Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 2.7BiT syyshuolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Tähämpä ei tullut viime kesänä kerettyä kuitenkaan paneutumaan sen enempää. Ehdin ajella sisäänajoa 200-250km ja testailemaan että nesteet pysyy paikoillaan. Porkkis laittoi ecuun ajelu softan ja ahtojen pyynnit nollille. 0,5bar antaa ja 1,1bar piikkasi mutta meno aika löyhää, piti siis kokeilla että ei olisi ainakaan ahtovuotoja eikä TTE ahtimien some manaus iske ja akselit mene heti poikki. Kytkimen kanssa oli tosiaan jotain outoa ongelmaa mikä aiheutti haasteita vuosi sitten keväällä kun AZR pohjaista konetta laitoin keulille. Vaikka vauhtipyörä ja asetelma siirtyi vanhasta koneesta samanlaisena uuteen koneeseen ja kunnostettuun vaihteistoon(sama S4 loota kuin edellinenkin) otti asetelma kiinni kytkinkopan sisälle. Piti sitten tehdä rälläkällä 3mm ilmarakoa että kytkin ja kone suostui pyörimään.

    Tarkoitus keväällä lyödä katsastusta varten katit putkiin ja ajella vähän lisää sisään. Sitten otetaan Porkkisen kanssa se lisä säätö pätkä, onneksi en kertonut minä vuonna olen tulossa kun puhuin muistaakseni syys-lokakuusta viimeksi.

    Joku muuten joskus sanonu että ostat projekti auton ja sit kohta ostat auton millä ajelet kun on projektiauto. No siinä ehkä kävi myös itelleni näin kun toveri Hirvonen tuosta naapuri kaupungista sanoi että nyt ostat häneltä auton pois. Ja sitten se johti siihen että omat säilytys tilat meni kortille ja pistin samalla vauhdilla autotalli projektin käyntiin ettei vehkeitä säilytetä pihalla. Tämä onkin sitten uuden topicin aihe mutta laitetaan projekti kuvien lisäksi tiiseri mitä tuli ostettua, joku ehkä kerholehdessäkin nähnyt.

    Comment


      #92
      Meinaapa livahtaa pitkäksi päivitys väli. Toki isompaa ei ole sattunut kuin jatkettu onnistuneesti ajelua nyt muutaman tuhannen verran. Viime Syksyn vaihdoin toimivasta me7 setupista Maxxecuun ja sitten saikin taas aloittaa säädön alusta. Syksyllä ehdittiin käymään penkissä Joensuussa NP Vatasella missä saatiin 500hv lukemat bensalla ja 1,6bar ahdoilla TTE ahtimien pullonkaulat eli pakopesät tukkoon. Todettiin ettei jatketa sen enempää penkissä säätöä, koska se ei tällä setupilla tuottaisi kuitenkaan parempaa tulosta. Auto kuitenkin kävi ja kukkui loistavasti tämän jälkeen.

      Kevät meni muissa hommissa ja Heinäkuun alussa alettiin jatkamaan säätöä Väynen avustamana. Parempi olikin asiaan kokeneempi ottaa kaveriksi, kun itse vasta opettelee mitä arvoja mihinkin ruutuun laitetaan. Välttyy kummasti user errorilta ja siitä seuraavasta motivaatio kuopasta.

      Nyt ollaan bensalla aikalailla tapissaan 2,1-1,6bar laskevalla ahtokäyrällä ja tehot arviolta siellä 550-600hv alueella dragy ajoista lunttaamalla. Mitään ongelmia/vuotoja/lisä remontteja ei pahemmin ole tullut, mitä nyt öljyjäähynletku irtosi vedon jälkeen vielä kun ajettiin vikoja metrejä me7:n kanssa(josta sitten tuli sopiva huolto paussi myös vaihtaa ecu), kone kuitenkin säilyi ehjänä kun käsi ehti ajoissa virta-avaimelle.

      Seuraavaksi kokeilua E85:lla ja varustautumista talven Rovaniemen reissua varten.

      Comment


        #93
        Laita Maxxecuun öljynpaineelle turvaraja niin se sammuttaa koneen ensi kerralla nopeammin kuin käsi :)

        Comment


          #94
          Juu se on laitettu samantien kun ecu vaihtui. Sillon oli me7 tosiaan ja onneks oli varjoakin nopeampi vetäsy virrat pois.

          Comment


            #95
            Viime viikon lopulla tuli vaihdeltua viinat tankkiin ja aloittettua niillä säätö. Vetoja tulikin heti ihan toisella tapaa kun saatiin pakolämmöt inhimilliselle tasolle, eikä tarvii heti väkisin tukehduttaa konetta ettei ne nouse. Lisäksi tyhjäkäynti/liikennevalo käyttäyttymistä pitänyt vähän tarkemmin hieroa. Aikasemmin jäi kierrokset leijumaan ja paikaltaan lähtiessä tai ryömittäessä jonossa ei meinannu jaksaa edetä. Mutta siitä se on korjautunut pikku hiljaa kun alkaa oppimaan tuota ecun säätöä. Ja onneksi ohjeita sekä opastusta onkin saanut vertaistukiryhmästä ja ihan Maxxecun sivuiltakin.

            Pahasti näyttää tuo keli muuttuvan liukkaaksi, mutta yritetään nyt saada jossain kuivassa välissä käytä koittaa rykäisemässä kunnolliset Dragy ajat. Nyt paras 100-200km/h veto, tuossa navetan takana suljetulla testiradalla, oli 6,38sek.

            Comment


              #96
              Alkoi talvi yllättämään autoilijaa kun kelihän ei enää lämpimän puoleen käänny ja luntakin alkanut luvata.
              Lisäksi viimeisimpien vetojen aikana huomattiin polttoainepaineen romahduksen alkua, mikä sitten alkoikin pahenemaan myös pienemmillä ahdoilla. Eikun välihuoltoa ja otin ensimmäisenä suodattimen työn alle kun se olikin tarkoitus vaihtaa boschin peltikuorisesta AEM:n isompaan patruunaan ja näin saada koko menolinja AN8 kokoiseksi. Filtterin leikkasin auki niin sisältähän löytyi ihan kunnolla rojua, ja jopa tuommoista kuparin väristä tavaraa. Tuon lähdettä aloin miettimään niin ainuat vaihtoehdot on oikeastaan nykyinen TI-Automotiven "hellcat" pumppu(vaihdoin tämän nyt samalla uuteen samanlaiseen). Entinen Bosch 044 minkä vaihdoin alta pois viime syksynä juuri näihin aikoihin. Huomiona että tuo sama filtteri on ollut linjassa nyt ainakin 3v. Tai sitten pottoaineaseman pumpusta on tullut rojua.

              Pitää vielä ihan mielenkiinnon vuoksi avata tuo entinen pumppu, onko siellä sisällä mitään "kuparia" mistä tuo tavara olisi peräisin. Toki yksittäinen pumppukin on laskennallisesti nyt aika limitillä, niin vihelletään peliä poikki ja lisätään toinen pumppu vielä kaveriksi talven aikana.

              Comment


                #97
                Talvi varustelu tuli tehtyä muutama viikko sitten. Asentamalla TT-Thermo 1500xc öljysuodatinjalan letkun haaraan, ja moottoritilan alle leikeltyä 2mm alumiini levystä pohjapanssari. Yllätys oli positiivinen kun 30-45min lämmitys -10c pakkasella riittää että lohkossa on vesi jo vähintään +10c lämpöistä. Seuraavaksi olisikin tarkoitus Rovaniemelle tulla tämän kanssa, mitäpä näitä ajovehkeitä hillomaan tallissa.

                Okkimilta tulikin tuplapumppu asennusta varten pidike, ja hommasin jo haaroitusliittimet sekä letkunpätkät valmiiksi. Katsotaan tuota päivitystä kevään lähestyessä. Nyt kun talviliukkailla "riittää" etenemiseen bensa 1,2bar maksimi ahdoilla.

                Lisäksi tein yksiin ylimääräisiin fl umpioihin bi-led päivityksen. Projektorit tuli Puolasta hidretrofit.pl sivustolta. Ja kuten alkuunsa arvelinkin, niin piti umpiot purkaa auki. Hyödynsin asennuksessa orkkis projektorin runkoa ja leikkasin siitä kauluksen irti, tein vingulla sopivasti tilaa, ja ruuveilla + epoksiliimalla kasaan. Lopputulos on jälleenkerran parempi kuin uusissa Audeissa tehtaan omat ledit. Eikä lisäpitkille ole enää ollenkaan tarvetta. Ainut miinus ettei kromimaali ollut pyyhkäisyn kestävää kehyksissä ja sen takia piti sitten tehdä mustausmodi samalla, vaikka olisin halunnut OE kromiset jättää.

                Comment


                  #98
                  Rolloa odotellessa on oikeastaan vaan ajeltu arkiajoja. Ja juuri kun saat mietittyä että eipä tässä kun ajaa vaan, niin auto jättää tielle. Toki 100m ennen firman pihaa, mutta kävellä piti loppumatka kuitenkin. Veto poikki kuin olis töpselin kiskassu seinästä, läppäriä kiinni ja kattomaan. Ei nouse bensan paineet eikä edes pumppu surahda. No samantien sulake ja rele tarkistukseen. Tämä releytys tuli tehtyä jo viime vuosikymmenen puolivälissä, ja en kyllä muista mikä ollu sillon ajatus itelläni kun laitoin sulakkeen väärään päähän johtoa. Oli onneksi vaan piuha irronnut kannakkeesta, sulakerasia penkin ja pellin väliin ja litistynyt rikki. Selvittiin siis johdon uusinnalla ja sulake siirtyi samalla kojiksen alle 30 terminaalin välittömään läheisyyteen, ja johto kiinni nippusiteillä tällä kertaa.

                  Comment


                    #99
                    Rovaniemellä piipahdettu. Eipä ollu kun suoritti ja osti meno matkalla korvatulppia. Sen verta matka-ajossa näemmä alkanu putkisto kumista ja alkanu "vanhuus" itellään vaivata ettei kärsi vetää 6h putkeen siirtymiä, et alkais korvissa soimaan.

                    Kulutus yllätti, meni 10,3-10,5l/100km bensalla ja suht rivakkaa siirtymää vieläpä. Toki ei kyllä ollu jostain syystä jonossa ajoa missään vaiheessa, tuuria.

                    Kuvasta kiitos O-P:lle!

                    Comment

                    Working...
                    X