Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
SM Drifting Round4 Seinäjoki takanapäin. Hienosti meni taas niin kauan ku meni. Ensimmäinen koskestus audilla betooniseinään. Tuntu aika kovalta, mutta onneks vain hipaistiin.
Käytiin vetämäs hupi kisa kokkolassa ennen kauden viimeistä sm osakilpailua joka ajetaan kemorassa 15.9. Venetsia Drifting 2018 meni ihan kohtalaisen hyvin. 8 oli loppusijoitus 33 kuljettajasta. Mutta ei se sijoitus silti niin hyvälle tuntunu kuin olisi voinu. Autokin rupiaa ottamaan oikeen kunnolla hittiä vähän joka suunnasta. Rupiaa panokset kovenemaan ja yritystä olemaan kokoaika enemmän ja enemmän.
Kyllä se siitä kokoaika eteenpäin. Vaikka on tuntunu siltä, että kun sen kypärän vetää päähän niin lakkaa säälimästä autoa ja ajatus on tekemisessä niin ei se mee niin.. sielä on paljon juttuja mitkä sekoittaa sen mitä sä oot lähdössä tekemään.
Tässäkin outo käänne kaukosta vastaan.. liidiveto nappii ja sitte ku toisinpäin siirryttiin ajamaan niin kuulin korvanappiin, että kaukonen ajo suoraa, älä tee mitää hölmöä. Sitte varmistellen perään ja meinas käydä köpelösti, koska ku tulee "varmistellen" ajaminen on ihan toisenlaista taas ku nappilaudas vetää :D en oikeestaan tiiä kumpi on varmempaa, mutta nappilaudas vetämises voi olla isommat riskit saada ainaki isompaa tuhoa aikaan.
Keskikorpea vastaan iha kaikki peliin mitä on talven aikana oppinu Live For Speed peliä pelatessa ja tuli ihan puskien takaa, että hän tekee ennen entryä kunnon vastaheiton ja sitte se katkoo vielä vetarinsa. Hänellä ei ollu vissiin vaihtaa uutta vetaria tilalle ja tästä jatkoon.
Sitte tämä pihlava joka top8 tuli vastaan sekoitti taas pakan ihan uusiksi liidi vedon jälkeen. Kun hän lähti vetämään liidivetoa hän tuli 60 entrys sisään ja pelas jotakin likaista peliä. En siis ehtinyt vaihtaa edes 3 vaihdetta tupaan ja Itsellä oli 100 lasis 3 vaihde tuvas ku nakkasin auton poikkipäin omassa liidivedossa. Hänen hitautensa ja justiin ennen entryä ovela kiihdytyksensä toi ihan uudet kuviot itselle ja lopussa ajoin itseni vaan huonoon asemaan ja muniin seurauksen, koska käsijarru ei ottanut. Liitteenä kuva miksi se ei oottanut, paljastu sitte vasta kotona. Kyllä se sielä 2016 vuodesta asti on kiinni pysyny kun kiinni laitettu, pitäs muistaa tollasetkin pultit vaan tarkistella.
SM sarjan viimeinen osakilpailu ajettiin kemorassa 15.9. Tässä sen päivän tapahtumista videokooste. Sarjassa tuliin 13 sijalle 26 kuljettajasta pisteillä 110. Edellis vuoteen verraten 17/25 81 pistettä aavistuksen paremmin. Kausi nyt ei kummiskaan aivan ollut sitä mitä lähdettiin tavoittelemaan, mutta se oli varsin positiivista, että ilman suurempia tekniikka murheita koko kausi läpi. Sarjan ulkopuolinen faniporukka Seinäjoelta nimeltä DFT palkitsi meidät asenne tunnustuksella. Kai tässä on jotakin tehty kummiskin oikeinkin :)
Tämän kauden tapahtumista taiteilin ehkä parhaimman videon mitä oon tähän mennes saanu tietokoneelta pihalle kokonaisuudessan :)
2018 on tuonut paljon erillaisia suunnitelmia ja niitä lähdetään toteuttamaan hiljooksensa. (ehkä uusi VAG kilpa-auto aihio) Seuratkaa facebookissa ja tottakai tännekkin päivitän videomuodossa mitä tapahtuu milloinkin. Youtube kanava tilaukseen niin tulee automaattisesti ilmoitus uudesta videosta!
Haluaisin vielä kiittää tämän kauden yhteistyökumppaneita. Ilman heitä tämä harrastaminen ei olisi mahdollista.
Jos haluaa ens vuodelle näkyvyyttä ja tukea muutenkin Stalker Racing Teamin toimintaa taistelemassa Driftingin SM sarjassa voitosta niin otahan yhteyttä! Me pystytään tarjota hyvää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa, youtube videoilla ja kilpakentillä 2000-päisen yleisön edessä.
pv; Oli hieman vihjettä jo facebookin puolella muutama viikko sitten. Ens vuoden aikana selviää enempi sitten :)
Tämä video pitää sisällänsä SM Drifting 2018 sarjan kausikoosteen kuinka se meni kilpailu kilpailulta. Se on hyvin tiivistetty, katelkaas läpi :)
Kiitos kaikille audifinns seuraajillekkin tästä kaudesta! Ens vuonna uudet kujeet ja uusi koko vuoden vierivä videosarja! Stalker racing team jatkaa videoitten tekemistä ja drifting kentillä taistelemista! Ens vuodelle on luvassa jonkun uuden alku, pysykää kuulolla!
Harmittaa kyllä suuresti tämä hyvin DIY-henkisesti alkanut ketju, joka on muuttunut videopäiväkirjaksi. Viimeisestä 41:stä viestistä kahdessa on kirjoitettu jotain tekniikkaa ja loput on pelkkää mainosta.
Foorumin idea on pitkään ollut teknisen tietopankin kasvattaminen ja tästä ei kyllä jää jälkipolville mitään kerrottavaa ja hakemisen arvoista.
Katsomalla videot jää käteen paljon enemmän tietoo kuin hyvin kirjotetusta lehti jutusta. Näissä videoissa se DIY oikeasti vasta astuu voimaan ja ymmärtää sitä tosissaan. Videoni ei ole väritettyä/kaunisteltua eikä sanojen solinaa vaan sitä mitenkä asiat oikeasti tapahtuu. Näissä on sisältöä mitä et sanoin kuvaa. Joillekkin tämä on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin kirjottelut kuvineen. Video projektit on tätä päivää.. niis on sisältöä mitä porukka tykkää seurata ja näitä on huomattavasti kivempi tehdäkkin :) Molempiin en jaksa panostaa. Ei muutaku klikkaa sitä TILAA nappia vaan ja rupia kattelemaan. Ainakun tulee uus jakso saat viestin siitä. A3 jossakin vaiheessa ruvetaan rakentamaan takaveto Drifting autoa ja yritetään jopa saada se valmiiksi 2020 kaudelle! Ja joo on mainostamista, mutta se pitää ymmärtää, että mua tuetaan siitä hyvästä mitä minä teen, yritän ja mihkä tähtään.
JOS JOLLAKIN ON AUDI A3 8L QUATTRON taka-apurunkoa tukivarsineen, napoineen, jousineen ja iskunvaimentimineen niin ota yhteyttä! TARVE OLIS, kelpaa koko autokin jos siitä löytyy kyseiset palikat.
Kyllä mä ainaki tykkään näitä jaksoja kattoa, kaikki on katottu ja katon loputkin mitä tulee, myös poikani 2.5v on ihan mehuissaa näistä ja kattelee oikeen mielellään. Monttu auki kattoo ja osottelee sormella ku Audi menee kylki edellä ;) Taitaa olla audi miehiä ja se ei oo väärin.. 10 pistettä siitä että jaksat näitä kylmässä hallissa kuvailla, ite ei ehkä pystyis ;D
Niin varmaan niistä oppiikin paljon, mutta mitäs hakusanoja voi käyttää jos meinaa etsiä jonkun näppärän DIY-vinkin :)
Ja tekninen asia ei ole foorumilla tallessa, silloin kun se on youtubessa. Siinä kestä minuuttiakaan, niin kaikki data on poistettu.
Ja joo on mainostamista, mutta se pitää ymmärtää, että mua tuetaan siitä hyvästä mitä minä teen, yritän ja mihkä tähtään.
Sekin pitää ymmärtää, että kerho on harrasteyhteisö, jonka tarkoitus on edistää harrastetoimintaa. Tuettu toiminta alkaa mennä hissukseen ammattilaisuuden puolelle. Niin kauan kun videomateriaali sisältää muille harrastajille hyödyllistä materiaalia, ei pieni seassa mainostaminen haittaa. Siinäkin on toki hyvän maun raja.
Jos noita juttuja avaisi vähän enemmän sanallisesti, ne saattaisivat löytyä aiheesta tietoa etsivillekin helpommin, mikä taas lisää materiaalin näkyvyyttä..
Koskeeko se apurunko sääntö kaikkia luokkia? Eihän siinä ole taas mitään järkeä että autoista tehdään vähemmän mielenkiintoisia. Juuri kattelin videon kun jenkit teki uudesta corollasta drifterin. Autoa ei vielä vissiin ollut edes saatavilla asiakkaille, kun toijota oli sponssannu kopan teamille. Taka-akseli oli täysin kustomi ja edessä taisi olla jonkun jdm vehkeen raidetangon kuoriin tehty tanko ja muu kustomia tulipellistä eteenpäin, joka toki sekin jälkikäteen tehty. Kaikki maksaa mutta siksi niitä eri luokkia pitää olla että tasaväkiset autot ja kuskit ajaa keskenään.
No suomeen vielä tällä hetkellä saa tehdä iha mitä lystää auto saloon säännöillä. Mä haluan tehdä FORMULA D ja DMGP vastaavilla säännöillä tämän auton, elikkä sillä voisi ajaa sitten euroopassa ja amerikassa kisaa. Tämä Fredric Aasbon/Papadakis Racing Toyota Corolla on ihan sen omalla taka-apurungolla tehtaan jäljiltä ja tukivarret alkuperäisissä kiinnityspisteissä. Mun mielestä se on justiin mielenkiintoista, kun säilytetään se auto siinä kuosissa millä se on tullut tehtaalta pihalle. Sellanen yyber SEKASIKIÖ kuvottaa ainaki mua joka kerta oli se sitte mitenkä hieno tahansa :) Eli minäkin nyt olen etsimässä A3/S3 tai VW GOLF MK4 takapäätä jonka saan pultata sinne A3 koppaan koska sitä on valmistettu nelivetoisena. Niin on myös tätä Fredric Aasbon / Papadakis racingin corollaankin tehty nelivetona. Tämä Stephan Papadakis on kans aika intohimoinen rakentaja, koska sielä on toyotan perä, toyotan alkuperäiset takavetoakselit, toyota 4 sylinterinen moottori toyotan kopassa :) Ja mikä hienointa.. Fredric Aasbo 2018 FormulaD kaudella nappas tällä 2.7 litrasella 1000hp nelimukisella corollalla toisen sijan. Sarjan voitettiin S15 nissanilla jossa tojotan 2JZ 900hp James Deane jos sattuu clubilaaset jo tietämään nimen :)
Driftingis on hienoa se, että auto muistuttaa vielä sitä sun kauppakassia mikä sulla on pihassa ja se on rakenteellisestikkin sitä ainoana erona sitä on vaan kehitetty sivuluisussa viemiseen ja tämä on tehtävissä monella meistä. Ei oo välttämättä rahasta kiinni ja silti voit olla kilpailukykyinen. Toivottavasti drifting aina pysyykin tälläisenä.. toki drifting on nyt niin kovassa nousussa maailmalla, että saa nähdä mitä lähitulevaisuus tuo tulessaan.
Irwindale 2018 finaali vedot Aasbo corollalla vastaan Gittinin mustangia mikä fordin vapari V8:silla. Meni hullusti 2 OMT kautta gittininille voitto, kun ei meinannut saada paremmuus eroa 3 tuomaria näkyville millään. Katsokaa noita hidastukohtia kuinka syvälle/läheltä seinää ne vetää ja millä nopeudella ja kulmalla + vielä toisen kyljessä kiinni kopioiden täysin mitä edellä ajava tekee... ratkee siihen, kun aasbo vetää liian syvälle sinne seinään seuratessa.
Comment