Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 2.7BiT syyshuolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    On "hieman" overkillit nuo suuttimet tosiaan.:) Riittää varmaan E85:lläkin sinne vajaaseen tuhanteen heppaan. Ei taida kyllä käyntiin lähteä lähellekkään noilla suuttimilla ilman uutta softaa.

    Comment


      #32
      Sitä jännätään tänään, boksissa tosiaan 550cc suuttimien softa. Töistä kun ehtii niin tallille äkkiä laittaa imuputket ja akku paikalleen niin pääsee starttaamaan. Ekaks nostaa öljynpaineet ilman sytkäosia sekä b-pumpun sulaketta ja sitten loput hilut kiinni. Jos sais käytettyä sen 30min että lämpenis läpejään ja huuhtoutus koneistuspölyt lohkosta pois.

      Comment


        #33
        Huuhtelet öljyt ja täytät bensalla?
        Pane vain softalle tarkoitetut suuttimet paikoilleen.

        Comment


          #34
          Olipas hyvä lukaista läpi tämä threadi. Mulla on edessä sama rumba.

          Comment


            #35
            Ja sehän elää!!! 5 sekunttia ja sit tukehtu tulpat
            Eli ootellaan softaa noille suuttimille. Pitäisi olla valmiina lähipäivinä.

            Vanhoista suuttimistahan on yksi hajalla, sehän tuon männänkin sulatti. Eli ei huuhdella bensalla konetta, tarkoitinkin että kone saa käydä tyhjäkäyntiä sen aikaa että öljyt lämpenevät, sitten ne valutetaan pois ja vaihdetaan suodatin samalla. Sitten pitäisi auto saada liikkeelle uudellaa softalla.

            Jos oli ollut tarkoitus laittaa vanhat, liian pienet suuttimet niin tämänhän voisi jo ottaa ajoon. Mutta nyt odotellaan viikonloppua.

            Ota vaan JAP3 tavoitteeksi Se eka käynnistys uudella koneella. Kyllä nimittäin nyt ei pänni yhtään menneet rahat, vapaa-aika ja ruhjoutuneet kädet.

            Comment


              #36
              Lauantaina auton sai jo kotia asti. Hinaamalla tosin. Ohjelmaa kun ei vieläkään ole saatu boksiin asti, on nimittäin tulpat maukkaita tuolle setupille. Vaihtelin ennen tallin vaihtoa bensasuotimenkin, eikä kauaa mennyt, asiaan auttoikin kun oli jokaiselta ottanut pientä vinkkiä ja niitä hyödynsi sopivasti.

              Eilen huuhtaisin ja vahasin auton talven varalta, pitäis vielä myllyä antaa mutta sen ehtii sitten kun on saanut auton ensin liikenteeseen.

              Siinä vielä pieni lähtö kuva ennen kuin ittnah pääsikin sitten narun jatkeeksi kun itse vedin autoa. Mietittiin kyllä että olisi toisella Imola äSsällä vedetty, mutta liikaa huumoria siinä karavaanissa.

              Comment


                #37
                Noniin tänään sain ässän mittariin 2000km uudella moottorilla rikki ja ei mainittavia "vikoja" ole remontin jälkeen ilmennyt. Öljyä vuotaa jostain, ehkä ylemmästä ö-pohjan tiivisteestä tai sitten apparin turbon öljypaluusta. Ja pari kertaa ei ole halunnut startti pyöräyttää konetta. Akun uusin ja laturi antaa virtaa täysiä mutta ei vaan jaksa alkaa pyörittää. Liekkö jäänyt maa/virtajohto löysälle, kunhan inspiroituu niin pitää purkaa ja tarkastaa. Sisään ajomoodissa vielä, eli n75 nyppästy irti ja vakiosofta kevyesti säädettynä 1350cc suuttimill käytössä tällä hetkellä. Ajellaan alkutalvi näin ja tehdään jossain vaiheessa voimasoftaa kondikseen. Isompi kiire kun loppui auton takasin ajoon saatua.

                Talvelle olis tietty hankitalista kasattava vaihtoon menevistä osista, ihan kun ei vielä omaa mieltä rauhoita auto tällä hetkellä. Näistä uusi loota ja ylimaalaus ehkä päällimmäisenä, mutta pitää toistaiseksi hieroa lompakolla otsalohkoa vaan... Palataan linjoille kun tilanteet tästä muuttuu.

                Comment


                  #38
                  Tais Ässä seisoa tiistaina 5.11. sillalla kaistojen välissä, siinä vartiotornin kohdilla. Useammin olen nähnyt Simasalonkadulla parkissa, kun tulee Savonlinassa välillä käytyä. Siistä ässä. :)

                  Comment


                    #39
                    Se on erkki minun ässä mistä puhut. Työpaikka on simasalonkadulla ja sillalla tullee käytyä töissä. Mutta kiitos kiitos. :)

                    Comment


                      #40
                      Aivan siis S.linnassa on kaksi keltaista S4. Tarkasti on tullut yleensä katottuu mutta kun ei kilpeä muista. Ollos hyvä :)

                      Comment


                        #41
                        Joo kaksihan näitä tänne mahtuu. Mulla on rs4 lippa kontin päällä ja cupran lippa keulilla. Siitä ne erottaa ja EIS- rekkari.

                        Comment


                          #42
                          Aattelinkin millon nää kaksoset hämää jotakuta. Hauskintahan tässä on se että Antti osti omansa eka ja minä pari viikkoa sen jälestä. Sitten Antilta hajosi oma ja minulta pari viikkoa jälestä. Tietää siis kun toiselle käy jotain niin osaa varautua kohta remonttiin.

                          Comment


                            #43
                            Niin... Minä kun en usko ihmiskunnan hyvyyteen niin tulisi mieleen: "autosta hajoaa jotain, käyn yöllä hakemassa kaverin autosta ehjän ja jätän tämän rikkinäisen tilalle." :)

                            Comment


                              #44
                              Tästä pitänee keskustella Shellin baarissa siis että mites nää hajoamiset tapahtuukaan :)

                              Comment


                                #45
                                Ja jotta ei menisin ihan putkeen niin huollolle tehdään jälki tarkastus.

                                Tänään aamulla tyrkkäsin Audin käyntiin että lähtee käymään kaupungilla, ihmettelin siinä pientä kitinää moottorista. Vähän niinkuin hihna luistaisi mutta enempi metallinen ääni. Sitten kun pihasta lähti niin savutti aivan jumalattomasti ja sinistä pääosin. Eka reaktio tietty että männänrengas poikki, huohotin tukossa tai jotain mystistä. Seokset alkoi seilata tosi laihan ja tosi paksun väliä.

                                Takas pihaan, tarkastin öljyt, vedet ja kaikki letkut. Ei vuoda mistään mitään ja uudelleen käyntiin. Toimi normaalisti ja savuttaa perus valkoista, ei siis katteja autossa. Kävin kylillä ja toimi normaalisti. Mutta pari kertaa vejätyksessä alkoi työntää paksulti sinistä savua. Kotia kun tulin niin sammuksiin ja uudelleen käyntiin, useampaan kertaan ja joka kerta kuului sama metallinen vikinä.

                                Oma diagnoosi sen enempää purkamatta: Ahdin sökö, siivet ottaa kiinni pesään ja huokaa öljyä läpi. Säästimpähän syksyllä ahdin rempan verran rahaa. Nyt se pitäis kuitenkin suorittaa. Konetta pois ja hyrrät mailiin. Ei taas nappaa näin joulun alla, onneksi sentään oma autotalli on nyt valmis niin pääsee siltä viemään neitsyyden.

                                Että taas nappaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Onko pakkasta? Ettei vain nyt huohotin vain tukossa. Aukiaa kun kone lämpiää, tai kun annat sen seisoa lämmenneenä.
                                  Savuttaa kuitenkin vedättäessä kohtuu ajan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Pakkasta -5 Savuttaa siis myös lämpimä, huohottimen "lautasen" nappasin irti y-putkesta ja sieltä työntää höyryä normaalisti. Kunhan puskurin huomenna nappaa irti ja vilkasee ahtoputket niin eiköhän siitä tule tuomio jos ovat täynnä öljyä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei tuo riitä tuomioon sillä tukossa oleva huohotinhässäkkäkin työntää öljyä joka koloon.

                                      Comment


                                        #49
                                        niin olikin nyt aamulla ajatukset selkeämmät. Pitää iltapäivällä käydä kaverin tallilla ja napata se huohotin hässäkkä veks. Koska turbojen tupruttelu on yleensä hitaammin alkavaa ja tämä pössyttely alkoi samointein. Sitä vaan tuppaa olemaan vainoharhainen näiden vehkeiden parissa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ja coolereiden alaletkut irti. Jos tulee useampi desi öljyä niin huohotinvika. Mulla on jokatalvinen homma ottaa "Enterprise" irti ja tulpata y-putki siltä osin, sekä antaa huohottaa ulkoilmaan. Huohotinputkisto uusittu vuosia sitten eikä se edes ole tukkoon mennyt ja silti alkaa savuttaa kun pakkanen menee yli -10c. Veikkaan, että se venttiili jäätyy jotenkin umpeen mulla.



                                          Lisätietoa huohotin 2.7-ketjusta

                                          Comment


                                            #51
                                            Sitten se vasta selviää kun on öljyt poijes alaletkuista ja on ajanu sen jälkeen huohotin putsattuna. Sit jos ilmestyy öljyä niin ahdin jumppa. Itselläni tuli n.6km matkalla pari kolme desiä öljyä ahtoputkiin kun ahdin kajahti.

                                            Comment


                                              #52
                                              Voi tätä ylireagoinnin suuruutta. Huohottimessa pesäpallon kokoinen jäämöykky. Ja joka letkussa tulppa. Kummasti konekkin käy tasaisemmin taas kun ei ahdista. Pitäisköhän heittää hyllystä ihan säiliö tuolle, ettei vastaavaa taas tapahdu.

                                              Säästyipä taas rahaa kun ei ensimmäiseksi purkanu konetta irti ja hätiköinyt. Seuraava urakka oiskin katastaa ässä. Tartteis vähän viilata päästöjä kohdalleen kun on catitkin puolikuntoiset.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Siellä on kyl sit ollu kosteata paskaa putket täynnä kun noin hyvin vetänyt jäähän. Mutta onneksi näin

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Niin, kelit ollu sellaset että emänän autosta ei mene ovet enää kiinni kun lukot ankka jäässä, satanu vettä edellisen viikon ja nyt -10 pakkasta.

                                                  Tosiaan välillä hieman vainoharhainen näiden harraste autojen kanssa kun pienikin kolina tai rapina saa miettimään "mikähän sieltä nyt hajoaa"

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Leimankin kävin noutamassa iltapäivästä. Päästöjen kanssa meinas olla ihmettelyä, mutta ne käytiinkin ottamassa asian osaavassa korjaamossa jo aikaisemmin päivällä. Kehujakin tuli pirtsakan värisestä konehuoneesta. :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Hieman rauhallisempaa ollut tämän kanssa, kilsoja kertynyt n.3500km rempan jälkeen. Toiminut mekaanisesti moitteitta. Huohotus ongelmiin väsäilin tuossa toimivan, mutta ruman keräyssäiliön josta huohotus suoraan auton alle. Pitää vielä hieman viimeistellä ja pöntön pohjaan tyhjennysnippa 6mm letkulle josta kondensioveden saa pois.

                                                      Eilen tosiaan pääsi maistamaan ekaa kertaa ylipaineella autoa pitkästä aikaa, ohjelmaa kun on hierottu tässä sivussa miten on softaaja/itse kerennyt. Suurin osa ajasta on mennyt autotallin viimeistelyssä ja toisen harrasteauton laittelussa. Työmatka kun on vain n.3 kilsaa on tullut lähinnä käveltyä tai lähdettyä suoraan ajoon firman pakulla jolla myös hoidettu oma liikkuminen iltaisin. Eikä perse anna periksi ajaa tuolla suolaliemessä, kun täälläpäin tuntuvat kylvävän tuon valkean värin autojen lavoilta teille.

                                                      Jospa tahkoon mennessä saataisiin tuo vetosofta siihen malliin että pääse vähän jo koittamaan ja olisi tullut jo kunnon q-kelit siihen menessä. Kevättä kohti tähtään lähinnä E85 muutokseen, kun tosiaan virallinen harrastusauto on jo tallissa. Tämänhän piti olla vaan tämmöinen nopea kauppa-auto.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Audi kehittikin pienen väliremontin. Päätin eilen kokeilla laatikkoon RVS:n ainetta josko nelosella kuuluva vininä saataisiin hiljaisemmaksi. Siinä sitten koeajolenkin päätteeksi hidastaessa risteykseen jäikin kytkin poljin pohjaan, ja kun kotia pääsin (kolmonen tupaan ja samalla vauhdilla talliin asti) vuoteli norona nesteitä työsylinterin liepeiltä. Äsken irrotin vanhan, päivällä kävin jo uuden tilaamassa. En nopealla vilkaisulla huomannut kyllä mitään murtumaa tai ylimääräistä reikää sylinterissa ja letkukin vaikutti ehjältä. Huomenna sen sitten tietää kun uudella sylinterillä testaa pitääkö litkut sisällä. Samalla saakin vaihdettua jarrupalat eteen sopivasti.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Etkö kokeillut niin että poljinta joku painamaan ja itse katsomaan konehuoneesta mistä suihkuaa?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ei ollut kaveria saatavilla äkkiseltään. Kokeilin sen letkun vielä niin että säiliöön nestettä niin että sitä tulee putkesta norona. Tulppa päähän ja polkemaan. Näin en saanut vuotamaan sitä niistä prässiliitos kohdista ja käyn aamulla vielä vilkaisemassa onko se putki kostunut uudestaan kun nyt sen kuivasin ja putsasin. Mutta kun enempi ihmettelin tuota pumppua niin todennäköisesti se reikä, mihin sylinterissä putki tökätään, niin sen tiivisteet vuotaa. Liekkö päässy jäykistymään pakkasesta ja pullauttanu ne tiivisteet paikoiltaan. Aamulla taas viisaampana asiasta, eikö oo ennen tällästä remonttia tarvinnu autoihin tehä niin ei voi kun opetella tätäkin.

                                                            Välillä tekis mieli vaan työntää korjaamolle ja sanoo laittakee kuntoo...

                                                            Edit: Remontin jälkeen moottori jäi tiputtamaan öljyä. Vuoto ei oo paha, noin tikun väli menny remontin jälkeen, mutta koitin etsiskellä mahdollista vuotokohtaa niin joko lukkopultin luntti tai ylempi öljypohjan tiivistepinta. Jälkimmäistä epäilen vahvasti koska vuoto näyttäisi tulevan ylempää. Niin paljoa en enää muista tuota motin öljytilan ulkoisia poistumis teitä että heräisi heti mieleen mitä vielä voisi koittaa zoomata.
                                                            Viimeksi muokannut Carbin; 15.1.2014, 21:37. Perustelu: Lisäihmettely

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Alkaa olee sisäänajo kilsat suoriteltu. Viime vkl käytiin tampereen reissu ja ilman kommelluksia. Muutenkin harmitta mennyt ajot, mitä nyt huohotin jäätynyt(taas). Keruusäiliön kanssa hönkää ulkoilmaan, mutta liian pitkä höyrynpoisto putki meni jäähän. Säätöäkin saatu ajettua ECU:n mutta ei oo pitoja, ei saa logeja. Pitänee jatkaa kun tiet alkaa sulaa ja renkaat saa enempi maahan kiinni. Tahkolle olis tarkotus tulla tätä koeponnistaa lisää, eli siellä voi bongata livenä ja tulla v******emaan.
                                                              Kevyt huolto eli öljyt ja suodatin vaan vaihtoon, näillä mennään kevättä kohti.

                                                              Aika selvä tapaus tämä viimeisin huohottimen jäätyminen:


                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X