.

    Nyt homma on tehty ja kone käy todella nätisti:)

    Kuvia hommasta http://s1319.photobucket.com/user/Ma...?sort=2&page=1

    #2
    Kattelin ensin alkupään kuvista että ihan tutun näköistä touhua ja melkein yhtä ahtaassa tallissa kuin minäkin tein omaa projektia mutta sitten selvisi että jätkähän käyttää koodeja :) Nosturit ja kaikki. Ei vissiin ihan yksinkertainen operaatio sittenkään.

    Comment


    • #3
      Kunnioitusta herättävä homma. Ilman nosturia tuo olisi melkoinen työmaa!

      Comment


        #4
        Marko voisi laittaa kuvat kerhon servulle, niin pysyisi tallessakin.

        Comment


          #5
          Joo onneksi tossa naapurissa on täysin varusteltu volvoharrastajan talli mitä sai lainaksi.

          Kyllä tossa meinasi usko loppua jossain kohdalla kun kaikki on niin ahdasta ja itse en ole ihan pieninmästä päästä.Semmoiset pienet sievät kätöset ois olleet hyvät monessa paikassa.Mites ne kuvat saa sinne serverille?

          Comment


            #6
            Pakko nostaa hattua miehelle, joka tekee tuon omassa tai kaverin tallissa. Toki nosturi jeesaa luvattoman paljon, mutta onhan tuossa hommaa. Ei oole mikään herkkuhomma edes marmorilla, vaikka on kaikki mahdolliset avusteet.

            Comment


            • #7
              Hieno urakka, puhumattakaan siitä, että olisit Polven Päällä (TM) vipsauttanut.

              Comment


              • #8
                Hatun noston arvoinen suoritus!

                Comment


                  #9
                  Onneksi oma ei vielä äännä tuollai, raksutusta kuuluu alle sekunnin kylmästartista. Mutta se on vaan tietysti ajan kysymys...huoh...

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Ripatin Marko
                    Mites ne kuvat saa sinne serverille?
                    Ohje lainattu tuolta "Näyteikkunasta"

                    Lähetä kuvat foorumille tietokoneeltasi "Hoida liitteitä" -painikkeella samalla kun kirjoitat uutta aihetta. Tarvittaessa voit lisätä kuvia jälkikäteen muokkaamalla viestiäsi (Muokkaa -> Go Advanced -> Hoida liitteitä)

                    Comment


                    • #11
                      Mikä oli kilsalukema, kun alkoi ketjut ääntele?

                      Comment


                        #12
                        180 tkm oli taulussa,se pikkukiristin oli suurin syypää ketjun löystymiseen mutta vaihdettiin kaikki jakopäähän osat oli jotain 1T€
                        http://rs1319.pbsrc.com/albums/t668/...47.jpg~320x480
                        Viimeksi muokannut audi200tuning; 21.1.2015, 10:28. Perustelu: lisätty kuva

                        Comment


                          #13
                          Onkos tuon mahdollisen vian toteamiseen mitään keinoa VCDS:llä? Nokkien ajoituksesta varmaan pystyy päättelemään jo ketjun kireydestä aika paljon. Onko kukaan tutkinut? Tätä pohdiskelen siksi, että mahdollista tulevaa hankintaa ei välttämättä pääse käynnistämään kylmänä ja toteamaan tilannetta..

                          Comment

                          Working...
                          X